Flamingo på fyn
Fra : Claus Fabritius

Dato : 18-03-07 22:45

Jeg skulle en tur til Jylland i dag, så bilen blev fyldt op, og vi kørte
glade afsted. Som de fleste ved blæste det en del i løbet af dagen, og da
jeg var halvvejs til Odense lå der en masse flamingostykker på vejen. Det
generede mig ikke, men jeg var obs på en kæmpe plade, der sad fast i
midterautoværnet. Da jeg kom forbi den kom en anden hel plade flyvende over
autoværnet med retning lige imod min bil. Jeg undvej, så den ikke røg
direkte i forruden, men det kostede et sidespejl, da der ikke var plads til
mig i inderbanen, og jeg derfor ikke kunne undgå pladen helt. Heldigvis er
huset beregnet til at kunne rives halvvejs af, så det var kun selve glasset
der blev knust. Efterfølgende kunne jeg se noget der mindede om 18 biler i
spejlet, selvom der kun var en enkelt bag mig :)

På hjemturen var jeg lige nået over Lillebæltbroen, da der sad to sten
næsten midt i forruden med store stenslag til følge.

Jeg har postet et lignende indlæg et andet sted, og der var der en der
sendte mig dette link, som omhandler flamingoen:

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=351186&r=2

Er der nogen der kan fortælle mig hvad firmaet hedder? Det var lidt svært at
se det, når man strøg forbi på motorvejen, og pludselig skulle koncentrere
sig om knust glas og hakker i lakken.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-03-07 00:03

I klippet kan man se, at politiet var ude og samle pladerne op, så ring til
Odense politi og spørg dem. Det må stå på deres døgnrapport.

Kurt

Fra : Claus Fabritius

Dato : 19-03-07 07:44

>I klippet kan man se, at politiet var ude og samle pladerne op, så ring til
>Odense politi og spørg dem. Det må stå på deres døgnrapport.
God idé :)
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Claus Fabritius

Dato : 20-03-07 16:04

"Claus Fabritius" <u-s-e-n-e-t @ fabritius . nu minus -> skrev i en
meddelelse news:45fdb2d4$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> at se det, når man strøg forbi på motorvejen, og pludselig skulle
> koncentrere sig om knust glas og hakker i lakken.

Der er nyt i "sagen". En hjælpsom bruger på forum skrev til mig hvem der
havde byggeriet ved Langeskov. Jeg gav dem et kald og blev sendt videre til
projektlederen. Han kunne fortælle mig at det var et firma ved navn Skantag
i Skanderborg der havde ansvaret for flamingopladerne.

Jeg ringede til Skantag og fik en dame i røret. Hun kunne fortælle mig, at
det var min bilforsikring der skulle dække skaden, og så måtte de tage fat i
Skantags forsikringsselskab efterfølgende. Jeg fortalte selvfølgelig at jeg
ikke havde en kaskoforsikring. Så blev hun helt stille. Så var der ikke så
meget at gøre, og deres forsikringmægler sagde at de var en stormskade, og
mente derfor ikke at de var ansvarlige. Altså var der ikke andre til at
betale skaden end mig selv.

Så er der vel ikke andet at gøre, end selv at betale skaden. Rimelig
bittert, når der er nogen der erkender at det er deres flamingoplader der
har smadret mit sidespejl.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 20-03-07 16:39

"Claus Fabritius" <u-s-e-n-e-t @ fabritius . nu minus -> writes:

> [...]
>
> Så er der vel ikke andet at gøre, end selv at betale skaden. Rimelig
> bittert, når der er nogen der erkender at det er deres flamingoplader der

Øh, det lyder lidt uldent. De kan da ikke have forskelligt ansvar
afhængig af om du er kaskoforsikret. Men det er måske heller ikke det
de mener.

Hvis det tæller som en stormskade, så er det vist rigtigt at du er på
den, ligesom ved tagsten, træer og oversvømmelse. Jeg tror kun du har
en chance hvis virksomheden kan siges at have sjusket med fastgøringen
så det er ansvarsforsikringen der tæller. Og man får ikke mange
advokattimer for prisen på et sidespejl...

Et lille ring til Forsikringsoplysningen måske?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-03-07 17:02

Claus Fabritius brought next idea :
> [...]
> mente derfor ikke at de var ansvarlige. Altså var der ikke andre til at

Hvis du har kasko vil dit forsikringsselskab hente pengene hos Skantag
eller deres forsikring. Hvis du ikke har kasko skal du selv gøre
arbejdet. Hvis du sender en regning til firmaet så kan du efterfølgende
sende rykkere og i sidste ende sende firmaet til Inkasso. Det er det
arbejde dit forsikringsselskab ville gøre for dig hvis du havde kasko,
nu må du gøre det selv når du ikke har.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 20-03-07 17:58

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> forsikringsselskab ville gøre for dig hvis du havde kasko, nu må du gøre

Jeg er nok bare forvent. Sidste gang der var en der påkørte min bil skulle
jeg bare sende den på værsted, og så klarede modpartens forsikring
regningen. Jeg havde ærligt talt forventet noget lignende denne gang. Godt
nok drejer det sig ikke om voldsomt mange penge, men når det er deres plader
der har forvoldt skaden burde det også være dem der betalte regningen. Jeg
har selvfølgelig forståelse for at der kan ske ting der er uden for deres
magt at forhindre, men så meget blæste det da heller ikke. Havde det været
orkan kunne jeg forstå at pladerne kunne rives fri.

Men som sagt - Der er nok ikke meget andet at gøre, end at betale selv.
--
MVH
Claus Fabritius

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 20-03-07 18:19

Claus Fabritius wrote on 20-03-2007 :

> Jeg er nok bare forvent. Sidste gang der var en der påkørte min bil skulle
> jeg bare sende den på værsted, og så klarede modpartens forsikring regningen.

Det BURDE også være sådan - men du ved hvordan forsikringsselskaber er,
de betaler ikke en øre mere end de bliver tvunget til.

> Men som sagt - Der er nok ikke meget andet at gøre, end at betale selv.

Det kommer an på hvor meget du gider slås med dem.