Ikke et pip om flere klip?
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 20-03-07 19:19

Er jeg blevet blind, eller er der ikke et eneste indlæg om dagens
historie ang. endnu flere ting der kan udløse klip i kørekortet, og
lavere grænse for hastighedsoverskrivelse.
Jeg surfer lige et par aviser og ser om der skulle stå noget.
Kai

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 20-03-07 19:33

Fister Løgsovs skrev:
> [...]
> hastighedsoverskrivelse.
> Jeg surfer lige et par aviser og ser om der skulle stå noget.

Det tog noget tid at finde:
Kai

Fra : pwh

Dato : 20-03-07 19:52

Fister Løgsovs, skrev:
> Er jeg blevet blind, eller er der ikke et eneste indlæg om dagens
> historie ang. endnu flere ting der kan udløse klip i kørekortet, og
> lavere grænse for hastighedsoverskrivelse.

Fulgte lige kort med i Tv-Avisen igår.
Det der blev lagt op til med klip pgr mobilsnak
syntes jeg lød rigtigt fornuftigt.
Og planen med at få det ned på 50 dræbte om året
med generelle stramninger lød også fornuftigt.

/Jens

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 20-03-07 19:55

> Fulgte lige kort med i Tv-Avisen igår.
> Det der blev lagt op til med klip pgr mobilsnak
> syntes jeg lød rigtigt fornuftigt.
> Og planen med at få det ned på 50 dræbte om året
> med generelle stramninger lød også fornuftigt.

Jo, men 20% hastighedsoverskridelse for et klip i kortet?

Det er jo lige ved at man kan få et klip bare ved at være en smule
uopmærksom så, i bare 2 minutter mens man kører? 30% efterlader jo lidt mere
at tage af, hvis man lige sidder og summer hen i egne tanker.

"Man kan bare lade være!" - Gu kan man ej... Og det ved I godt. ;)

Jeg tror effekten af det bliver at folk sidder og stirrer mere på
speedometeret end trafikken, og så er det først det går galt.

Troels

Fra : tp

Dato : 20-03-07 20:00

> [...]
>
> Jeg tror effekten af det bliver at folk sidder og stirrer mere på
> speedometeret end trafikken, og så er det først det går galt.

HØRT !!!!!! Den evige fokuserende på hastighed. Blot fordi den er målbar.
Det er sgu alt det andet der er farligt. Folk der overhaler sindsygt, folk
der presser/kører for tæt, folk der tager for mange chancer osv...

Men det kan man jo ikke måle... "du kørte 10% tåbligere end
landsgennemsnittet, så det koster et klip" :-/

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 20-03-07 20:05

> [...]
> målbar. Det er sgu alt det andet der er farligt. Folk der overhaler
> sindsygt, folk der presser/kører for tæt, folk der tager for mange chancer

Det med kører for tæt på er Videopolitiet jo begyndt at være noget efter,
OGSÅ MED LASTBILER!!!! - hvilket jeg synes er ok. De kører for tæt på -
generelt. Og med det antal km jeg kører om året, på motorvej, tør jeg godt
sige det. Det er ikke sjældent når der er 70 km/t gennem tunellen, og jeg
kører det, at der kommer en lastbil bagved "og giver tegn med lygter og
horn", fordi han mener han gerne må køre stærkere, fordi det kan hjælpe ham
op af bakken. Ikke-nikke-nej om han må. (Nej, jeg er ikke betjent, jeg er
bare gjort bekendt med færdselsloven.)

> Men det kan man jo ikke måle... "du kørte 10% tåbligere end
> landsgennemsnittet, så det koster et klip" :-/

Ja. Det er så død-ærgerligt. Folk bliver jo bange for at køre bil, tænk sig
hvis man nu kun blinkede 2 gange ved vognbaneskift, det giver også klip i
kortet!!! Min. 3 blink er gyldigt signal med afvisersystemet!!!

Troels

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 21-03-07 15:34

tp frembragte:

> [...]
>
> Men det kan man jo ikke måle... "du kørte 10% tåbligere end
> landsgennemsnittet, så det koster et klip" :-/

Den kan jeg også tilslutte mig.
Jeg sidder allerede nu og snorksover i trafikken, mens jeg kigger mere
på speedometer end på trafikken forude.
Nu er alle mænd jo pr. definition rigtig gode chauffører men jeg
vil ikke være bleg over at indrømme at jeg er dalet meget ned af den
stige siden alt det der overvågning er blevet indført. Jeg "læser" ikke
trafikken mere, jeg "læser" speedometeret.
Kai

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 21-03-07 15:45

Fister Løgsovs wrote:

> [...]
> stige siden alt det der overvågning er blevet indført. Jeg "læser"
> ikke trafikken mere, jeg "læser" speedometeret.

Den oplevelse kan jeg også tilslutte mig

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 21-03-07 15:55

> Den oplevelse kan jeg også tilslutte mig

Tilsluttet.

Troels

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 21-03-07 19:51

Troels Plougmann-Olsen skrev:

> Tilsluttet.
>
> Troels

Når jeg ikke kører i kø, bruger jeg omtrent 3/4 af min opmærksomhed på
at spejde efter parkerede varevogne med hvide plader, mænd med
trefødder, hvide motorcykler og civile biler uden alufælge med to foran.
Den teknik har sparret mig for mindst 5 dumme-bøder, men det går ud over
opmærksomheden på trafikken.

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 20:11

Rune S. Larsen, skrev:

> [...]
> foran. Den teknik har sparret mig for mindst 5 dumme-bøder, men det
> går ud over opmærksomheden på trafikken.

Var det ikke bare enklere at overholde færdelsloven,
så kunne du koncentrerer dig 100% om trafikken

/Jens

Fra : ShutEye

Dato : 21-03-07 20:19

> Var det ikke bare enklere at overholde færdelsloven,
> så kunne du koncentrerer dig 100% om trafikken

Du mener det sikkert godt, men jeg får bare følelsen af en der lever i
la-la-land.

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 20:49

ShutEye, skrev:

> Du mener det sikkert godt, men jeg får bare følelsen af en der lever i
> la-la-land.

Du kan føle som du lyster, jeg har ikke de store probs med at
overholde færdselsloven, er det nu forkert.
Og skulle jeg endelig få en fartbøde, eller hvad ved jeg,
så ville jeg ikke bagefter tøsehulke over det.

/Jens (som nu aldrig har fået en bøde i trafikken)

Fra : ShutEye

Dato : 23-03-07 20:13

> Du kan føle som du lyster, jeg har ikke de store probs med at
> overholde færdselsloven, er det nu forkert.
> Og skulle jeg endelig få en fartbøde, eller hvad ved jeg,
> så ville jeg ikke bagefter tøsehulke over det.

Tak for ikke at begrænse mine følelser.

Jeg har heller ikke de store problemer med færdselsloven som den er.
Størrere problemer har jeg med folk der kører som idioter, eller dem der
mener de kører perfekt (læs: ALTID efter reglerne)
Den slags mennesker er sgu lige irriterende (om end den første kategori er
farligst).

> /Jens (som nu aldrig har fået en bøde i trafikken)

Tillykke og i lige måde.

/Ole - lever ikke i la-la-land

Fra : pwh

Dato : 23-03-07 20:26

ShutEye, skrev:

> /Ole - lever ikke i la-la-land

Nu bliver jeg nysgerrig, hvad er la-la-land ???

/Jens (som lever i DK)

Fra : ShutEye

Dato : 23-03-07 22:41

> /Jens (som lever i DK)

Er du sikker?

Fra : pwh

Dato : 23-03-07 23:32

ShutEye, skrev:

> Er du sikker?

Hold Kæft hvor du dog ævler

/Jens

Fra : ShutEye

Dato : 24-03-07 17:07

> Hold Kæft hvor du dog ævler

lol. Ja okay lad os stoppe den her :)

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 21-03-07 22:24

pwh skrev:
> Var det ikke bare enklere at overholde færdelsloven,
> så kunne du koncentrerer dig 100% om trafikken

Det lyder ikke til, at du kører meget bil - og da slet ikke på landet i
Jylland, hvor jeg pendler.

- For det første ville jeg skulle bruge hvad der svarer til 9
arbejdsdage mere på vejene om året i ren pendlertid.
- For det andet falder jeg i staver af at køre på en halvtom 4-sporet
landevej med kilometers udsyn og begynder at tænke på alt andet end at
køre bil.
- For det tredje ville jeg skulle kigge ned i instrumentbrædtet konstant
og kunne ikke følge trafikken.
- For det fjerde ville jeg være meget mere træt, når jeg nåede frem.

På nogle af de strækninger hvor jeg kører, kører over 90% af biler og
lastbiler (inkl. ordensmagten) mere end det tilladte når vejret er til
det. Er så mange virkelig så dårlige til at bedømme hastighederne? Eller
er grænserne sat for lavt?

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 22:44

Rune S. Larsen, skrev:

> Det lyder ikke til, at du kører meget bil - og da slet ikke på landet
> i Jylland, hvor jeg pendler.

Ikke pt.
Men tidligere har jeg kørt meget bil og mc, dog mest på Djævleøen
Men min storesøster boede en overgang i Jylland, og hendes og min Svogers
mening om hvordan der blev kørt derovre var ikke just posetiv.

> - For det første ville jeg skulle bruge hvad der svarer til 9
> arbejdsdage mere på vejene om året i ren pendlertid.

Dit eget valg at have så langt til arbejde.

> - For det andet falder jeg i staver af at køre på en halvtom 4-sporet
> landevej med kilometers udsyn og begynder at tænke på alt andet end at
> køre bil.

Det kan jeg så godt følge.

> - For det tredje ville jeg skulle kigge ned i instrumentbrædtet
> konstant og kunne ikke følge trafikken.

Ligger din bil og farer op og ned i hastighed af sig selv,
den må du vist få en mekker til at se på

> [...]

> lastbiler (inkl. ordensmagten) mere end det tilladte når vejret er til
> det. Er så mange virkelig så dårlige til at bedømme hastighederne?

Det skal jeg ikke gører mig til ekspert på.
Nogle steder er hastigheden sikkert sat for lavt, men så er det
da godt at den er blevet hævet på motorvejene.

/Jens

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 21-03-07 23:00

> [...]
> Men min storesøster boede en overgang i Jylland, og hendes og min Svogers
> mening om hvordan der blev kørt derovre var ikke just posetiv.

Hvis hun kommer fra djævleøen kan jeg godt forstå hun er forvirret. Folk
kører fandme ikke bil derovre, de SNEGLER bil! Hvor du må køre 110/130,
kører de 80/90 - og hvis man kører stærkere skal de nok komme ud i
overhalingssporet og vise hvem der bestemmer!

Forstår slet ikke de tuder over de ikke har lige så meget 130 derovre, som
herovre i Jylland. Derudover er motorvejene derovre fandme for elendige til
det..

Troels

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 22:45

> [...]
> lastbiler (inkl. ordensmagten) mere end det tilladte når vejret er til
> det. Er så mange virkelig så dårlige til at bedømme hastighederne? Eller

Det var et af de mest fornuftige indlæg i denne tråd.

Og som du skriver "når vejret er til det"... Kør efter forholde, og "skid"
på regler.... self kan man ikke altid køre 110 mellem 13-18... men den som
kører 70 der bør f****** have en ordnetlig røvfuld.. De ireterer folk som er
trætte og på vej hjem, til endnu større gene end ham som kører 130.... De
"opfordrer" til overhalinger.. og med den hastighed, mere hasarderet
overhalinger...

Man kunne også lave fartgrænse i tidsrum.. mellem 18:00-06:00 i sommertid.
Må der køres lidt mere... Ingen biler på vejene, lyst, ingen glatføre...

eller mere varieret hastigheder.. en motortrafikvej bør ikke have samme
hastighedsbegrænsning som en lille snever landevej/markvej.

/SWP

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 21-03-07 23:13

Søren Wagner skrev:
> Det var et af de mest fornuftige indlæg i denne tråd.

Tak ;)

> [...]
>
> eller mere varieret hastigheder.. en motortrafikvej bør ikke have samme
> hastighedsbegrænsning som en lille snever landevej/markvej.

Dine ideer gav mig en idé:
1) Elektroniske tavler erstatter de gamle plader.
2) Regnmåler, fugtmåler, termometer og trafikmåler indbygges i hver tavle.
3) En computer i tavlen afgør hvad hastighedsgrænsen skal være ved at
sætte den ned ved tåge, fugt+frost, regn og tæt trafik.
4) Hastighed ved optimale forhold sættes op til et realistisk niveau.

Indtil skiltningen er mere i trit med de faktiske forhold er det
galimatias at snakke om lavere tolerence for hastighedsoverskridelser.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 23:24

> [...]
> sætte den ned ved tåge, fugt+frost, regn og tæt trafik.
> 4) Hastighed ved optimale forhold sættes op til et realistisk niveau.

Der er kun et minus.. Prisen på tavlen... Men på den anden side.. der kan
blive sat mange tavler op for den pris en kræftpatient koster samfundet. Byt
det ud hvis trafiksikkerhed er så vigtigt.

/SWP

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-07 22:41

"Rune S. Larsen" <not@working.email> skrev i en meddelelse

> [...]
> lastbiler (inkl. ordensmagten) mere end det tilladte når vejret er til
> det. Er så mange virkelig så dårlige til at bedømme hastighederne? Eller

Nej det er lidt spøjst at man har fuldt tillid til, at folk kan og skal
vurdere hastigheden efter forholdene OP til en politisk bestemt grænse, gør
man det 10-20% over, bliver man straffet hårdt, hængt som som fartgal eller
fartpsykopat, får taget sit dyrt betalte kørekort osv.

Fra : Otto J

Dato : 23-03-07 10:16

> Når jeg ikke kører i kø, bruger jeg omtrent 3/4 af min opmærksomhed på
> at spejde efter parkerede varevogne med hvide plader,

Jeg kan så med en fartbøde i hånden fortælle dig at du skal til at kigge
efter parkerede stationcars i Vectra-klassen også...

Mvh. Otto

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 23-03-07 10:28

"Otto J" <hifiotto@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg kan så med en fartbøde i hånden fortælle dig at du skal til at kigge
> efter parkerede stationcars i Vectra-klassen også...

Var det da ikke en Laguna der var i Videopolitiet?

<ironi/on>
Øv, nu skal jeg jo til at kigge efter andre biler når jeg kører
<ironi/off>

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 23-03-07 21:19

Otto J skrev:
> Jeg kan så med en fartbøde i hånden fortælle dig at du skal til at kigge
> efter parkerede stationcars i Vectra-klassen også...

Tak for tippet

Fra : pwh

Dato : 23-03-07 22:04

Rune S. Larsen, skrev:

> Tak for tippet

Gaaaaab
Get a life

/Jens

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 24-03-07 13:51

Det har jeg skam! Kender du http://www.secondlife.com? :D

Fra : Steffen

Dato : 21-03-07 20:21

Fister Løgsovs <Kunta@starmail.invalid.co.za> wrote:

> [...]
> stige siden alt det der overvågning er blevet indført. Jeg "læser" ikke
> trafikken mere, jeg "læser" speedometeret.

Med den indrømmelse, så må du være mand nok til at GÅ ned og aflevere
dit kørekort. Når du mister overblikket fuldstændigt, hvis du skal
overholde hastighedsgrænserne, så er du da ikke tjenlig til at sende ud
i trafikken.

med de bedste hilsner
steffen

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-07 20:50

"Steffen" <steffSLET@DETTEpost6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dit kørekort. Når du mister overblikket fuldstændigt, hvis du skal
> overholde hastighedsgrænserne, så er du da ikke tjenlig til at sende ud

Bare vent, hellige folk som dig selv, vil om 5-8 år finde ud af, at I heller
ikke altid rammer hastighedsgrænsen 100%, når der kommer 100%
GPS-overvågning på 24 timer i døgnet.

Fra : Steffen

Dato : 21-03-07 21:28

Thomas H. <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote:

> [...]
>

> Bare vent, hellige folk som dig selv, vil om 5-8 år finde ud af, at I heller
> ikke altid rammer hastighedsgrænsen 100%, når der kommer 100%

Det kan du da have vældig meget ret i, men for at komme tilbage til det
jeg kommenterede:
"Jeg sidder allerede nu og snorksover i trafikken, mens jeg kigger mere
på speedometer end på trafikken forude".
Så indrømmer Fister Løgsovs jo, at han kører som en der har drukket sig
en ordentlig kæp i øret, og det kan da ikke være trafiksikkert

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 21-03-07 21:43

Steffen kom med denne ide:

> [...]
> Så indrømmer Fister Løgsovs jo, at han kører som en der har drukket sig
> en ordentlig kæp i øret, og det kan da ikke være trafiksikkert

Næh, det kan du have ret i.
Det er bagsiden af al den overvågning og regler der bliver lavet for at
ramme laveste fællesnævner.
Jeg tror jeg beholder kortet ca. 35 år endnu :oÞ
Kai

Fra : Finn Guldmann

Dato : 23-03-07 23:50

tp skrev:
> [...]
> Men det kan man jo ikke måle... "du kørte 10% tåbligere end
> landsgennemsnittet, så det koster et klip" :-/

Hvis de nu tog halvdelen af de resurser der bruges på hastigheden og
brugte dem til at få folk til at holde afstand tror jeg på vi kom meget
længere.

--
MVH Finn
Venner er sådan nogen der kommer og banker på døren kl lort

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 21-03-07 13:46

Troels Plougmann-Olsen wrote:

> [...]
>
> Jeg tror effekten af det bliver at folk sidder og stirrer mere på
> speedometeret end trafikken, og så er det først det går galt.

Du har helt ret ... der er i øvrigt (heldigvis) ikke flertal for det.

http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=875400

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 21-03-07 15:38

> Du har helt ret ... der er i øvrigt (heldigvis) ikke flertal for det.
>
> http://www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=875400

YES! :D

Troels

Fra : Anders Majland

Dato : 22-03-07 18:07

> Jo, men 20% hastighedsoverskridelse for et klip i kortet?

Ironi:

Ja selvfølgelig - nu har man jo indført klipperkortet. Så lad os bare få
klip ved 20% Det vil også få lsatvognschufføreren ned på 84km/t og det
ønsker vi jo alle. Så kan de bilister der bil køre hele 96km/t uden klip jo
lave lidt flere hasarderede overhalinger...

Og så øger vi lige kontrollen så vi rigtigt kan få kradset nogle penge /
klip ind. (Det er jo ikke formålet at øge indtjeningen bare en behagelig
bieffekt)

Om et par år strammer vi den så igen så der kun skal 10% et klip. Så får vi
for alvor bremset de alvorlige trafiksyndere. Dem der er afhængig af deres
kørekort vil nok indrette sig derefter så lastvognene ned på 77km/t og så
skal vil til at se bilister overhale med 88km/t ....

Og så øger vi lige kontrollen så vi rigtigt kan få kradset nogle penge /
klip ind. (Det er jo ikke formålet at øge indtjeningen bare en behagelig
bieffekt)

Efter et par år mere indfører vi så nul-tolerance på hastighed - Enhver
hastighedsoverskridelse skal medføre et klip og 10% giver en betinget
frakendelse....

anders DOT majland AT jyde DOT dk
S: 2004 Skoda Fabia Comfort Combi
http://www.bilbasen.dk/Cars/UsedCars/ShowCar.aspx?Show=overviev&AdId=66955&Source=2&setbackforth=1
Evt leveret i midtjylland eller storkøbenhavn.

Fra : Ukendt

Dato : 20-03-07 20:04

> Fulgte lige kort med i Tv-Avisen igår.
> Det der blev lagt op til med klip pgr mobilsnak
> syntes jeg lød rigtigt fornuftigt.
> Og planen med at få det ned på 50 dræbte om året
> med generelle stramninger lød også fornuftigt.

noget fis i en hornlygte, hvis man forbød tobak, så ville man spare flere
hundrede liv om året, men nej nej, uha de 50 om året i trafikken..
ligegyldigt tal, i forhold til alle de livsstils dødsdomme der er her i
landet..

Mvh
morten

Fra : Brian

Dato : 20-03-07 20:16

Morten Juel wrote:

> [...]
> flere hundrede liv om året, men nej nej, uha de 50 om året i
> trafikken.. ligegyldigt tal, i forhold til alle de livsstils

Det har du helt ret i, men det er pokkers svært for samfundet, at tjene
penge på folk der har livsstilssygdomme

/Brian

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 20-03-07 20:21

> Det har du helt ret i, men det er pokkers svært for samfundet, at tjene
> penge på folk der har livsstilssygdomme

Tja. Mange rygere fortsætter trods lungekræft i familien, eller hvis de selv
får det, såeh... ;) Op på 100 kr. for en pakke cigaretter! Så er der lidt
ekstra penge der.

Troels

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-03-07 09:49

On Tue, 20 Mar 2007 20:21:01 +0100 "Troels Plougmann-Olsen"
<blalbla@defekt.dk> sent the following smoke signals:

Og 800 kr. for en kasse øl...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 18:31

> Og 800 kr. for en kasse øl...

Vi skal jo også lige passe på mht. grænsehandel. Så vil den stige, og
danmark taber bare penge... Derfor sprutten røg ned i pris her for et par år
siden..

/SWP

Fra : Torben E

Dato : 25-03-07 13:13

"Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> skrev i en meddelelse

> Vi skal jo også lige passe på mht. grænsehandel. Så vil den stige, og
> danmark taber bare penge... Derfor sprutten røg ned i pris her for et par
> år siden..
>

> /SWP

Forbyd indførsel af spiritus / øl, så er den klaret ( og et forbud mere )

Torben E

Fra : pwh

Dato : 20-03-07 20:57

Brian, skrev:

> Det har du helt ret i, men det er pokkers svært for samfundet, at
> tjene penge på folk der har livsstilssygdomme
>
> /Brian

Har du ikke hørt om afgifter.
Det overgår totalt udgifterne.

/Jens (som er ryger)

Fra : Brian

Dato : 20-03-07 21:49

pwh wrote:

> Har du ikke hørt om afgifter.
> Det overgår totalt udgifterne.

Afgifterne har vi jo også på bilerne...

/Brian

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 07:07

Brian, skrev:

> Afgifterne har vi jo også på bilerne...

Så du mener at det nuværende niveau af dræbte/lemlæstede
i trafikken er ok, når vi nu har betalt ved kasse 1.

/Jens

Fra : Mr J..

Dato : 21-03-07 13:11

> Så du mener at det nuværende niveau af dræbte/lemlæstede
> i trafikken er ok, når vi nu har betalt ved kasse 1.

Ikke fordi vi betaler, men fordi det er en omkostning af vores samfund, vi
er mennesker der kører rundt i tons tunge genstande, og så skal nogle dø af
det, det er da logik!

Ikke at det er fedt, bestemt ikke. Vi har lige mistet kærestens farmor,
fordi en buschaffør havde for travlt en af de dage med sne, hvilket
resulterede i at han mistede herredømmet, og røg ind over cykelstien, og ind
på fortorvet og ramte farmoren trist for hun var en dejlig gammel dame,
og ingen af os havde ønsket at hun skulle ligge og lide i flere uger, før
hun døde af det..

Men det kan bare ikke undgås, og 50 om året ud af 5500000 mennesker, når
hvad 3mio mennesker bliver transporteret hver dag, det er da bestemt IKKE en
dårlig statestik i mine øjne...

Mvh
Morten

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-07 16:52

"Mr J.." <Nomail@nomail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ind på fortorvet og ramte farmoren trist for hun var en dejlig gammel
> dame, og ingen af os havde ønsket at hun skulle ligge og lide i flere

Mon han kørte mere end 50,00 km/t?

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 18:30

> Mon han kørte mere end 50,00 km/t?

Ikke sikkert.... Det viser jo bare at hastighedsbegrænsninger ikke altid er
løsningen... Ligesom cykelister der synes de skal vente helt oppe ved siden
af en blinkende lastbil i en kryds.

/SWP

Fra : Brian

Dato : 21-03-07 18:22

pwh wrote:

> Så du mener at det nuværende niveau af dræbte/lemlæstede
> i trafikken er ok, når vi nu har betalt ved kasse 1.

Nej, men det er da fascinerende, at du kunne tolke det ud af mit skriv

/Brian

Fra : Bruno

Dato : 20-03-07 23:14

pwh wrote:
> Har du ikke hørt om afgifter.
> Det overgår totalt udgifterne.

Tvivlsomt - må vi se dokumentation.

Mvh
Bruno

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 07:08

Bruno, skrev:

> Tvivlsomt - må vi se dokumentation.

Den kommer du til at have til gode,
men faktisk forholder det sig sådan.
Ellers ville en pakke smøger da også koste 100kr

/Jens

Fra : pwh

Dato : 20-03-07 20:55

Morten Juel, skrev:

> [...]
> flere hundrede liv om året, men nej nej, uha de 50 om året i
> trafikken.. ligegyldigt tal, i forhold til alle de livsstils

Du synes altså at det er en ok omkostning at der
pt bliver dræbt 2 personer dagligt i trafikken.

/Jens (som kender morten fra Mc-gruppen)

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 20-03-07 20:57

> Du synes altså at det er en ok omkostning at der
> pt bliver dræbt 2 personer dagligt i trafikken.

Hvor mange rygerer dør dagligt pga. rygnings-relaterede cancer-sygdomme?

Bekæmp dog rygningen istedet. Den har langt flere ofre.

Troels

Fra : pwh

Dato : 20-03-07 21:16

> Hvor mange rygerer dør dagligt pga. rygnings-relaterede
> cancer-sygdomme?
> Bekæmp dog rygningen istedet. Den har langt flere ofre.

Os der dør af rygning, er vel "for egen hånd"
Så dårlig sammeligning.

/Jens

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 20-03-07 21:30

> Os der dør af rygning, er vel "for egen hånd"
> Så dårlig sammeligning.

Nej. Passiv rygning dræber.

Folk der kører for stærkt risikerer jo selv at køre ind i et træ f.eks -
"for egen hånd". Eller ramme andre - som i "passiv rygning".

BEMÆRK SMILEYEN!

Troels

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 07:11

> Nej. Passiv rygning dræber.
>
> Folk der kører for stærkt risikerer jo selv at køre ind i et træ
> f.eks - "for egen hånd". Eller ramme andre - som i "passiv rygning".

Jamen det bliver der da også gjort meget ved i disse år,
på mit arbejde er vi da blevet sendt udenfor når vi skal ryge.
Om nogle få år vil jeg tro at man kun må ryge hjemme i sit
hus for nedrullede gardiner

/Jens (som synes at debatten drejet væk fra topic)

Fra : Bruno

Dato : 20-03-07 23:17

> Hvor mange rygerer dør dagligt pga. rygnings-relaterede cancer-sygdomme?
>
> Bekæmp dog rygningen istedet. Den har langt flere ofre.

Nu bekæmper man jo også rygning, det ene udlukker ikke det andet.

Jeg kan ikke se hvordan nogen kan være i mod stramninger, det er jo helt
rimeligt man overholder færdselsloven. Forøvrigt er det kun en overgang
inden vi alle kommer til at køre rundt med noget BigBrother halløj, men
det vare længere før det sker hvis ulykkestallet er lavt.

Mvh
Bruno

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 20-03-07 23:33

Bruno skrev:
> Forøvrigt er det kun en overgang
> inden vi alle kommer til at køre rundt med noget BigBrother halløj,

Det bliver ikke på min bil - allerhøjst når den skal synes...

Vh Rune

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 07:14

Rune S. Larsen, skrev:

> Det bliver ikke på min bil - allerhøjst når den skal synes...

*LOL*
Du kæmper da mod overmagten, svarer næsten til at
du siger at du kun vil sætte din nummerplade på når
du skal til syn, hvor længe tror du at du kører rundt på den måde

/Jens

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 21-03-07 19:42

pwh skrev:
> *LOL*
> Du kæmper da mod overmagten,

Jeg har tiltro til at danskerne har tilstrækkelig uddannelse og indsigt
til ikke at lade sig rive med af massehysteriet, og at
bigbrother-tilhængerne derfor vil forblive i undertal.

> svarer næsten til at du siger at du kun vil sætte din nummerplade på når
> du skal til syn, hvor længe tror du at du kører rundt på den måde

Vi får se. Når overvågnings-teknologien opgraderes gør
anti-overvågningsteknologien det også.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-03-07 11:43

> [...]
> bigbrother-tilhængerne derfor vil forblive i undertal.

> Vi får se. Når overvågnings-teknologien opgraderes gør

Jeg synes det er fantastisk at med det samme der kommer en regel eller lov
eller hvad det måtte være,
så _skal_ der med det samme gøres noget for at kunne omgå den pågældende
lov.

Hvor pokker er moralen henne?
Dem der laver lovene er dem _VI_ har valgt til det.
Hvis vi ikke er tilfreds med lovene, så er der jo kun et at gøre.
Skifte den lovgivende forsamling ud.

Men næ-nej, det er bedre at forsøge at omgå lovene.

Det er ynkeligt!

Det fortæller en hel del om de borgere der lever i dette land.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 22-03-07 20:55

Uffe Bærentsen skrev:
> [...]
> eller hvad det måtte være, så _skal_ der med det samme gøres noget for at

Samme sted som fornuften i lovgivningen.

> Dem der laver lovene er dem _VI_ har valgt til det.
> Hvis vi ikke er tilfreds med lovene, så er der jo kun et at gøre.
> Skifte den lovgivende forsamling ud.

De fleste af de nye love der kommer, er ratificeringer af EU-lovgivning.
Som bekendt er det ikke demokratisk valgte der må finde på love - det er
kun komissionen der kan det. Vi har ikke en chance i helvede for at
ændre de love der kommer derfra.

I folketinget, er der vel kun enhedslisten tilbage, der kæmper mod
overvågingssamfundet - de lader til gengæld til at være modstandere af
biler og veje.

> Men næ-nej, det er bedre at forsøge at omgå lovene.
>
> Det er ynkeligt!

Synes lidt det samme om din demokrati-illusion.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 02:40

> [...]
> inden vi alle kommer til at køre rundt med noget BigBrother halløj, men
> det vare længere før det sker hvis ulykkestallet er lavt.

Fordi Reglerne ikke er rimelige sat op...

Fordi en foeseelse kan være meget let at udføre.. 15 kmt for meget i by, kan
jo let smutte... isæt hvis man ahr en stor vej der egentligt er beregnet til
70kmt..

Tale i mobil = klip?... Hmm.. ja hvornår skal vi så holde ind til siden for
at skrue op for varmen? styre anlæg? rulle vindue ned? sætte langt lys på?
blinke? tænde tågelygter?

OG Hvad med biler med walkie talkie?.. Folk der taler i Diktafon.. osv...

Brug tiden da mere fornuftigt.. Herregud... 50 mennesker om året.. det er en
om ugen... Alle ved der er en fare i trafikken, den risiko tager man på sig
ved at bevæge sig udenfor huset... ligesom flyvning, skisport osv. osv. osv.

/SWP

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 07:20

Søren Wagner, skrev:

> Fordi Reglerne ikke er rimelige sat op...
>
> Fordi en foeseelse kan være meget let at udføre.. 15 kmt for meget i
> by, kan jo let smutte... isæt hvis man ahr en stor vej der egentligt
> er beregnet til 70kmt..

Og sidder og sover, så man ikke er orienteret om hastighedbegrænsningen.

> Tale i mobil = klip?... Hmm.. ja hvornår skal vi så holde ind til
> siden for at skrue op for varmen? styre anlæg? rulle vindue ned?
> sætte langt lys på? blinke? tænde tågelygter?

Ingen af de ting du sammenligner med kræver at jeg holder
dem i hånden i min bil (gammel Kadyt) .
De kræver heller ikke den helt store opmærksomhed,
så dårlig sammenligning i mine øjne.

> OG Hvad med biler med walkie talkie?.. Folk der taler i Diktafon..
> osv...

Nok en minoritet, men self samme vilkår som en mobil, altså 1 klip.

> Brug tiden da mere fornuftigt.. Herregud... 50 mennesker om året..
> det er en om ugen... Alle ved der er en fare i trafikken,

Så længe det ikke er en selv eller ens kære er den en nem holdning at have.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 17:48

> Ingen af de ting du sammenligner med kræver at jeg holder
> dem i hånden i min bil (gammel Kadyt) .
> De kræver heller ikke den helt store opmærksomhed,
> så dårlig sammenligning i mine øjne.

Hmm... Heller ikke når du skal over i handskerummet efter en cd? eller
liiige finde nummer 46 på cd´en, fordi den er så god...

Varme, lys, og el-ruder er måske overdrevet... Men håndsving ruden i din
kadet, den kræver da en vis opmærksomhed, og at du sider og koncentrerer dig
om den.. Især hvis det er på passagerens side...

> Nok en minoritet, men self samme vilkår som en mobil, altså 1 klip.

Der er stadig mange af dem.. Og lastbil chaufføerer der læser avis.. Ser man
også jevnligt på motorvejen.

Samt disse nymodens GPS. Man skal lige indtaste et eller andet osv.

> Så længe det ikke er en selv eller ens kære er den en nem holdning at
> have.

Ja, dem som rammes rammes hårdt... Dog stadig alt efter person, har ikke
helt prøvet det endnu, men kommer måske en dag.

/SWP

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 19:58

Søren Wagner, skrev:

> Hmm... Heller ikke når du skal over i handskerummet efter en cd? eller
> liiige finde nummer 46 på cd´en, fordi den er så god...

Sikkert heller ikke smart, men jeg har ikke cd'er i dytten
Jeg prøver faktisk efter bedste evne at have tingene på plads inden
jeg kører, som feks at have lagt en smøg klar i askebægeret så der ikke
skal rodes efter dem i lommerne.

Du får mig ikke overbevist om at det er en god ide at tale i mobil
samtidigt med at man kører.

> Varme, lys, og el-ruder er måske overdrevet... Men håndsving ruden i
> din kadet, den kræver da en vis opmærksomhed, og at du sider og
> koncentrerer dig om den.. Især hvis det er på passagerens side...

Begynder da ikke og rode med vinduet i passagersiden når jeg kører,
den slags gørermål klarer jeg når jeg holder stille.

/Jens

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-07 20:54

> Du får mig ikke overbevist om at det er en god ide at tale i mobil
> samtidigt med at man kører.

Nej modsat rygning i bilen, det er nemlig en kanon god idé...

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 21:17

Thomas H., skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Nej modsat rygning i bilen, det er nemlig en kanon god idé...

Hvordan hænger det sammen ???

/Jens

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-07 21:25

> Hvordan hænger det sammen ???

Undskyld, glemte at skrive at det var ekstremt sarkastisk ment.
Det er ufatteligt som folk kan komme op af stolene og ride med på bølgen når
det gælder fordømmelse af mobilsnak, mens de glemmer de mange ting de selv
gør, som tager fokus fra trafikken. Og lige netop rygning er sgu det mest
klamme og torskedumme man kan fortage sig i sin bil - en mobilsamtale har da
i det mindste et formål.

Jeg så forleden to voksne mennesker sidde og pulse løs, med et spædbarn i
barnestol bagi - det er kraftedeme klamt og respektløst

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 22:26

Thomas H., skrev:
> [...]
> rygning er sgu det mest klamme og torskedumme man kan fortage sig i
> sin bil - en mobilsamtale har da i det mindste et formål.

Hvorfor er det torskedumt at ryge når man kører, at du synes det
er klamt er du i din klare ret til at mene.
Men det er da ikke forstyrrende på samme måde som at prøve at
håndterer en mobil samtidigt med at man kører.

> Jeg så forleden to voksne mennesker sidde og pulse løs, med et
> spædbarn i barnestol bagi - det er kraftedeme klamt og respektløst

Nej, det kan man ikke værer bekendt.

/Jens

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-07 22:56

newshMh.75$Md.31@news.get2net.dk...

> Hvorfor er det torskedumt at ryge når man kører, at du synes det
> er klamt er du i din klare ret til at mene.
> Men det er da ikke forstyrrende på samme måde som at prøve at
> håndterer en mobil samtidigt med at man kører.

For det første viser det sig at rygere har dårligere nattesyn, men det er
åbenbart ikke vigtigt, de kan stadig køre 130,00 km/t på motorvejen, mens vi
andre får klip ved 140.
For det andet sidder de tit og roder efter lightere, askebægere mm., og så
har de en svinsk vane med at kyle skod ud af vinduet.

Min pointe er bare, at man kan ikke fordømme det ene og synes at andre
forstyrrende ting er ok.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 23:26

> [...]
> Men det er da ikke forstyrrende på samme måde som at prøve at
> håndterer en mobil samtidigt med at man kører.

Kom til at tænke på at du er en dobbelt synder for samfundet.. Du ryger i
din bil.. Rygning, er per definition i dagens samfund selvmord..
Trafik-usikkerhed, det er også selvmord, samt groft uansvarligt..

/SWP

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 23:31

Søren Wagner, skrev:

> [...]
> ryger i din bil.. Rygning, er per definition i dagens samfund
> selvmord.. Trafik-usikkerhed, det er også selvmord, samt groft

Hvis jeg vil begå selvmord må det værer min egen hovedpine,
det er jo mere problematisk hvis jeg dræber nogen med min bil.
Lige mht rygning bliver der jo i disse år også strammet gevaldigt op
så man ikke generer sine medmennesker, så hvorfor ikke også i trafikken.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 22:51

> Du får mig ikke overbevist om at det er en god ide at tale i mobil
> samtidigt med at man kører.

Siger ikke det er en god ide... Men synes det er at gå over stregen at give
klip for det.... Især når der er så mange andre foretagende i bilen som er
lovlige... F.eks. finde lighter frem og tænde smøg... Sigte efter askebægret
med smøgen bagefter...

/SWP

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 23:06

Søren Wagner, skrev:

> [...]
> bilen som er lovlige... F.eks. finde lighter frem og tænde smøg...
> Sigte efter askebægret med smøgen bagefter...

Det er jo en umulighed at tage højde for alle de fjollerier man kan foretage
sig i en bil mens man kører, og derfor umuligt at lovgive omkring.
Men håndholdt mobilsnak er jo enkelt at forholde sig til for politiet,
enten gør man det, ellers gør man det ikke. Og hvis det er vurderet
til at værer farligt (som jeg også mener det er) skal der åbenbart
skrappere midler til end den symbolske bøde man får nu før folk
fatter det. Noget som at kunne miste sit kørerkort har de fleste respekt for,
det har jeg da også selv, jeg indrømmer da gerne at jeg kører pænere
efter at klippesystemt er blevet indført, så systemet virker efter hensigten.

/Jens

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-07 23:14

> [...]
> Men håndholdt mobilsnak er jo enkelt at forholde sig til for politiet,
> enten gør man det, ellers gør man det ikke.

Burde politi og politikere så ikke bare finde noget bedre at bruge deres
kostbare tid til, i stedet for at straffe folk bare fordi man lige kan se
denne ene ting?
Og vil de blive ved med at ignorere det, hvis rapport efter rapport beviser
at håndholdt og håndfrit samt snak med andre folk i bilen er lige farligt,
bare fordi at det er let at straffe den ene gruppe?

Kan du virkelig ikke se dobbeltmoralen og det forkert i det??

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 23:25

Thomas H., skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Burde politi og politikere så ikke bare finde noget bedre at bruge
> deres kostbare tid til, i stedet for at straffe folk bare fordi man
> lige kan se denne ene ting?

Det er vel fordi de mener at det bliver et størrer og størrer problem,
så må pisken jo frem, fik man feks også kun en bøde for at kører sprit
ville der da værer mange flere der gjorde det.

> [...]
> lige farligt, bare fordi at det er let at straffe den ene gruppe?

> Kan du virkelig ikke se dobbeltmoralen og det forkert i det??

Nu har jeg snart hørt om de rapporter samtlige gange i denne tråd,
kunne nogen værer så venlig at linke til et par stykker der BEVISER
at i har ret.

/Jens

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-07 23:35

> Det er vel fordi de mener at det bliver et størrer og størrer problem,

Ja hvis man gør det til et problem, alt bliver pludselig målt, så finder man
ud af at noget er farligere end andet og går i panik.

Biler med 1,6 mm dækmønster i regnvej, er også farligere end en med 4 mm.
Folk der er trætte er farligere end folk der er friske
En Kadett B med 135 R 13 dæk og tromler bag, har væsentlig længere
bremselængde end en Porsche 911 Turbo.
Folk der leder efter et vejnavn i København er farligere end en der kender
vejen.
Folk der drikker cola mens de kører er mere ukoncentreret end en der ikke
gør.
osv. osv. osv.

http://www.mobilsiden.dk/index.php?aId=3612 f.eks.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 23:18

> [...]
> det har jeg da også selv, jeg indrømmer da gerne at jeg kører pænere
> efter at klippesystemt er blevet indført, så systemet virker efter

Som det nævnes længere nede er eksperterne ikke enige om hvor farligt det
er.. Og vores svenske venner får ikke nogen straf for det, for der ovre er
det ikke farligt...

Samt at sætte det i samme bås som at køre overfor rødt lys, det er ikke bare
urimeligt, men også direkte misvisende.

/SWP

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-07 16:52

"Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse

> Bekæmp dog rygningen istedet. Den har langt flere ofre.

Dødsfald i 1998 i alt: 58079

Fald med diverse årsager, f.eks
fra stol, trapper stiger osv.: 106

"Andre fald med døden til følge: 1292

"fald fra samme niveau": 8

Selvmord : 763

Fra : Gamle

Dato : 20-03-07 21:13

pwh wrote:
> Du synes altså at det er en ok omkostning at der
> pt bliver dræbt 2 personer dagligt i trafikken.

Hvorfor blander du flere lande med i debatten?
Det er ikke i DK der blever dræbt 2 i trafikken pr. dag.

Mvh.
Torben

Fra : pwh

Dato : 20-03-07 21:20

Gamle, skrev:

> Hvorfor blander du flere lande med i debatten?
> Det er ikke i DK der blever dræbt 2 i trafikken pr. dag.

Ok, beklager mht statestikken.
Mente det var 2 dag, er det "kun" 1

/Jens (som bærer på sine men efter et uheld)

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 20-03-07 23:10

> /Jens (som bærer på sine men efter et uheld)

Du har da prøvet det hele... Køre galt, forsøge selvmord med cigaretter, og
hvad har vi.

Troels

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 07:23

> Du har da prøvet det hele... Køre galt, forsøge selvmord med
> cigaretter, og hvad har vi.

Prøver nu ikke at begå selvmord med cigaretter,
håber da at jeg overlever smøgerne
Men et smadret knæ efter nærkontakt med en taxa
på Mc skal jeg da slæbe rundt på resten af mit liv.

/Jens

Fra : ShutEye

Dato : 21-03-07 12:26

> Prøver nu ikke at begå selvmord med cigaretter,
> håber da at jeg overlever smøgerne
> Men et smadret knæ efter nærkontakt med en taxa
> på Mc skal jeg da slæbe rundt på resten af mit liv.

Hvordan hulen fik de den taxa derop? :)

Fra : Mr J..

Dato : 21-03-07 13:19

> Du synes altså at det er en ok omkostning at der
> pt bliver dræbt 2 personer dagligt i trafikken.
>
> /Jens (som kender morten fra Mc-gruppen)

Hej Jens.

Det er en omkostning af vores samfund, vi
er mennesker der kører rundt i tons tunge genstande, og så skal nogle dø af
det, det er da logik!
At få det længere ned kan kun gøres, hvis vi alle går rundt..

Der er mange andre steder at bruge penge til at redde liv..
Hver gang jeg står i netto, så er der altid en håndfuld danskere der har
stor mave på, og hvor det ikke er grønsager der præger indkøbet.. Alle jer
(er det snart 70% af den danske befolkning) burde fandme sættes i en lukket
lejer, så i kan lære at fatte at spise ordenligt, for der er mange der dør
af fedme og releaterede sygdomme, og det koster KASSEN for samfundet.. der
kunne pengene bruges meget bedre, istedet for tåbelige klip for det ene og
det andet.. jeeeeee..

Trafikdrab er ikke fedt, bestemt ikke. Vi har lige mistet kærestens farmor,
fordi en buschaffør havde for travlt en af de dage med sne, hvilket
resulterede i at han mistede herredømmet, og røg ind over cykelstien, og ind
på fortorvet og ramte farmoren :o{ trist for hun var en dejlig gammel dame,
og ingen af os havde ønsket at hun skulle ligge og lide i flere uger, før
hun døde af det..

Men det kan bare ikke undgås, og 300 om året ud af 5500000 mennesker, når
hvad 4mio mennesker bliver transporteret hver dag, det er da bestemt IKKE en

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 17:35

Mr J.., skrev:

> [...]
> dø af det, det er da logik!
> At få det længere ned kan kun gøres, hvis vi alle går rundt..

Noget kunne jo tyde på at det er realistisk at få tallet længere ned,
uden vi bliver tvunget til at gå.

> [...]
> Alle jer (er det snart 70% af den danske befolkning) burde fandme
> sættes i en lukket lejer, så i kan lære at fatte at spise ordenligt,

Der har været diverse regimer gennem tiderne der har anbragt
deres borgere i genopdragelseslejre, det tror jeg ikke vi skal tilstræbe.

> Men det kan bare ikke undgås, og 300 om året ud af 5500000 mennesker,
> når hvad 4mio mennesker bliver transporteret hver dag, det er da
> bestemt IKKE en dårlig statestik i mine øjne...

Hvis det uden de store problemr er realistisk at få tallet
ned på 50 om året, synes jeg det er en fin målsætning.

/Jens

Fra : Brian Sørup

Dato : 21-03-07 18:58

> Hvis det uden de store problemr er realistisk at få tallet
> ned på 50 om året, synes jeg det er en fin målsætning.

Det kommer jo an på hvordan man definerer *store_problemer_.......
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 20:05

Brian Sørup, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer jo an på hvordan man definerer *store_problemer_.......

Enig.
Jeg forholdt mig så kun til det med mobilsnak under kørslen,
det bør ikke værer det store problem at lade værer med det.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 22:53

> Jeg forholdt mig så kun til det med mobilsnak under kørslen,
> det bør ikke værer det store problem at lade værer med det.

Jo, Bøvl... Ligesom SMS læsning/skrivning under kørsel.. Det er også noget
bøvl at finde anden løsning på....

/SWP

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 23:08

Søren Wagner, skrev:

> Jo, Bøvl... Ligesom SMS læsning/skrivning under kørsel.. Det er også
> noget bøvl at finde anden løsning på....

Meget simpelt, lade værer, eller kører ind til siden.

/Jens

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-07 23:11

> Meget simpelt, lade værer, eller kører ind til siden.

Jeg synes godt nok man ser flere og flere, der pludselig vælter ind til
siden og tit holder de mest underlige og unaturlige steder, nogle gange til
fare for andre. Er det meget bedre?

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 23:26

Thomas H., skrev:
> [...]
> til siden og tit holder de mest underlige og unaturlige steder, nogle
> gange til fare for andre. Er det meget bedre?

Nej, men det er vel ikke nødvendigvis alternativet.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 23:34

> Nej, men det er vel ikke nødvendigvis alternativet.

Jo, det er faktum og alternativet...

Mht. Snak. Jeg gider ikke have sådan et apparat til at sidde.. Grimt, huske
mobil ind og ud.. Har ledninger nok...

SMS... Der er vist ikke noget alternativ.... En bærbar computer på skøddet,
opkoblet med GPRS?.. Lidt dyr løsning, men stadig lovlig..

/SWP

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 23:40

Søren Wagner, skrev:

> Jo, det er faktum og alternativet...
>
> Mht. Snak. Jeg gider ikke have sådan et apparat til at sidde.. Grimt,
> huske mobil ind og ud.. Har ledninger nok...

Tja, når du ikke selv vil, så må andre åbenbart ville for dig,
derfor kommer der de skrappe regler når folk ikke vil bruge
deres sunde fornuft. Du beder faktisk selv om det.
Har du først fået et par klip i kortet pgr håndholdt, så finder
du nok ud af at leve med et par ledninger mere vil jeg tro.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 23:52

> [...]
> Har du først fået et par klip i kortet pgr håndholdt, så finder
> du nok ud af at leve med et par ledninger mere vil jeg tro.

Til orientering... Jeg har et klip, og næste klip koster kortet...

Alligevel tror jeg ikke at jeg anskaffer mig håndfri hvis denne regel bliver
indført...

Og som det er nu, er der studierabat på snak i mobiltelefon... pris: 300,-
=) Who fucking cares?... Men derfra også til at ligestille det med at køre
overfor rødt.. Der er langt..

/SWP

Fra : pwh

Dato : 22-03-07 07:42

Søren Wagner, skrev:

> Til orientering... Jeg har et klip, og næste klip koster kortet...

Troede det var 3 klip man skulle have før kortet røg,
jeg har ikke nogen selv, endnu.

> Alligevel tror jeg ikke at jeg anskaffer mig håndfri hvis denne regel
> bliver indført...

Bare du så holder op med at snakke i den håndholdte,
så får du jo heller ingen problemer.
Men hvis du seriøst mener du vil risikerer at miste dit kørerkort
bare for at kunne blive ved med at pladere i håndholdt,
så kan jeg kun ryste på hovedet, og sige god fornøjelse med det.

> Og som det er nu, er der studierabat på snak i mobiltelefon... pris:
> 300,- =) Who fucking cares?... Men derfra også til at ligestille det
> med at køre overfor rødt.. Der er langt..

Hvis det er det eneste der virker.
For min skyld kunne de da også bare sætte bøden i vejret,
det ville også give en masse dejlige penge i statskassen

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 19:00

> Troede det var 3 klip man skulle have før kortet røg,
> jeg har ikke nogen selv, endnu.

De første 3 år man har kørekort mister man kortet _ubetinget_ ved 2.
klip.... Efter det 3. år mister man det betinget, ved 3. klip.

Blev i januar snuppet med 107 km/t på landevej... Og ironisk nok skulle jeg
nå motorkontoret inden de lukkede kl 14:00 (lang arbejdsdag for dem?)

/SWP

Fra : Leonard

Dato : 22-03-07 19:30

On Thu, 22 Mar 2007 18:59:36 +0100, Søren Wagner wrote:

> Blev i januar snuppet med 107 km/t på landevej... Og ironisk nok skulle jeg
> nå motorkontoret inden de lukkede kl 14:00 (lang arbejdsdag for dem?)

Nåede du det?
--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 22:23

> Nåede du det?

Ja, lige de sidste 5-10 min af åbningstiden.. Og ja, det var stadig en
satsning, ikke altid beregneligt hvor lang tid det tager at komme igennem
Randers på den tid af dagen (over rboen osv)

/SWP

Fra : pwh

Dato : 22-03-07 19:42

Søren Wagner, skrev:

> De første 3 år man har kørekort mister man kortet _ubetinget_ ved 2.
> klip.... Efter det 3. år mister man det betinget, ved 3. klip.

Så må du til at passe på

> Blev i januar snuppet med 107 km/t på landevej... Og ironisk nok
> skulle jeg nå motorkontoret inden de lukkede kl 14:00 (lang
> arbejdsdag for dem?)

Surt, men du kendte jo risikoen.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 22:27

> Så må du til at passe på

Ja. Men meget derfor jeg er modstander af at det kommer ned på 20%... Den
kan jo smutte en dag man sidder og sover.. Samt nu har jeg vænnet mig til at
ligge stille og roligt på 100 på landevejen...

Så det har faktisk virket, kører anderledes.. Men ikke fordi jeg synes det
er en rar metode, de bruger, eller følelse af at være tvunget på den måde
til at køre sådan.

> Surt, men du kendte jo risikoen.

Ja, det er jo op til en selv om man vil løbe den... Er heller ikke sikker på
at jeg fortsætter med morfar hastighed når der kommer klip tilbage.. =)

/SWP

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-03-07 14:52

On 23 Mar., 14:48, "Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote:

> Yep.. Lastbil chauffører er heller ikke altid lige de smarte typer.. =)

Nej det tror jeg på. Det kan jo også tit ses i deres kørsel.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 15:27

>Nej det tror jeg på. Det kan jo også tit ses i deres kørsel.

Ordet "ejerfornæmmelse" kan indgå i beskrivelse..

/SWP

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 23:21

> Meget simpelt, lade værer, eller kører ind til siden.

Det lyder da også sikkert, samt slet ikke forstyrende [/ironi] At der hele
tiden holder biler parkeret på landevejene, blot fordi de skal snakke mobil
eller skrive sms... Det tror jeg er noget mere fareligt... Pludsselige
stopstart. Gene, idet andre biler skal overhale. Og så det psykiske gene,
andre biler kører gerne lidt stærkere når de lige skal forbi sådan en idiot
der holder på en vejbane...

/SWP

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 23:36

Søren Wagner, skrev:

> [...]
> overhale. Og så det psykiske gene, andre biler kører gerne lidt
> stærkere når de lige skal forbi sådan en idiot der holder på en

Derfor er der også muligheden for at lade værer, man klarede
sig faktisk også dengang der ikke fandtes mobiler
Og nu fåes de også som håndfri, så er alle jo glade,
hvorfor er det så helvedes svært.

Med den indstillng der er til håndholdt her i tråden kan jeg
da godt forstå at politikerne bliver nød til at tage skrappere
midler i brug, det er åbenbart en livsnødvendighed for mange

/Jens

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-07 23:38

Ja lalleglade : http://www.mobilsiden.dk/index.php?aId=3612

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 23:49

Thomas H., skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Ja lalleglade : http://www.mobilsiden.dk/index.php?aId=3612

For min skyld kunne man da godt forbyde mobilsnak helt,
jeg føler mig så stadig sikker på at håndholdt er farligere
end håndfri.

Nå nok om den sag herfra. Dem der ikke vil hører
kommer åbenbart til at føle det med et klip i kortet.
Passer mig helt fint.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 23:56

> Ja lalleglade : http://www.mobilsiden.dk/index.php?aId=3612

Det er lovligt at køre med en promille på 0,5.... Hvis mobilsnak ligestilles
dermed, så er mobilsnak vel også lovligt?

/SWP

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-03-07 14:16

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 14:48

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 21-03-07 20:02

Mr J.. skrev:
> Men det kan bare ikke undgås, og 300 om året ud af 5500000 mennesker, når
> hvad 4mio mennesker bliver transporteret hver dag, det er da bestemt IKKE en
> dårlig statestik i mine øjne...

Hørt!

Med så ekstremt lavt et dødstal, som det vi har nu, vil der fra et
samfundsøkonomisk synspunkt være god mening i at sætte farten op mange
steder for at forbedre mobiliteten.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-03-07 10:35

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 14:11

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-03-07 08:26

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 09:58

Fra : ena

Dato : 21-03-07 21:56

> Det der blev lagt op til med klip pgr mobilsnak
> syntes jeg lød rigtigt fornuftigt.

Det er muligt du syntes det lyder fornuftigt - men andre "eksperter" er ikke
enige - i Sverige (som er et foregangsland mht. trafiksikkerhed) der mener
forskerne ikke der er sammenhæng mellem mobilsnak og ulykker - derfor er det
tilladt at tale i håndholdt telefon derovre (og for øvrigt i mange andre
lande) - så der er åbenbart kun sammenhæng mellem ulykker og mobiltelefoner
hvis man kører på den vestlige side af øresundsbroen.

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 22:35

ena, skrev:

> [...]
> åbenbart kun sammenhæng mellem ulykker og mobiltelefoner hvis man
> kører på den vestlige side af øresundsbroen.

Mener bestemt at deres konklusion i sverige er at det ikke er tilstækkeligt
bevist at det er farligt med håndholdt mobil til at de endnu vil lave et forbud.
Men du skal se, det skal nok komme der også.
Det er da logik at man ikke kan betjene en bil der er beregnet på at man
bruger 2 hænder lige så godt med 1 hånd, det ser fulstændigt akavet ud når folk
skal prøve at skifte gear og styrer mens de pladrer i mobilen.
Det er sikkert også tvivlsomt hvor mange der indrømmer at de kørte galt
fordi de snakkede i mobil, så på den måde er det jo lidt svært at bevise det.

/Jens

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-07 22:48

> [...]
> folk
> skal prøve at skifte gear og styrer mens de pladrer i mobilen.

Hvor mange procent af bilisterne kører med 2 hænder på rattet hele tiden når
de ikke snakker?
Desuden viser de seneste undersøgelser, at det ikke er det med hænderne der
tager lidt af koncentrationen, men samtalens karakter, derfor konkluderes
det at håndfri snak og snak med folk på bagsædet er nøjagtigt lige så
farligt ....sjovt nok har folk jo altid snakket med andre i bilen, men det
var før man begyndte at måle alting, putte tallene i statistikker så man
kunne udregne straffe.

Ja det tager sikkert lidt af koncentrationen af snakke i mobil, men det gør
alverdens andre ting også, de er bare ikke politisk interessante.
Har du prøvet at skulle lede efter husnumre eller gadenavne inde i
København? Det kunne man med garanti også lave en måling på og finde ud af
at det er lvsfarligt, men det kan man ikke lige forbyde, så det er ikke
interessant.

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 23:15

Thomas H., skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mange procent af bilisterne kører med 2 hænder på rattet hele
> tiden når de ikke snakker?

Nok ikke mange, heller ikke jeg.
Men begge mine hænder er da fri til at betjene bilen 100%,
det er de ikke med en mobil i hånden.

> [...]
> med andre i bilen, men det var før man begyndte at måle alting, putte
> tallene i statistikker så man kunne udregne straffe.

Tror nu stadig selv at det er et problem at ens ene hånd er optaget
af en mobil, det er da blot at se på dem der gør det.

> [...]
> København? Det kunne man med garanti også lave en måling på og finde
> ud af at det er lvsfarligt, men det kan man ikke lige forbyde, så det

Med den logik skulle man jo helt forbyde bilkørsel.
Kan ikke for min død forstå hvorfor det er så vigtigt for flere
her i gruppen at skulle plader i håndholdt mens de kører.
Er det så svært at få sig et håndfrit sæt installeret i dytten.

/Jens

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-07 23:26

> Nok ikke mange, heller ikke jeg.
> Men begge mine hænder er da fri til at betjene bilen 100%,
> det er de ikke med en mobil i hånden.

Telefonen kan da nemt smides også

> Tror nu stadig selv at det er et problem at ens ene hånd er optaget
> af en mobil, det er da blot at se på dem der gør det.

Har du set hvad folk laver af andre underlige ting mens de kører bil?
Det er jo allerede skrevet i loven, at man ikke må fortage sig andre ting,
hvorfor skal denne ene ting penslet ud til at tage folks kørekort, fordi at
der er gået massehysteri i det?

`
> Med den logik skulle man jo helt forbyde bilkørsel.

Præcis!

> Kan ikke for min død forstå hvorfor det er så vigtigt for flere
> her i gruppen at skulle plader i håndholdt mens de kører.
> Er det så svært at få sig et håndfrit sæt installeret i dytten.

Jeg tror såmænd heller ikke det er vildt vigtigt for folk, det er bare
grotesk at man begynder at putte halvdelen af færdselsloven ind under den
klippekortsordning der skulle forhindre de virkelig grove færdselsforseelser
og få fjernet de virkelig farlige uopnåelige fra vejene.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 22:56

> Det er da logik at man ikke kan betjene en bil der er beregnet på at man
> bruger 2 hænder lige så godt med 1 hånd,

Det går sgu fint bare med et lår....

Dejligt afslappende med en hånd på taget i denne dejlige forårstid... og den
anden på nakkestøtten af passagersædet...

Men det koster jo heller ikke et klip... Kun hvis jeg havde en mobil i den
ene hånd...

/SWP

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-07 23:01

> [...]

> den anden på nakkestøtten af passagersædet...
>
> Men det koster jo heller ikke et klip... Kun hvis jeg havde en mobil i den

Ja man skulle tro, at det var rimelig simpelt at se dobbelmoralen i denne
sag for de fleste mennesker.....

Fra : pwh

Dato : 21-03-07 23:17

Søren Wagner, skrev:

> [...]
> og den anden på nakkestøtten af passagersædet...
>
> Men det koster jo heller ikke et klip... Kun hvis jeg havde en mobil

Kunne jeg nu nemt forestille mig at kunne udløse en fornuftig bøde.

/Jens

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-07 22:36

"ena" <ekk@nomail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> mobiltelefoner
> hvis man kører på den vestlige side af øresundsbroen.

Præcis, det er også ok at have forskellige regler, men at noget på den ene
side af broen er vurderet til, ikke at have sammenhæng med ulykker, mens man
på den anden side betragter det som groft uforsvarligt, på højde med at køre
over for rødt og straffer det med at tage folks kørekort, viser ret godt
hvor gennemsyret politikerne er af lobbyister og såkaldte eksperter.

Fra : 3140 Jim Bob

Dato : 20-03-07 20:23

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.invalid.co.za> skrev i en meddelelse
> [...]
> for hastighedsoverskrivelse.
> Jeg surfer lige et par aviser og ser om der skulle stå noget.

jubii - mere statslig kontrol og straf. Godt vi har en liberal regering!

Tænk hvis det havde været de røde, der kørte bixen?

//Abildgaard

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 20-03-07 23:35

3140 Jim Bob skrev:
> jubii - mere statslig kontrol og straf. Godt vi har en liberal regering!
>
> Tænk hvis det havde været de røde, der kørte bixen?

Får et billede i hovedet af Duracell-kaninen som statsminister - det er
MEGET grimt! :D

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-07 16:58

"Rune S. Larsen" <not@working.email> skrev i en meddelelse

> Får et billede i hovedet af Duracell-kaninen som statsminister - det er
> MEGET grimt! :D

Jeg tror ikke det ville ændre meget (bortset fra det rædselsfulde at en
radikal skulle styre landet) for hele det politiske system er i forvejen på
det område så gennemsyret af statistikere og lobbyister så det er til at
brække sig over.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-03-07 09:18

On 20 Mar., 20:55, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Du synes altså at det er en ok omkostning at der
> pt bliver dræbt 2 personer dagligt i trafikken.

Man kan ikke komme ned på 0. Man har sat sig et realistisk mål, og det
må være fint.

Der dør over 1.000 mennesker i DK af fx. influenza og lungebetændelse
om året.
Begge sygdomme kan der vaccineres imod. Der kan da spare flere liv ved
at indføre gratis vaccine.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-03-07 09:21

On 21 Mar., 02:40, "Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote:

> [...]
> at skrue op for varmen? styre anlæg? rulle vindue ned? sætte langt lys på?

Forskellen er jo netop at koncentrationen, tankerne og opmærksomheden
flyttes fra trafikken og til samtalen og vedkomne der tales med. Det
vil jo ikke være tilfældet ved det som du nævner der.

> OG Hvad med biler med walkie talkie?.. Folk der taler i Diktafon.. osv...

Bør da også være forbudt.

> [...]
> ved at bevæge sig udenfor huset... ligesom flyvning, skisport osv. osv. osv.

Det er rigtigt, men nu er det jo ikke 50 døde nu, men målet.

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-07 17:50

> [...]

flyttes fra trafikken og til samtalen og vedkomne der tales med. Det
vil jo ikke være tilfældet ved det som du nævner der.

Se svar til pwh... Samt. Hvad så når du taler med passagerer i bilen? Eller
prøver at få møgungerne på bagsædet til at holde kæft? Eller bare det at de
larmer (forstyrer), De er førens ansvar (ligesom med selen)... Klip til dig.

> [...]

> osv.

Det er rigtigt, men nu er det jo ikke 50 døde nu, men målet.

Ja, så jeg lige bagefter... Så en hver dag...

/SWP

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-07 16:54

> [...]
> for hastighedsoverskrivelse.
> Jeg surfer lige et par aviser og ser om der skulle stå noget.

Det er vel fordi at det er så forudsigeligt så det gør ondt?
Jeg forstår ikke at man vil sætte den til 20% hvorfor ikke 2% ?

....og ja, selvfølgelig kommer den med mobilsnak, også selvom alle
undersøgelser viser at det er ligeså farligt at snakke i håndfrit, men den
slags lobbyister er supergode til lige at kigge væk på de rigtige
tidspunkter, og de har lært politikerne samme trick.

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-07 17:04

> [...]
> for hastighedsoverskrivelse.
> Jeg surfer lige et par aviser og ser om der skulle stå noget.

Sidder lige og regner
20% ...dvs. 60 i bymæssig begyggelse bliver betragtet som groft
uforsvarligt - altså med mindre at det er en af de veje hvor der ér 60

Skovvej i Ballerup er for nylig sat ned fra 60 til 50 uden NOGEN form for
ændringer på eller omkring vejen, så hvor man før kørte hele lovligt med 60
er man nu fartpsykopat - de skulle seriøst se at finde sig nogle hobbyer de
mennesker der sidder og finde på den slags.

Fra : ShutEye

Dato : 21-03-07 17:51

> [...]
> 60 er man nu fartpsykopat - de skulle seriøst se at finde sig nogle
> hobbyer de mennesker der sidder og finde på den slags.

Det er ikke Skovvej, det er Hold-an vej (der har to spor, cykelstier,
gadelys, helleanlæg, svingbaner og jeg skal komme efter dig) hvor 60 er alt
alt for meget.
Hvorfor lærer man overhovedet om 'vejens udstyr' til køreteori?
Det er altså svært at overholde fartgrænser der virker tåbelige.

Skovvej blev forresten sat ned til 70 :)

Fra : Thomas H.

Dato : 21-03-07 21:03

"ShutEye" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er altså svært at overholde fartgrænser der virker tåbelige.
>
> Skovvej blev forresten sat ned til 70 :)

Ja hold-an vej er der også 50, men på Skovvej fra Frederikssundsvej til
Egebjerg er der også blevet 50. Det virker ekstremt anstrengende at komme
helt derned, tror kun det er lykkes mig en enkelt gang da der kørte en
patruljevogn bag mig - de så også ud til at sidde med et underligt smil på

Fra : ShutEye

Dato : 22-03-07 10:11

> [...]
> helt derned, tror kun det er lykkes mig en enkelt gang da der kørte en
> patruljevogn bag mig - de så også ud til at sidde med et underligt smil på

Nåja! På den anden side af Frederikssundsvej!
Du er ikke den eneste, de fleste har svært ved at komme helt derned.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-03-07 08:36

On 21 Mar., 19:51, "Rune S. Larsen" <n...@working.email> wrote:

> [...]
> trefødder, hvide motorcykler og civile biler uden alufælge med to foran.
> Den teknik har sparret mig for mindst 5 dumme-bøder, men det går ud over

Til Fister Løgsovs, Kim Frederiksen, Troels Plougmann-Olsen og Rune S.
Larsen.

Jeg bliver nødt til at lukke noget gylle ud, her i
gyllespredetiden.....
I er sgu for ringe at høre på !!!
Jeres måde at køre på kan da kun være på grund af at I VIL køre så
meget for stærkt når muligheden er der, at det kan risikere et klip.
Det er da overhovedet ikke svært at køre med en hastighed så man er
100% sikker på at undgå klip eller bøder for den sags skyld og stadig
nå frem samme dag. Og tilmed så har man fuld opmærksomhed på de andre
trafikanter, om det er lastbiler, børn, motorcykister eller unge
fartbøller.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-03-07 08:36

On 21 Mar., 20:48, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Du kan føle som du lyster, jeg har ikke de store probs med at
> overholde færdselsloven, er det nu forkert.
> Og skulle jeg endelig få en fartbøde, eller hvad ved jeg,
> så ville jeg ikke bagefter tøsehulke over det.

X2

> (som nu aldrig har fået en bøde i trafikken)- Skjul tekst i anførselstegn -

X2

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-03-07 08:41

On 21 Mar., 22:24, "Rune S. Larsen" <n...@working.email> wrote:

> Det lyder ikke til, at du kører meget bil - og da slet ikke på landet i
> Jylland, hvor jeg pendler.

Se det gør jeg til gengæld. Bor på landet lige nord for Randers og
pendler lidt over 60 km hver vej hver dag.

> - For det første ville jeg skulle bruge hvad der svarer til 9
> arbejdsdage mere på vejene om året i ren pendlertid.

Vås ! Så meget tid sparer man ikke ved at køre stækere. Desuden så er
der jo mange ander biler på vejen også.

> - For det andet falder jeg i staver af at køre på en halvtom 4-sporet
> landevej med kilometers udsyn og begynder at tænke på alt andet end at
> køre bil.

Vås ! Hvis man ikke kan koncenterer sig om at køre bil og holde øje
med de andre trafikanter så bør man måske overvejen anden
transportform.

> - For det tredje ville jeg skulle kigge ned i instrumentbrædtet konstant
> og kunne ikke følge trafikken.

Vås ! Fartpilot eller et blik a ½ sekund en gang i mellem, andet er
der ikke i det.

> - For det fjerde ville jeg være meget mere træt, når jeg nåede frem.

Vås ! En fartpilot sløver ikke, den skærper snarer ens opmærksomhed.

> [...]
> lastbiler (inkl. ordensmagten) mere end det tilladte når vejret er til
> det. Er så mange virkelig så dårlige til at bedømme hastighederne? Eller

Grænserne er helt klart for lave mange steder. Og jeg ser ingen
problemer med at køre lidt for stærkt. Men når man begynder at bekymre
sig om bødens størrelse eller klip, så er det ikke længere lidt for
stærkt.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 22-03-07 10:04

> Se det gør jeg til gengæld. Bor på landet lige nord for Randers og
> pendler lidt over 60 km hver vej hver dag.

Det er sguda også det eneste sted i DK efterhånden man aldrig ser politiet?
Er i Randers et par gange om ugen, så jo, jeg kan udtale mig om det.

> [...]
> problemer med at køre lidt for stærkt. Men når man begynder at bekymre
> sig om bødens størrelse eller klip, så er det ikke længere lidt for

Vås! 20% ER lidt. 30% synes jeg er helt ok, så er der også taget bedre
hensyn til speedometerfejlvisning (som jo faktisk må være op omkring 10-15%
hvis du bruger formlen til det).

Fartpilot? Vås! Det er en 'gadget' der giver dig mulighed for KUN at skulle
betjene rattet over længere stræk. Dette lægger op til uopmærksomhed,
hvilket ikke er godt.

Desuden kører trafikken i DK sgu ikke sådan at man bare kan bruge fartpilot.
Lastbiler på lande- og motorveje, folk med trailer, og andre situationer.
Mine mors Galanter har haft fartpilot, og den har jeg skam brugt. Om natten
fungerer det helt ok, men om dagen? Prøv at sætte den til 130 på motorvejen
(Hvor man må køre det), og se om du kan holde den fart mere end 5 minutter
af gangen - altså uden at skulle sætte farten ned. Næppe.

Troels

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 22-03-07 10:07

> [...]
> 130 på motorvejen (Hvor man må køre det), og se om du kan holde den fart
> mere end 5 minutter af gangen - altså uden at skulle sætte farten ned.

Derudover. Du kommer lullende med 130. Kommer op til en bil der kører 120.
Hvad gør man? Overhaler. Nej. Derude kommer en bil der kører 160, og så
vurderer du jo som den fornuftige bilist du er, at blive inde til højre,
fremfor at holde på at fartpiloten har ret, at du skal bestemme han kører
for stærkt, og dermed skabe en farlig situation. Som sagt bliver du
naturligvis til højre - og så holder fartpiloten ikke længere.

Jeg ville få spat af konstant at skulle aktivere fartpiloten igen hele
tiden. Manuelt arbejde - dét virker, og opmærksomheden vedligeholdes.

Troels

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-03-07 08:47

On 21 Mar., 21:25, "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpok...@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
> Jeg så forleden to voksne mennesker sidde og pulse løs, med et spædbarn i
> barnestol bagi - det er kraftedeme klamt og respektløst

Helt enig.
Når nu man snakker så meget om rygeforbud, klip i kørekortet etc. så
burde man forbyde rygning i biler.

Fra : pwh

Dato : 22-03-07 10:25

Christian B. Andresen, skrev:
> On 21 Mar., 21:25, "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpok...@gmail.com>

> Helt enig.
> Når nu man snakker så meget om rygeforbud, klip i kørekortet etc. så
> burde man forbyde rygning i biler.

Mener det er i Tyskland at de har planer om det, så hvis det kommer
der kommer det såmænd nok også i DK.
Er der fornuft i at forbyde det (tror jeg ikke) vil jeg da også rette mig efter det.

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-03-07 08:52

On 21 Mar., 17:49, "Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote:

> [...]
> vil jo ikke være tilfældet ved det som du nævner der.
>
> Se svar til pwh... Samt. Hvad så når du taler med passagerer i bilen?

Det er vist (jeg kender ikke kilderne) bevist at der er stor forskel
på koncentrationen om man snakker i mobil eller med en passager.

> Eller prøver at få møgungerne på bagsædet til at holde kæft?

Kan selvfølgelig være et problem en gang i mellem, men det er ikke ret
tit med vores.

> Eller bare det at de
> larmer (forstyrer), De er førens ansvar (ligesom med selen)... Klip til dig.

Det bliver nok ret svært at bevise om børnene har forstyrret føren.

> Bør da også være forbudt.

> Det er rigtigt, men nu er det jo ikke 50 døde nu, men målet.
>
> Ja, så jeg lige bagefter... Så en hver dag...

Det er da mange, men sammenlignet med mange sygdomme er det ikke ret
mange.
Men man kan jo godt sætte ind flere steder. De døde og tilskadekomne
koster samfundet rigtigt mange penge.

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 18:56

>Det er da mange, men sammenlignet med mange sygdomme er det ikke ret
>mange.
>Men man kan jo godt sætte ind flere steder. De døde og tilskadekomne
>koster samfundet rigtigt mange penge.

Ja, fx. det barn i ekstrabladet.. 4 marine soldater, 3 speciallæger har
rejst 22.000 km med DK air force specialfly for at redde et tidligt født
barn hjem fra USA... Den sum penge kunne viat godt være brugt _meget_
bedre...

Mht. klip... Jeg har høfeber.. Hvornår får jeg klip for at komme til at nyse
imends jeg kører bil?.. Eller skal man klodsse bremserne i for at nå ind til
siden?? :)

/SWP

Fra : Leonard

Dato : 23-03-07 11:16

On Thu, 22 Mar 2007 18:55:52 +0100, Søren Wagner wrote:

> [...]
> rejst 22.000 km med DK air force specialfly for at redde et tidligt født
> barn hjem fra USA... Den sum penge kunne viat godt være brugt _meget_

Flyet, soldaterne, piloterne osv. skal alligevel bruge tiden på noget,
så kan de jo ligeså godt bruge den på en opgave i det virkelige liv.
Hvis ikke de var taget på denne tur, så havde de brugt de samme penge på
at lege herhjemme.

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-03-07 08:56

On 21 Mar., 23:51, "Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote:

> Til orientering... Jeg har et klip, og næste klip koster kortet...
>
> Alligevel tror jeg ikke at jeg anskaffer mig håndfri hvis denne regel bliver
> indført...

Har du prøvet rigtig håndfri kontra håndholdt ?

> Og som det er nu, er der studierabat på snak i mobiltelefon... pris: 300,-
> =) Who fucking cares?... Men derfra også til at ligestille det med at køre
> overfor rødt.. Der er langt..

Det er vi enige om. Klippekortet bør laves om til fx. 9 eller 10 klip.
Så er det fair med et klip for manglende sele og for brug af håndholdt
kommunikationsudstyr.

Fra : pwh

Dato : 22-03-07 10:30

Christian B. Andresen, skrev:

> Det er vi enige om. Klippekortet bør laves om til fx. 9 eller 10 klip.
> Så er det fair med et klip for manglende sele og for brug af håndholdt
> kommunikationsudstyr.

Det kunne værer en god ide, eller indfører gradueringer,
altså 1 klip for feks. mobilsnak og 3 klip for at kører over for rødt.
Det ville give et mere fair system mine øjne.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 18:58

> Det kunne værer en god ide, eller indfører gradueringer,
> altså 1 klip for feks. mobilsnak og 3 klip for at kører over for rødt.
> Det ville give et mere fair system mine øjne.

Der var endelig noget vi kunne blive enige om =)

/SWP

Fra : pwh

Dato : 22-03-07 19:46

Søren Wagner, skrev:

> Der var endelig noget vi kunne blive enige om =)

Det måtte jo ske på et tidspunkt
Synes da også jeg har hørt snak om at indfører sådan et system,
men når man kører så pænt som jeg følger man jo ikke rigtigt med

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 22:28

> Synes da også jeg har hørt snak om at indfører sådan et system,
> men når man kører så pænt som jeg følger man jo ikke rigtigt med

Har du husket at gnubbe glorien i Ajax?

/SWP

Fra : pwh

Dato : 22-03-07 22:41

Søren Wagner, skrev:

> Har du husket at gnubbe glorien i Ajax?

Jeg kører faktisk pænt efter at klippesystemet er blevet indført,
før den tid var jeg ikke bleg for på motorvejen at overskride
med over 100% (på MC), 265 km/t på klokken er min rekord

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-07 23:03

> Jeg kører faktisk pænt efter at klippesystemet er blevet indført,
> før den tid var jeg ikke bleg for på motorvejen at overskride
> med over 100% (på MC), 265 km/t på klokken er min rekord

Ja... Jeg kan ærligt indrømme at jeg sjældent kører ret meget for stærkt på
min MC..... Nok fordi det er en MZ-ETZ 250 der får mislyd ved 110 kmt... =)

Men når denkan skiftes, kommer det skam nok...

Fra : pwh

Dato : 23-03-07 08:33

> Har flere gange fået kommentaren "Søren, du mister ikke kortet....
> Betjenten trækker dig ud af bilen og giver dig et nakkeskud
> istedet"... Men som nævnt, kører jeg pænere efter at ha fået et klip..

Derfor har klippesystemet jo netop bevist sig selv med
sådan et par trafikpsykopater som os to

Self skal der gives klip for det der er fornuft i,
men det vil jo altid værer til evig debat hvad der er fornuft
og hvad der er pjat, mange mener nok også de kører helt
fint efter 3-4 bajere, og nogen mener de kører lige så godt
samtidigt med at de SMS'er.

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-03-07 12:35

On 22 Mar., 10:06, "Troels Plougmann-Olsen" <blal...@defekt.dk> wrote:

> [...]
> for stærkt, og dermed skabe en farlig situation. Som sagt bliver du
> naturligvis til højre - og så holder fartpiloten ikke længere.

Den slåes bare fra kortvarigt til ham bagfra er forbi, og så op med
pinden og jeg kører hurtigt de 130 igen.
Simpelt.

> Jeg ville få spat af konstant at skulle aktivere fartpiloten igen hele
> tiden.

Sådan er vi jo så forskellige.

> Manuelt arbejde - dét virker, og opmærksomheden vedligeholdes.

Det er så, som tidligere skrevet, min opfattelse at min opmærksomhed
er skærpet.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-03-07 12:36

On 22 Mar., 10:04, "Troels Plougmann-Olsen" <blal...@defekt.dk> wrote:

> Det er sguda også det eneste sted i DK efterhånden man aldrig ser politiet?

Det er så ikke min oplevelse.

> Er i Randers et par gange om ugen, så jo, jeg kan udtale mig om det.

Desuden så holder Rigspolitiets Færdselsafdeling vist til i Randers.
Der er jævnligt fartkontrol fra broerne over E45 ved Gudenåen.

> Vås! 20% ER lidt. 30% synes jeg er helt ok, så er der også taget bedre
> hensyn til speedometerfejlvisning (som jo faktisk må være op omkring 10-15%
> hvis du bruger formlen til det).

Fejlvisningen har da intet at gøre med den hastighed du måles til.

> Fartpilot? Vås! Det er en 'gadget' der giver dig mulighed for KUN at skulle
> betjene rattet over længere stræk. Dette lægger op til uopmærksomhed,
> hvilket ikke er godt.

Nej det gør ikke. Jeg kan tydeligt mærke at min koncentration er
større i den nuværende bil med fartpilot end den gamle.

> Desuden kører trafikken i DK sgu ikke sådan at man bare kan bruge fartpilot.

Det kan man sagtens på motorvejen E45 mellem Randers og Århus langt
det meste af tiden.
Landevej er også fint, og specielt når jeg kører med trailer er den
god.

> Lastbiler på lande- og motorveje, folk med trailer, og andre situationer.
> Mine mors Galanter har haft fartpilot, og den har jeg skam brugt. Om natten
> fungerer det helt ok, men om dagen?

Masser af tiden både morgen og eftermiddag mellem Randers og Århus.

> Prøv at sætte den til 130 på motorvejen (Hvor man må køre det),

Kan man sagtens gøre mellem Randers og Århus N.

> og se om du kan holde den fart mere end 5 minutter
> af gangen - altså uden at skulle sætte farten ned. Næppe.

Måske ikke 5 min, men det er da også fint nok. Om eftermiddagen kan
jeg nu tit køre hjem uden af ændre andet en små ryk op elle rned på
fartpiloten.

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 22-03-07 12:41

> Desuden så holder Rigspolitiets Færdselsafdeling vist til i Randers.
> Der er jævnligt fartkontrol fra broerne over E45 ved Gudenåen.

Det er sandt, men mon ikke også du ved hvornår du står der

> Fejlvisningen har da intet at gøre med den hastighed du måles til.

Det er da ved gud den har! Viser instrumentet f.eks. 12% for lidt, vil du
når speedometeret viser 80 køre 89,6 km/t. Allerede her nok til at få en
bøde. Regner man så med at det viser 5 km/t for meget, lægger man det på 85
= 95,2 km/t, og her har du 19% overskridelse.

> Nej det gør ikke. Jeg kan tydeligt mærke at min koncentration er
> større i den nuværende bil med fartpilot end den gamle.

Så er du en af de få.

> Kan man sagtens gøre mellem Randers og Århus N.

Ja, klart - men kan man holde det? Det mener du jo end ikke selv (og så
synes jeg idéen går af en fartpilot):

Troels

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-03-07 12:53

> [...]
> bøde. Regner man så med at det viser 5 km/t for meget, lægger man det på
> 85 = 95,2 km/t, og her har du 19% overskridelse.

Så har du et ulovligt instrument, som du burde få en bøde mere for.

Læs reglerne og forstå dem inden du påstår sådan noget sludder.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 22-03-07 13:14

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Troels Plougmann-Olsen" <blalbla@defekt.dk> skrev i en meddelelse

> Så har du et ulovligt instrument, som du burde få en bøde mere for.
>
> Læs reglerne og forstå dem inden du påstår sådan noget sludder.

Reglerne om fejlvisning på speedometer finder du her:

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/site/en/consleg/1975/L/01975L0443-19970725-en.pdf

Afsnit 4.4 er af interesse.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Leonard

Dato : 22-03-07 12:55

On Thu, 22 Mar 2007 12:41:15 +0100, Troels Plougmann-Olsen wrote:

> [...]
> bøde. Regner man så med at det viser 5 km/t for meget, lægger man det på 85
> = 95,2 km/t, og her har du 19% overskridelse.

Et speedometer må ikke vise for lidt!

--
Leonard
http://leonard.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-03-07 13:10

On 22 Mar., 12:41, "Troels Plougmann-Olsen" <blal...@defekt.dk> wrote:

> Det er sandt, men mon ikke også du ved hvornår du står der

Mig ?
Jeg er softwareudvikler hos en industrivirksomhed i Århus S, hvorfor
skulle jeg stå der ?

> [...]
> bøde. Regner man så med at det viser 5 km/t for meget, lægger man det på 85
> = 95,2 km/t, og her har du 19% overskridelse.

Hvad snakker du om ?
Viser det for meget så kører man da reelt langsommere end man tror og
får dermed næppe en bøde.

> Så er du en af de få.

Ikke ifølge mine kollegaer.

> Ja, klart - men kan man holde det? Det mener du jo end ikke selv (og så
> synes jeg idéen går af en fartpilot):

Jeg er glad for fartpiloten bare den kan bruge 500-1000 m

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-03-07 08:22

On 22 Mar., 18:55, "Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote:

> [...]
> rejst 22.000 km med DK air force specialfly for at redde et tidligt født
> barn hjem fra USA... Den sum penge kunne viat godt være brugt _meget_

Det kan vi godt være enige om.
Jeg synes ikke det er forkert at man tænker: hvor får vi mest miljø
for pengene eller hvor får vi mest sundhed for pengene eller hvor får
vi mest trafikflow for pengene.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-03-07 08:24

On 22 Mar., 22:26, "Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote:

> Ja. Men meget derfor jeg er modstander af at det kommer ned på 20%... Den
> kan jo smutte en dag man sidder og sover.. Samt nu har jeg vænnet mig til at
> ligge stille og roligt på 100 på landevejen...

Hvis det gør det så burde man måske indlevere det allerede i dag ?

> Så det har faktisk virket, kører anderledes.. Men ikke fordi jeg synes det
> er en rar metode, de bruger, eller følelse af at være tvunget på den måde
> til at køre sådan.

Dejligt at høre, da jeg også bor i Randers og da gerne vil have at der
køres pænt hvor mine børn færdes.

> Ja, det er jo op til en selv om man vil løbe den... Er heller ikke sikker på
> at jeg fortsætter med morfar hastighed når der kommer klip tilbage.. =)

Så kommer der nok nogle nye klip i kortet............

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 10:02

>Hvis det gør det så burde man måske indlevere det allerede i dag ?

Ved ikke hvor meget ud kører på strækningen fra Randers og øst på... Men den
vej er beregnet til mere end 80... Især på omfartsvejen ved Assentoft...

>Så kommer der nok nogle nye klip i kortet............

Måske, måske ikke...Kommer an på hvor meget kontrol de sætter ind. Samt nu
er jeg mere opmærksom på civil vogne..

/SWP

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-03-07 10:34

On 23 Mar., 10:02, "Søren Wagner" <me på/fra cacba snavs dk> wrote:

> Ved ikke hvor meget ud kører på strækningen fra Randers og øst på... Men den
> vej er beregnet til mere end 80... Især på omfartsvejen ved Assentoft....

Man hører tit om trafikpropper der, og jeg har da set ind til flere
biler i grøften så umiddelbart er de 80 nok meget passende.

> Måske, måske ikke...Kommer an på hvor meget kontrol de sætter ind.. Samt nu
> er jeg mere opmærksom på civil vogne..

Så det kommer ikke an på hvordan du kører ?'

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-07 14:10

>Man hører tit om trafikpropper der, og jeg har da set ind til flere
>biler i grøften så umiddelbart er de 80 nok meget passende.

Om morgenen ja, men det er fordi folk snøvler.. Eller fordi der er pres inde
i Randers over broen... Er lige kommet hjem.. Ingen problemer, kun at folk
falder i søvn over de 80...

>Så det kommer ikke an på hvordan du kører ?'

Nej, det kan der ikke ændres på.. ; )

/SWP

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-03-07 12:20

On 24 Mar., 00:50, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:
> [...]
>
> Hvis de nu tog halvdelen af de resurser der bruges på hastigheden og
> brugte dem til at få folk til at holde afstand tror jeg på vi kom meget

Helt sikkert, 50% af alle de ulykker som sker på motorvejen hvor jeg
kører er typiske harmonikasammenstød, hvor længere afstand ville have
forhindret ulykken. De andre 50 % er vel fordel med 25% til
vognbaneskift og 25% til andet, som uopmærksomme chauffører, fulde
håndværkere og lign.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-03-07 20:46

Christian B. Andresen was thinking very hard :
> [...]
> forhindret ulykken. De andre 50 % er vel fordel med 25% til
> vognbaneskift og 25% til andet, som uopmærksomme chauffører, fulde

Størstedelen af ulykkerne på motorvejen, overordnet, er eneulykker
svjv.

Fra : ShutEye

Dato : 26-03-07 23:56

> Størstedelen af ulykkerne på motorvejen, overordnet, er eneulykker svjv.

Eneulykker på motorvej?
Pga fejl på køretøjet eller hvad?
Lyder sært :) Data!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-03-07 08:24

On 27 Mar., 00:56, "ShutEye" <n...@no.no> wrote:

> Eneulykker på motorvej?

Ja...

> Pga fejl på køretøjet eller hvad?

Tror det er pga. fejl i føreren ;)

> Lyder sært :) Data!

Nu stiller du jo store krav ;)

Jeg kan ikke huske hvor det var jeg læste det så jeg har været lidt på
jagt.

Havarikommisionen for trafikulykkers rapport om ulykker på motorveje
skriver:

"Eneulykker og ulykker med kørende i samme retning
(bagendekollisioner, overhalingsulykker og lignende) er dominerende på
motorveje. I 1998-2002 er
50% af ulykkerne eneulykker og ulykker med påkørsel af genstande, og
43%
er ulykker med kørende i samme retning. Den resterende del af
ulykkerne er
blandt andet krydsningsulykker i forbindelse med afslutning af
motorveje og
ved rampetilslutninger eller påkørsel af fodgængere der, af den ene
eller
anden grund, opholder sig på motorvejen."

"Af 39 ulykker var 20 eneulykker, 10 var ulykker med
bagendekollisioner, 5 var
ulykker ved trængning/overhaling, og 4 var ulykker med forhindringer
på kørebanen."

"I knap hver fjerde ulykke medvirkede alkohol- eller
narkotikapåvirkning til ulykken
(heraf var en fører narkotikapåvirket og en var medicinpåvirket).
Enkelte
førere havde meget høje promiller. Næsten alle af disse ulykker var
eneulykker
med unge mindre erfarne førere, og alle, der var alkoholpåvirkede,
kørte i
deres fritid."

"Risikoblindhed var ulykkesfaktor i 6 af de 20 eneulykker."

"5 af de 7 ulykker med alkoholpåvirkede førere var eneulykker. Alle 7
alkoholpåvirkede
førere kørte i deres fritid. Der var således ingen førere, der var
alkoholpåvirkede
i arbejdstiden eller på vej til eller fra arbejde."

Så det ser ud til at eneulykker rent faktisk står for omkring
halvdelen af de uheld der sker på motorvejen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-03-07 09:41

On 26 Mar., 21:45, Henrik Stidsen <henrikstid...@gmail.com> wrote:
> Christian B. Andresen was thinking very hard :

> Størstedelen af ulykkerne på motorvejen, overordnet, er eneulykker
> svjv.

Det tror jeg ikke på. Jeg ser stort set aldrig biler eller rester af
uheld med biler som er forulykket alene. Men ser tit
hamonikasammenstød og lign.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-03-07 09:44

On 27 Mar., 09:23, "Henrik Stidsen" <henrikstid...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Så det ser ud til at eneulykker rent faktisk står for omkring
> halvdelen af de uheld der sker på motorvejen.

Det må jeg give dig ret i. Så det er åbenbart fritidsdrankeren og de
skæve technobillister man skal passe på og ikke de fulde håndværkere.
Skræmmende

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-03-07 09:48

On 27 Mar., 10:44, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> Det må jeg give dig ret i. Så det er åbenbart fritidsdrankeren og de
> skæve technobillister man skal passe på og ikke de fulde håndværkere.
> Skræmmende

På den anden side, hvis de kun smadrer sig selv i en eneulykke så er
der jo ikke så meget at passe på - med mindre du selv er
fritidsdranker og/eller techno billist ;)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-03-07 09:54

On 27 Mar., 10:47, "Henrik Stidsen" <henrikstid...@gmail.com> wrote:

> På den anden side, hvis de kun smadrer sig selv i en eneulykke så er
> der jo ikke så meget at passe på

Det har du da ret i.

> - med mindre du selv er
> fritidsdranker og/eller techno billist ;)

Det er jeg i hvert fald ikke