/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Dæktryk?
Fra : Lars Bjerregaard


Dato : 25-03-07 19:55

Jeg har her i vinterperioden købt mig et sæt 20" alu'er som jeg nu har fået
monteret. Jeg er dog i tvivl om hvor meget dæktrykket skal være. Dækkene er
245/35/20 Nankang NS-2. Bilen er en Chrysler 300M der vejer 1525 kg. Jeg har
ikke kunne finde noget om det korrekte dæktryk på producentens hjemmeside.
Det eneste jeg kan se på selve dækket er at maxtrykket på 51 psi.


--
Mvh,
Lars Bjerregaard
Chrysler 300M 2,7 LE
Yamaha Virago 1100



 
 
Peter Dalgaard (25-03-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 25-03-07 21:29

"Lars Bjerregaard" <lars.bjerregaard@webspeed.dk> writes:

> Jeg har her i vinterperioden købt mig et sæt 20" alu'er som jeg nu har fået
> monteret. Jeg er dog i tvivl om hvor meget dæktrykket skal være. Dækkene er
> 245/35/20 Nankang NS-2. Bilen er en Chrysler 300M der vejer 1525 kg. Jeg har
> ikke kunne finde noget om det korrekte dæktryk på producentens hjemmeside.
> Det eneste jeg kan se på selve dækket er at maxtrykket på 51 psi.

Det plejer at være ret uafhængig af dæktype og fælg. Står der ikke
noget i dørkarmen, handskerummet, eller instruktionsbogen?

32--34 psi iflg. http://300mclub.org/v3faqs.html

>
> --
> Mvh,
> Lars Bjerregaard
> Chrysler 300M 2,7 LE
> Yamaha Virago 1100
>
>

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Klaus G. (25-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 25-03-07 21:46

> Det plejer at være ret uafhængig af dæktype og fælg. Står der ikke
> noget i dørkarmen, handskerummet, eller instruktionsbogen?
>
> 32--34 psi iflg. http://300mclub.org/v3faqs.html
Det er jo så lige umildbart helt hen i vejret når det er lavprofil sutter vi
snakker om. Så skal der noget mere knald på. Jeg vil mene en 3bar, altså
44PSI. Men det er ikke til at sige helt 100%. Man kan først rigtig se det
efter mange km. kørsel. Det kommer an på hvor hurtigt man køre også.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Peter Dalgaard (25-03-2007)
Kommentar
Fra : Peter Dalgaard


Dato : 25-03-07 23:58

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> writes:

>> Det plejer at være ret uafhængig af dæktype og fælg. Står der ikke
>> noget i dørkarmen, handskerummet, eller instruktionsbogen?
>>
>> 32--34 psi iflg. http://300mclub.org/v3faqs.html
> Det er jo så lige umildbart helt hen i vejret når det er lavprofil sutter vi
> snakker om. Så skal der noget mere knald på. Jeg vil mene en 3bar, altså
> 44PSI. Men det er ikke til at sige helt 100%. Man kan først rigtig se det
> efter mange km. kørsel. Det kommer an på hvor hurtigt man køre også.

Hmm, der forsømte jeg helt sikkert en chance for at holde mund indtil
jeg vidste hvad jeg ævlede om. Menøh, hvor har du dine oplysninger
fra? Det eneste jeg lige kunne finde på nettet påstod at man endelig
ikke skulle komme over 35 psi i lavprofil dæk fordi kørslen blev for
hård... Der må vel også være overvejelser om rullemodstand vs.
bremsning (højere tryk = mindre kontaktflade).

--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907

Klaus G. (26-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 26-03-07 03:43

> Hmm, der forsømte jeg helt sikkert en chance for at holde mund indtil
> jeg vidste hvad jeg ævlede om. Menøh, hvor har du dine oplysninger
> fra? Det eneste jeg lige kunne finde på nettet påstod at man endelig
> ikke skulle komme over 35 psi i lavprofil dæk fordi kørslen blev for
> hård... Der må vel også være overvejelser om rullemodstand vs.
> bremsning (højere tryk = mindre kontaktflade).
Hehe :)

http://www.ndias.dk/sw1058.asp står der bla. lidt om tryk i lavprofil dæk.
Faktisk siger de lidt over 3bar.

Ang. comfort, så kan man lige så godt være indstillet på at den vil blive
væsentligt forringet med lavprofildæk, dog ikke helt vildt.


--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Lars Bjerregaard (26-03-2007)
Kommentar
Fra : Lars Bjerregaard


Dato : 26-03-07 07:08

Er udemærket klar over tryket ved mine org. 16" alu'er.. det er 2,1 bar.
Indtil videre har jeg ladet tryket være 3 bar på mine 20", men er som sagt i
tvivl om det skal være højere. Mht. komforten er affjedringen så blød i
sådan en amerikaner at den faktisk er bedst på lavprofil dæk.

Andre der har noget at tilføje?



Klaus G. (26-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 26-03-07 15:37

> Er udemærket klar over tryket ved mine org. 16" alu'er.. det er 2,1 bar.
> Indtil videre har jeg ladet tryket være 3 bar på mine 20", men er som sagt
> i
> tvivl om det skal være højere. Mht. komforten er affjedringen så blød i
> sådan en amerikaner at den faktisk er bedst på lavprofil dæk.
>
> Andre der har noget at tilføje?
Ja, hvis du lægger ud med 3bar, og du efter 10.000km ser de bliver slidt
mere på midten, så skal der mere tryk på. For lidt tryk på lavprofil betyder
at midten bliver slynget ud ved høj fart. Men for højt, og den buer ud ad.
Det er lidt en balance gang :)

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177506
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408561
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste