|
| Holdbarhed af turbo ? Fra : Preben |
Dato : 25-03-07 22:15 |
|
Overvejer en brugt Volvo S80 T6 eller V70 T5 . De har som bekendt turbo..
Hvor lang tid holder en turbo ?
Sikkert meget dyr at udskifte eller reppe.. derfor spørgsmålet..
Kan jo sikkert blive en meget kedelig økonomisk overraskelse , især for S80
T6 ,
den har to styk turboer !!
| |
claus b. p. (26-03-2007)
| Kommentar Fra : claus b. p. |
Dato : 26-03-07 10:02 |
|
"Preben" <udeafdrift@ja.rigtigt> wrote in message
news:4606e664$0$8688$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Overvejer en brugt Volvo S80 T6 eller V70 T5 . De har som bekendt turbo..
> Hvor lang tid holder en turbo ?
> Sikkert meget dyr at udskifte eller reppe.. derfor spørgsmålet..
> Kan jo sikkert blive en meget kedelig økonomisk overraskelse , især for
> S80 T6 ,
> den har to styk turboer !!
>
Komplicerede motorkonstruktioner _er_ dyre at reparere på, turbo or not. Men
turboen er ikke en sliddel, så man kan ikke sige hvor længe den holder. Hvis
man opfører sig skidt kan man ødelægge den på en formiddag. Men oftest
holder de bilens levetid.
/Claus
| |
John Sahl (26-03-2007)
| Kommentar Fra : John Sahl |
Dato : 26-03-07 10:53 |
|
claus b. p. wrote:
> Komplicerede motorkonstruktioner _er_ dyre at reparere på, turbo or
> not. Men turboen er ikke en sliddel, så man kan ikke sige hvor længe
> den holder. Hvis man opfører sig skidt kan man ødelægge den på en
> formiddag. Men oftest holder de bilens levetid.
Det er der så delte meninger om, det med om de er en sliddel eller ej.
Jeg er i al fald 100% overbevist om at det ER en sliddel, og den
overbevisning stammer ud fra ren erfaring både fra egne biler og fra andres,
både nye og gamle biler.
Jeg behandler ikke selv mine turbo'er supergodt, eller... De får lov at
blive varme før de får tæsk, og de får altid lov at køle af inden motoren
slukkes, men der i mellem, så får de lov at lave noget
Men, turboer er ikke så dyre som de har været og det er heller ikke
rocket-science at skifte dem..
--
John Sahl
| |
Morten Fruergaard (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 26-03-07 17:12 |
|
John Sahl wrote:
> claus b. p. wrote:
>> Komplicerede motorkonstruktioner _er_ dyre at reparere på, turbo or
>> not. Men turboen er ikke en sliddel, så man kan ikke sige hvor længe
>> den holder. Hvis man opfører sig skidt kan man ødelægge den på en
>> formiddag. Men oftest holder de bilens levetid.
>
> Det er der så delte meninger om, det med om de er en sliddel eller ej.
>
> Jeg er i al fald 100% overbevist om at det ER en sliddel,
Også her...
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
Preben (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Preben |
Dato : 26-03-07 17:21 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:4607f0df$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> John Sahl wrote:
>> claus b. p. wrote:
>>> Komplicerede motorkonstruktioner _er_ dyre at reparere på, turbo or
>>> not. Men turboen er ikke en sliddel, så man kan ikke sige hvor længe
>>> den holder. Hvis man opfører sig skidt kan man ødelægge den på en
>>> formiddag. Men oftest holder de bilens levetid.
>>
>> Det er der så delte meninger om, det med om de er en sliddel eller ej.
>>
>> Jeg er i al fald 100% overbevist om at det ER en sliddel,
>
> Også her...
>
>
> --
> Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
> XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
>
Ok en slid-del så...Men hvor mange km eller hvor lang tid holder den , hvis
man passer på den og
hvad koster det typisk at skifte en turbo eller to ud ?
Eventuelt en typisk reparetionspris på en turbo ?
| |
Niels Bengaard (26-03-2007)
| Kommentar Fra : Niels Bengaard |
Dato : 26-03-07 17:34 |
|
> Ok en slid-del så...Men hvor mange km eller hvor lang tid holder den ,
> hvis
> man passer på den og
> hvad koster det typisk at skifte en turbo eller to ud ?
> Eventuelt en typisk reparetionspris på en turbo ?
Har aldrig selv skiftet turbo på de to Volvoer jeg har haft og den jeg har
nu har kørt 276000 på samme turbo.
En renovering af en turbo, eks. hos turbodk koster typisk 3000-5000 kr alt
efter størrelse og type af fejl.
Oveni det skal man nautrligvis lægge udgifter til at få den af og på bilen
igen.
Mvh Niels
| |
Per Rasmussen (27-03-2007)
| Kommentar Fra : Per Rasmussen |
Dato : 27-03-07 13:59 |
|
V70n 2,4 T kører stadig på den første turbo, nu 318000 km
Venlig hilsen
Per Rasmusssen
"Preben" <udeafdrift@ja.rigtigt> skrev i en meddelelse
news:4607f2d8$0$8214$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:4607f0df$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>> John Sahl wrote:
>>> claus b. p. wrote:
>>>> Komplicerede motorkonstruktioner _er_ dyre at reparere på, turbo or
>>>> not. Men turboen er ikke en sliddel, så man kan ikke sige hvor længe
>>>> den holder. Hvis man opfører sig skidt kan man ødelægge den på en
>>>> formiddag. Men oftest holder de bilens levetid.
>>>
>>> Det er der så delte meninger om, det med om de er en sliddel eller ej.
>>>
>>> Jeg er i al fald 100% overbevist om at det ER en sliddel,
>>
>> Også her...
>>
>>
>> --
>> Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
>> XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
>> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
>> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
>>
>
>
> Ok en slid-del så...Men hvor mange km eller hvor lang tid holder den ,
> hvis
> man passer på den og
> hvad koster det typisk at skifte en turbo eller to ud ?
> Eventuelt en typisk reparetionspris på en turbo ?
>
>
>
| |
Tommy Eriksen (28-03-2007)
| Kommentar Fra : Tommy Eriksen |
Dato : 28-03-07 12:20 |
|
Preben wrote:
> Ok en slid-del så...Men hvor mange km eller hvor lang tid holder den
> , hvis man passer på den og
Det er der vist ingen endegyldig formel på, men min hedengangne Saab
9000 havde så vidt vides gået godt 346000 på samme turbo da jeg solgte
den og der var stadig fint med pift i.
/Tommy
| |
Preben (28-03-2007)
| Kommentar Fra : Preben |
Dato : 28-03-07 13:03 |
|
"Preben" <udeafdrift@ja.rigtigt> skrev i en meddelelse
news:4607f2d8$0$8214$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
> meddelelse news:4607f0df$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>> John Sahl wrote:
>>> claus b. p. wrote:
>>>> Komplicerede motorkonstruktioner _er_ dyre at reparere på, turbo or
>>>> not. Men turboen er ikke en sliddel, så man kan ikke sige hvor længe
>>>> den holder. Hvis man opfører sig skidt kan man ødelægge den på en
>>>> formiddag. Men oftest holder de bilens levetid.
>>>
>>> Det er der så delte meninger om, det med om de er en sliddel eller ej.
>>>
>>> Jeg er i al fald 100% overbevist om at det ER en sliddel,
>>
>> Også her...
>>
>>
>> --
>> Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
>> XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX
>> Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
>> Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
>>
>
>
Kan man kalde noget der holder til 300.000 km. eller endnu mere for en en
slid-del ?
Se f.eks. indlæg herunder.
| |
claus b. p. (29-03-2007)
| Kommentar Fra : claus b. p. |
Dato : 29-03-07 11:53 |
|
"Preben" <udeafdrift@ja.rigtigt> wrote in message
news:460a5987$0$6754$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>
> Kan man kalde noget der holder til 300.000 km. eller endnu mere for en
> en slid-del ?
Det var også min holdning. Min Mercedes CDI har snart 350.000 bag sig, og
turboen fungerer fortrinligt. Ikke at sådan en ikke kan gå i stykker eller
blive slidt, men det kan et manifold da også, uden at jeg ville kalde det en
sliddel af den grund.
/Claus
| |
|
|