EA_HS 19179
Cortina01 14584
geu 12469
Videopolitiet 8:11 2007
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-03-07 11:21

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=354995&r=1

Rundkørsler. Der pukkes på de bilister der ikke kan finde ud af at køre i
rundkørsler - bl.a. dem der standser næsten helt op fordi der kører en på
den anden side af midten af rundkørslen. Lidt mere overblik der, tak (også
fra mig) :)

En bilist fra Esbjerg får forklaret hvordan han skal forholde sig i
forbindelse med udkørsel af 2. vej. Politibetjenten forklarer hvordan han
kan komme i klemme, hvis han selv skulle have været ud af en senere vej -
men hvis han skulle have været det skulle han ikke (selv) have kørt hele
vejen rundt i rundkørslen i højre spor.

Der er kommet digital optageudstyr i patruljevognen. Den kører hele tiden,
fra start hjemme i garagen til stop hjemme i garagen, så de forankørende
slilpper ikke afsted med mange lovovertrædelser - heller ikke på lang
afstand.

Fra : Lars [6710]

Dato : 27-03-07 21:08

Per Henneberg Kristensen skrev:

> [...]
> men hvis han skulle have været det skulle han ikke (selv) have kørt hele

Yes
Og bilisten er undertegnede....

En ret sjov oplevelse at køre adskillige gange igennem rundkørsel og op
og ned af ringvejen med video vognen i hælene

Nu sagde betjenten godt nok at jeg ku' blive nødt til at stoppe helt op
hvis medtrafikanterne i højre bane har fejlplaceret sig og fortsætter
rundt...
Men jeg tror nu nok at jeg i så fald tager en æresrunde

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 28-03-07 11:28

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rundt...
> Men jeg tror nu nok at jeg i så fald tager en æresrunde

Hello Mr. Bean.

> Venlig hilsen
>
> Lars Hørlyck Sørensen

Syntes s** nok jeg kunne genkende navnet, et eller andet sted fra

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Lars [6710]

Dato : 28-03-07 17:52

Uffe Bærentsen skrev:

> Hello Mr. Bean.
>

> Syntes s** nok jeg kunne genkende navnet, et eller andet sted fra

Ja verden er lille

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-03-07 22:24

Per Henneberg Kristensen laid this down on his screen :
> [...]
> anden side af midten af rundkørslen. Lidt mere overblik der, tak (også fra

Rundkørsler er simpelthen højrisiko fordi der er så mange der ikke kan
finde ud af det. Heldigvis er farten ofte lav (undtagen i de store af
dem) så hvis det går galt går det ikke så voldsomt galt.

> [...]
> hvis han skulle have været det skulle han ikke (selv) have kørt hele vejen

Det er faktisk den rundkørsel som tidligere har været debatteret her i
gruppen - alle til og frakørselsveje har 2 spor men der er ingen
midterstribe i rundkørslen så mange opfatter rundkørslen som ensporet.

--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/

Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-03-07 11:53

Henrik Stidsen wrote:

> Det er faktisk den rundkørsel som tidligere har været debatteret her i
> gruppen - alle til og frakørselsveje har 2 spor men der er ingen
> midterstribe i rundkørslen så mange opfatter rundkørslen som ensporet.

Det kan jeg ikke forstå. Jeg kører tit i 2. spor i den rundkørsel :)

--
Per, Esbjerg

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-03-07 15:18

On 29 Mar., 12:52, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
wrote:

> Det kan jeg ikke forstå. Jeg kører tit i 2. spor i den rundkørsel :)

Jeg bruger som regel kun ydersporet - i hvert fald hvis der er andre
biler i nærheden - for jeg skal som regel af ved 2. vej. Men læg mærke
til de øvrige billister når du kører igennem der, der er ikke ret
mange der kører som om der var to baner.

Fra : Lars [6710]

Dato : 29-03-07 17:02

Henrik Stidsen skrev:

> Men læg mærke
> til de øvrige billister når du kører igennem der, der er ikke ret
> mange der kører som om der var to baner.

Arhhh det ved jeg nu ikke rigtigt
Jeg er en af dem der en gang imellem gør det....
Også når der IKKE er TV på

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 29-03-07 17:35

Lars [6710] explained :

> Arhhh det ved jeg nu ikke rigtigt
> Jeg er en af dem der en gang imellem gør det....
> Også når der IKKE er TV på

Når der ikke er andre biler så kører jeg den som om der kun var en bane
- eller rettere, kører den som man gerne må, ind til midten og så ud af
2. vej, den korteste rute. Om morgenen er der som regel for meget
trafik til det nummer og så tager jeg den i yderbanen, det sker der er
nogen på venstre side af mig men det er ikke så tit.

Fra : Lars [6710]

Dato : 29-03-07 20:58

Henrik Stidsen skrev:

> Om morgenen er der som regel for meget trafik
> til det nummer og så tager jeg den i yderbanen, det sker der er nogen på
> venstre side af mig men det er ikke så tit.

ja der er sq godt nok tryk på nogen gange om morgenen....
Det var også i nogle af de situationer hvor det har været tæt på buler,
at jeg blev inspireret til at spørge videobetjenten hvorledes man skal
forholde sig der

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-03-07 23:37

Henrik Stidsen wrote:

> [...]
> til de øvrige billister når du kører igennem der, der er ikke ret
> mange der kører som om der var to baner.

Jeg skal som regel ud af 3. vej. Derfor er det naturligst at lade som om der
er 2 spor i rundkørslen.

Også fordi mindst 2 af vejene har 2 spor ind og ud af rundkørslen.

--
Per, Esbjerg