Når nu en bil er "meget" til salg på bilba~
Fra : Peter eller Line

Dato : 20-03-07 21:57

Hej alle

Står foran at skulle købe en ny brugt bil og eneste krav er max 5 år gammel,
pris max 75000. Mener at have hørt at man skal holde sig fra de "små" biler
fra Italien og Frankrig. Derfor fandt jeg frem til en KIA picanto, og fandt
da også mange på nettet. Bliver lidt bekymret når der er så mange ens
modeller til salg på samme tid. Kunne jo indikere at det var en ringe model?
Eller hvad siger i?

Nogen der ellers har et andet forslag til en sød lille bil i den prisklasse?
Dagligt kørselsbehov: Kolding-Haderslev-Kolding.

Venligst
Peter

Fra : Rasmus

Dato : 20-03-07 22:23

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> så mange ens modeller til salg på samme tid. Kunne jo indikere at det var

At du nok ikke skal forvente at en picanto er bedre en en punto.....

/Rasmus

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 20-03-07 23:52

> [...]
> så mange ens modeller til salg på samme tid. Kunne jo indikere at det var

Min granfætter har en Picanto 1.1 - spritny '07er.

Økonomisk, faktisk af en ok finish (bedre end VW Fox), og et godt grin at
køre i! Den er faktisk okay sjov at ligge og tumle rundt i.

Jeg kan godt anbefale den. :)

Troels

Fra :    ab©

Dato : 21-03-07 07:59

"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse

> Økonomisk, faktisk af en ok finish (bedre end VW Fox), og et godt grin at
> køre i! Den er faktisk okay sjov at ligge og tumle rundt i.
>
> Jeg kan godt anbefale den. :)

Ja, hvis man ikke tænker den tanke overhovedet, at man måske på et tidspunkt
skal "pilles ud med trækpapir" (det er jo kun de andre, der kører galt -
ja, så er der da mange biler at vælge mellem. Og så kan man endda læse om en
del biler "én af de sikreste i sin klasse" - det er så lige om uheldet
"vælger klasser".

ab©

- der ikke kunne drømme om at slippe familien løs i andet end Saab og Volvo.

Fra : Tau

Dato : 21-03-07 07:21

"Peter eller Line" <peterline@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen der ellers har et andet forslag til en sød lille bil i den
> prisklasse? Dagligt kørselsbehov: Kolding-Haderslev-Kolding.

Jeg forstå ikke din holdningn med de små biler fra frankrig. Ok jeg bryder
mig heller ikke om franskmænd, men de laver nogle kanon gode biler.
Alle har prøvet en mandags bil og dem laver de alle sammen.

Mvh
Poul
206 HDI

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 07:46

> [...]
> så mange ens modeller til salg på samme tid. Kunne jo indikere at det var

Jeg tror der er lige så mange forskellige meninger om det her, som der er
bilmærker. Folk har ret stor tildens til at anbefale biler, de selv har
eller har haft, og det er ikke ensbetydende med at det er det mest rigtige
valg for dig. :)

Jeg ville prøve og kigge ved FDM eller se om jeg kunne finde et andet sted
på nettet, hvor man kunne læse nogle tekniske test af forskellige modeller
der ligger inden for dine krav.

MVH
Thomas H.

Fra : Sæt i gang

Dato : 21-03-07 08:14

> [...]
>
> Står foran at skulle købe en ny brugt bil og eneste krav er max 5 år
> gammel, pris max 75000. Mener at have hørt at man skal holde sig fra de

Den med Frankrig og Italien er ren religion - der er desværre nogen, som
fremfører det synspunkt, men der er ikke megen holdbarhed i det. Naturligvis
kan der være en model, som har problemer, men det gælder altså også tyske,
engelske, japansk, amerikansk etc. procucerede biler.

Selv har jeg haft nu 5 franske biler - og de har såmænd ikke haft andre
problemer end dem jeg selv eller min kone har skabt. Det er jo altså ikke
bilens problem at sten står i vejen eller at hun tror bilen er en
helikopter.

Knud

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 21-03-07 15:04

"Sæt i gang" <xxyyzz@privat.dk> wrote in message

> [...]
> problemer end dem jeg selv eller min kone har skabt. Det er jo altså ikke
> bilens problem at sten står i vejen eller at hun tror bilen er en

Øh - er det noget der kan uddybes? ;)

- Kim

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-03-07 15:16

"Kim Søvsø Pedersen" <kimsp80@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Øh - er det noget der kan uddybes? ;)

Uden at vide det med sikkerhed, så tror jeg at følgende er konstateret:
ALT kan flyve, bare det bliver kastet hårdt nok.

Det kunne også være, at det var en konstatering af for lav
friktionskoeficient

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 21-03-07 08:25

On 20 Mar., 21:56, "Peter eller Line" <peterl...@mobilixnet.dk> wrote:

> [...]
> modeller til salg på samme tid. Kunne jo indikere at det var en ringe model?

Eller bare at det er en populær model?

Klaus

Fra : Kim Kristensen

Dato : 21-03-07 08:45

> [...]
>
> Nogen der ellers har et andet forslag til en sød lille bil i den prisklasse?
> Dagligt kørselsbehov: Kolding-Haderslev-Kolding.

Jeg mener at det netop var Kia Picanto der var et "få bil for 1000 kr.
om måneden" tilbud på for nogen tid siden, og det kan tænkes at en
stavl af disse "leasingkontrakter" nu er udløbet.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 21-03-07 19:54

Peter eller Line skrev:
> [...]
> modeller til salg på samme tid. Kunne jo indikere at det var en ringe model?

Det kunne f.eks. også indikere, at bilen fra ny ikke koster så meget.
Det er da vel klart, at en bil til 200.000 kr. tager lidt længere tid at
falde til 75.000, end en der har en nypris på omkring 110.000 kr.

Jeg kender ikke noget til modellen eller Kia generelt, men de kan vel
ikke være værre end så mange andre. Der er vidst ikke nogen mærker på
markedet, der kan sige sig fri for at have mandagsbiler, så du må jo
bare ud og kigge på de forskellige. Hvad der er en god bil for mig, er
jo ikke ensbetydende med den er det for dig.

Jesper