Trailer ?
Fra : TDN

Dato : 24-03-07 08:24

Overvejer at anskaffe en trailer da jeg er træt af at proppe haveaffald i
sække og kører alt for mange gange med bilen (har en større have)

I den kommende uge har Silvan:
Easyline (Brenderup) 200S 2037x1160mm 13" 500/350 kg incl fladpressening,
næsehjul og beslag til næsehjul. før 6.299 nu 4.999

Harald Nyborg:
Stema M750 2010x1080mm, 13" 500/350 kg før 4.995 nu 4.295 + fladpressing og
næsehjul kr. 488 i alt kr. 4.783.

Skal man snuppe Easyline eller er der ikke kvalitetsforskel ?

Nogen input.

Hvad koster nr. pladen?

Mvh
Thomas

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 24-03-07 08:32

TDN formulerede spørgsmålet:
> [...]
> næsehjul kr. 488 i alt kr. 4.783.
>
> Skal man snuppe Easyline eller er der ikke kvalitetsforskel ?

Jeg har den fra Nyborg, og er ganske tilfreds.
Den bliver brugt til alt, og står ofte uden pressenning over, men ser
stadig ny ud.
Tag ud og kig på begge 2, specielt måden som klappen sidder på, og
vurder hvad der passer dig bedst.
Jeg husker ikke hvad pladen kostede, men det var ikke mange basører.
God fornøjelse, det er et virkelig godt "værktøj" at have.
Kai

Fra : Finn Egmose

Dato : 24-03-07 09:17

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og næsehjul kr. 488 i alt kr. 4.783.
>
> Skal man snuppe Easyline eller er der ikke kvalitetsforskel ?

Hvis du skal have kvalitet indenfor Brenderup skal du op i Bravo serien der
koster det dobbelte. Easyline serien er en billigserie der kvalitetsmæssigt
er lidt ringere end Harald Nyborg modellerne.

Mvh
Finn

Fra : TDN

Dato : 24-03-07 10:17

"Finn Egmose @privat.dk>" <<dont spam> skrev i en meddelelse

> [...]
> der koster det dobbelte. Easyline serien er en billigserie der
> kvalitetsmæssigt er lidt ringere end Harald Nyborg modellerne.

Tak for dit input.

På hvilke områder er Easyline dårligere en Stema? Jeg gider selvfølgelig
ikke købe en Easyline hvis Stema'en er bedre.

Mvh
Thomas

Fra : Finn Egmose

Dato : 24-03-07 11:36

> [...]

> På hvilke områder er Easyline dårligere en Stema? Jeg gider selvfølgelig
> ikke købe en Easyline hvis Stema'en er bedre.

Nu har jeg selv den omtalte Brenderup Easyline og det er altså noget meget
tyndt metal den er lavet af.Men dengang jeg købte den var Harald Nyborgs
trailere endnu mere usselt lavet, men når jeg ser Harald Nyborgs trailere
idag er der sket en væsentlig kvalitetsforbedring. De virker tykkere både i
sider bund og vanger end min Brenderup, men hvis du kun skal køre haveaffald
så betyder det nok ikke så meget. Men den gode gamle Brenderup kvalitet
findes idag kun i Bravo serien. Man får hvad man betaler for.

Mvh
Finn

Fra : alexbo

Dato : 24-03-07 12:03

"TDN" skrev

> [...]
> og næsehjul kr. 488 i alt kr. 4.783.
>
> Skal man snuppe Easyline eller er der ikke kvalitetsforskel ?

Se på begge to og køb den du synes bedst om.
Hvis du bare skal bruge den til privat småkørsel, så er de alle sammen gode
nok.
Men hvis du regner med at hele omgangskredsen skal bruge den, er ingen god
nok.

mvh
Alex Christensen

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 24-03-07 12:37

alexbo sendte dette med sin computer:
> [...]
> nok.
> Men hvis du regner med at hele omgangskredsen skal bruge den, er ingen god

God pointe.
Kai

Fra : Torben

Dato : 25-03-07 18:38

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote in message

> [...]

Det smarte er, at undlade at tømme traileren. Når naboen så kommer og
spørger om han ikke liiige kan låne traileren, så siger du "jo, men så må du
lige tømme den smule der er i" - noget for noget

mvh
Torben

Fra : Hr. Jensen

Dato : 24-03-07 14:23

On Sat, 24 Mar 2007 08:24:04 +0100 "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk>
sent the following smoke signals:

>Overvejer at anskaffe en trailer da jeg er træt af at proppe haveaffald i
>sække og kører alt for mange gange med bilen (har en større have)

Nogle steder kan man leje en trailer i 3-4 timer for små penge...
En fordel hvis man ikke skal køre hver weekend og ikke gider at have
skrumlet holdende.

(ment som en anden vinkel på 'problemet'.)

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 24-03-07 17:20

https://www.freetrailer.dk/site

--
ad

Fra : Telemand

Dato : 24-03-07 22:14

Og en nr.plade koster som til en alm bil: omkring de 600,-
Telemand

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 25-03-07 00:28

> Og en nr.plade koster som til en alm bil: omkring de 600,-

Vrøvl. Pladen koster 400 kr.

Du tænker på plader + omreg. af bil.

Bil:
2 x nr.plader = 2 x 400 kr = 800 kr
1 x omreg = 1 x 380 kr = 380 kr
Total 1180 kr.

Så en trailer må vel være 780 kr.?

Troels

Fra : Leonard

Dato : 25-03-07 09:45

On Sun, 25 Mar 2007 00:27:40 +0100, Troels Plougmann-Olsen wrote:

> Vrøvl. Pladen koster 400 kr.

Selv vrøvl:
http://borger.dk/forside/transport/biler-og-andre-koeretoejer/nummerplader

Et sæt nummerplader koster 1.180 kr.
En enkelt nummerplade koster 590 kr. (2006).

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 25-03-07 12:30

> Selv vrøvl:
> http://borger.dk/forside/transport/biler-og-andre-koeretoejer/nummerplader
>
> Et sæt nummerplader koster 1.180 kr.
> En enkelt nummerplade koster 590 kr. (2006).

Det lyder mig specielt. Når jeg køber en bil uden plader og den skal
indregistreres samt omregistreres til mig (afmeldt står den jo stadig i
tidligere ejers navn) koster det 1180 kr. Omregistrering er normalt 380,- og
hvis man trækker det fra de 1180 har man 800 tilbage til pladerne.

Derfor jeg skrev 400 kr. :)

Troels

Fra : Leonard

Dato : 25-03-07 17:26

On Sun, 25 Mar 2007 13:30:14 +0200, Troels Plougmann-Olsen wrote:

> [...]
> tidligere ejers navn) koster det 1180 kr. Omregistrering er normalt 380,- og
> hvis man trækker det fra de 1180 har man 800 tilbage til pladerne.

Den skal ikke både omregistreres og indregistreres, den skal kun
indregistreres og det er med i prisen på pladerne.

Indregistrering og nummerplade til en trailer eller en MC koster 590,-
--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 25-03-07 09:53

<blalbla@defekt.dk> wrote:

>Vrøvl. Pladen koster 400 kr.

Den koster nu 590 kr. iflg
http://www.politi.dk/da/borgerservice/nummerpladerogregistrering/betaling/

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : tp

Dato : 25-03-07 07:41

> Overvejer at anskaffe en trailer da jeg er træt af at proppe haveaffald i
> sække og kører alt for mange gange med bilen (har en større have)

Bare en modsat tanke. Jeg købte for nogle år siden en Variant trailer. Det
er en mærkevare trailer. Der er masser der sælger dem og dermed hård
konkurrence. Endvidere kan man ofte prutte prisen lidt. JEg kom
ihvertifælde ned på silvan mvs priser for en trailer jeg antager er bedre.
Endvidere var det en fordel da jeg besluttede mig for en stor trailer, at
have en mærkevare når jeg skulle sælge den igen.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 25-03-07 13:54

tp wrote:

> [...]
> jeg antager er bedre. Endvidere var det en fordel da jeg besluttede
> mig for en stor trailer, at have en mærkevare når jeg skulle sælge

Hehe...

Variant varierer...

XXXXXXXXXXXX CENCURERET XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 26-03-07 01:11

tp wrote:

> [...]
> trailer. Det er en mærkevare trailer. Der er masser der sælger dem
> og dermed hård konkurrence. Endvidere kan man ofte prutte prisen

Der er også Dantrailer og Selandia.
Jeg købte en ny Selandia Neptun gamma pro 236 til 6300 kr + levering.
Den tager 600 kg læs og rummer 1,3 M3.

Dejlig trailer med stålsider, kan udstyres med tip og har næsehjul.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger