Carcoon erfaringer?
Fra : Mr J..

Dato : 21-03-07 15:24

Jaja kald mig bare skør, men cabrioen når jo nok at blive færdig, og så er
det jo en go ide at være fremadtænkende

Er der nogle der har erfaringer med sådan en her:
http://dancovershop.dk/product.asp?product=1323&sub=152&page=1

Det er self til vinter opbevaringen af min dejlige slæde

Mvh
Morten

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 21-03-07 16:06

> Jaja kald mig bare skør, men cabrioen når jo nok at blive færdig, og så er
> det jo en go ide at være fremadtænkende

Det er fandme til små biler... 400x160cm..

Troels

Fra : Mads Stetter

Dato : 21-03-07 16:24

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> Det er fandme til små biler... 400x160cm..
>
> Troels

Ja, så kan du jo bare købe en et nr. større!

MVH Stetter

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 21-03-07 16:30

> Ja, så kan du jo bare købe en et nr. større!

Den havde jeg ikke set. Sorry. My bad.

Troels

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 14:51

"Mr J.." <Nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det jo en go ide at være fremadtænkende
>
> Er der nogle der har erfaringer med sådan en her:

Jeg har selv kigget på en til Alpinaen..

De er ca 10% billigere i England!

http://www.carcoon.co.uk/carcoons.asp

Husk dancovers priser er eksl. moms og fragt!

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 20:53

..asp?product=1323&sub=152&page=1

> Jeg har selv kigget på en til Alpinaen..
>
> De er ca 10% billigere i England!
>
> http://www.carcoon.co.uk/carcoons.asp
>
> Husk dancovers priser er eksl. moms og fragt!

ja det så jeg godt.. spørgsmålet er om den er pengene værd..

Mvh
Morten

Fra : RP

Dato : 22-03-07 22:50

On 22 Mar., 20:53, "Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> wrote:
> .asp?product=1323&sub=152&page=1

jeg har en... http://roald.dk/gallery/corvette-68/IMG_2549

skidegod med hensyn til støv, skidt og lort. Men den sænker altså ikke
luftfugtigheden indvendig. Jeg har haft en fugtmåler til at ligge
indeni bilen. Står bilen udenfor tror jeg en udendørscarcoon er en god
investering. Jeg bestilte forresten min fra england...

/Roald

Fra : RP

Dato : 22-03-07 23:00

det er forresten noget fis, det de skriver med at den tager luften
indenfra carcoonen og recirculerer den. Min har 2 12V 120MM PC blæsere
monteret i fronten, der bare står og suger luft ind udefra igennem et
filter... så er det andet da ihvertfald noget nyt. Jeg købte min for
3-4 måneder siden.

/Roald

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 22:57

"RP" <roald.poulsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Roald,

Hvis det er rigtigt ryger ideen jo!

På deres hjemmeside står der om forskellige "modes" Er der ikke noget der
kan ændres omkring filter eller motorer?

Q:

Does the Carcoon constantly blow large volumes of air into the bubble?
A:
The Carcoon has two modes of operation; the first is the initial drying mode
where maximum
airflow across a warm vehicle removes all the moisture. This establishes a
dry car in a dry
environment. The essential drying mode is followed by the equally important
storage mode, here
airflow from the ambient is effectively blocked by the super atmospheric
re-circulating airflow
through the Activated Carbon filters, these filters are fitted on the inside
of the two air treatment
units.

/Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-03-07 23:04

RP skriver:

> jeg har en... http://roald.dk/gallery/corvette-68/IMG_2549

Lækker øse.....

> skidegod med hensyn til støv, skidt og lort. Men den sænker altså ikke
> luftfugtigheden indvendig.

Hvis den recirkulerer luften er det jo også umuligt at komme af med
fugten....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : RP

Dato : 24-03-07 02:11

> [...]
> re-circulating airflow
> through the Activated Carbon filters, these filters are fitted on the inside

Carcoonen virker på den måde at der er de to 120 mm blæsere der bare
står og blæser ind i konstant tempo hele tiden (gennem nogle filtre).
I den anden ende hvor blæserne ikke er monteret, sidder der en 30 cm
lang lynlås, åbner du denne lynlås så er carcoonen i "drying mode"
lukker du den, så er den i "storage mode". Ikke helt så fancy, som
deres beskrivelse på hjemmesiden. Hvis du f.eks. har fugt der stiger
op fra gulvet eller der dannes kondens på bilen, der tror jeg måske
carcoonen har en positiv effekt. Men i en garage med konstant høj
fugtighed, tvivler jeg meget på at carcoonen kan gøre ret meget mht
til luftfugtighed. Men som sagt, gør du dín bil helt ren og stiller
den ind i en carcoon, vil den være lige så ren et halvt år efter
Jeg synes carcoonen er et ok produkt, bare alt for dyrt...