Volvo 940 med mange km.
Fra : Chr

Dato : 23-03-07 13:17

Skal man holde sig fra en 940 turbo (165 hk) (årgang '92-95) med 300-400.000
km. bag sig ?
Er det bedre at give 50.000 kr. mere og få en der har kørt det halve set fra
et økonomisk synspunkt over en måske 2 årig periode?

Reservedelene er til at komme i nærheden af, og de er jo berygtet for at
løbe langt de gamle 4 cylindrede motorer...

Mvh
Christian

Fra : Niels Bengaard

Dato : 24-03-07 08:52

> [...]
>
> Reservedelene er til at komme i nærheden af, og de er jo berygtet for at
> løbe langt de gamle 4 cylindrede motorer...

Meget svært at svare på, det afhænger af standen af den enkelte bil. En der
har kørt 250.000 kan være ringere end en der har kørt 400.000km. Så man må
undersøge de biler man er interesseret i grundigt.

Mvh Niels

Fra : Peter Frost

Dato : 24-03-07 16:12

Jeg valgte en 850 GLT, gået 180.000 km frem for en T5, gået 340.000 pga. min
budget hed 85.000, de T5'ere der var på bilbasen.dk, var endten med
olieforbrug eller med et højt km tal...

Efterfølgende kan man så sige at det ville ha gået lige op, men hvem kunne
vide automatgearet brækkede sig :)

Mit råd er, undersøg, undersøg, undersøg... alle kendte fejl, sæt dig ind i
hvad du skal kikke efter, og så bed manden være ærlig med dens historie, de
fleste der køre Volvo, holder dem, og er stolt af det !

Det vigtigste er vel hvornår turbo'en er skiftet, om den bruger olie osv
osv, B230FT er jo en motor der er kendt for at gå over 500.000 før det skal
flækkes på midten :) En helt frisk kompritionstest er nok et must på en med
så mange km...

Omvendt, så ærger det mig lidt jeg ikke har turbo idag... er jo ret glad for
min bil så har det ikke godt med at skulle sælge den, for at få en turbo, og
det vil nok være for dyrt at ombygge, selvom det er lovligt...

Med Venlig Hilsen
Peter Frost

Fra : Eg Egemarke

Dato : 26-03-07 22:44

Hvis du er usikker koster en ny maskine til sådan en bil ikke mange penge
her i sverige og dele er der MASSER af.
De har været ret populærer som taxi biler "hinsidan" og her er der ikke
noget der hedder frikørt. Så de kører til de er gamle og mange har gået på
den anden side at 1 Million km nævneværdigt bøvl.
Hvis den er pæn og ellers virker velholdt skal du ikke være nervøs for lidt
km

MvH Eg