Mazda 626 1,8 fra 1997 hvilken sommerdæk s~
Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 22-03-07 16:16

Jadav alle!

Jeg ved ikke hvad jeg skal købe for nogle sommer dæk til min Mazda!
Jeg køre ca. 20000km/år og det meste er på motorvej.

Så jeg søger dæk der er støjsvage og gerne rimelige økonomiske at køre med,
de må selvfølgelig også godt have godt vejgreb (det er jo hele tre ting på
en gang!)

I en FDM test fra 2006, her vinder Bridgestone Turanza ER300, men de fås
ikke i 185/65 14" øvvvv!

Michelin energy, er der nogen der har erfaring med disse til en Mazda 626
???

Jeg havde sådan nogle til min Opel Astra, her var de ikke gode, den nærmest
skøjtede rundt i regn vejr.
Det kan godt være de passer bedre på Mazda'en end på Opel'en, det ved jeg
ikke!

M.v.h.
Hans Nikolajsen

Fra : TDN

Dato : 22-03-07 18:14

"Hans Nikolajsen" <hoil123@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nærmest skøjtede rundt i regn vejr.
> Det kan godt være de passer bedre på Mazda'en end på Opel'en, det ved jeg

Min Carina E, kører også på 185/65/14, men jeg har fundet ud af at 195/60/14
kan være på mine 14" alufælge som er en 6" fælg.
Omkredsen er 1,09% mindre end det originale, så det er ikke noget problem.
Ifølge vedlagte pdf fil fra Bridgestone skulle man endda måske presse
195/60/14 på en 5,5" fælg.
http://www.bridgestone.dk/English/Global/FILES/BridgestoneDatabook.pdf
Se side 13.

Jeg har købt Turanza ER300 og glæder mig til at få dem på.

Mvh
Thomas

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 23-03-07 13:44

Jadav!

Jeg vil fluks kigge på mine fælge, jeg ved ikke lige hvor brede de er, hvis
det kan lade sig give så..... skal der ER300 gummi på dyret!

Mvh.
Hans Nikolajsen

Fra : Frank

Dato : 22-03-07 19:03

> [...]
> nærmest skøjtede rundt i regn vejr.
> Det kan godt være de passer bedre på Mazda'en end på Opel'en, det ved jeg

Jeg kører på de omtalte Bridgestone og de kører perfekt. Jeg ville da sætte
15" hjul på, da du får en noget bedre vejbeliggendhed. Min 626 fra 2000 har
15" som standard.

Mvh
Frank

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-03-07 20:37

> [...]
> ikke i 185/65 14" øvvvv!
>
> Michelin energy, er der nogen der har erfaring med disse til en Mazda 626

Jeg havde Conti premium contact på min Mazda 626 GE. Superdæk til motorvej,
fantastiske bremseegenskaber.
Kan klart anbefales - http://www.daekonline.dk/start.html

Fra : Stefan

Dato : 22-03-07 21:31

> Jeg havde Conti premium contact på min Mazda 626 GE. Superdæk til
> motorvej, fantastiske bremseegenskaber.
> Kan klart anbefales - http://www.daekonline.dk/start.html
Jeg kan også anbefale Conti Prem. cont. har kørt både med gen. 1 og 2 fint
greb i både vådt og tørt, men jeg syntes sgu de slides for hurtigt, så i år
kommer der Pirelli P6'ere på.

Stef

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-03-07 08:17

On 22 Mar., 16:16, "Hans Nikolajsen" <hoil...@ofir.dk> wrote:
> [...]
> en gang!)
>
> I en FDM test fra 2006, her vinder Bridgestone Turanza ER300, men de fås

Hvad så med 195/60-14 ?

> Michelin energy, er der nogen der har erfaring med disse til en Mazda 626
> ???

De har imo ikke ret gode egenskaber på våd vej.

> Jeg havde sådan nogle til min Opel Astra, her var de ikke gode, den nærmest
> skøjtede rundt i regn vejr.

Jeg har Bridgestone Turanza ER300 foran og Bridgeston Potenza RE720
bagpå.
Jeg vil varmt anbefale begge.
De har imponerende egenskaber på våd vej.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 24-03-07 08:54

Jadav!

Hvis jeg sætter 190/60 14", hvad sker der med køre egenskaberne???

M.v.h.
Hans Nikolajsen

Fra : NHF

Dato : 24-03-07 09:36

Hej Hans

Jeg har selv haft en Mazda 626 (model GE) hvor jeg skiftede fælge fra 14"
til 16", det giver mærkbart bedre køreegenskaber. Faktisk har jeg fælgene
stående endnu - så hvis du er interesseret så sælger jeg dem gerne til en
fornuftig pris.

Data: ATS 16" forkromet alu-fælge monteret med GoodYear 205/50R16, de to af
dækkene skal skiftes pga. sporingsfejl.

Mvh.