VW transporter?
Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 17:17

Hej Gruppe,

Jeg står og skal skifte den gamle stc. potte i firmaet ud med en kassevogn,
da pladsen er for trang og problemerne for mange med den gamle.

Jeg har kig på en VW Transporter fra´97 en 2,4D eller 2,5TDI.
Mine spørgsmål lyder følgende:

Hvilken er den bedste/mest holdbare motor - 2,4D eller 2,5TDI?

Hvad skal man være obs på foruden rust ved forrude og bagklap ved sådan en
kasse?

Prismæssigt er det tilsyneladende meget svingende på nettet for årgange
omkring 96 og 97 for begge modeller. TDI med mange km. er rimelig billig. En
alm. D er dyr. Nogle gange er det så omvendt.
Det er svært at gennemskue, og kommer til at tænke på om der er noget med
turboen på TDI eller hvad søren der er galt. håber der er nogen der har en
forklaring og evt erfaring med sådan en bil.

/HB

Fra : Brian

Dato : 22-03-07 20:10

HB wrote:

> Hvad skal man være obs på foruden rust ved forrude og bagklap ved
> sådan en kasse?

Rust alle andre steder også - mekanisk er der ikke det store at komme efter.
Transporteren på jobbet (en 97'er 2,5 TDI) har netop rundet 500.000Km, uden
det store besvær - og den får rigeligt med tæsk. Chefen mener godt nok at
den har været kvikkere, men 500.000Km kan nok ikke undgå at sætte sine spor.
Udover det, er den stadig "strammere" at køre, end en splinterny
japansk/koreansk varevogn, og kan holde sig til 1 liter olie mellem 15.000Km
service.

/Brian

Fra : Benny

Dato : 25-03-07 20:50

> [...]
> at sætte sine spor. Udover det, er den stadig "strammere" at køre, end en
> splinterny japansk/koreansk varevogn, og kan holde sig til 1 liter olie

Lyt godt efter på TDI'motoren den kan godt lide at banke ventiler når den
har rundet 1/4 mill.

I firmaet fik vores 2 TDIer sjove motorlyde mellem 270 kkm og 300 kkm. VW
sagde at det ikke var sket hvis vi havde valgt en ikke TDI.

Vi kører ikke VW mere i firmaet (får for lidt til pengene) og de kan ikke
holde til køre med 110 % læs 24-7.

Benny

Fra : Hans

Dato : 22-03-07 20:36

On 2007-03-22 17:17:17 +0100, "HB" <hbsnabela.dk> said:

> Hvilken er den bedste/mest holdbare motor - 2,4D eller 2,5TDI?

Jeg ville helt klart, gå en stor bue udenom 2,4D. Jovidst er den
holdbar, men det kører bare så ufattelig ringe. Gå efter en TDI - der
er en verden til forskel.

Mvh
Hans

Fra : Lasse Skovsager

Dato : 22-03-07 23:04

HB wrote:
> [...]
> er noget med turboen på TDI eller hvad søren der er galt.
> håber der er nogen der har en forklaring og evt erfaring med

Du kan evt. tjekke her: www.caravelle.dk
Der er et rigtig godt forum med både t4 og t5'ere
--
Lasse Skovsager
www.hartr.dk - vikingegruppe i Hardsyssel

Fra : Ukendt