"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> writes:
>> Det plejer at være ret uafhængig af dæktype og fælg. Står der ikke
>> noget i dørkarmen, handskerummet, eller instruktionsbogen?
>>
>> 32--34 psi iflg.
http://300mclub.org/v3faqs.html
> Det er jo så lige umildbart helt hen i vejret når det er lavprofil sutter vi
> snakker om. Så skal der noget mere knald på. Jeg vil mene en 3bar, altså
> 44PSI. Men det er ikke til at sige helt 100%. Man kan først rigtig se det
> efter mange km. kørsel. Det kommer an på hvor hurtigt man køre også.
Hmm, der forsømte jeg helt sikkert en chance for at holde mund indtil
jeg vidste hvad jeg ævlede om. Menøh, hvor har du dine oplysninger
fra? Det eneste jeg lige kunne finde på nettet påstod at man endelig
ikke skulle komme over 35 psi i lavprofil dæk fordi kørslen blev for
hård... Der må vel også være overvejelser om rullemodstand vs.
bremsning (højere tryk = mindre kontaktflade).
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907