Billig ansvarsforsikring
Fra : Kim

Dato : 26-03-07 12:54

Jeg står og skal købe en gammel bil, Fiat Uno 1.1
og skal bare have en billig ansvarsforsikring.

Selv om jeg er 42 og har være erhvervschauffør i
mange år har jeg aldrig haft min egen bil før.

Jeg får selvfølgelig et tilbud fra mit eget forsikringselskab
( Alka ) hvor jeg har indboforsikring, børne, livs og ulykke,
men vil imens gerne imens checke andre selskaber.

Har hørt at der skulle være et site for sammenligning af
priserne fra de forskellige selskaber så man kan se hvem
der er billigst.
Har checket google men kan ikke finde den
http://www.google.dk/search?hl=da&q=beregn+billigst+ansvarsforsikring&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Kan nogen venligst hjælpe ?

Mvh Kim
2400 Kbh Nv

Fra : Inkognito

Dato : 25-03-07 13:02

www.forsikringsluppen.dk/

Fra :    ab©

Dato : 25-03-07 18:03

"Inkognito" <a@b.dk> skrev i en meddelelse

> www.forsikringsluppen.dk/

En side, der - for mig - ser totalt uanvendelig ud. Man skal svare på alt
mellem himmel og jord - vælge 3 forsikringsselskaber ud af en hel del
mulige, hvorefter man kan blive dirigeret videre til én af disse .... Total
spild af tid - det er billigere at ringe til et selskab - en sammenligning
mellem selskaber, som jeg troede var sidens bud, er helt umuligt :-/

ab©

Fra : Inkognito

Dato : 25-03-07 18:20

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> En side, der - for mig - ser totalt uanvendelig ud. Total spild af tid

Hvad du mener, er een ting - noget andet er, hvad spørgeren
ønskede at vide :)

Fra : Kim

Dato : 26-03-07 19:54

>" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad du mener, er een ting - noget andet er, hvad spørgeren
> ønskede at vide :)

Ja, men jeg er skam enig, totalt uanvendelig side.
Gad bare ikke skrive det.

Har nogen en list over billige forsikringsselskaber
i kbh området til de billigste ansvarsforsikringer ?

Også gerne med erfaringer og priser.

Mvh Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-03-07 20:06

Kim skriver:

> Har nogen en list over billige forsikringsselskaber
> i kbh området til de billigste ansvarsforsikringer ?

Nej, prøv dig frem ved de forskellige selskaber.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Inkognito

Dato : 25-03-07 20:47

> Ja, men jeg er skam enig, totalt uanvendelig side.
> Gad bare ikke skrive det.

Hvorfor fan efterlyser du så linket... (rolling.eyes)

Fra : Stop og og læs

Dato : 25-03-07 18:39

Så svært er siden altså heller ikke at bruge - du kan ganske vist kun tage 3
selskaber af gangen - men du kan jo bare 'køre' en tur eller 2 mere.

Knud

Fra : Leif Langgaard

Dato : 25-03-07 18:12

> [...]
> priserne fra de forskellige selskaber så man kan se hvem
> der er billigst.
> Har checket google men kan ikke finde den

Hej

Find dokumentation for det du har kørt og gå til flere selskaber med
papirerne, og du vil nok opdage at de er til at tale med.
Ellers hedder det Skoda-forsikring f.eks Felicia 1,6, under 10.000 for fuld
kasko, lånebil og glasforsikring, og det med kun 4000 i selvrisiko, og det
som nystartet 18 årrig billist!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Kim

Dato : 26-03-07 19:57

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev
> Ellers hedder det Skoda-forsikring f.eks Felicia 1,6, under 10.000 for
> fuld kasko, lånebil og glasforsikring, og det med kun 4000 i selvrisiko,
> og det som nystartet 18 årrig billist!

Ja men forsikrer de ikke kun Skoda-biler ?

/Kim

Fra : Leif Langgaard

Dato : 26-03-07 11:16

> "Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev
>
> Ja men forsikrer de ikke kun Skoda-biler ?

Yes.

Fra : jones_net

Dato : 26-03-07 12:01

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> wrote in message
> "Kim" <no@way.dk> skrev i en meddelelse

> Yes.

Men Fiat har samme aftale ved TopDanmark, som Skoda har. Man skal bare
henvende sig ved en aut. Fiat forhandler

/J

Fra : Leif Langgaard

Dato : 26-03-07 12:52

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Men Fiat har samme aftale ved TopDanmark, som Skoda har. Man skal bare
> henvende sig ved en aut. Fiat forhandler

Nå, det har de, det var pokkers!

Altså under 10.000 kroner for nystartet bilist , inc glas, lånebil, fuld
kasko og føreulykke inkluderet!

Med kun 4000,- i selvrisiko!

Jeg tror ikke det er samme aftale, eller noget der bare ligner!

Fra : Esben

Dato : 26-03-07 02:19

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse

> Ellers hedder det Skoda-forsikring f.eks Felicia 1,6, under 10.000 for
> fuld kasko, lånebil og glasforsikring, og det med kun 4000 i selvrisiko,
> og det som nystartet 18 årrig billist!

Gælder det kun for nye Skoda'er købt ved en Skodaforhandler, eller er der
andre muligheder?

--
Esben

Fra : Hr. Jensen

Dato : 26-03-07 07:07

On Mon, 26 Mar 2007 03:18:30 +0200 "Esben" <esben@gruf.land> sent the
following smoke signals:

>Gælder det kun for nye Skoda'er købt ved en Skodaforhandler, eller er der
>andre muligheder?

Nej, så hut jeg visker, er det nok at tegne forsikringen via en aut.
Skodaforhandler.

Så om Skoda'en er ny eller brugt, købt hos aut. forhandler eller ej,
eller sågar privat spiller ingen rolle.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Leif Langgaard

Dato : 26-03-07 11:14

"Esben" <esben@gruf.land> skrev i en meddelelse

> Gælder det kun for nye Skoda'er købt ved en Skodaforhandler, eller er der
> andre muligheder?

Nej, også for brugte købt privat, du skal bare have forsikrings-papirerne
ved en Skodaforhandler!

Fra : Pedersen

Dato : 25-03-07 18:31

> [...]
> priserne fra de forskellige selskaber så man kan se hvem
> der er billigst.
> Har checket google men kan ikke finde den

Ved Alka får du 20% hvis du har andre forsikringer,
så husk at sige det.
mvh Bent

Fra : jones_net

Dato : 26-03-07 12:04

"Kim" <no@way.dk> wrote in message
> [...]
> priserne fra de forskellige selskaber så man kan se hvem
> der er billigst.
> Har checket google men kan ikke finde den

Eftersom det er en Fiat, kan du få en Fiat forsikring. Du skal henvende dig
ved en autriseret Fiat forhandler, og så kan de tegne forsikringen til dig,
også selvom du har købt bilen privat

Der står lidt om det på www.fiat.dk - Service - Forsikring.

/J

Fra : Kim

Dato : 27-03-07 14:51

> [...]
> dig ved en autriseret Fiat forhandler, og så kan de tegne forsikringen til
> dig, også selvom du har købt bilen privat

Har du en ide om priserne ?

Er det evt samme ordnong som en Skoda-forsikring på under 10.000 for
fuld kasko, lånebil og glasforsikring, og med kun 4000 i selvrisiko,
og som nystartet 18 årrig billist ?

Mvh Kim

Fra : Brian

Dato : 26-03-07 18:58

> [...]
>
> Er det evt samme ordnong som en Skoda-forsikring på under 10.000 for
> fuld kasko, lånebil og glasforsikring, og med kun 4000 i selvrisiko,

Er det noget nyt? Ellers passer priserne ikke helt. Selvrisikoen var lige
knap 3 gange så høj og forsikringspræmien mellem 7.2 til 12k alt efter
model...

Fra : Brian

Dato : 26-03-07 18:59

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Er det noget nyt? Ellers passer priserne ikke helt. Selvrisikoen var lige
> knap 3 gange så høj og forsikringspræmien mellem 7.2 til 12k alt efter
> model...

.... da jeg tegnede for 4mdr siden <--- det manglede jeg lige :)

Fra : Leif Langgaard

Dato : 27-03-07 10:38

> [...]
>
> Er det noget nyt? Ellers passer priserne ikke helt. Selvrisikoen var lige
> knap 3 gange så høj og forsikringspræmien mellem 7.2 til 12k alt efter

Her er priserne:

http://www.skoda-auto.dk/Kundeservice/pdf/forsikring.pdf

Fra : Kaas

Dato : 27-03-07 07:15

> Selv om jeg er 42 og har være erhvervschauffør i
> mange år har jeg aldrig haft min egen bil før.

Prøv at finde et selskab der vil godtgøre nogle af dine år som
erhvervschauffør, jeg fik selv Codan til at give mig 8 år på den konto, da
jeg købte min første bil, men jeg ringede selvfølgelig hellere ikke til dem,
men gik ned i et af deres kundecentere, hvor jeg kunne snakke face 2 face
med dem, det burde da være en mulighed. Den gang spurgte jeg hos TopDK,
Codan og GF, hvor Codan ville give 8 år mens de 2 andre ville give 4, det
krævede selvfølgelig at jeg flyttede alle forsikringer til dem +
dokumentation fra vognmande for skadesfri kørsel + ca. km antal, men det
kunne i sidste ende godt betale sig.

Fra : Kaas

Dato : 27-03-07 07:18

Bilen jeg skulle have forsikret var en VW Polo 1,6 og den endte med at koste
6800.- inkl. kasko, friskade og 1600.- i selvrisiko