Så blev min Mustang skiftet ud med en.....
Fra : Lars Ehlers

Dato : 27-03-07 07:04

Stationcar!

Okay, ikke en hvilken som helst stationcar, det endte med at blive en
spritny Dodge Magnum R/T fra 2006. Her er lidt specs:

5.7 ltr HEMI V8

528 Nm (v/4000 omdr)

340 HK (v/5000 omdr)

1968 kg

0-100 6.3 sekunder

7,6 km/l i byen

9.8 km/l på landevejen

Pris 160.000 kr. Forhandleren ville vældigt gerne af med den (vi
skriver jo 2007), så han gav uden videre en rabat på 39000 kr. Faktisk
har jeg set brugte 2005 Magnum R/T biler til salg for samme pris, som
jeg endte med at betale for en ny. Jeg måtte ganske vist køre knap 100
km for at få den, men det var da turen værd.

Farve "Tornado Red" - som på dette billede
http://www.edmunds.com/apps/vdpcontainers/do/MediaNav/styleId=100531258/firstNav=Gallery/photoId=29029

http://www.edmunds.com/used/2006/dodge/magnum/100531258/photos.html#

Min oprindelige plan var en Mercedes CL500 eller en anden sjov tysker,
men jeg måtte desværre ændre lidt på budgettet, da jeg fik en uventet
(men midlertidig) månedlig udgift. Men efter at have kørt 100 km i den
her til aften sidder jeg stadig med et stort smil

--
Lars Ehlers

Fra : Brian

Dato : 27-03-07 08:03

Lars Ehlers wrote:
> Stationcar!
>
> Okay, ikke en hvilken som helst stationcar, det endte med at blive en
> spritny Dodge Magnum R/T fra 2006. Her er lidt specs:

Tillykke med den - der er virkelig stil over den motor

Den ene gang jeg har prøvet sådan en krabat (i en anden bil, vel at mærke)
sad jeg også med et smil tværs over fjæset.

/Brian

Fra : Lars Ehlers

Dato : 27-03-07 21:21

On Tue, 27 Mar 2007 09:03:15 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Tillykke med den - der er virkelig stil over den motor
>
>Den ene gang jeg har prøvet sådan en krabat (i en anden bil, vel at mærke)
>sad jeg også med et smil tværs over fjæset.

Takker Dodge/Chrysler har virkeligt gjort et godt sthykke arbejde
med den motor, og den passer perfekt til den 5 trins automatiske
gearkasse. Accelerationen føles nærmest som et langt sug, selvom jeg
naturligvis ikke har prøvet at trykke speederen helt i bund endnu
(skal jo lige køres lidt til først).

--
Lars Ehlers

Fra : Hr. Jensen

Dato : 27-03-07 08:25

On Mon, 26 Mar 2007 23:03:42 -0700 Lars Ehlers
<ehlersNOSPAM@hotmail.com> sent the following smoke signals:

>7,6 km/l i byen
>
>9.8 km/l på landevejen

Det er vel nærmest benzinbesparende, når vi taler 'over there'...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Lars Ehlers

Dato : 27-03-07 21:22

On Tue, 27 Mar 2007 09:24:56 +0200, Hr. Jensen
<aage.er@musikalsk.invalid> wrote:

>On Mon, 26 Mar 2007 23:03:42 -0700 Lars Ehlers
><ehlersNOSPAM@hotmail.com> sent the following smoke signals:

>Det er vel nærmest benzinbesparende, når vi taler 'over there'...

Hmm, benzinen er godt nok noget billigere, men ikke så billig som for
bare 3-4 år siden. Tanken rummer lidt over 70 liter, og det koster
omkring 300 kr. at fylde den op.

--
Lars Ehlers

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 28-03-07 15:40

> Hmm, benzinen er godt nok noget billigere, men ikke så billig som for
> bare 3-4 år siden. Tanken rummer lidt over 70 liter, og det koster
> omkring 300 kr. at fylde den op.

Hmm, det er jo lige over 4 kr. literen.. Måske DE skulle beskattes så de
ramte de 10 kr / liter - lad os så se hvor mange af de gamle 3-4
km/l-flydere der stadig kørte rundt derovre.?

Troels

Fra : Mr J..

Dato : 27-03-07 08:29

> spritny Dodge Magnum R/T fra 2006. Her er lidt specs:
>
> 5.7 ltr HEMI V8
>
> 528 Nm (v/4000 omdr)
>
> 340 HK (v/5000 omdr)

Hehe kan den så også dreje, det bitcher de tidt over i topgear

Mvh
Morten

Fra : Lars Ehlers

Dato : 27-03-07 21:23

On Tue, 27 Mar 2007 09:28:51 +0200, "Mr J.." <Nomail@nomail.dk> wrote:

>Hehe kan den så også dreje, det bitcher de tidt over i topgear

Nu ligger jeg ikke og fræser rundt på en bane, så til mit brug er den
helt fin. Men den er tung (2 tons), så den vill sikkert helst køre
ligeud

--
Lars Ehlers

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-07 21:38

> Nu ligger jeg ikke og fræser rundt på en bane, så til mit brug er den
> helt fin. Men den er tung (2 tons), så den vill sikkert helst køre
> ligeud

Der er ikke noget at sige til at i sviner så meget derovre :o/
Men fed øse

Mvh
Morten

Fra : Lars Ehlers

Dato : 27-03-07 22:32

On Tue, 27 Mar 2007 22:37:43 +0200, "Morten Juel"
<xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

>Der er ikke noget at sige til at i sviner så meget derovre :o/

Hov hov, den klarer skam de skrappe Californiske krav for
udstødningsgasserne. Men den bruger rigeligt med benzin, det kan vi
hurtigt blive enige om

>Men fed øse

Dodge er pt. et af de mest interessante amerikanerbiler, jeg havde
også kig på den nye Charger.

--
Lars Ehlers

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-03-07 10:12

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Stationcar!

Skam dig.

Nå-nej, stort TILLYKKE med køretøjet

> [...]
> (men midlertidig) månedlig udgift. Men efter at have kørt 100 km i den
> her til aften sidder jeg stadig med et stort smil

At du dog kan nænne at drille os andre med sådan noget vogntøj
Ok, må indrømme at jeg faktisk er tilfreds med hvad jeg har

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Lars Ehlers

Dato : 27-03-07 21:54

On Tue, 27 Mar 2007 11:11:50 +0200, "Uffe Bærentsen"
<leitiFJERNES@hotmail.com> wrote:

>Skam dig.
>
>Nå-nej, stort TILLYKKE med køretøjet

Takker. Det var jo et fedt kompromis, jeg ville gerne have en bil med
mere plads, men det skulle ikke være en SUV.

>At du dog kan nænne at drille os andre med sådan noget vogntøj

I kan jo bare lade være med at have sådan nogle horrible afgifter

--
Lars Ehlers

Fra : Henrik

Dato : 27-03-07 11:39

"Lars Ehlers" skrev i en meddelelse

> [...]
> skriver jo 2007), så han gav uden videre en rabat på 39000 kr.
>
> Farve "Tornado Red" - som på dette billede

Hmm ... samme model som Chryslers 300C Hemi Touring?
http://www.chrysler.dk/vehicles/300_C/technical/pdf/5_7_Touring.pdf

som koster en mille i runde tal?
http://www.chrysler.dk/vehicles/300_C/technical/pdf/300C_CY07_MY07_DK.pdf

Øeh ... ikke engang som gulpladebil ville du kunne få så billigt. Har jeg
misforstået/overset et eller andet ?

Men uanset, så tillykke med den

Henrik
Chrysler PT Cruiser (Inferno Red)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-03-07 11:49

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Øeh ... ikke engang som gulpladebil ville du kunne få så billigt. Har jeg

Jeg tror du har overset hvor Lars residerer.
Det er 'Over-there'

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Henrik

Dato : 27-03-07 13:06

"Uffe Bærentsen" skrev i en meddelelse

> Jeg tror du har overset hvor Lars residerer.
> Det er 'Over-there'

Aeh ... det forklarer jo del

Æv, var ellers i dén grad klar til at tage en tur til forhandleren,
Chrysleren skal alligevel snart skiftes ud ...

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 27-03-07 19:47

> Aeh ... det forklarer jo del
>
> Æv, var ellers i dén grad klar til at tage en tur til forhandleren,
> Chrysleren skal alligevel snart skiftes ud ...

Jamen det gør du da bare alligevel - du skal bare lige svinge over "bron" -
så er du der

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Tom

Dato : 27-03-07 20:32

> Aeh ... det forklarer jo del
>
> Æv, var ellers i dén grad klar til at tage en tur til forhandleren,
> Chrysleren skal alligevel snart skiftes ud ...

Du kan jo registrere den som Taxa, så koster den ikke ret møj

--
tom

Fra : Lars Ehlers

Dato : 29-03-07 23:37

On Tue, 27 Mar 2007 12:39:25 +0200, "Henrik"
<hallo_derude@hotmail.comXX> wrote:

>Hmm ... samme model som Chryslers 300C Hemi Touring?
> [...]

Jeg fik først kigget på dine links nu, jeg troede at det var den
amerikanske Chrysler 300C Touring (som er en sedan).

Ja, det er stort set den samme bil (selvom forenden er mere aggresiv
på Dodge Magnum), bagenden er nøjagtig den samme. Kabinen i 300C
skulle også have en anelse mere luksus.

>Øeh ... ikke engang som gulpladebil ville du kunne få så billigt. Har jeg
>misforstået/overset et eller andet ?

Som Uffe allerede har nævnt, så bor jeg i USA, nærmere betegnet i den
nordlige Californien. Jeg fik vidst regnet forkert, da jeg skrev, hvad
jeg havde betalt for den, nyprisen er 176.000 kr., jeg gav 132.000 kr.
Utroligt hvad man kan få for pengene, når man ikke skal betale afgift!
Der skal dog lægges ca. 7% oveni (sales tax, som svarer nogenlunde til
moms), men vi er stadigvæk meget, meget langt væk fra en million
kroner.

Ekstraudstyret er også utroligt dyrt i Danmark. GPS navigation koster
(ifølge dit link) 57.000, i USA koster det omkring 13.000 kr. Helt
vildt!

--
Lars Ehlers

Fra : Anders Houmark

Dato : 27-03-07 20:07

Lars Ehlers wrote:
> [...]

> (men midlertidig) månedlig udgift. Men efter at have kørt 100 km i den
> her til aften sidder jeg stadig med et stort smil

Dreng eller pige?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-03-07 21:23

"Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i en meddelelse

> Dreng eller pige?

Det kan det jo ikke være, da han siger midlertidig

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 27-03-07 21:25

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> writes:

> "Anders Houmark" <sunsitenews@andersh.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan det jo ikke være, da han siger midlertidig

18 år er vel også en slags midlertidig?

Fra : Lars Ehlers

Dato : 27-03-07 22:30

On Tue, 27 Mar 2007 21:07:08 +0200, "Anders Houmark"
<sunsitenews@andersh.dk> wrote:

>Dreng eller pige?

Hehe. Det er en dreng, men han er ikke "ny". Han er to år gammel og
får lidt hjælp af en talepædagog et par gange om ugen. Da den slags
ikke er dækket af min private sygeforsikring, så må jeg selv punge ud
med 6000 kr. om måneden.... Heldigvis så regner vi ikke med at han
skal fortsætte i lang tid (han skal bare kick-startes lidt), så det er
kun en midlertidig udgift. Men til den tid så vil konen sikkert have
ny bil

--
Lars Ehlers

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 28-03-07 15:41

> 5.7 ltr HEMI V8
>
> 528 Nm (v/4000 omdr)
>
> 340 HK (v/5000 omdr)

5.7 liter, og stadig kun 340 HK... Tænk sig hvad BMW gør med 1 liter mindre
(Hint: Ny M3-motor)

Men det er da en solid mængde krafter - ca. den kraft man bruger til at
holde planeter i bevægelse

> 1968 kg

Hvapokker - den vejer det samme som en planet?

Anyways. Tillykke med dyret Er da lidt misundelig.

Troels

Fra : Lars Ehlers

Dato : 29-03-07 17:43

On Wed, 28 Mar 2007 16:41:08 +0200, "Troels Plougmann-Olsen"
<blalbla@defekt.dk> wrote:

>5.7 liter, og stadig kun 340 HK... Tænk sig hvad BMW gør med 1 liter mindre
>(Hint: Ny M3-motor)

Det er jo en typisk (gammeldags) amerikanermotor, så der er knap så
mange HK som i en europæisk V8. Men der er godt med trækkraft
alligevel.

>Men det er da en solid mængde krafter - ca. den kraft man bruger til at
>holde planeter i bevægelse

>Hvapokker - den vejer det samme som en planet?

Stort set Men den føles ikke så tung i daglig kørsel.

>Anyways. Tillykke med dyret Er da lidt misundelig.

Takker

I øvrigt er det en sjov blanding af god gammeldags amerikansk muscle
car tradition med en god portion tysk teknik blandet ind.

- Motor, typisk amerikansk (med rødder i den berømte HEMI motror)

- Gearkasse, udviklet af Mercedes og produceret i Tyskland

- Undervogn, det meste kommer fra Mercedes

- Design, typisk Dodge/Chrysler. Kraftigt inspireret af chop-top
custom biler

Resten er typisk amerikansk med en vis indflydelse fra Mercedes.
F.eks. er batteriet monteret i bagagerummet, noget som man stort set
aldrig ser i amerikanske biler.

--
Lars Ehlers

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-03-07 08:32

On 28 Mar., 16:39, "Troels Plougmann-Olsen" <blal...@defekt.dk> wrote:

> Hmm, det er jo lige over 4 kr. literen.. Måske DE skulle beskattes så de
> ramte de 10 kr / liter - lad os så se hvor mange af de gamle 3-4
> km/l-flydere der stadig kørte rundt derovre.?

Det vil vist få Irak til at ligne en børnehave, mangen til borgerkrig
der vil bryde ud i USA så.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 29-03-07 10:42

> Det vil vist få Irak til at ligne en børnehave, mangen til borgerkrig
> der vil bryde ud i USA så.

Haha, Ja. Men alligevel - hvorfor skal vi betale så meget til velfærdet i
USA, når Amerikanerne ikke engang selv skal? Kan simpelthen ikke forestille
mig at staten herhjemme napper 6 kr. literen til dem selv...

Troels

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 29-03-07 10:56

"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse

> Haha, Ja. Men alligevel - hvorfor skal vi betale så meget til velfærdet i
> USA, når Amerikanerne ikke engang selv skal? Kan simpelthen ikke
> forestille mig at staten herhjemme napper 6 kr. literen til dem selv...

Til dem selv?
Hvem er staten?
Det er da dig og mig.
Det er til alle de statsfunktioner som ikke er i USA.
Sygehusvæsenet er en del af det.
Ældresektoren er også en del.

You name it, der er mange 'kasser'.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-03-07 11:00

On 29 Mar., 11:41, "Troels Plougmann-Olsen" <blal...@defekt.dk> wrote:

> Haha, Ja. Men alligevel - hvorfor skal vi betale så meget til velfærdet i
> USA, når Amerikanerne ikke engang selv skal? Kan simpelthen ikke forestille
> mig at staten herhjemme napper 6 kr. literen til dem selv...

Vi kan da sagtens blive enige om at det da er urimeligt at vi i EU
skal betale så meget for brændstof og så kan de i USA frådse så meget
med det og kalde 4 kr / liter for meget.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 29-03-07 15:44

On 29 Mar 2007 02:59:33 -0700, "Christian B. Andresen"
<trav@tiscali.dk> wrote:

>Vi kan da sagtens blive enige om at det da er urimeligt at vi i EU
>skal betale så meget for brændstof og så kan de i USA frådse så meget
>med det og kalde 4 kr / liter for meget.

Det er da urimeligt, men det det kan vi takke de danske politikere
for. Danmark er jo som bekendt selvforsynene med olie, men i
modsætning til f.eks. Venezuela (hvor benzinen næsten er gratis), så
har den danske stat valgt at beskatte benzinen voldsomt.

Og 4 kr per liter er "meget", men det skal ses i sammenhæng med, at
prisen var under 2 kr er liter for 4-5 år siden.

--
Lars Ehlers