Erfaring med Dunlop SP9000
Fra : Jacob Rungwald

Dato : 26-03-07 18:09

Hejsa

Er der nogle der ligger inde med erfaringer med ovennævnte dæk.

Størrelsen er 225/40-18, grunden til jeg spørger, er fordi de leveres
monteret på de fælge jeg har kig på, men jeg vil ikek købe fælgene hvis
dækkene er noget møg, jeg har altid kørt på Conti SportContact dæk, men hos
TyreTest.com virker de ikek synderligt ringere end sportcontact 3, faktisk
er de en del mere holdbare, men larmer så tilgengæld lidt mere.

Hvad siger i, er Dunlop ovre sine Dunhop dage ?

Mvh
Jacob

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 26-03-07 18:17

Jacob Rungwald wrote:
> [...]
> dæk, men hos TyreTest.com virker de ikek synderligt ringere end
> sportcontact 3, faktisk er de en del mere holdbare, men larmer så

Jeg har haft dem i bl.a. 235/40-18 og jeg har ikke noget negativt at sige om
dem - jeg har været ovenud tilfreds.
Men det er svært, da det afhænger af størrelse, bil, forventninger mv.,

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Jacob Rungwald

Dato : 26-03-07 19:05

meddelelse news:46080012$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> Jeg har haft dem i bl.a. 235/40-18 og jeg har ikke noget negativt at sige
om
> dem - jeg har været ovenud tilfreds.
> Men det er svært, da det afhænger af størrelse, bil, forventninger mv.,

BMW 320d Touring.
Normal kørsel, ind i mellem lidt hurtigt på motovej.
Jeg vil gerne have et rimeligt komfortabelt dæk, ved godt at det er 18" og
ikke 14"
Det må ikke larme.

Mvh
Jacob

Fra : Tom

Dato : 26-03-07 18:19

"Jacob Rungwald" <jacob*hest*@rungwald.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er de en del mere holdbare, men larmer så tilgengæld lidt mere.
>
> Hvad siger i, er Dunlop ovre sine Dunhop dage ?

Tror jeg ville være forsigtig. Sidst jeg var i UK, havde de lukket hele
deres fabrik og flyttet skidtet til et eller andet land i fjernøsten...sådan
fortalte den lokale englænder mig det. Jeg siger ikke at man ikke kan lave
dæk i fjernøsten men det er nu set før at man ikke helt har forstået hvad
kvalitet er i østen.

--
Tom

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-03-07 19:22

Jacob Rungwald wrote:

> Hvad siger i, er Dunlop ovre sine Dunhop dage ?

Minder mig om en sælger fra Michelin, der tilfældigvis en dag kom ind i min
"forretning". Han syntes slet ikke det var morsomt nogle fra Golf-clubben
kaldte det Slingerling.

Det er mange år siden :)

--
Per, Esbjerg

Fra : John Sahl

Dato : 26-03-07 20:47

Jacob Rungwald wrote:
> Er der nogle der ligger inde med erfaringer med ovennævnte dæk.

Ja, jeg er 100% tilfreds med de SP9000'ere jeg har ejet, det har været i
195/40-16" og 215/40-16"..

--
John Sahl