Nedvejning af varevogn
Fra : Leon Hulstroem

Dato : 25-03-07 21:47

Hejsa....

Vil lige se om jeg fatter dette korrekt.

Jeg har en varebil årg. 2000, den har et totalvægt på 2100kg en egenvægt på
1700kg og må trække 1400kg, jeg gerne have totalvægten ned med 125kg så jeg
må trække 1525kg.
MEN jeg rammer så 2000kg afgift grænse !!! Dvs det er en ommer vedr.
reg.afgift.

Eller er det ??

Hvis der er... så er 58850 (pris iflg. kvit) -3500 (ingen afg af disse) x .3
(30%) = 16605kr i ny afgift
Skulle den på hvide plader (skifte anvendelse eller ikke opfylde ) så skal
der hostes op med 130k

Altså skal jeg have bilen i mere end 3 år, så hænger det sammen. Og det har
jeg aldrig prøvet !! altså at have en bil i så lang tid... den holder typisk
2-12md, så skal jeg prøve noget nyt.

regl link:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=110592&vID=201310&search=nedvejning

Leon

Fra : Jørgen L.

Dato : 26-03-07 00:32

"Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@hulstroem.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på 1700kg og må trække 1400kg, jeg gerne have totalvægten ned med 125kg så

Så må du kun have 275 kg i bilen, 2 personer, brændstof, olier/vand på motor
batteri, det tror jeg ikke at du kan holde.

> [...]
> har jeg aldrig prøvet !! altså at have en bil i så lang tid... den holder
> typisk 2-12md, så skal jeg prøve noget nyt.

Jeg læser det som at hvis du importere en vogn så er det som du skriver men
ikke en der er i landet.
Kommer du under 2025 kg så er det ikke 30 % men 95 % og om du får rabat på
den allerede betalte afgift ved jeg ikke.

Så køb en ordentlig bil næste gang eks. sportsvan må trække 1500 kg og
kan vejes op til 1700 kg.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 26-03-07 00:53

> [...]
> Kommer du under 2025 kg så er det ikke 30 % men 95 % og om du får rabat på
> den allerede betalte afgift ved jeg ikke.

Ja det tænkte jeg også efter at have læst den komplette
punktafgiftvejledning
(http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=110564&vID=201310&i=249&action=open#i110564)

Så er prisen en helt anden... ~54k

> Så køb en ordentlig bil næste gang eks. sportsvan må trække 1500 kg og
> kan vejes op til 1700 kg.

Jamen en riskoger er da sikkert fin, det bare ikke lige mig.
Nu skal jeg jo heller ikke gøre problemet større end det er, for jeg vejer
bare traileren ned til 1250kg, det koster kun et syn
Og kunne man lige nappe 2 fluer med et smæk og slippe for det sidste 2500,-
så ville den den jo sidde lige i øjet.

Mvh
Leon

Fra : Jørgen L.

Dato : 26-03-07 01:14

> [...]
> Og kunne man lige nappe 2 fluer med et smæk og slippe for det sidste
> 2500,- så ville den den jo sidde lige i øjet.

Ikke forstået, hvorfor ned til 1250 når den må trække 1400 kg. ? og hvorfor
veje den ned i det helet taget ?
Bilen diktere at du maks må køre med hvad bilen må trække.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 26-03-07 01:44

"Jørgen L." <Noemail@noemail.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke forstået, hvorfor ned til 1250 når den må trække 1400 kg. ? og
> hvorfor veje den ned i det helet taget ?

Fordi jeg er over 3500kg i totalvægt, trailer egen vægt 500kg og totalt
1525kg!!

> Bilen diktere at du maks må køre med hvad bilen må trække.

Vil det sige at jeg må trække en 2t trailer bare jeg ikke læsser den mere
end 1400 totalt ?
If so.. så er der ingen ko på isen.. så skal jeg bare ikke tanke båden fuld,
når det er vores anden bil der skal trække

-L

Fra : Jørgen L.

Dato : 26-03-07 10:23

> Fordi jeg er over 3500kg i totalvægt, trailer egen vægt 500kg og totalt
> 1525kg!!

Bilen må maks trække 1400 kg, derfor bruges dette tal, og din totalvægt på
2100 kg det giver til sammen 3500 kg.
hvis bilen havde måtte trække bare 1425 kg så havde du haft et problem, man
ville så i den sitiution sænket trækvægten på bilen til det ønskede, da
dette er ganske gratis.

> Vil det sige at jeg må trække en 2t trailer bare jeg ikke læsser den mere
> end 1400 totalt ?

Ja med den bil, jeg kender ikke talene på den anden bil, da der jo også er
regelen med ejenvægt + 50 kg, men den har du ikke problemmer med den
beskrevet bil (hvilken en er det ?)

> If so.. så er der ingen ko på isen.. så skal jeg bare ikke tanke båden
> fuld, når det er vores anden bil der skal trække

Kom med tallene, ejenvægt, totalvægt & trækvægt.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 26-03-07 14:18

> [...]
>
> Ja med den bil, jeg kender ikke talene på den anden bil, da der jo også er
> regelen med ejenvægt + 50 kg, men den har du ikke problemmer med den

01' Chevrolet Trans Sport

> Kom med tallene, egenvægt, totalvægt & trækvægt.

Egenvægt 1175, total 1825, træk 1225kg

-L

Fra : Jørgen L.

Dato : 26-03-07 14:59

> Egenvægt 1175, total 1825, træk 1225kg

Heller ikke noget problem, egenvægt plus 50 kg = 1225 kg og 1225 + 1825 =
3050 kg, så hverken de 50 kg eller de 3500 kg er overskredet.

Men som en anden har skrevet, at hvis du tager BE så skal du ikke tænke mere
over disse lidt besværgelige regler.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D

Fra : Bjarne

Dato : 26-03-07 06:56

In article <4606dfc3$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
   "Leon Hulstroem" <LeonSPAMME@hulstroem.com> writes:
> [...]
> 1700kg og må trække 1400kg, jeg gerne have totalvægten ned med 125kg så jeg
:snip en hel masse

Hvis du nu spenderer 3500-4000 danske kroner på et hængerkort, så forsvinder
alle dine problemer som dug for solen og du må endda trække endu mere end de
1400 kg (hvis bilen må).

Det er IMHO en langt bedre ide.

mvh,
Bjarne