Kilometer pr år
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-03-07 11:08

Er der nogen der har kendskab til en statistik over hvor langt
danskere kører pr år i gennemsnit? Jeg har ledt i Danmarks Statistik´s
"Statistikbanken", kunne ikke finde noget der.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-03-07 12:42

On 28 Mar., 12:08, "Henrik Stidsen" <henrikstid...@gmail.com> wrote:
> Er der nogen der har kendskab til en statistik over hvor langt
> danskere kører pr år i gennemsnit? Jeg har ledt i Danmarks Statistik´s
> "Statistikbanken", kunne ikke finde noget der.

Heller ikke "skjult" under befordringsfradrag, der kan man måske
sjusse sig frem til det.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 28-03-07 15:07

> [...]

http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.

Befordringsfradrag. Så får man jo ikke km kørt i fritiden med..

Bjarne

Fra : Niels Pein

Dato : 28-03-07 16:47

"Christian B. Andresen" skrev ...
"Henrik Stidsen" wrote:

> Heller ikke "skjult" under befordringsfradrag, der kan man måske
> sjusse sig frem til det.

Man kan få befordringsfradrag uanset transportmiddel, og det kan også lade
sig gøre at køre med andet formål end til/fra arbejde.
--
Mvh. Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-03-07 12:46

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har kendskab til en statistik over hvor langt
> danskere kører pr år i gennemsnit?

Det kommer nok an på, hvad du helt konkret mener.

Mener du i egen bil?
Tæller du kørte kilometer i tog, bus, cykel med?

> Jeg har ledt i Danmarks Statistik´s "Statistikbanken", kunne ikke finde
> noget der.

Det kan MÅSKE hænge sammen med, at du ikke har præciseret, hvad du egentlig
leder efter... jvf. mine spørgsmål.

Kører vi ikke i gennemsnit 15.000-20.000 om året i egen bil? Mener at have
set noget sådan en gang.

Mvh. Lisbeth

Fra : alexbo

Dato : 28-03-07 12:44

"Henrik Stidsen" skrev

>Er der nogen der har kendskab til en statistik over hvor langt
>danskere kører pr år i gennemsnit? Jeg har ledt i Danmarks Statistik´s
>"Statistikbanken", kunne ikke finde noget der.

Hvis man skal lave en statistik, skal man bruge nogle konkrete oplysninger,
og eftersom ingen private opgiver nogen steder hvor meget de kører, kan man
ikke lave en statistik.

Man kan lave nogen beregninger ud fra brændstofforbrug og antal biler, så
hvis du kan finde de oplysninger kan du lave dem selv.

Det svære er nok at dele dieselforbruget mellem person og lastbiler.

mvh
Alex Christensen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-03-07 12:52

> [...]
> oplysninger,
> og eftersom ingen private opgiver nogen steder hvor meget de kører, kan

Hvad med bilsyn.... da bliver kørte kilometer vel registreret?

Fra : alexbo

Dato : 28-03-07 13:35

"Lisbeth Jacobsen" skrev

> Hvad med bilsyn.... da bliver kørte kilometer vel registreret?

Ja, men hvordan kan man bruge denne registrering?
Man ved ikke hvor meget de har kørt siden sidst.

Så kunne man forstille sig at man lagde alle km. sammen, og trak dem fra
sidste år fra.
Men hvis en bilist har skiftet sin 300.000 km. bil ud med en 80.000 km. bil,
har han kørt minus 220.000 siden sidst.
Den bil der er skiftet ud og måske kørt lige til synsindkaldensen, vil helt
udgå at optællingen, selvom den har kørt mange km. i de 2 år siden sidste
syn.

Det er muligt der er en god måde at bruge registreringen, men jeg kan ikke
lige se den.

mvh
Alex Christensen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-03-07 14:19

> Ja, men hvordan kan man bruge denne registrering?
> Man ved ikke hvor meget de har kørt siden sidst.

Hvis kørte kilometer registreres hver gang bilen er til syn bør det være
nemt at registrere, hvad den danske bilpark kører.

> Men hvis en bilist har skiftet sin 300.000 km. bil ud med en 80.000 km.
> bil, har han kørt minus 220.000 siden sidst.

Hvis det er vigtigt at vide, hvad en enkelt bilist har kørt... frem for,
hvad der bliver kørt.

At min bil har kørt 20.000 km det seneste år siger jo strengt taget ikke, at
det er MIG der har kørt dem.

Men det afhænger vel altsammen af, hvilke tal man ønsker og til hvad...

Mvh. Lisbeth

Fra : Finn Guldmann

Dato : 05-04-07 09:11

alexbo skrev:
> [...]
> hvis du kan finde de oplysninger kan du lave dem selv.
> Det svære er nok at dele dieselforbruget mellem person og lastbiler.

Bliver km-stand ikke registreret ved syn?

Så kunne man vel give et sansynligt bud ud fra det?

--
MVH Finn
Venner er sådan nogen der kommer og banker på døren kl lort

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-04-07 18:22

Finn Guldmann wrote:

> Bliver km-stand ikke registreret ved syn?

Nogle runder allerede ved 100.000 og starter forfra. Min runder ved 300.000
og starter forfra.

Andre får bare stillet på deres :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-03-07 13:14

On 28 Mar., 13:41, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> Heller ikke "skjult" under befordringsfradrag, der kan man måske
> sjusse sig frem til det.

Hmmm, det tæller jo ikke alle dem der kører under 24km til/fra arbejde
om dagen - og der er jo også lavere fradrag for >100km. Jeg tror det
tal vil blive alt for højt i forhold til virkeligheden.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-03-07 13:15

On 28 Mar., 13:45, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsen_FJ...@hotmail.com> wrote:

> Det kommer nok an på, hvad du helt konkret mener.

Sorry, ka godt se det ikke var voldsomt konkret ja.

> Mener du i egen bil?
> Tæller du kørte kilometer i tog, bus, cykel med?

Jeps, tænker på egen bil, privat kørsel.

> Kører vi ikke i gennemsnit 15.000-20.000 om året i egen bil? Mener at have
> set noget sådan en gang.

Jeg vil også skyde på omkring 20.000 sådan efter hvad jeg hører folk
har kørt. Men det er jo et relativt usikkert grundlag at lave
statistik på 5 personer ;)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-03-07 13:16

On 28 Mar., 13:52, "Lisbeth Jacobsen"

> Hvad med bilsyn.... da bliver kørte kilometer vel registreret?

Det er da ikke så voldsomt længe siden de begyndte på det? Og
spørgsmålet er om den statistik overhovedet er tilgængelig for nogen....

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-03-07 14:12

On 28 Mar., 14:35, "alexbo" <ale...@email.dk> wrote:
> Ja, men hvordan kan man bruge denne registrering?
> Man ved ikke hvor meget de har kørt siden sidst.

Tallet registreres med stelnummeret som nøgle - så er det ligegyldigt
hvem der har kørt den. Man vil så få et tal der hedder km/år/bil

Fra : Anders Majland

Dato : 28-03-07 14:50

> "Statistikbanken", kunne ikke finde noget der.

Det er fordi du kigger forkert:
http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/default.asp?w=1680 giver antal
personkm.

2005 52638 Mkm

http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/default.asp?w=1680
Antal personbiler ialt: 1 915 821

Det tager så ikke højde for hvor mange der i snit er i en bil Med 1 i snit
er der 26500km og med 2 i snit er det kun 13700. Virkeligheden er nok der
imellem

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 28-03-07 15:02

On 28 Mar., 15:49, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Det er fordi du kigger forkert:

Overrasker mig ikke :)

> [...]

> er der 26500km og med 2 i snit er det kun 13700. Virkeligheden er nok der

Jamen så passer ca. 20.000km (eller måske mindre?) jo sådan set meget
godt.

Tak for hjælpen.

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 28-03-07 22:24

[...]

Man kunne jo tage en hurtig lille spørgerunde her og dividere det med antal
svar. Måske i en ny tråd

Kører selv ca. 16.000 km pr. år

Bjarne

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 29-03-07 07:27

"Bjarne Rosenkrands" <dsl196465@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Kører selv ca. 16.000 km pr. år

Jeg har kørt 35.000 siden 14. juni 2005

Da jeg solgte min tidligere bil stod tælleren på 114.000 efter præcis seks
år. (19.0000 om året)

Det ser ud til, at jeg holder det kilometertal.

Det er ikke firma- eller erhvervskørsel. Og jeg har sølle 9 km til arbejde
p.t.

Mvh. Lisbeth

Fra : Kate

Dato : 29-03-07 08:07

"Bjarne Rosenkrands" <dsl196465@vip.cybercity.dk> wrote in

> [...]
> Statistik´s "Statistikbanken", kunne ikke finde noget der.
>
> Man kunne jo tage en hurtig lille spørgerunde her og dividere det

Jeg ligger på ca. 40.000 km pr år.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : Niels Pein

Dato : 29-03-07 21:56

"Bjarne Rosenkrands" skrev ...

> Man kunne jo tage en hurtig lille spørgerunde her og dividere det med
> antal svar. Måske i en ny tråd

Ca. 20-21.000 pr. år. i bil.
Oveni det omkring 5.000 på motorcykel.

Engang var det omvendt, men man bliver vel gammel og sat.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Ib Tinning

Dato : 29-03-07 22:09

> [...]
> Chevrolet Nubira 1.8 CDX
> Honda TransAlp
> jeg ved ikke hvor gammel du er for at være sat men jeg er selv 29 år og
har vist noget der ligner dit tidligere kørsels mønster

grinend hilsner Ib Tinning 2765

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-03-07 10:08

Bjarne Rosenkrands wrote:

> Man kunne jo tage en hurtig lille spørgerunde her og dividere det med
> antal svar. Måske i en ny tråd
>
> Kører selv ca. 16.000 km pr. år

Har kørt 200.000 på 3 år - så det giver 66.666 km om året :)

Dertil kommer så det jeg kører på arbejdet og i konens bil :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Inkognito

Dato : 31-03-07 06:11

"Bjarne Rosenkrands" <dsl196465@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Man kunne jo tage en hurtig lille spørgerunde her og dividere det med
> antal svar. Måske i en ny tråd

75.000 km pr år - privat kørsel inkl. til/fra arbejdspladsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-03-07 06:16

Inkognito skriver:

> 75.000 km pr år - privat kørsel inkl. til/fra arbejdspladsen

Fy for fasan - det var meget. Det er 35 døgn af øret i et køretøj med
90km/t i snit, eller 10% af din tid.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Inkognito

Dato : 31-03-07 06:22

> Fy for fasan - det var meget. Det er 35 døgn af øret i et køretøj med
> 90km/t i snit, eller 10% af din tid.

Jeg kører altid motorvej og aldrig 90 km/t

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-03-07 06:57

Inkognito skriver:

> Jeg kører altid motorvej og aldrig 90 km/t

90 km/t i snit kan det hurtigt blive til. Der skal ikke meget kø til,
eller bykørsel inden motorvej.

Med 120 i snit er det 26 døgn om året...

Fra : Inkognito

Dato : 31-03-07 07:36

> 90 km/t i snit kan det hurtigt blive til. Der skal ikke meget kø til,
> eller bykørsel inden motorvej. Med 120 i snit er det 26 døgn om året...

Jeg er "kold..."

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 31-03-07 08:01

"Inkognito" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er "kold..."
Virker varmen ikke?. Ellers ku' du lige så godt befordres af DSB, eneste
ulempe; de venter ikke på dig ;).

Fra : Inkognito

Dato : 31-03-07 18:49

> Virker varmen ikke?. Ellers ku' du lige så godt befordres af DSB, eneste
> ulempe; de venter ikke på dig ;).

Offentlig er ikke mig - jeg ææælsker at køre i mine biler

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-03-07 07:02

Bjarne Rosenkrands skriver:

> Man kunne jo tage en hurtig lille spørgerunde her og dividere det med antal
> svar. Måske i en ny tråd

Golfen runder snart de 60kkm. Den rundede 30kkm januar måned sidste år,
så det må give 24kkm/år for mig og konen tilsammen i den.

Touran'en har nu gået 16,5 kkm siden ca 1. december, så det bliver nok
ca 50kkm i år.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-03-07 11:25

Klaus D. Mikkelsen wrote on 31-03-2007 :

> [...]
> så det må give 24kkm/år for mig og konen tilsammen i den.
> Touran'en har nu gået 16,5 kkm siden ca 1. december, så det bliver nok

Altså 32.500km/år pr person?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-03-07 11:29

Henrik Stidsen formulated the question :
>>> svar. Måske i en ny tråd

> Altså 32.500km/år pr person?

ok, jeg regner ik så godt i dag - 37.000km/år...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-03-07 12:25

Henrik Stidsen skriver:

> ok, jeg regner ik så godt i dag - 37.000km/år...

Jeps, men husk at jeg får løn for at køre i "min" bil, det vil sige at
det ikke er privatkørsel.

Forleden var jeg i Nakskov....

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 31-03-07 13:56

It happens that Klaus D. Mikkelsen formulated :

> Jeps, men husk at jeg får løn for at køre i "min" bil, det vil sige at
> det ikke er privatkørsel.

Ja så er det jo lidt snyd ;)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 31-03-07 13:57

Henrik Stidsen skriver:

> Ja så er det jo lidt snyd ;)

Vi skal nok kun regne de 24kkm på Golfen....

Det bliver sikkert anderledes i år.

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-07 13:00

On Wed, 28 Mar 2007 23:24:29 +0200, "Bjarne Rosenkrands"
> [...]

>"Statistikbanken", kunne ikke finde noget der.
>
>Man kunne jo tage en hurtig lille spørgerunde her og dividere det med antal

Indtil november kørte vi 25-30000 km pr. år i Xsara'en. Nu reduceres
det tal måske lidt, til gengæld skal Fiaten klare små 40000 km pr. år.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-03-07 08:23

On 28 Mar., 23:24, "Bjarne Rosenkrands" <dsl196...@vip.cybercity.dk>
wrote:
> Man kunne jo tage en hurtig lille spørgerunde her og dividere det med antal
> svar. Måske i en ny tråd

Jeg har en fornemmelse af tallet bliver for højt - mon ikke der er
forholdsvis mange her i gruppen der kører mere end gennemsnittet af
befolkningen?

> Kører selv ca. 16.000 km pr. år

Jeg nupper ca. 50.000 km/år

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-03-07 09:07

wrote:
> [...]
> "Statistikbanken", kunne ikke finde noget der.
>
> Man kunne jo tage en hurtig lille spørgerunde her og dividere det med antal

ca. 40.000 km / år.