Syn af bil før tid
Fra : Jacob Bjørn

Dato : 27-03-07 20:44

Ohøj!

Bilen skal til syn her til august cirka, men hvad nu hvis jeg vælger at køre
den til syn nu, og den dumper - skal den så til syn igen inden for 30 dage,
eller først til august når den falder for syn?

--
Mvh Jacob
Tullende rundt i en bovlam Ford Mondeo 1,8 - '94.......

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 27-03-07 22:36

> Bilen skal til syn her til august cirka, men hvad nu hvis jeg vælger at
> køre den til syn nu, og den dumper - skal den så til syn igen inden for 30
> dage, eller først til august når den falder for syn?

Indenfor 30 dage. Men bliver den synet har du tilgengæld 2 år og 4½ måned
ca. til syn

Troels

Fra : JBH

Dato : 27-03-07 22:54

"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse

> Indenfor 30 dage. Men bliver den synet har du tilgengæld 2 år og 4½ måned
> ca. til syn

Øhh hvordan det. man kan da ikke snyde sig til en længere periode mellem
periodesyn, selvom det burde være muligt når en bil godt kan forlanges
synet 2 gange indenfor en synsperiode.

http://www.fstyr.dk/sw67916.asp

mvh
JBH

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 27-03-07 22:58

> Øhh hvordan det. man kan da ikke snyde sig til en længere periode mellem
> periodesyn, selvom det burde være muligt når en bil godt kan forlanges
> synet 2 gange indenfor en synsperiode.

Sagtens. Min gamle Civic skulle normalt til syn feb. 2006, men blev synet
dec. 2005. Næste syn? Februar 2008.

Troels

Fra : Ole Frederiksen

Dato : 27-03-07 22:42

"Jacob Bjørn" <jacobkosovo@hotmail.comREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> [...]
> køre den til syn nu, og den dumper - skal den så til syn igen inden for 30
> dage, eller først til august når den falder for syn?

Hvis du dumper til syn, så skal du til et omsyn efter de normale regler
uanset om du er før tid eller ej.

Et syn kan foretages op til 6 måneder inden indkaldelsesdatoen og stadig
gælde som periodisk syn.

M.v.h. Ole Frederiksen