Så er ADAC's sommerdæktest 2007 kommet
Fra : TDN

Dato : 24-03-07 17:38

http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/default.asp?ComponentID=4796&SourcePageID=8762#1

Der testes i 155/70/13 og 205/55/16

BFGoodrich Touring dumper
Kumho Solus KH15 dumper
Matador Stella MP15 dumper
Falken Xiex ZE 512 dumper

Mvh
Thomas

Fra : Brian

Dato : 24-03-07 19:35

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
news:460553d4$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/default.asp?ComponentID=4796&SourcePageID=8762#1
>
> Der testes i 155/70/13 og 205/55/16

Er der godt nok så mange der kører på 16", troede at det var en lidt ukurant
størrelse?

Fra : TDN

Dato : 24-03-07 19:42

"Brian" <Suzuki@cool.dk> skrev i en meddelelse
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Er der godt nok så mange der kører på 16", troede at det var en lidt
> ukurant størrelse?

Jeg tror de skifter mellem størrelserne hvert år så ingen bliver forbigået.
2006 og 2005 har de testet 175/65/14, 185/60/14, 195/65/15 og 225/45/17.

Mvh
Thomas

Fra : Brian

Dato : 24-03-07 20:11

> Jeg tror de skifter mellem størrelserne hvert år så ingen bliver
> forbigået. 2006 og 2005 har de testet 175/65/14, 185/60/14, 195/65/15 og
> 225/45/17.

Ja, 225/45/17 er lige den størrelse jeg står og skal smide på min.
Utroligt så mange der får "Leichte Schwächen auf nasser Fahrbahn". Ville
gerne have haft Goodyear Eagle F1, men måske man skulle smide de ekstra
kroner og gå efter Pirelli Pzero Nero. Det kan være at det ender med nogle
billige Kenda KR20... det er sgu svært :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-03-07 19:43

Brian skriver:

> Er der godt nok så mange der kører på 16", troede at det var en lidt ukurant
> størrelse?

Det er der blevet. Det har i mange tilfælde afløst 15" som
standardstørrelsen ab fabrik.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-03-07 13:47

Brian wrote:
> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Er der godt nok så mange der kører på 16", troede at det var en lidt
> ukurant størrelse?

205/55-16 er std. størrelsen i 16" på rigtige mange biler, som fx. Mondeo o.
lign.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 24-03-07 22:00

On 24 Mar., 19:34, "Brian" <Suz...@cool.dk> wrote:

> Er der godt nok så mange der kører på 16", troede at det var en lidt ukurant
> størrelse?

Jeg underes nu mere over den lille størrelse, for det kan der da ikke
være mange der bruger.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-03-07 22:56

> Der testes i 155/70/13 og 205/55/16
>
> BFGoodrich Touring dumper
> Kumho Solus KH15 dumper
> Matador Stella MP15 dumper
> Falken Xiex ZE 512 dumper
>
> Mvh
> Thomas

Sørens også Toyo T1-R ikke er med. Kiggede lidt på dem pga. forholdsvis lav
pris i 17" , men er det skod eller ok. En ældre Auto Motor og Sport test får
de 173 af 200 point og er åbenbart så rimelige.
Nogen der kender dem?

Mvh Niels

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-03-07 12:22

On 24 Mar., 18:37, "TDN" <tdn.fjernde...@tele2adsl.dk> wrote:
> http://www.adac.de/Tests/Reifentests/Sommerreifen/default.asp?Compone...

> [...]

Så kunne man jo skrive noget om discountdæk......men det vil jeg
undlade.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 26-03-07 13:37

Christian B. Andresen skrev:

> Så kunne man jo skrive noget om discountdæk......men det vil jeg
> undlade.

Tjaa det er jo heller ikke ligefrem de dyreste der vinder vel.. og der
er faktisk også et par af discountdækkene der bliver betegnet
anbefalelsesværdig, så det med at man får hvad man betaler for er vist yt..
Så skriv bare hvad du vil.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-03-07 14:12

On 26 Mar., 14:37, Martin Vollert <"Mit fornavn"@ertele.dk> wrote:

> Tjaa det er jo heller ikke ligefrem de dyreste der vinder vel..

Nej, pris og kvalitet behøver ikke hænge sammen, dertil er markedet
alt for uigennemsigtigt.

> og der
> er faktisk også et par af discountdækkene der bliver betegnet
> anbefalelsesværdig,

Når der er en kategori som er meget anbefalesesværdi så vil jeg ikke
vælge dæk fra en katagori som er lavere bedømt, men sådan er der jo så
meget.

> så det med at man får hvad man betaler for er vist yt..
> Så skriv bare hvad du vil.

Det gør jeg skam også