Toyo T1-R , ok?
Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-03-07 16:04

Nogen der kender Toyo T1-R dæk?
Overvejer at købe dem i 205/45x17 da de har en forholdsvis billig pris, men
vil heller ikke købe noget skod.
Skal man i stedet ofre 50% eller mere for Bridgestone, Michelin, Pirelli,
Goodyear og hvad de nu hedder?

Mvh Niels

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 25-03-07 16:42

> [...]
> men vil heller ikke købe noget skod.
> Skal man i stedet ofre 50% eller mere for Bridgestone, Michelin, Pirelli,

De er mægtigt fine dæk... De får rigtigt gode anmeldelser på våd vej, og har
masser af grip på tør.
Samtidig synes jeg at de er fine mht. vejstøj - men min bil larmer så meget
i sig selv, at det måske er svært at vurdere.
Jeg har i hvert fald lige investeret i et nyt sæt til forhjulene (i str.
205/40x17).

/Kasper Hansen
Fiesta ST

Fra : Brian

Dato : 25-03-07 18:03

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> men vil heller ikke købe noget skod.
> Skal man i stedet ofre 50% eller mere for Bridgestone, Michelin, Pirelli,

Hvor ser du at Bridgestone osv koster 50%+ mere end de T1-R? Jeg kunne kun
finde Proxes T1-R, og de koster 100,- mindre end Michelin F1, og det er for
4 dæk. Godt nok i 225/45-17, da det er den størrelse jeg selv skal have på.
Har du kigget på daekonline.dk?

Fra : Niels Bengaard

Dato : 25-03-07 19:13

> [...]
> finde Proxes T1-R, og de koster 100,- mindre end Michelin F1, og det er
> for 4 dæk. Godt nok i 225/45-17, da det er den størrelse jeg selv skal

Jeg har netop priserne fra daekonline, se selv, på 205/45x17 over 240 km/t

Toyo T1-R 795,-
Goodyear excellence 1021,-
Bridgestone RE040 1046,-
Bridgestone RE050 1067,-
Pirelli P Zero 1281,-
Michelin Pilot exalto 1320,-

Det er da noget af en forskel, selv om de 50% var lige var overdrevet nok.
Nu er jeg ikke lige Bridgestone fan, de Potenza S03 Pole Position jeg har på
nu er de ringeste jeg nogensinde har haft, helt kantede og skævslidte og nej
det er desværre ikke bilens skyld, for så kunne jeg nemt fikse problemet.

Mvh Niels

Fra : Peter Frost

Dato : 25-03-07 18:17

Niels Bengaard skrev:
> Nogen der kender Toyo T1-R dæk?

Ja, køre med dem i 205/55-15...

> Overvejer at købe dem i 205/45x17 da de har en forholdsvis billig pris,
> men vil heller ikke købe noget skod.

Det gør jeg også, når de her er slidt op, så køber jeg nye fælge, med T1-R
:)

> Skal man i stedet ofre 50% eller mere for Bridgestone, Michelin, Pirelli,
> Goodyear og hvad de nu hedder?

Jeg har en kammerat der kører på Bridgestone, 205/50-16, en 2.0 T5 St.car,
de holdte under 10.000 km ! Mener han gav 6000 kr, mod jeg gav 4500 kr...

Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-03-07 20:16

Peter Frost wrote:
> Jeg har en kammerat der kører på Bridgestone, 205/50-16, en 2.0 T5
> St.car, de holdte under 10.000 km !

Så må det være på de trækkende hjul med en masse hjulspind...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Peter Frost

Dato : 25-03-07 20:45

Morten Fruergaard Skrev:
> Så må det være på de trækkende hjul med en masse hjulspind...

Ja på forhjulende, men nej, det gør han overhovedet ikke, han er ikke en
knægt som jeg :) Det er bare slidt ned på kanterne, og bilen var nu i orden
!

Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : Brian

Dato : 25-03-07 20:59

Peter Frost wrote:
> Ja på forhjulende, men nej, det gør han overhovedet ikke, han er ikke
> en knægt som jeg :) Det er bare slidt ned på kanterne, og bilen var
> nu i orden !

Hvis den har slidt kanterne af dækket, har den da ikke være i orden. Måske
han skulle have overvejet, at få sporet potten, inden dækkene var helt væk.

/Brian

Fra : Peter Frost

Dato : 25-03-07 21:10

Brian skrev:
> Hvis den har slidt kanterne af dækket, har den da ikke være i orden. Måske
> han skulle have overvejet, at få sporet potten, inden dækkene var helt
> væk.

Det er den, problemet ligger vidst I at Volvo's udsving er skævt så tager
man sving med god hastighed så slider det utrolig meget på visse dæk... har
ikke oplevet det, og problemet var der vidst ikke på vinterdækkende...

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-03-07 21:38

Peter Frost wrote:

> [...]
> tager man sving med god hastighed så slider det utrolig meget på
> visse dæk... har ikke oplevet det, og problemet var der vidst ikke på

Så det er bilen og ikke dækkene det er galt med...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Inkognito

Dato : 25-03-07 18:28

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der kender Toyo T1-R dæk?

Måske en strømpil:
www.testberichte.de/preisvergleich/level4_auto_motor_und_sport_22643.html

--
/Mig :)
Exclusiv ferie -> www.villa-frankrig.com

Fra : Benny Juul

Dato : 27-03-07 20:53

"Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der kender Toyo T1-R dæk?

Hej Niels
Jeg har i weekenden kørt en 855R hjem fra Østrig med Dunlop SP9000 på, de
første 350 km med regn og 1-3 grader ikke spændende men de sidste 1000-1100
i tyskland(søndag) på tør vej var de absolut super igennem kasselbakkerne
med +150 som på skinner, og efterfølgende toppede vi med 237 km/t på GPS
uden den mindste slinger, der var tilgengæld en masse motorlarm fra en
boxer(911) da vi gled udenom med 180>.

Jeg har prøvet en V70 2.4(170) med Toyo T1, men jeg var ikke imponeret over
køreegenskaberne, jeg ved dog ikke om det er dækkenes skyld alene!

Med venlig hilsen

Benny

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-03-07 08:21

On 25 Mar., 19:28, "Inkognito" <a...@b.dk> wrote:

> Måske en strømpil:www.testberichte.de/preisvergleich/level4_auto_motor_und_sport_22643....

Citat:
Testsieger:
Bridgestone Turanza ER 300; 205/55 R16 W
Bridgestone Turanza ER 300; 185/60 R 14 H
Bridgestone Potenza RE720; 205/55 R16 W

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk