|
| Bliver det ved? Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 26-03-07 12:58 |
|
Som en naturlig ting sætter man sig ud i sin bil og kører på arbejde, ud i
det blå, søndagstur, familiebesøg og hvad har vi. Men hvor lang tid har vi
den glæde?
En dag vil olieselskaberne meddele at festen er forbi. At der er olie
tilbage til x antal år hvis der vel at bemærke bliver skåret betydeligt ned
på forbruget i den mellemliggende periode. Der er ikke uanede mængder af
olie i undergrunden og det er temmelig mange liter der bliver brændt af dag
efter dag - og i stigende mængder.
I morgen kommer meddelelsen fra olieselskaberne måske - du er kørt på
arbejde, men bliver nødt til at gå hjem, fordi der /er/ ikke mere olie.
Jeg læner mig tilbage i min Recaro og tænker på amerikanernes overforbrug,
der er skyld i at oliestrømmen stopper mange år før den egentlig kunne have
været stoppet.
--
Per, Esbjerg
| |
Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 26-03-07 13:04 |
|
> Jeg læner mig tilbage i min Recaro og tænker på amerikanernes overforbrug,
> der er skyld i at oliestrømmen stopper mange år før den egentlig kunne
> have været stoppet.
Ikke hvis du spørger amerikanerne. "My new pickup runs at 12 miles to the
gallon, it's economical!". Problemet er at derovre er 4,4 km/liter
økonomisk... Selv jeg kan ikke klemme min E30 325'er helt derned!
Og så er der så satans mange af dem. Og de får olien/benzinen forærende.
Troels
| |
Ukendt (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-03-07 13:11 |
|
"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> wrote in message
news:4607b6b6$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
>... Selv jeg kan ikke klemme min E30 325'er helt derned!
>
Ahr, så prøver du ikke hårdt nok
mvh.
Kim Frederiksen
'96-'00 BMW E30 320i '86
'00-'06 BMW E30 320i '89
'07- BMW E36 323i '96
| |
Mr J.. (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Mr J.. |
Dato : 26-03-07 13:18 |
|
>>... Selv jeg kan ikke klemme min E30 325'er helt derned!
>>
>
> Ahr, så prøver du ikke hårdt nok
nej det vil jeg også mene, det burde man jo kunne )
min gik ikke engang 10 ved alm kørsel..
Mvh
Morten
| |
Ukendt (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 26-03-07 14:41 |
|
Mr J.. wrote:
>
> nej det vil jeg også mene, det burde man jo kunne )
> min gik ikke engang 10 ved alm kørsel..
>
Det gjorde mine 320'ere heller ikke ... damn de var nogle dyre bekendskaber
mvh.
Kim Frederiksen
| |
Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 26-03-07 14:59 |
|
> Det gjorde mine 320'ere heller ikke ... damn de var nogle dyre
> bekendskaber
325'eren går 11 i snit... Og nej, den er ikke neddroslet. 170,1 hk på
rullefelt (den skulle ha 171 hk ab fabrik)
Troels
| |
Hr. Jensen (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 26-03-07 15:05 |
|
On Mon, 26 Mar 2007 15:59:18 +0200 "Troels Plougmann-Olsen"
<blalbla@defekt.dk> sent the following smoke signals:
>> Det gjorde mine 320'ere heller ikke ... damn de var nogle dyre
>> bekendskaber
>
>325'eren går 11 i snit... Og nej, den er ikke neddroslet. 170,1 hk på
>rullefelt (den skulle ha 171 hk ab fabrik)
Og så er de slidstærke. Jeg havde en kørelærer der havde en modificeret
325'er fra '87, der havde gået ca. 425.000 km og den blev sgu ikke
sparet når hun kørte den.
Modificeret er måske en fortalelse, men den var peppet op til 195 HK.
--
Thomas
The Hangman's Knot Inn
| |
Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 26-03-07 17:37 |
|
> Modificeret er måske en fortalelse, men den var peppet op til 195 HK.
Så har der satme været gjort meget ved den... M20-motoren er normalt ikke
til at få over 190 hk ud af før man virkelig gør meget ud af det, så 195 hk
har krævet en noget skarp knast, en bananmanifold og en chip, men ingen af
disse ting var typiske tilbage til 1987 hvis det var dengang.
Troels
| |
Uffe Bærentsen (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 26-03-07 20:16 |
|
"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse
news:4607f69f$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Modificeret er måske en fortalelse, men den var peppet op til 195 HK.
>
> Så har der satme været gjort meget ved den... M20-motoren er normalt ikke
> til at få over 190 hk ud af før man virkelig gør meget ud af det, så 195
> hk har krævet en noget skarp knast, en bananmanifold og en chip, men ingen
> af disse ting var typiske tilbage til 1987 hvis det var dengang.
Det eneste der ikke var alm. kendt dengang var chippen.
Ellers så lyder det andet meget alm. for den tid.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 26-03-07 21:26 |
|
> Det eneste der ikke var alm. kendt dengang var chippen.
> Ellers så lyder det andet meget alm. for den tid.
Nah, men kan du sige "dobbelte webere"? Dét var typisk!
Troels
| |
Uffe Bærentsen (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 26-03-07 22:22 |
|
"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse
news:46082c43$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Det eneste der ikke var alm. kendt dengang var chippen.
>> Ellers så lyder det andet meget alm. for den tid.
>
> Nah, men kan du sige "dobbelte webere"? Dét var typisk!
De var i den dyre ende.
Rækkefølge:
Banan
Weber
Knast
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 26-03-07 23:00 |
|
> De var i den dyre ende.
>
> Rækkefølge:
> Banan
> Weber
> Knast
Hmm.. Jeg mindes nu ikke at have læst om så mange øser med bananmanifolde.
En voksen-kammi af mine, Lars, er lige blevet 38, dvs. hans "tid" var der
tilbage i 87. Han kørte da med webere på hans Scirocco
Troels
| |
Uffe Bærentsen (27-03-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 27-03-07 10:02 |
|
"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse
news:46084258$0$21927$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> De var i den dyre ende.
>>
>> Rækkefølge:
>> Banan
>> Weber
>> Knast
>
> Hmm.. Jeg mindes nu ikke at have læst om så mange øser med bananmanifolde.
> En voksen-kammi af mine, Lars, er lige blevet 38, dvs. hans "tid" var der
> tilbage i 87. Han kørte da med webere på hans Scirocco
Jeg kan huske rigtig mange der greb det an i nævnte rækkefølge.
Scirocco skulle da være GTI, dvs. med i.
Måske var det netop så alm. at man ikke gad skrive om det.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Jens 4684 (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Jens 4684 |
Dato : 26-03-07 15:29 |
|
> 325'eren går 11 i snit... Og nej, den er ikke neddroslet. 170,1 hk på
> rullefelt (den skulle ha 171 hk ab fabrik)
Hvad???
Har sådan en bimmer ikke også 200 heste eller mere standard,
lige som en Vectra 2,5 har?
Hilsen
Jens 4684
| |
Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 26-03-07 17:36 |
|
> Hvad???
> Har sådan en bimmer ikke også 200 heste eller mere standard,
> lige som en Vectra 2,5 har?
En Vectra 2,5 er nu lidt nyere... En 325i har 171 hk i 87, derefter har den
170 hk. I 1992 hvor Vectra V6 også dukkede op, havde den 192 hk. Mener kun
at Vectra 2.5 V6 i den årgang havde 180 hk.
Troels
| |
Per Henneberg Kriste~ (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 26-03-07 18:30 |
|
Troels Plougmann-Olsen wrote:
>> Hvad???
>> Har sådan en bimmer ikke også 200 heste eller mere standard,
>> lige som en Vectra 2,5 har?
> En Vectra 2,5 er nu lidt nyere... En 325i har 171 hk i 87, derefter
> har den 170 hk. I 1992 hvor Vectra V6 også dukkede op, havde den 192
> hk. Mener kun at Vectra 2.5 V6 i den årgang havde 180 hk.
Jeg havde en Taunus 2,6 liters engang ... 125HK !!
De nyere biler er bedre til at trække brændere :)
Målte iøvrigt førnævnte Taunus til 178 km/t med stopur på en nedadskrånende
vej - kan ikke huske om det var med 2,6 motor eller standard 2,0 og hvis
det var 2,6 motoren - om det var med 2,0 differentiale eller 2,6 ... :(
--
Per, Esbjerg
| |
Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 26-03-07 18:33 |
|
> Målte iøvrigt førnævnte Taunus til 178 km/t med stopur på en
> nedadskrånende vej - kan ikke huske om det var med 2,6 motor eller
> standard 2,0 og hvis det var 2,6 motoren - om det var med 2,0
> differentiale eller 2,6 ... :(
Det har været med 2.6'eren. 2.0 V6'eren havde kun 90 hk. Utroligt de kunne
få så FÅ hk ud af en motor!
Troels
| |
Per Henneberg Kriste~ (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 26-03-07 19:36 |
|
Troels Plougmann-Olsen wrote:
>> Målte iøvrigt førnævnte Taunus til 178 km/t med stopur på en
>> nedadskrånende vej - kan ikke huske om det var med 2,6 motor eller
>> standard 2,0 og hvis det var 2,6 motoren - om det var med 2,0
>> differentiale eller 2,6 ... :(
> Det har været med 2.6'eren. 2.0 V6'eren havde kun 90 hk. Utroligt de
> kunne få så FÅ hk ud af en motor!
Ingen problem. Det var fra tiden efter en diesel 1,5 og 1,6 havde 50 og 54
HK og en Benzin 1,0 havde 50 HK :)
--
Per, Esbjerg
| |
Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 26-03-07 19:39 |
|
> Ingen problem. Det var fra tiden efter en diesel 1,5 og 1,6 havde 50 og 54
> HK og en Benzin 1,0 havde 50 HK :)
1.0 benzin er da helt ok, en Peugeot 205 1.1 fra 87 har kun 45 hk.. hehe
Troels
| |
Per Henneberg Kriste~ (27-03-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 27-03-07 11:45 |
|
Troels Plougmann-Olsen wrote:
>> Ingen problem. Det var fra tiden efter en diesel 1,5 og 1,6 havde 50
>> og 54 HK og en Benzin 1,0 havde 50 HK :)
> 1.0 benzin er da helt ok, en Peugeot 205 1.1 fra 87 har kun 45 hk..
> hehe
Jeg ved ikke hvor mange HK min mors Fiesta 1,0 Ghia fra 78(?) har - men det
er hvert fald ikke så mange. Topfarten er nærmere 130 end 140, det er den
sløveste bil jeg kan huske at have kørt.
Men jeg har også haft en VW 1200, så det er nok løwn :)
Min far havde et folkevognsrugbrød da jeg var bettemand - den kom ned på 45
stykker, når den kørte op ad bakken imellem søerne i Viborg. Det var dengang
man kunne cykle fra brandvæsenets vandvogn, når den skulle op ad samme bakke
:)
--
Per, Esbjerg
| |
Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 26-03-07 13:19 |
|
> Ahr, så prøver du ikke hårdt nok
Ikke sikkert, men nu er jeg glad for trafiksikkerhed, miljø, kørekort osv.
Troels
| |
mfn (26-03-2007)
| Kommentar Fra : mfn |
Dato : 26-03-07 14:09 |
|
> Ikke sikkert, men nu er jeg glad for trafiksikkerhed, miljø, kørekort osv.
Ka det nu os pas? De ting hænge`r da ikke sammen med dit folke-ræs gør det?
| |
Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 26-03-07 14:31 |
|
> Ka det nu os pas? De ting hænge`r da ikke sammen med dit folke-ræs gør
> det?
Meget. Det foregår ikke i trafikken, så trafiksikkerheden er ok, kørekort
kræver det at man har - men det har intet med klip i kortet e.l. at gøre. Så
er der lige miljøet, men hva.. 2 biler på banen skader mindre end 1
amerikanerslæde på gaden.
http://www.dasu.dk/regado.jsp?type=page&id=220&menuid=3#offroadanker_3
Troels
| |
Hr. Jensen (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 26-03-07 15:06 |
|
On Mon, 26 Mar 2007 14:04:10 +0200 "Troels Plougmann-Olsen"
<blalbla@defekt.dk> sent the following smoke signals:
>Ikke hvis du spørger amerikanerne. "My new pickup runs at 12 miles to the
>gallon, it's economical!". Problemet er at derovre er 4,4 km/liter
>økonomisk... Selv jeg kan ikke klemme min E30 325'er helt derned!
Kør i 1. gear, så begynder det at hjælpe på det...
--
Thomas
The Hangman's Knot Inn
| |
Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 26-03-07 17:38 |
|
> Kør i 1. gear, så begynder det at hjælpe på det...
Hvis jeg holder 30 km/t i 1. gear og skal tro på økometeret, bruger den 11
liter benzin på 100 km da. Og økometeret plejer sgu at holde stik.
Troels
| |
Per Henneberg Kriste~ (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 26-03-07 18:33 |
|
Troels Plougmann-Olsen wrote:
>> Kør i 1. gear, så begynder det at hjælpe på det...
> Hvis jeg holder 30 km/t i 1. gear og skal tro på økometeret, bruger
> den 11 liter benzin på 100 km da. Og økometeret plejer sgu at holde
> stik.
6.000 omdrejninger - at dømme efter BMW´er der accellererer. I hvert fald
forholdsvis lavgearede?
--
Per, Esbjerg
| |
Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 26-03-07 18:35 |
|
> 6.000 omdrejninger - at dømme efter BMW´er der accellererer. I hvert fald
> forholdsvis lavgearede?
Der render den svjh. ikke andet end 3.400 rpm. Begrænseren går ved 6.400
rpm, og den kan da alligevel gå 55 i 1...
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-03-07 22:05 |
|
Troels Plougmann-Olsen skriver:
>
> Der render den svjh. ikke andet end 3.400 rpm. Begrænseren går ved 6.400
> rpm, og den kan da alligevel gå 55 i 1...
Hvad kan den gå i 3.)
Svigerfars Omega går 150 i 3.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 26-03-07 22:20 |
|
> Hvad kan den gå i 3.)
Begrænseren slår ved 145 speedo-km/t...
> Svigerfars Omega går 150 i 3.
Det er også en Opel. De er kendt for absurt høje gearinger.
Min gamle Civic åd 165 i 3... Ved 8500 omdrejninger. hehe
Troels
| |
Klaus D. Mikkelsen (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 26-03-07 22:25 |
|
Troels Plougmann-Olsen skriver:
>
> Det er også en Opel. De er kendt for absurt høje gearinger.
Det er da ikke så slemt.....
Men de 150 er heller ikke begrænseren, det er lige inden det røde felt!
> Min gamle Civic åd 165 i 3... Ved 8500 omdrejninger. hehe
Hyyyyyyylllllll, sådan en motor den skriger.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
ShutEye (26-03-2007)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 26-03-07 22:39 |
|
>> Min gamle Civic åd 165 i 3... Ved 8500 omdrejninger. hehe
>
> Hyyyyyyylllllll, sådan en motor den skriger.
I instruktionsbogen til min civic står der "skift til femte gear ved 178
km/t" :)
Altså max 178 seføli!
| |
Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 26-03-07 23:02 |
|
> I instruktionsbogen til min civic står der "skift til femte gear ved 178
> km/t" :)
> Altså max 178 seføli!
Der er der også ret mange omdrejninger på
Troels
| |
ShutEye (26-03-2007)
| Kommentar Fra : ShutEye |
Dato : 26-03-07 23:39 |
|
>> I instruktionsbogen til min civic står der "skift til femte gear ved 178
>> km/t" :)
>> Altså max 178 seføli!
>
> Der er der også ret mange omdrejninger på
Tjaa min mekaniker-lillebror (godt at ha' sådan en :) siger de kan tåle det
og lidt til.
Når man har en bil der topper ved 6300 omd. så bliver man vant til at vade
på speederen.
| |
Troels Plougmann-Ols~ (27-03-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 27-03-07 01:49 |
|
> Tjaa min mekaniker-lillebror (godt at ha' sådan en :) siger de kan tåle
> det og lidt til.
> Når man har en bil der topper ved 6300 omd. så bliver man vant til at vade
> på speederen.
6300 er endda tidligt for en Honda. En '90 1.6 i-VT æder 8500 rpm, og en
S2000 kan snurre 9000 rpm
Men Honda holder generelt rigtig godt i motorerne, lige fra da de blev
16ventilede allesammen tilbage i 1987. Bare man husker at lade motoren blive
godt gennemvarm (dvs. olien også) inden man tæskede dem. Så var de nærmest
uopslidelige.
Min gamle motor, en 1.6i (110 HK, SOHC) lod jeg dø. Efter 550.000 km opgav
oliepumpen, så kørte den 15 km uden olietryk - så var den hjemme ved garagen
(bevares, den lød da lidt sjovt), og så røg den 1.6i-16 (130 HK, DOHC) i,
som jeg havde til at stå på en palle derhjemme. Den havde gået 230.000
km, men brugte ikke så meget som en dråbe olie på de 8.000 km jeg nåede at
køre i den, før jeg solgte den.
Troels
| |
Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 26-03-07 23:01 |
|
> Det er da ikke så slemt.....
1900 rpm ved 110 km/t, jo.
> Hyyyyyyylllllll, sådan en motor den skriger.
Ja, men for satan hvor var det imponerende at Honda tilbage i 1990 lavede en
gadebil med en motor der ab fabrik snurrede 8500 rpm, med redline ved 8000
rpm - og den HOLDT bare til det...
Troels
| |
Klaus D. Mikkelsen (27-03-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 27-03-07 05:10 |
|
Troels Plougmann-Olsen skriver:
>
> Ja, men for satan hvor var det imponerende at Honda tilbage i 1990 lavede en
> gadebil med en motor der ab fabrik snurrede 8500 rpm, med redline ved 8000
> rpm - og den HOLDT bare til det...
Neeej, egentligt ikke. De havde jo en del erfaring fra
motorcykelmotorer.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Leonard (27-03-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 27-03-07 08:09 |
|
On Tue, 27 Mar 2007 06:09:47 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:
>> Ja, men for satan hvor var det imponerende at Honda tilbage i 1990 lavede en
>> gadebil med en motor der ab fabrik snurrede 8500 rpm, med redline ved 8000
>> rpm - og den HOLDT bare til det...
>
> Neeej, egentligt ikke. De havde jo en del erfaring fra
> motorcykelmotorer.
Da jeg kørte Honda var det en årgang 1985 750ccm der uden synlig
slidtage kørte 100.000 km, hvoraf de fleste foregik med nålen på den
øvre side af det røde felt. Det røde felt begyndte svjh husker ved 9.000
og skalaen sluttede ved 10.500. Det passede med at speedometerskalaen
sluttede ved 220 km/t og nålene i de to ure fulgtes pænt ad i 5. gear.
Dejlig tid
--
Leonard
http://leonard.dk/
| |
Per Henneberg Kriste~ (27-03-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 27-03-07 11:52 |
|
Leonard wrote:
> On Tue, 27 Mar 2007 06:09:47 +0200, Klaus D. Mikkelsen wrote:
>
>>> Ja, men for satan hvor var det imponerende at Honda tilbage i 1990
>>> lavede en gadebil med en motor der ab fabrik snurrede 8500 rpm, med
>>> redline ved 8000 rpm - og den HOLDT bare til det...
>>
>> Neeej, egentligt ikke. De havde jo en del erfaring fra
>> motorcykelmotorer.
>
> Da jeg kørte Honda var det en årgang 1985 750ccm der uden synlig
> slidtage kørte 100.000 km, hvoraf de fleste foregik med nålen på den
> øvre side af det røde felt. Det røde felt begyndte svjh husker ved
> 9.000 og skalaen sluttede ved 10.500. Det passede med at
> speedometerskalaen sluttede ved 220 km/t og nålene i de to ure
> fulgtes pænt ad i 5. gear. Dejlig tid
Da jeg kørte Honda 175 i 1974 var det rødt felt ved 10.800 og jeg havde den
oppe på 11.800 i 5. gear liggende på maven hen over tanken ned ad en stejl
bakke. Det gik vanvittigt hurtigt - ved 90 km/t var man allerede oppe på
7.500 omdrejninger :)
Jeg fik senere 350 2-cylleret og senere igen en spritny 1977 Honda 750 - den
var jeg nu ikke så imponeret af, så jeg byttede den og min VW-boble med den
tidligere nævnte Ford 17M RS. Den blev solgt da oliekrisen slog til i - 78?
Derefter et par år uden køretøj, så Honda 350 4-cylleret - og så en Suzuki
gsx 1100. Efter at den blev stjålet i Newcastle i 1984 (artikel i
touringnyt) begyndte så min Golf æra :)
--
Per, Esbjerg
| |
Hans Paulin \(6310\) (28-03-2007)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 28-03-07 11:52 |
|
Per Henneberg Kristensen skrev:
> Efter at den blev stjålet i Newcastle i 1984
> (artikel i touringnyt)
Uforsikret - under et kamera - startet med en skruetrækker, ik?
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Per Henneberg Kriste~ (29-03-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 29-03-07 11:56 |
|
Hans Paulin (6310) wrote:
> Per Henneberg Kristensen skrev:
>> Efter at den blev stjålet i Newcastle i 1984
>> (artikel i touringnyt)
> Uforsikret - under et kamera - startet med en skruetrækker, ik?
Ikke helt uforsikret. Jeg fik skam for et par ting der lå i min topboks.
Kameraet kan jeg huske jeg slæbte rundt på - havde ikke ladet det ligge i
topboksen af sikkerhedshensyn. Til gengæld lå den i den forretning der stod
for tyverierne i et stykke tid den dag.
Hvordan den er startet ved jeg ikke. Men en skruetrækker kan sagtens gøre
det, og ratlåsen er ikke det stykke blik værd de bliver fremstillet i.
Og som beskrevet i artiklen - der stod en flok civile strømere på en ejendom
lige over for, forklædt som bygningsarbejdere - den blev stjålet lige under
deres næser.
--
Per, Esbjerg
| |
Hans Paulin \(6310\) (29-03-2007)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 29-03-07 12:15 |
|
Per Henneberg Kristensen skrev:
> Ikke helt uforsikret.
Nå - læste bare i TouringNyt om en 11'er der blev stjålet under dé
betingelser i Storbritanien for mange år siden - troede det var din.
> Jeg fik skam for et par ting der lå i min
> topboks. Kameraet kan jeg huske jeg slæbte rundt på - havde ikke
> ladet det ligge i topboksen af sikkerhedshensyn. Til gengæld lå den i
> den forretning der stod for tyverierne i et stykke tid den dag.
Ikke forstået?
> Hvordan den er startet ved jeg ikke. Men en skruetrækker kan sagtens
> gøre det, og ratlåsen er ikke det stykke blik værd de bliver
> fremstillet i.
Nej, dét er der ikke 2 meninger om.
> Og som beskrevet i artiklen - der stod en flok civile strømere på en
> ejendom lige over for, forklædt som bygningsarbejdere - den blev
> stjålet lige under deres næser.
Okay - må ha fat i nummeret
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Per Henneberg Kriste~ (30-03-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 30-03-07 12:19 |
|
Hans Paulin (6310) wrote:
> Per Henneberg Kristensen skrev:
>
>> Ikke helt uforsikret.
> Nå - læste bare i TouringNyt om en 11'er der blev stjålet under dé
> betingelser i Storbritanien for mange år siden - troede det var din.
Det var den ...
>> Jeg fik skam for et par ting der lå i min
>> topboks. Kameraet kan jeg huske jeg slæbte rundt på - havde ikke
>> ladet det ligge i topboksen af sikkerhedshensyn. Til gengæld lå den i
>> den forretning der stod for tyverierne i et stykke tid den dag.
>
> Ikke forstået?
Cyklen var parkeret ud foran en MC-forretning. Jeg søgte hjælp der til at
ringe - det var de naturligvis ikke for hurtige til, fordi det var dem der
var bagmændene for tyverierne. Der blev stjålet 15-20 cykler om ugen i den
gade(!). Mit kamera lå til opbevaring hos dem i forretningen mens jeg svedte
udenfor i mit læderdress.
>> Og som beskrevet i artiklen - der stod en flok civile strømere på en
>> ejendom lige over for, forklædt som bygningsarbejdere - den blev
>> stjålet lige under deres næser.
>
> Okay - må ha fat i nummeret
Ikke forstået - hvilket nummer?
--
Per, Esbjerg
| |
Hans Paulin \(6310\) (31-03-2007)
| Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) |
Dato : 31-03-07 11:14 |
|
Per Henneberg Kristensen skrev:
> Det var den ...
Nå, så alligevel
> Cyklen var parkeret ud foran en MC-forretning. Jeg søgte hjælp der
> til at ringe - det var de naturligvis ikke for hurtige til, fordi det
> var dem der var bagmændene for tyverierne. Der blev stjålet 15-20
> cykler om ugen i den gade(!). Mit kamera lå til opbevaring hos dem i
> forretningen mens jeg svedte udenfor i mit læderdress.
Havde lige glemt pointen hvis altså den stod i artiken
>> Okay - må ha fat i nummeret
>
> Ikke forstået - hvilket nummer?
Det nummer at TN som artiklen stod i
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd
| |
Klaus D. Mikkelsen (27-03-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 27-03-07 16:55 |
| | |
Troels Plougmann-Ols~ (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 26-03-07 18:36 |
|
> 6.000 omdrejninger - at dømme efter BMW´er der accellererer. I hvert fald
> forholdsvis lavgearede?
Husk på at vi snakker 325i drivlinie. En 320'er går i begrænseren / 6.400
rpm ved ca. 210 speedo-km/t - ret tidligt.
325'eren render præcis 240 speedo-km/t ved begrænseren i 5. - Blev prøvet
her da vi havde alt det sne.
Troels
| |
Hr. Jensen (27-03-2007)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 27-03-07 07:29 |
|
On Mon, 26 Mar 2007 19:35:47 +0200 "Troels Plougmann-Olsen"
<blalbla@defekt.dk> sent the following smoke signals:
>325'eren render præcis 240 speedo-km/t ved begrænseren i 5. - Blev prøvet
>her da vi havde alt det sne.
Så speedometeret måler på baghjulet på en BMW kan jeg forstå...
--
Thomas
The Hangman's Knot Inn
| |
Brian (27-03-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 27-03-07 08:15 |
|
Hr. Jensen wrote:
>> 325'eren render præcis 240 speedo-km/t ved begrænseren i 5. - Blev
>> prøvet her da vi havde alt det sne.
>
> Så speedometeret måler på baghjulet på en BMW kan jeg forstå...
Eller i gearkassen
/Brian
| |
Troels Plougmann-Ols~ (27-03-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 27-03-07 12:18 |
|
> Eller i gearkassen
Heller ikke. Bagtøjet! :)
Troels
| |
Brian (27-03-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 27-03-07 18:19 |
|
Troels Plougmann-Olsen wrote:
>> Eller i gearkassen
>
> Heller ikke. Bagtøjet! :)
Sgu da en noget upraktisk løsning, medmindre BMW var hurtigt ude med
elektronisk speedometer ?
/Brian
| |
Troels Plougmann-Ols~ (27-03-2007)
| Kommentar Fra : Troels Plougmann-Ols~ |
Dato : 27-03-07 22:31 |
|
> Sgu da en noget upraktisk løsning, medmindre BMW var hurtigt ude med
> elektronisk speedometer ?
Der er netop elektronisk speedometer :) Så ingen hoppende nåle ved lave
hastigheder her :D
Troels
| |
Christian B. Andrese~ (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 26-03-07 13:11 |
|
On 26 Mar., 13:58, "Per Henneberg Kristensen" <phk_fje...@esenet.dk>
wrote:
> Som en naturlig ting sætter man sig ud i sin bil og kører på arbejde, ud i
> det blå, søndagstur, familiebesøg og hvad har vi. Men hvor lang tid har vi
> den glæde?
Lang tid fremover.
> En dag vil olieselskaberne meddele at festen er forbi. At der er olie
> tilbage til x antal år hvis der vel at bemærke bliver skåret betydeligt ned
> på forbruget i den mellemliggende periode. Der er ikke uanede mængder af
> olie i undergrunden og det er temmelig mange liter der bliver brændt af dag
> efter dag - og i stigende mængder.
Hurrah for ens egen mark, så bliver forpagtningsaftalen bar o psagt
eller ændret til raps
> I morgen kommer meddelelsen fra olieselskaberne måske - du er kørt på
> arbejde, men bliver nødt til at gå hjem, fordi der /er/ ikke mere olie.
Det i tanken forsvinder vel ikke
> Jeg læner mig tilbage i min Recaro og tænker på amerikanernes overforbrug,
> der er skyld i at oliestrømmen stopper mange år før den egentlig kunne have
> været stoppet.
Kina vil være hovedsynderen fremover, selvfølgelig sammen med USA.
--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
| |
Mr J.. (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Mr J.. |
Dato : 26-03-07 13:16 |
|
>> I morgen kommer meddelelsen fra olieselskaberne >måske - du er kørt på
>> arbejde, men bliver nødt til at gå hjem, fordi der /er/ ikke >mere olie.
>
>Det i tanken forsvinder vel ikke
Hehe det tænkte jeg også.. hehe de kommer lige frem og tager det tlbage og
ligger en check i viskeren
Mvh
Morten
| |
Tom (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 26-03-07 16:08 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1174911075.198898.242820@e65g2000hsc.googlegroups.com...
>Hurrah for ens egen mark, så bliver forpagtningsaftalen bar o psagt
>eller ændret til raps
Kan du stave til "subventioneret" (jeg kan sikkert ikke)
--
Tom
| |
Mikkel Lund (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Mikkel Lund |
Dato : 26-03-07 13:13 |
|
Per Henneberg Kristensen skrev:
> Som en naturlig ting sætter man sig ud i sin bil og kører på arbejde, ud i
> det blå, søndagstur, familiebesøg og hvad har vi. Men hvor lang tid har vi
> den glæde?
>
> En dag vil olieselskaberne meddele at festen er forbi. At der er olie
> tilbage til x antal år hvis der vel at bemærke bliver skåret betydeligt ned
> på forbruget i den mellemliggende periode. Der er ikke uanede mængder af
> olie i undergrunden og det er temmelig mange liter der bliver brændt af dag
> efter dag - og i stigende mængder.
>
> I morgen kommer meddelelsen fra olieselskaberne måske - du er kørt på
> arbejde, men bliver nødt til at gå hjem, fordi der /er/ ikke mere olie.
>
> Jeg læner mig tilbage i min Recaro og tænker på amerikanernes overforbrug,
> der er skyld i at oliestrømmen stopper mange år før den egentlig kunne have
> været stoppet.
>
Det er jo ikke noget der kommer fra den ene dag til den anden. Men det
kommer bare meget mere gradvis. Benzinen bliver dyrere og dyrere. Folk
finde andre måder at komme afsted på: cykel bus el-dimser osv... Der med
bruger de mindre benzin og den holder der for endnu længere. Så der går
nok længe før vi reelt kommer til at mangle benzin, vi kan nok bare ikke
betale os fra mere.
Jeg tror på nano-batterier og super solceller samt biobrændsel som vores
fremtidige drivmidler.
--
Hilsen Mikkel Lund
"Sund fornuft, har aldrig stoppet en tosse"
Jokeren i "Mænds ruin"
| |
Bjarne Rosenkrands (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Bjarne Rosenkrands |
Dato : 26-03-07 14:54 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4607b54b$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Som en naturlig ting sætter man sig ud i sin bil og kører på arbejde, ud i
> det blå, søndagstur, familiebesøg og hvad har vi. Men hvor lang tid har vi
> den glæde?
>
> En dag vil olieselskaberne meddele at festen er forbi. At der er olie
> tilbage til x antal år hvis der vel at bemærke bliver skåret betydeligt
> ned på forbruget i den mellemliggende periode. Der er ikke uanede mængder
> af olie i undergrunden og det er temmelig mange liter der bliver brændt af
> dag efter dag - og i stigende mængder.
>
> I morgen kommer meddelelsen fra olieselskaberne måske - du er kørt på
> arbejde, men bliver nødt til at gå hjem, fordi der /er/ ikke mere olie.
>
> Jeg læner mig tilbage i min Recaro og tænker på amerikanernes overforbrug,
> der er skyld i at oliestrømmen stopper mange år før den egentlig kunne
> have været stoppet.
>
> --
> Per, Esbjerg
>
Her er lidt om emnet:
www.oliekrise.dk
Bjarne
| |
Hr. Jensen (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 26-03-07 14:59 |
|
On Mon, 26 Mar 2007 13:58:03 +0200 "Per Henneberg Kristensen"
<phk_fjern_@esenet.dk> sent the following smoke signals:
>Som en naturlig ting sætter man sig ud i sin bil og kører på arbejde, ud i
>det blå, søndagstur, familiebesøg og hvad har vi. Men hvor lang tid har vi
>den glæde?
For altid, der vil komme andre alternativer. f.eks. elbiler, der kan
køre mere end 100 km på en opladning.
Ellers må vi jo gå over til kernekraft.
--
Thomas
The Hangman's Knot Inn
| |
Uffe Bærentsen (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 26-03-07 22:23 |
|
"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
news:96kf031qab6g1qrdblel1ssb4oqd88djk3@4ax.com...
>>Som en naturlig ting sætter man sig ud i sin bil og kører på arbejde, ud i
>>det blå, søndagstur, familiebesøg og hvad har vi. Men hvor lang tid har vi
>>den glæde?
>
> For altid, der vil komme andre alternativer. f.eks. elbiler, der kan
> køre mere end 100 km på en opladning.
>
> Ellers må vi jo gå over til kernekraft.
Den tror jeg så også kommer.
Om jeg er glad for det?
NEJ!
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Tom (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 26-03-07 16:23 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phk_fjern_@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:4607b54b$0$162$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> I morgen kommer meddelelsen fra olieselskaberne måske - du er kørt på
> arbejde, men bliver nødt til at gå hjem, fordi der /er/ ikke mere olie.
Det samme mente man i 70'erne og vi har aldrig hentet så meget olie som i
dag.
Det kan selvfølgelig ikke vare ved, men at tro at den slipper op foreløbig
vil ikke komme til at ske.
Der bliver stadig fundet nye oliekilder og USA støtter meget aktivt
selskaber som f.eks mærsk når de vil søge efter olie på amerikansk område.
Olieselskaberne udvikler også løbende deres metoder til at få mere råolie ud
af oliefelterne end for få år siden. Mener at have læst at man nu kan få ca.
halvdelen af olien op af undergrunden, så det vil sige at der stadigt er et
kæmpe potentiale for at få resten med.
Så olie vil nok findes i resten af vores tid og det først bliver et seriøst
problem for næste generation.....men dem er der ingen der tænker på.
Hvornår den slipper op er der ingen der reelt aner noget om, man aner
simpelthen ikke hvor meget der endnu kan findes rundt omkring samt hvor
meget man bliver i stand til at kunne udnytte fra de steder man kender. Men
det går da ganske pænt med at få "has" på det olie vi har. Det hele er
baseret på Lean og Just in Time hvor gods og varer skal transporteres
globalt som aldrig før og "arbejderne" skal pendle som aldrig før, fordi
virksomheder ikke kan bruge lokalt arbejdskraft......det burde være
tankevækkende, men ret beset så er vi alle total ligeglade
--
Tom
| |
Preben Riis Sørensen (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen |
Dato : 26-03-07 20:19 |
|
Økonomi styrer det hele. Sålænge der er olie nok, vil den være det
billigste, og efterhånden som prisen presses, kommer alternativerne, og de
er mange. Lige fra at køre på gas til at køre på raps. De er så med til at
strække perioden for oliens eventuelle forsvinden. Der er dog mange ting der
tyder på at det varer rigtig mange år endnu, muligvis aldrig. Det sidste
enten fordi der kommer et alternativ i form af f.eks. fusions-energi, eller
fordi det viser sig at der til stadighed kan gøres nye oliefund.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk
| |
Christian B. Andrese~ (27-03-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 27-03-07 09:38 |
|
On 26 Mar., 17:08, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:1174911075.198898.242820@e65g2000hsc.googlegroups.com...
>
> >Hurrah for ens egen mark, så bliver forpagtningsaftalen bar o psagt
> >eller ændret til raps
>
> Kan du stave til "subventioneret" (jeg kan sikkert ikke)
Øh nej
Hvad mener du ?
--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
| |
Tom (27-03-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 27-03-07 20:14 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1174984696.335034.165340@o5g2000hsb.googlegroups.com...
On 26 Mar., 17:08, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en
> meddelelsenews:1174911075.198898.242820@e65g2000hsc.googlegroups.com...
>
> >Hurrah for ens egen mark, så bliver forpagtningsaftalen bar o psagt
> >eller ændret til raps
>
> Kan du stave til "subventioneret" (jeg kan sikkert ikke)
Øh nej
Hvad mener du ?
---------------------------------------------------------------
At hvis det vitterlig skulle komme dertil at vi blev afhængige af raps, så
ville staten enten "overtage" ejendomsretten til markerne, eller også
pålægge så mange afgifter at man som ejer ikke vil få ret meget ud af det
alligevel. Dansk politik bygger på at vi alle skal være næsten lige og at
ingen må blive rig ved alm. arbejde eller lign.
--
Tom
| |
Christian B. Andrese~ (28-03-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 28-03-07 08:24 |
|
On 27 Mar., 21:14, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:1174984696.335034.165340@o5g2000hsb.googlegroups.com...
> On 26 Mar., 17:08, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
>
> > "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en
> > meddelelsenews:1174911075.198898.242820@e65g2000hsc.googlegroups.com...
>
> > >Hurrah for ens egen mark, så bliver forpagtningsaftalen bar o psagt
> > >eller ændret til raps
>
> > Kan du stave til "subventioneret" (jeg kan sikkert ikke)
>
> Øh nej
> Hvad mener du ?
>
> ---------------------------------------------------------------
> At hvis det vitterlig skulle komme dertil at vi blev afhængige af raps, så
> ville staten enten "overtage" ejendomsretten til markerne, eller også
> pålægge så mange afgifter at man som ejer ikke vil få ret meget ud af det
> alligevel. Dansk politik bygger på at vi alle skal være næsten lige og at
> ingen må blive rig ved alm. arbejde eller lign.
Det er sgu nok rigtigt nok :-/
--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
| |
Tom (28-03-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 28-03-07 17:48 |
|
"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:1175066642.408074.216000@n59g2000hsh.googlegroups.com...
On 27 Mar., 21:14, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en
> meddelelsenews:1174984696.335034.165340@o5g2000hsb.googlegroups.com...
> On 26 Mar., 17:08, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
>
> > "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en
> > meddelelsenews:1174911075.198898.242820@e65g2000hsc.googlegroups.com...
>
> > >Hurrah for ens egen mark, så bliver forpagtningsaftalen bar o psagt
> > >eller ændret til raps
>
> > Kan du stave til "subventioneret" (jeg kan sikkert ikke)
>
> Øh nej
> Hvad mener du ?
>
> ---------------------------------------------------------------
> At hvis det vitterlig skulle komme dertil at vi blev afhængige af raps, så
> ville staten enten "overtage" ejendomsretten til markerne, eller også
> pålægge så mange afgifter at man som ejer ikke vil få ret meget ud af det
> alligevel. Dansk politik bygger på at vi alle skal være næsten lige og at
> ingen må blive rig ved alm. arbejde eller lign.
Det er sgu nok rigtigt nok :-/
---------------------------------------------------
hehe, det var det man før kaldte kommunisme, men nu kaldes det bare social
ansvarlig
--
Tom
| |
Christian B. Andrese~ (29-03-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 29-03-07 08:34 |
|
On 28 Mar., 18:47, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en meddelelsenews:1175066642.408074.216000@n59g2000hsh.googlegroups.com...
> On 27 Mar., 21:14, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
>
>
>
>
>
> > "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en
> > meddelelsenews:1174984696.335034.165340@o5g2000hsb.googlegroups.com...
> > On 26 Mar., 17:08, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
>
> > > "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en
> > > meddelelsenews:1174911075.198898.242820@e65g2000hsc.googlegroups.com....
>
> > > >Hurrah for ens egen mark, så bliver forpagtningsaftalen bar o psagt
> > > >eller ændret til raps
>
> > > Kan du stave til "subventioneret" (jeg kan sikkert ikke)
>
> > Øh nej
> > Hvad mener du ?
>
> > ---------------------------------------------------------------
> > At hvis det vitterlig skulle komme dertil at vi blev afhængige af raps, så
> > ville staten enten "overtage" ejendomsretten til markerne, eller også
> > pålægge så mange afgifter at man som ejer ikke vil få ret meget ud af det
> > alligevel. Dansk politik bygger på at vi alle skal være næsten lige og at
> > ingen må blive rig ved alm. arbejde eller lign.
>
> Det er sgu nok rigtigt nok :-/
>
> ---------------------------------------------------
> hehe, det var det man før kaldte kommunisme, men nu kaldes det bare social
> ansvarlig
Ha ha, ja det er vist rammende
--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
| |
|
|