/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
En tur til månen...
Fra : Dak


Dato : 22-03-07 22:02

...hvilket bilfabrikant mon først sender en egentlig samlebåndsbil til månen
i et reklamefremstød? Gætter på det bliver en offroader som Rav4,
Landrover og lign.

Dak
Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap




 
 
Mikkel Lund (22-03-2007)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 22-03-07 23:26

Dak skrev:
> ..hvilket bilfabrikant mon først sender en egentlig samlebåndsbil til månen
> i et reklamefremstød? Gætter på det bliver en offroader som Rav4,
> Landrover og lign.
>
> Dak
> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap
>
>
>

Jeg tør slet ikke tænke på hvad der ville ske med en bil på månen.
Ingen luft
Intet tryg
20 cm støv
Lav tyngdekraft
Stråling
osv...


Det koster pt. ca. 300000 kr at sende 1 kg i kredsløb om jorden i 700 km
højde. Hvad vil det koste at sende en bil til månen, milliarder.
Never gonna happen.

En offroader som RAV4, hahahaha den var go'

--
Hilsen Mikkel Lund
"Sund fornuft, har aldrig stoppet en tosse"
Jokeren i "Mænds ruin"

Uffe Ravn (22-03-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 22-03-07 23:05

Mikkel Lund wrote:

>> ..hvilket bilfabrikant mon først sender en egentlig samlebåndsbil
>> til månen i et reklamefremstød?

> Jeg tør slet ikke tænke på hvad der ville ske med en bil på månen.
> Ingen luft

Ok, der skal altså så at sige ingen luft i dækkene

> Intet tryg

Det må næsten blive en diesel, da benzinen vel vil fordampe for hurtigt

> 20 cm støv

Intet problem, den skal jo fotograferes i sit rette element.

> Lav tyngdekraft

OK, den kommer til at stå lidt højt i fjedrene.

> Stråling

Elektroniken vil naturligvis være udsat, men da motoren aldrig vil kunne
starte er det vel ikke det store problem.

> Det koster pt. ca. 300000 kr at sende 1 kg i kredsløb om jorden i 700
> km højde. Hvad vil det koste at sende en bil til månen, milliarder.
> Never gonna happen.

Man har før sendt en bil til månen, godt nok en specialbil, men dog en bil.

Mvh. Uffe Ravn



Mikkel Lund (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 23-03-07 08:17

Uffe Ravn skrev:
> Mikkel Lund wrote:
>
>>> ..hvilket bilfabrikant mon først sender en egentlig samlebåndsbil
>>> til månen i et reklamefremstød?
>
>> Jeg tør slet ikke tænke på hvad der ville ske med en bil på månen.
>> Ingen luft
>
> Ok, der skal altså så at sige ingen luft i dækkene

Hvorfor ikke, det skal bare på inde med forlader jorden, og så skal
trykket være ca 1 bar lavere end normalt.

>
>> Intet tryg
>
> Det må næsten blive en diesel, da benzinen vel vil fordampe for hurtigt

Ja, det vil være uklogt at have drivmidlet i en åben beholder.

>
>> 20 cm støv
>
> Intet problem, den skal jo fotograferes i sit rette element.

Der skal nok nogle special dæk på for at den kommer frem af.

>
>> Lav tyngdekraft
>
> OK, den kommer til at stå lidt højt i fjedrene.

Den kommer nok også til at ligge sig på siden på et tidspunkt.

>
>> Stråling
>
> Elektroniken vil naturligvis være udsat, men da motoren aldrig vil kunne
> starte er det vel ikke det store problem.
>
>> Det koster pt. ca. 300000 kr at sende 1 kg i kredsløb om jorden i 700
>> km højde. Hvad vil det koste at sende en bil til månen, milliarder.
>> Never gonna happen.
>
> Man har før sendt en bil til månen, godt nok en specialbil, men dog en bil.

Tja, bil og bil. Den har i hver tilfælde intet at gøre med en
samlebåndsbil at gøre.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_rover


--
Hilsen Mikkel Lund
"Sund fornuft, har aldrig stoppet en tosse"
Jokeren i "Mænds ruin"

Otto J (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Otto J


Dato : 23-03-07 10:25

>> Intet tryg
>
> Det må næsten blive en diesel, da benzinen vel vil fordampe for hurtigt

Jeg har engang ladet mig fortælle at selv om det er en diesel-banker, så
skal den stadig bruge ilt til forbrændingen... Sammenholdt med det faktum at
vægten er en betydelig faktor, kan den første bil på månen naturligvis ikke
være andet end en Ellert 4x4!

Mvh. Otto



Klaus D. Mikkelsen (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-03-07 15:53

Otto J skriver:
>
> Jeg har engang ladet mig fortælle at selv om det er en diesel-banker, så
> skal den stadig bruge ilt til forbrændingen...

Det har man i en flaske....

Desuden har du vel set Armageddon, hvor et maskinegevær virker på en
astroide uden ilt.....



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mikkel Lund (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 23-03-07 18:05

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Otto J skriver:
>> Jeg har engang ladet mig fortælle at selv om det er en diesel-banker, så
>> skal den stadig bruge ilt til forbrændingen...
>
> Det har man i en flaske....
>
> Desuden har du vel set Armageddon, hvor et maskinegevær virker på en
> astroide uden ilt.....
>

Ja, og hvorfor skulle den så ikke virke? Ilten er der jo om en del af
saltpeter.

--
Hilsen Mikkel Lund
"Sund fornuft, har aldrig stoppet en tosse"
Jokeren i "Mænds ruin"

Klaus D. Mikkelsen (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-03-07 19:49

Mikkel Lund skriver:
>
> Ja, og hvorfor skulle den så ikke virke? Ilten er der jo om en del af
> saltpeter.

Nok ?
Specielt til de store stikflammer ?

(I øvrigt en skodfilm, de lander et forkert sted, de har ingen anelse
om, hvor de er men skal bore præcist så langt ned som planlagt).

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

ShutEye (23-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 23-03-07 20:08

>> Ja, og hvorfor skulle den så ikke virke? Ilten er der jo om en del af
>> saltpeter.
>
> Nok ?

Burde vel virke?

> Specielt til de store stikflammer ?

Hehe nok ikke :)

> (I øvrigt en skodfilm, de lander et forkert sted, de har ingen anelse
> om, hvor de er men skal bore præcist så langt ned som planlagt).

Enig.
Det var spild af tid at se den :\



Klaus D. Mikkelsen (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-03-07 20:09

ShutEye skriver:
>
> Burde vel virke?

Virker det under vand ?

> Enig.
> Det var spild af tid at se den :\

Vi tog 3 hold ind til en stor bio i Århus, fuld af forventninger. Da vi
forlod bio var der en tom fornemmelse......

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

ShutEye (23-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 23-03-07 20:30

>> Burde vel virke?
>
> Virker det under vand ?

Har ikke prøvet :)
Men al den energi der er nødvendig for at affyre projektilet er vel
indeholdt i patronen?

>> Enig.
>> Det var spild af tid at se den :\
>
> Vi tog 3 hold ind til en stor bio i Århus, fuld af forventninger. Da vi
> forlod bio var der en tom fornemmelse......

Forventninger er noget skidt når man skal se en film ...
(men den film ER bare ringe)



Mikkel Lund (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 23-03-07 20:16

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Mikkel Lund skriver:
>> Ja, og hvorfor skulle den så ikke virke? Ilten er der jo om en del af
>> saltpeter.
>
> Nok ?
> Specielt til de store stikflammer ?
>

Jeg tror helt sikkert der er nok ilt det er jo KNO3. Der er jo heller
ikke noget luft til at bremse en kugle. Så mon ikke det ville virke
bedre end på jorden. Man behøves heller ikke andet end at snitte en
person, så har vedkommende af iltmangel rimelig hurtigt med mindre han
har et stykke gaffatape.

--
Hilsen Mikkel Lund
"Sund fornuft, har aldrig stoppet en tosse"
Jokeren i "Mænds ruin"

Klaus D. Mikkelsen (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 23-03-07 20:22

Mikkel Lund skriver:
>
> Jeg tror helt sikkert der er nok ilt det er jo KNO3. Der er jo heller
> ikke noget luft til at bremse en kugle. Så mon ikke det ville virke
> bedre end på jorden. Man behøves heller ikke andet end at snitte en
> person, så har vedkommende af iltmangel rimelig hurtigt med mindre han
> har et stykke gaffatape.

Okay, næste spørgsmål, hvad skal man med en maskinkanon på et rumskib
????


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Mikkel Lund (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Mikkel Lund


Dato : 23-03-07 21:02

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Mikkel Lund skriver:
>> Jeg tror helt sikkert der er nok ilt det er jo KNO3. Der er jo heller
>> ikke noget luft til at bremse en kugle. Så mon ikke det ville virke
>> bedre end på jorden. Man behøves heller ikke andet end at snitte en
>> person, så har vedkommende af iltmangel rimelig hurtigt med mindre han
>> har et stykke gaffatape.
>
> Okay, næste spørgsmål, hvad skal man med en maskinkanon på et rumskib
> ????

Mest sandsynligt: skyde sig selv
Mindst sandsynlig: skyde en alien

--
Hilsen Mikkel Lund
"Sund fornuft, har aldrig stoppet en tosse"
Jokeren i "Mænds ruin"

Fam. Olsen (25-03-2007)
Kommentar
Fra : Fam. Olsen


Dato : 25-03-07 09:46


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:460428DF.956A81E4@du.kan.finde.den...

> Okay, næste spørgsmål, hvad skal man med en maskinkanon på et rumskib
> ????

Man har vel et museum til at underholde besætningerne i deres fritid.

Eller har jeg set for meget startrek???

MVH Niels



Preben Riis Sørensen (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 23-03-07 19:57


"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev>
> Desuden har du vel set Armageddon, hvor et maskinegevær virker på en
> astroide uden ilt.....

Krudt er en blanding af et iltningsmiddel og et brændstof. Så det virker
skam uden ilt i luften.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk





ShutEye (23-03-2007)
Kommentar
Fra : ShutEye


Dato : 23-03-07 20:09

>> Desuden har du vel set Armageddon, hvor et maskinegevær virker på en
>> astroide uden ilt.....
>
> Krudt er en blanding af et iltningsmiddel og et brændstof. Så det virker
> skam uden ilt i luften.

Jamen hvor sidder karburatoren?



Søren (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Søren


Dato : 23-03-07 08:18

> Det koster pt. ca. 300000 kr at sende 1 kg i kredsløb om jorden i 700 km
> højde. Hvad vil det koste at sende en bil til månen, milliarder.
> Never gonna happen.
>

De skal ikke sende den rigtigt der op, det vil ingen tro på alligevel.

Mvh Søren


Preben Riis Sørensen (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 23-03-07 00:42


"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:4602eede$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> ..hvilket bilfabrikant mon først sender en egentlig samlebåndsbil til
månen
> i et reklamefremstød? Gætter på det bliver en offroader som Rav4,
> Landrover og lign.

Så er vi da sluppet af med den, måske det kan gavne miljøet lidt....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Uffe Bærentsen (23-03-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 23-03-07 10:07


"Dak" <dakSLET@REMOVEFJERNitsaret.dk> skrev i en meddelelse
news:4602eede$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> ..hvilket bilfabrikant mon først sender en egentlig samlebåndsbil til
> månen i et reklamefremstød? Gætter på det bliver en offroader som
> Rav4, Landrover og lign.

Det ved jeg ikke.
Men er det ikke Goodyear der kan prale med, at de har leveret dæk derop?

En ellert må da være velegnet til sådan et stunt.
Det ville da have været god reklame at smide sådan en derop
(hvis den vel og mærke kunne køre efter rejsen



> Ford Sierra 2.0i Azur DOHC EFI '90 4.dørs + 1 bagageklap

Donér bilen til formålet og se hvad der sker



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (ikke kommende månebil)
Tipo 1,6i (heller ikke kommende månebil)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste