Bilens historie
Fra : Tom

Dato : 25-03-07 19:57

Hej

Engang for måske 25 år siden var en serie i TV som hed noget med "Bilens
historie". Det var en serie som løb over mange uger á 30-60 min. varighed.

Er det mon mulighed for at få fat i denne serie på en eller anden
måde....helst DVD.

Den var kanon, med hvordan Daimler, Mercedes Bugatti, Alfaromeo, Autounion
og alle de store gamle bilmærker blev etableret osv.

Det er gået så lang tid at jeg har glemt det meste af indholdet med årene

--
Tom

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 26-03-07 05:01

Tom formulerede spørgsmålet:
> [...]
> alle de store gamle bilmærker blev etableret osv.
>
> Det er gået så lang tid at jeg har glemt det meste af indholdet med årene

Kig på Amazon efter Alain de Cadinets Victory by Design.
Der findes også en film fra i 6 dele, lavet af Bill Mason (Nick Masons
far) der hedder history of motorsport 1900-1951. Den kan jeg virkelig
anbefale.
Det er ikke denne, men kig alligevl:
http://www.imdb.com/title/tt0325570/
God fornøjelse.
Kai

Fra : Tom

Dato : 26-03-07 16:32

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der findes også en film fra i 6 dele, lavet af Bill Mason (Nick Masons
> far) der hedder history of motorsport 1900-1951. Den kan jeg virkelig

tak tak, ser spændende ud.......en skam at TV ikke kan vise lidt mere om
biler....der er da seere nok til f.eks topgear......men dansk tv gider kun
vise nyheder og fodbold

--
Tom

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 26-03-07 16:55

Tom kom med følgende:
> [...]
> biler....der er da seere nok til f.eks topgear......men dansk tv gider kun

Jeps, og krydret med lidt håndbold synes tv-cheferne bare at den er
lige i skuret
Jeg har, med stor fornøjelse, brugt nettet, temmelig aktivt, til at se
en hel del dokumentar og reviews om alt med biler, mens jeg var
sengeliggende i 14 dage.
Kai