Lufte mondeo
Fra : Tom

Dato : 23-03-07 20:46

Hey

Er lige hjemkommet fra en tur til Hamborg. Denne gang var vi på østsiden af
Hamborg hvor jeg aldrig tidl. har været. Fck, hvor er det nogle rådne
motorveje de har der.
Vi skulle over en gammel bro og selv om jeg kun kørte en 80 km/t på
motorvejen så bankede fjedrene bagi, helt sammen og bagspoileren ramte
asfalten med en grim lyd til følge. Heldigvis skete der ikke noget, men
alligevel lidt vildt at vejene kan være SÅ hullede.

Nå men ellers var det nu ganske imponerende at mondeo'en kan 204 Km/t (ægte
Km) og det på trods af temmelig kraftig sidevind.....arh det er sjovt at
kunne give gas uden at skulle "rammes" af danske meninger om hvad man må
)
Tror sørme den gamle Zetec stadig har alle hyppere i stalden selv efter 9år
og 10 mdr.

Godt vi havde gps'en med ellers havde det kostet en del ekstra Km at finde
de adresser vi skulle til midt i byen

men nå.....NU skal de baghjulslejre altså snart skiftes, de ER hjemkøbt og
jeg er ved at være godt træt af det rumlen bagfra. Desuden er skiverne
temmelig kedelige når man skal bremse ned fra 200 og tromlerne rumler også
når der bremses. ALLE dele er hjemkøbt så nu skal den snart have det helt
store service.

--
Tom

Fra : Tom

Dato : 23-03-07 21:02

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> asfalten med en grim lyd til følge. Heldigvis skete der ikke noget, men
> alligevel lidt vildt at vejene kan være SÅ hullede.

øv og så dummede jeg mig på vej til Hamborg. Jeg var igang med at overhale
en lang række lastbiler ligesom en 10-20 andre biler foran mig. Så pludselig
opdager jeg i bakspejlet en sort udbollet BMW som blinker helt vildt med
lyset. Var lige ved at blive rigtig sur, fordi jeg tænkte hvad f..... vil
sådan en spasser, nu er vi jo en hel lang række af biler som er ved at
overhale, så kan han vel vente som os andre.
Jeg valgte dog efter 1 min at klemme mig ind mellem 2 lastbiler og opdager
til min forfærdelse at det var politiet, med en nærmest latterlig usynlig
lille blå blinkende kugle på taget....men pyha det gav ingen bøde og så
kunne de forresten kæmpe videre med resten af køen som heller ikke gav dem
plads

--
Tom

Fra : Christian N.

Dato : 23-03-07 22:16

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> opdager jeg i bakspejlet en sort udbollet BMW som blinker helt vildt med
Imponerende detaljer du har lagt mærke til. Udbollet og alt det der....men
ikke hans roterende blink :)

Fra : Tom

Dato : 23-03-07 22:32

"Christian N." <bmw@webhiker.dk> skrev i en meddelelse

> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Imponerende detaljer du har lagt mærke til. Udbollet og alt det der....men
> ikke hans roterende blink :)

jep, er ikke forvent med at forlyset blinker hele tiden, så kigger man i
bagspejlet og ser bare en gammel bimmer og ikke et af de kendte
udrykningskøretøjer. Opdagede faktisk først det blå blink da de havde
overhalet mig.

--
Tom

Fra : Thomas H.

Dato : 23-03-07 22:42

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> men nå.....NU skal de baghjulslejre altså snart skiftes, de ER hjemkøbt og
> jeg er ved at være godt træt af det rumlen bagfra.

Jeg står lige overfor bærearme og to forfjedre : 7000,- på det billigste
lille fuskerværksted

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 23-03-07 22:54

Hej!

Thomas H. wrote:
> Jeg står lige overfor bærearme og to forfjedre : 7000,- på det billigste
> lille fuskerværksted

Hvis du ellers har skruet hænderne på rigtigt er der ingen ben i at lave det
selv. Ihvertfald ikke hvis du har adgang til en lift og noget trykluftværktøj...

Skiftede selv forfjedre, dæmpere og bærearme på min '96 Escort. No probs :)

Mener ikke engang det ændrede på noget mht. sporing.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 24-03-07 20:29

> Jeg står lige overfor bærearme og to forfjedre : 7000,- på det billigste
> lille fuskerværksted

Det kan jeg nok klare for en femhundredemand hvis du bringer reservedelene,
og så en tur forbi den lokale Quickpot, 400 kr. så er dyret også sporet...

Troels

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 23-03-07 23:12

Tom skriver:

> Er lige hjemkommet fra en tur til Hamborg. Denne gang var vi på østsiden af
> Hamborg hvor jeg aldrig tidl. har været. Fck, hvor er det nogle rådne
> motorveje de har der.

Hvilken vej ?

Motorvejen over mod Berlin er da i ret fin stand. Vitoen kunne nemt løbe
180 uden at det blev ukomfortabelt.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe