et benzinproblem...
Fra : Dak

Dato : 28-03-07 12:20

Hvis ens bil lugter af benzin kort efter man har startet den og giver den
rigtig gas men lugten er der kun i en kort periode, hvad kan det så være
tegn på?

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Fra : Mikkel Lund

Dato : 28-03-07 12:44

Dak skrev:
> [...]
> tegn på?
>

> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Hvorfra lugter den? Udstødning eller motorrum?

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Dak

Dato : 28-03-07 13:27

> Hvorfra lugter den? Udstødning eller motorrum?
>
> --

når jeg sidder inde i kabinen? :-/ så det må vel være motorrummet

Fra : Tom

Dato : 28-03-07 17:44

"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis ens bil lugter af benzin kort efter man har startet den og giver den
> rigtig gas men lugten er der kun i en kort periode, hvad kan det så være
> tegn på?

At du har en hårfin lille lækage omkring EFI modulet. Dette sidder tæt op af
der hvor der suges frisk luft ind til kabinen. Da benzin lugter stærkt, skal
der kun en enkelt dråbe til før hele bilen stinker som en gammel Ford

Hvis du åbner motorhjelmen og bruger snøkeren til at lugte dig frem, så
burde du kunne finde ud af hvor lækagen er, netop fordi benzin lugter så
kraftigt.

--
Tom

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-03-07 18:17

Dak skriver:

> Hvis ens bil lugter af benzin kort efter man har startet den og giver den
> rigtig gas men lugten er der kun i en kort periode, hvad kan det så være
> tegn på?

KN filter

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Uffe Ravn

Dato : 28-03-07 21:01

Dak wrote:

> Hvis ens bil lugter af benzin kort efter man har startet den og giver
> den rigtig gas men lugten er der kun i en kort periode, hvad kan det
> så være tegn på?

Utæt pakning ved accelerationspumpen?

> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Kan ikke huske om du kører med sprøjt eller kaburator.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-03-07 23:20

> Utæt pakning ved accelerationspumpen?

Forefindes ikke på køretøjet, det er en i'er

> Kan ikke huske om du kører med sprøjt eller kaburator.

Det står da ellers fint i signaturen (Electronic Fuel Injection).

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Uffe Ravn

Dato : 29-03-07 06:27

Uffe Bærentsen wrote:

> Det står da ellers fint i signaturen (Electronic Fuel Injection).

Jeg menete eller at Dak kørte i en gammel spand, men jeg kan godt se nu et
det faktisk er en nyere bil han har.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-03-07 11:57

> Jeg menete eller at Dak kørte i en gammel spand, men jeg kan godt se nu et
> det faktisk er en nyere bil han har.

Hov-hov du, det er skam en Sierra.
Oven i købet en der opfylder drømmene om Sierra.

Husk: Et mareridt er også en drøm

Må tilstå at jeg ind i mellem savner Sierra.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-07 21:37

> Jeg menete eller at Dak kørte i en gammel spand, men jeg kan godt se nu et
> det faktisk er en nyere bil han har.

Det er mig som kører i en gammel dame.
Den lokale forhandler bød dog 15.000,-
for den i lørdags til åben hus.:,o)
Jeg gav 12.000 for 7 år siden..

Fra : Dak

Dato : 29-03-07 14:36

> Utæt pakning ved accelerationspumpen?

Tror nok jeg har fundet det sted der er utæthed. Det var i den ene ende af
EFI benzinslangen hvor der var en spændemøtrik/bånd som så småt var ved at
blive meget løst.