/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kilometer pr år
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 28-03-07 11:08

Er der nogen der har kendskab til en statistik over hvor langt
danskere kører pr år i gennemsnit? Jeg har ledt i Danmarks Statistik´s
"Statistikbanken", kunne ikke finde noget der.


 
 
Christian B. Andrese~ (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 28-03-07 12:42

On 28 Mar., 12:08, "Henrik Stidsen" <henrikstid...@gmail.com> wrote:
> Er der nogen der har kendskab til en statistik over hvor langt
> danskere kører pr år i gennemsnit? Jeg har ledt i Danmarks Statistik´s
> "Statistikbanken", kunne ikke finde noget der.

Heller ikke "skjult" under befordringsfradrag, der kan man måske
sjusse sig frem til det.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Bjarne Rosenkrands (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne Rosenkrands


Dato : 28-03-07 15:07


"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1175082111.405546.116200@n59g2000hsh.googlegroups.com...
On 28 Mar., 12:08, "Henrik Stidsen" <henrikstid...@gmail.com> wrote:
> Er der nogen der har kendskab til en statistik over hvor langt
> danskere kører pr år i gennemsnit? Jeg har ledt i Danmarks Statistik´s
> "Statistikbanken", kunne ikke finde noget der.

Heller ikke "skjult" under befordringsfradrag, der kan man måske
sjusse sig frem til det.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.

Befordringsfradrag. Så får man jo ikke km kørt i fritiden med..

Bjarne



Niels Pein (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 28-03-07 16:47

"Christian B. Andresen" skrev ...
"Henrik Stidsen" wrote:
>> Er der nogen der har kendskab til en statistik over hvor langt
>> danskere kører pr år i gennemsnit? Jeg har ledt i Danmarks Statistik´s
>> "Statistikbanken", kunne ikke finde noget der.
>
> Heller ikke "skjult" under befordringsfradrag, der kan man måske
> sjusse sig frem til det.

Man kan få befordringsfradrag uanset transportmiddel, og det kan også lade
sig gøre at køre med andet formål end til/fra arbejde.
--
Mvh. Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX
Ca. 20.000 pr. år, har 3 km. på arbejde, 0 befordringsfradrag.



Lisbeth Jacobsen (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 28-03-07 12:46

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1175076502.469156.214270@p77g2000hsh.googlegroups.com...

> Er der nogen der har kendskab til en statistik over hvor langt
> danskere kører pr år i gennemsnit?

Det kommer nok an på, hvad du helt konkret mener.

Mener du i egen bil?
Tæller du kørte kilometer i tog, bus, cykel med?

> Jeg har ledt i Danmarks Statistik´s "Statistikbanken", kunne ikke finde
> noget der.

Det kan MÅSKE hænge sammen med, at du ikke har præciseret, hvad du egentlig
leder efter... jvf. mine spørgsmål.

Kører vi ikke i gennemsnit 15.000-20.000 om året i egen bil? Mener at have
set noget sådan en gang.


Mvh. Lisbeth



alexbo (28-03-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 28-03-07 12:44


"Henrik Stidsen" skrev

>Er der nogen der har kendskab til en statistik over hvor langt
>danskere kører pr år i gennemsnit? Jeg har ledt i Danmarks Statistik´s
>"Statistikbanken", kunne ikke finde noget der.

Hvis man skal lave en statistik, skal man bruge nogle konkrete oplysninger,
og eftersom ingen private opgiver nogen steder hvor meget de kører, kan man
ikke lave en statistik.

Man kan lave nogen beregninger ud fra brændstofforbrug og antal biler, så
hvis du kan finde de oplysninger kan du lave dem selv.

Det svære er nok at dele dieselforbruget mellem person og lastbiler.

mvh
Alex Christensen




Lisbeth Jacobsen (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 28-03-07 12:52

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:460a5577$0$7604$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Hvis man skal lave en statistik, skal man bruge nogle konkrete
> oplysninger,
> og eftersom ingen private opgiver nogen steder hvor meget de kører, kan
> man
> ikke lave en statistik.

Hvad med bilsyn.... da bliver kørte kilometer vel registreret?



alexbo (28-03-2007)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 28-03-07 13:35


"Lisbeth Jacobsen" skrev

> Hvad med bilsyn.... da bliver kørte kilometer vel registreret?

Ja, men hvordan kan man bruge denne registrering?
Man ved ikke hvor meget de har kørt siden sidst.

Så kunne man forstille sig at man lagde alle km. sammen, og trak dem fra
sidste år fra.
Men hvis en bilist har skiftet sin 300.000 km. bil ud med en 80.000 km. bil,
har han kørt minus 220.000 siden sidst.
Den bil der er skiftet ud og måske kørt lige til synsindkaldensen, vil helt
udgå at optællingen, selvom den har kørt mange km. i de 2 år siden sidste
syn.

Det er muligt der er en god måde at bruge registreringen, men jeg kan ikke
lige se den.

mvh
Alex Christensen






Lisbeth Jacobsen (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 28-03-07 14:19

"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:460a6174$0$21925$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Ja, men hvordan kan man bruge denne registrering?
> Man ved ikke hvor meget de har kørt siden sidst.

Hvis kørte kilometer registreres hver gang bilen er til syn bør det være
nemt at registrere, hvad den danske bilpark kører.

> Men hvis en bilist har skiftet sin 300.000 km. bil ud med en 80.000 km.
> bil, har han kørt minus 220.000 siden sidst.

Hvis det er vigtigt at vide, hvad en enkelt bilist har kørt... frem for,
hvad der bliver kørt.

At min bil har kørt 20.000 km det seneste år siger jo strengt taget ikke, at
det er MIG der har kørt dem.

Men det afhænger vel altsammen af, hvilke tal man ønsker og til hvad...

Mvh. Lisbeth



Finn Guldmann (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Finn Guldmann


Dato : 05-04-07 09:11

alexbo skrev:
>> Er der nogen der har kendskab til en statistik over hvor langt
>> danskere kører pr år i gennemsnit? Jeg har ledt i Danmarks Statistik´s
>> "Statistikbanken", kunne ikke finde noget der.
> Hvis man skal lave en statistik, skal man bruge nogle konkrete oplysninger,
> og eftersom ingen private opgiver nogen steder hvor meget de kører, kan man
> ikke lave en statistik.
> Man kan lave nogen beregninger ud fra brændstofforbrug og antal biler, så
> hvis du kan finde de oplysninger kan du lave dem selv.
> Det svære er nok at dele dieselforbruget mellem person og lastbiler.
>
Bliver km-stand ikke registreret ved syn?

Så kunne man vel give et sansynligt bud ud fra det?

--
MVH Finn
Venner er sådan nogen der kommer og banker på døren kl lort
om natten når de ikke kan få fat i een fordi ens telefon er
holdt op med at virke.

Per Henneberg Kriste~ (05-04-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 05-04-07 18:22

Finn Guldmann wrote:

> Bliver km-stand ikke registreret ved syn?

Nogle runder allerede ved 100.000 og starter forfra. Min runder ved 300.000
og starter forfra.

Andre får bare stillet på deres :)

--
Per, Esbjerg



Henrik Stidsen (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 28-03-07 13:14

On 28 Mar., 13:41, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:
> > Er der nogen der har kendskab til en statistik over hvor langt
> > danskere kører pr år i gennemsnit? Jeg har ledt i Danmarks Statistik´s
> > "Statistikbanken", kunne ikke finde noget der.

> Heller ikke "skjult" under befordringsfradrag, der kan man måske
> sjusse sig frem til det.

Hmmm, det tæller jo ikke alle dem der kører under 24km til/fra arbejde
om dagen - og der er jo også lavere fradrag for >100km. Jeg tror det
tal vil blive alt for højt i forhold til virkeligheden.


Henrik Stidsen (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 28-03-07 13:15

On 28 Mar., 13:45, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsen_FJ...@hotmail.com> wrote:
> > Er der nogen der har kendskab til en statistik over hvor langt
> > danskere kører pr år i gennemsnit?

> Det kommer nok an på, hvad du helt konkret mener.

Sorry, ka godt se det ikke var voldsomt konkret ja.

> Mener du i egen bil?
> Tæller du kørte kilometer i tog, bus, cykel med?

Jeps, tænker på egen bil, privat kørsel.

> Kører vi ikke i gennemsnit 15.000-20.000 om året i egen bil? Mener at have
> set noget sådan en gang.

Jeg vil også skyde på omkring 20.000 sådan efter hvad jeg hører folk
har kørt. Men det er jo et relativt usikkert grundlag at lave
statistik på 5 personer ;)


Henrik Stidsen (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 28-03-07 13:16

On 28 Mar., 13:52, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsen_FJ...@hotmail.com> wrote:
> > Hvis man skal lave en statistik, skal man bruge nogle konkrete
> > oplysninger,
> > og eftersom ingen private opgiver nogen steder hvor meget de kører, kan
> > man
> > ikke lave en statistik.

> Hvad med bilsyn.... da bliver kørte kilometer vel registreret?

Det er da ikke så voldsomt længe siden de begyndte på det? Og
spørgsmålet er om den statistik overhovedet er tilgængelig for nogen....


Henrik Stidsen (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 28-03-07 14:12

On 28 Mar., 14:35, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> Ja, men hvordan kan man bruge denne registrering?
> Man ved ikke hvor meget de har kørt siden sidst.

Tallet registreres med stelnummeret som nøgle - så er det ligegyldigt
hvem der har kørt den. Man vil så få et tal der hedder km/år/bil


Anders Majland (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 28-03-07 14:50

> "Statistikbanken", kunne ikke finde noget der.

Det er fordi du kigger forkert:
http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/default.asp?w=1680 giver antal
personkm.

2005 52638 Mkm

http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/default.asp?w=1680
Antal personbiler ialt: 1 915 821

Det tager så ikke højde for hvor mange der i snit er i en bil Med 1 i snit
er der 26500km og med 2 i snit er det kun 13700. Virkeligheden er nok der
imellem




Henrik Stidsen (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 28-03-07 15:02

On 28 Mar., 15:49, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> > "Statistikbanken", kunne ikke finde noget der.

> Det er fordi du kigger forkert:

Overrasker mig ikke :)

> http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/default.asp?w=1680giver antal
> personkm.

> 2005 52638 Mkm

> http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/default.asp?w=1680
> Antal personbiler ialt: 1 915 821

> Det tager så ikke højde for hvor mange der i snit er i en bil Med 1 i snit
> er der 26500km og med 2 i snit er det kun 13700. Virkeligheden er nok der
> imellem

Jamen så passer ca. 20.000km (eller måske mindre?) jo sådan set meget
godt.

Tak for hjælpen.


Bjarne Rosenkrands (28-03-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne Rosenkrands


Dato : 28-03-07 22:24


"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1175076502.469156.214270@p77g2000hsh.googlegroups.com...
Er der nogen der har kendskab til en statistik over hvor langt
danskere kører pr år i gennemsnit? Jeg har ledt i Danmarks Statistik´s
"Statistikbanken", kunne ikke finde noget der.

Man kunne jo tage en hurtig lille spørgerunde her og dividere det med antal
svar. Måske i en ny tråd

Kører selv ca. 16.000 km pr. år

Bjarne



Lisbeth Jacobsen (29-03-2007)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jacobsen


Dato : 29-03-07 07:27

"Bjarne Rosenkrands" <dsl196465@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:460add0c$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Kører selv ca. 16.000 km pr. år

Jeg har kørt 35.000 siden 14. juni 2005

Da jeg solgte min tidligere bil stod tælleren på 114.000 efter præcis seks
år. (19.0000 om året)

Det ser ud til, at jeg holder det kilometertal.

Det er ikke firma- eller erhvervskørsel. Og jeg har sølle 9 km til arbejde
p.t.

Mvh. Lisbeth







Kate (29-03-2007)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 29-03-07 08:07

"Bjarne Rosenkrands" <dsl196465@vip.cybercity.dk> wrote in
news:460add0c$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

>
> "Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:1175076502.469156.214270@p77g2000hsh.googlegroups.com...
> Er der nogen der har kendskab til en statistik over hvor langt
> danskere kører pr år i gennemsnit? Jeg har ledt i Danmarks
> Statistik´s "Statistikbanken", kunne ikke finde noget der.
>
> Man kunne jo tage en hurtig lille spørgerunde her og dividere det
> med antal svar. Måske i en ny tråd
>
> Kører selv ca. 16.000 km pr. år

Jeg ligger på ca. 40.000 km pr år.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Niels Pein (29-03-2007)
Kommentar
Fra : Niels Pein


Dato : 29-03-07 21:56

"Bjarne Rosenkrands" skrev ...
>
> Man kunne jo tage en hurtig lille spørgerunde her og dividere det med
> antal svar. Måske i en ny tråd
>
Ca. 20-21.000 pr. år. i bil.
Oveni det omkring 5.000 på motorcykel.

Engang var det omvendt, men man bliver vel gammel og sat.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX
Honda TransAlp



Ib Tinning (29-03-2007)
Kommentar
Fra : Ib Tinning


Dato : 29-03-07 22:09


"> Ca. 20-21.000 pr. år. i bil.
> Oveni det omkring 5.000 på motorcykel.
>
> Engang var det omvendt, men man bliver vel gammel og sat.
> --
> Hilsen Niels
> Chevrolet Nubira 1.8 CDX
> Honda TransAlp
> jeg ved ikke hvor gammel du er for at være sat men jeg er selv 29 år og
har vist noget der ligner dit tidligere kørsels mønster

grinend hilsner Ib Tinning 2765
>



Per Henneberg Kriste~ (30-03-2007)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 30-03-07 10:08

Bjarne Rosenkrands wrote:

> Man kunne jo tage en hurtig lille spørgerunde her og dividere det med
> antal svar. Måske i en ny tråd
>
> Kører selv ca. 16.000 km pr. år

Har kørt 200.000 på 3 år - så det giver 66.666 km om året :)

Dertil kommer så det jeg kører på arbejdet og i konens bil :)

--
Per, Esbjerg



Inkognito (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Inkognito


Dato : 31-03-07 06:11

"Bjarne Rosenkrands" <dsl196465@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:460add0c$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> Man kunne jo tage en hurtig lille spørgerunde her og dividere det med
> antal svar. Måske i en ny tråd

75.000 km pr år - privat kørsel inkl. til/fra arbejdspladsen



Klaus D. Mikkelsen (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-03-07 06:16

Inkognito skriver:
>
> 75.000 km pr år - privat kørsel inkl. til/fra arbejdspladsen

Fy for fasan - det var meget. Det er 35 døgn af øret i et køretøj med
90km/t i snit, eller 10% af din tid.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Inkognito (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Inkognito


Dato : 31-03-07 06:22

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:460DEEA0.ED7EC8B6@du.kan.finde.den...

> Fy for fasan - det var meget. Det er 35 døgn af øret i et køretøj med
> 90km/t i snit, eller 10% af din tid.

Jeg kører altid motorvej og aldrig 90 km/t



Klaus D. Mikkelsen (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-03-07 06:57

Inkognito skriver:
>
> Jeg kører altid motorvej og aldrig 90 km/t

90 km/t i snit kan det hurtigt blive til. Der skal ikke meget kø til,
eller bykørsel inden motorvej.

Med 120 i snit er det 26 døgn om året...

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Inkognito (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Inkognito


Dato : 31-03-07 07:36

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:460DF825.D4EC145C@du.kan.finde.den...

> 90 km/t i snit kan det hurtigt blive til. Der skal ikke meget kø til,
> eller bykørsel inden motorvej. Med 120 i snit er det 26 døgn om året...

Jeg er "kold..."



Jørgen M. Rasmussen (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 31-03-07 08:01


"Inkognito" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
news:yjnPh.37535$E02.15222@newsb.telia.net...

>
> Jeg er "kold..."
Virker varmen ikke?. Ellers ku' du lige så godt befordres af DSB, eneste
ulempe; de venter ikke på dig ;).



Inkognito (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Inkognito


Dato : 31-03-07 18:49

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> skrev i en meddelelse
news:460e06f6$0$2096$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Virker varmen ikke?. Ellers ku' du lige så godt befordres af DSB, eneste
> ulempe; de venter ikke på dig ;).

Offentlig er ikke mig - jeg ææælsker at køre i mine biler



Klaus D. Mikkelsen (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-03-07 07:02

Bjarne Rosenkrands skriver:
>
> Man kunne jo tage en hurtig lille spørgerunde her og dividere det med antal
> svar. Måske i en ny tråd

Golfen runder snart de 60kkm. Den rundede 30kkm januar måned sidste år,
så det må give 24kkm/år for mig og konen tilsammen i den.

Touran'en har nu gået 16,5 kkm siden ca 1. december, så det bliver nok
ca 50kkm i år.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henrik Stidsen (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 31-03-07 11:25

Klaus D. Mikkelsen wrote on 31-03-2007 :
>> Man kunne jo tage en hurtig lille spørgerunde her og dividere det med antal
>> svar. Måske i en ny tråd

> Golfen runder snart de 60kkm. Den rundede 30kkm januar måned sidste år,
> så det må give 24kkm/år for mig og konen tilsammen i den.
> Touran'en har nu gået 16,5 kkm siden ca 1. december, så det bliver nok
> ca 50kkm i år.

Altså 32.500km/år pr person?

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Henrik Stidsen (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 31-03-07 11:29

Henrik Stidsen formulated the question :
>>> Man kunne jo tage en hurtig lille spørgerunde her og dividere det med
>>> antal
>>> svar. Måske i en ny tråd

>> Golfen runder snart de 60kkm. Den rundede 30kkm januar måned sidste år,
>> så det må give 24kkm/år for mig og konen tilsammen i den.
>> Touran'en har nu gået 16,5 kkm siden ca 1. december, så det bliver nok
>> ca 50kkm i år.

> Altså 32.500km/år pr person?

ok, jeg regner ik så godt i dag - 37.000km/år...

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Klaus D. Mikkelsen (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-03-07 12:25

Henrik Stidsen skriver:
>
> ok, jeg regner ik så godt i dag - 37.000km/år...

Jeps, men husk at jeg får løn for at køre i "min" bil, det vil sige at
det ikke er privatkørsel.

Forleden var jeg i Nakskov....


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Henrik Stidsen (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 31-03-07 13:56

It happens that Klaus D. Mikkelsen formulated :
>> ok, jeg regner ik så godt i dag - 37.000km/år...

> Jeps, men husk at jeg får løn for at køre i "min" bil, det vil sige at
> det ikke er privatkørsel.

Ja så er det jo lidt snyd ;)

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060



Klaus D. Mikkelsen (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-03-07 13:57

Henrik Stidsen skriver:
>
> Ja så er det jo lidt snyd ;)

Vi skal nok kun regne de 24kkm på Golfen....

Det bliver sikkert anderledes i år.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (31-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-03-07 13:00

On Wed, 28 Mar 2007 23:24:29 +0200, "Bjarne Rosenkrands"
<dsl196465@vip.cybercity.dk> wrote:

>
>"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>news:1175076502.469156.214270@p77g2000hsh.googlegroups.com...
>Er der nogen der har kendskab til en statistik over hvor langt
>danskere kører pr år i gennemsnit? Jeg har ledt i Danmarks Statistik´s
>"Statistikbanken", kunne ikke finde noget der.
>
>Man kunne jo tage en hurtig lille spørgerunde her og dividere det med antal
>svar. Måske i en ny tråd
>
>Kører selv ca. 16.000 km pr. år
>

Indtil november kørte vi 25-30000 km pr. år i Xsara'en. Nu reduceres
det tal måske lidt, til gengæld skal Fiaten klare små 40000 km pr. år.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Henrik Stidsen (29-03-2007)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 29-03-07 08:23

On 28 Mar., 23:24, "Bjarne Rosenkrands" <dsl196...@vip.cybercity.dk>
wrote:
> Man kunne jo tage en hurtig lille spørgerunde her og dividere det med antal
> svar. Måske i en ny tråd

Jeg har en fornemmelse af tallet bliver for højt - mon ikke der er
forholdsvis mange her i gruppen der kører mere end gennemsnittet af
befolkningen?

> Kører selv ca. 16.000 km pr. år

Jeg nupper ca. 50.000 km/år


Christian B. Andrese~ (29-03-2007)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 29-03-07 09:07

On 28 Mar., 23:24, "Bjarne Rosenkrands" <dsl196...@vip.cybercity.dk>
wrote:
> "Henrik Stidsen" <henrikstid...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:1175076502.469156.214270@p77g2000hsh.googlegroups.com...
> Er der nogen der har kendskab til en statistik over hvor langt
> danskere kører pr år i gennemsnit? Jeg har ledt i Danmarks Statistik´s
> "Statistikbanken", kunne ikke finde noget der.
>
> Man kunne jo tage en hurtig lille spørgerunde her og dividere det med antal
> svar. Måske i en ny tråd

ca. 40.000 km / år.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste