Jeg valgte en 850 GLT, gået 180.000 km frem for en T5, gået 340.000 pga. min
budget hed 85.000, de T5'ere der var på bilbasen.dk, var endten med
olieforbrug eller med et højt km tal...
Efterfølgende kan man så sige at det ville ha gået lige op, men hvem kunne
vide automatgearet brækkede sig :)
Mit råd er, undersøg, undersøg, undersøg... alle kendte fejl, sæt dig ind i
hvad du skal kikke efter, og så bed manden være ærlig med dens historie, de
fleste der køre Volvo, holder dem, og er stolt af det !
Det vigtigste er vel hvornår turbo'en er skiftet, om den bruger olie osv
osv, B230FT er jo en motor der er kendt for at gå over 500.000 før det skal
flækkes på midten :) En helt frisk kompritionstest er nok et must på en med
så mange km...
Omvendt, så ærger det mig lidt jeg ikke har turbo idag... er jo ret glad for
min bil så har det ikke godt med at skulle sælge den, for at få en turbo, og
det vil nok være for dyrt at ombygge, selvom det er lovligt...
Med Venlig Hilsen
Peter Frost
|