/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Erfaringer søges med Seat Altea 2.0 TDI DS~
Fra : Ukendt


Dato : 18-03-07 16:47

Jeg var ude og prøve sådan en Altea 2.0 TDI DSG på gule plader i dag og den
kører sgu godt. Er der noget man skal være opmærksom på ved denne bil og
hvor meget rabat burde man kunne få på den, når man køber ekstraudstyr oveni
for 30.000kr og han tilgengæld giver samme beløb (30.000kr) for min Astra
1.6 16v st.car '98?
Mvh
LarsZK



 
 
Lars Knudsen (18-03-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 18-03-07 20:38

On Sun, 18 Mar 2007 16:46:53 +0100, "LarsZK" <please..> wrote:

>Jeg var ude og prøve sådan en Altea 2.0 TDI DSG på gule plader i dag og den
>kører sgu godt. Er der noget man skal være opmærksom på ved denne bil og
>hvor meget rabat burde man kunne få på den,

Næh - har samme motor og gear i en Skoda Octavia som jeg nu snart har
rullet 30.000 km... Ingen problemer... Og automatgearet er stærkt
vanedannende!


** Lars


Ukendt (18-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-03-07 22:37


"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
news:765rv2hkh9k0ktoeqflvsfjgltaio927l9@4ax.com...
> On Sun, 18 Mar 2007 16:46:53 +0100, "LarsZK" <please..> wrote:
>
>>Jeg var ude og prøve sådan en Altea 2.0 TDI DSG på gule plader i dag og
>>den
>>kører sgu godt. Er der noget man skal være opmærksom på ved denne bil og
>>hvor meget rabat burde man kunne få på den,
>
> Næh - har samme motor og gear i en Skoda Octavia som jeg nu snart har
> rullet 30.000 km... Ingen problemer... Og automatgearet er stærkt
> vanedannende!
>
>
> ** Lars

Ja det er godt nok et dejligt gear, men der er altså også noget spark i den
motor
Mvh
LarsZK
>



Flemming (18-03-2007)
Kommentar
Fra : Flemming


Dato : 18-03-07 21:21

LarsZK wrote:
> Jeg var ude og prøve sådan en Altea 2.0 TDI DSG på gule plader i dag
> og den kører sgu godt. Er der noget man skal være opmærksom på ved
> denne bil og hvor meget rabat burde man kunne få på den, når man
> køber ekstraudstyr oveni for 30.000kr og han tilgengæld giver samme
> beløb (30.000kr) for min Astra 1.6 16v st.car '98?
> Mvh
> LarsZK

Du kan kigge forbi http://seatclub.dk/index.php , der er massere af erfaring
med lige netop Seat Altea

--
Mvh. Flemming
Skal du med ud og køre http://www.hotcup.dk



Ukendt (18-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-03-07 22:38


"Flemming" <123spam4me@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:45fd9f57$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> LarsZK wrote:
>> Jeg var ude og prøve sådan en Altea 2.0 TDI DSG på gule plader i dag
>> og den kører sgu godt. Er der noget man skal være opmærksom på ved
>> denne bil og hvor meget rabat burde man kunne få på den, når man
>> køber ekstraudstyr oveni for 30.000kr og han tilgengæld giver samme
>> beløb (30.000kr) for min Astra 1.6 16v st.car '98?
>> Mvh
>> LarsZK
>
> Du kan kigge forbi http://seatclub.dk/index.php , der er massere af
> erfaring med lige netop Seat Altea
>
> --
> Mvh. Flemming
> Skal du med ud og køre http://www.hotcup.dk

Ja der har jeg været inde og snuse lidt. Det er et godt sted at få stillet
sin nysgerighed når det kommer til Seat.
Mvh
LarsZK
>
>



Klaus D. Mikkelsen (~ (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen (~


Dato : 19-03-07 06:55

On 18 Mar., 22:36, "LarsZK" <please..> wrote:
>
> Ja det er godt nok et dejligt gear, men der er altså også noget spark i den
> motor

Jeg er ikke helt enig med gearkasssen. Den vil skifte noget senere end
jeg vil.

Men måske det har noget at sige at jeg kører med læs på. Min Touran
(2,0 TDI med DSG) vejer 1900 kg med mig ombord......


Klaus


TheTransporter (19-03-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 19-03-07 23:35

On 18 Mar 2007 22:54:53 -0700, "Klaus D. Mikkelsen (google groups)"
<moppemail@gmail.com> wrote:

>On 18 Mar., 22:36, "LarsZK" <please..> wrote:
>>
>> Ja det er godt nok et dejligt gear, men der er altså også noget spark i den
>> motor
>
>Jeg er ikke helt enig med gearkasssen. Den vil skifte noget senere end
>jeg vil.
>
>Men måske det har noget at sige at jeg kører med læs på. Min Touran
>(2,0 TDI med DSG) vejer 1900 kg med mig ombord......

DSG gearet skifter fint i "min" Passat Variant når at det er sat i D.
Smækker jeg den i sport skifter den logisk nok noget senere :P

---
Mvh
TheTransporter
Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Ukendt (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-07 10:22


"LarsZK" <please..> skrev i en meddelelse
news:45fd5ef8$0$6261$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Jeg var ude og prøve sådan en Altea 2.0 TDI DSG på gule plader i dag og
> den kører sgu godt. Er der noget man skal være opmærksom på ved denne bil
> og hvor meget rabat burde man kunne få på den, når man køber ekstraudstyr
> oveni for 30.000kr og han tilgengæld giver samme beløb (30.000kr) for min
> Astra 1.6 16v st.car '98?
> Mvh
> LarsZK

Hej.


Har en Altea 2,0 TDi med DSG '06 model (ville ikke undvære DSG ! )

den har dejligt med motorkraft og følger fint trafikken , men der er en
del støj i kabinen, hjul støj fra varerummet samt vindstøj fra spejle ?
eller den underlige plast bakke/liste der skjuler viskerne ?, samme liste er
_pisse_ irriterende når det er sne/slud vejr,
da alt sneen pakkes derude så viskerne til sidst slet ikke kan komme på
plads !, så er det ind til siden slukke for motoren, køre viskerne i service
position,
nederst på ruden, for at kunne grave sne/is fri.....
SEAT har lavet varme i forruden under viskerne, men den kan ikke smelte den
sne der ligger/pakkes der.

Vi kører mellem 14-15km/l (målt ) bilens forbrugs måler er noget mere
optimistisk, det både sommer og vinter (sommer dæk 225/40-18) de sluger jo
nok "lidt" diesel

Den har dårligt udsyn bagud, da den har store blinde vinkler, har faktisk et
par gange været ved at lave "parkeringsbuler", så jeg er glad for at jeg
ikke har ekstra tonede ruder bagi

Lige vores ?, vil gerne have en ca. 0,7-1,0 liter olie påfyldt mellem
service eftersynene ( 15000 km ), det er lidt irriterende,
da jeg er vandt til "Fransk baljepis !" HDi'er ( 206 & C5 ) hvor det ikke
var nødvendigt at efter fylde mellem services !

15000 km. service SEAT Ringsted
inkl. bremser adskilt/renset ( anbefalede værkstedet ! )
1889.- kr.

30000 km. service SEAT Hillerød
2400.- kr.

45000 km. service SEAT Hillerød
inkl. sporing/4 hjuls udmåling og nye viskerblade,
den havde "gnavet" lidt på indersiden af højre bagdæk (sommerdæk)
bilen er sænket ca. 35mm hos SEAT Ringsted, ved købet, de har
så ikke givet den en Sporing efterfølgende !
2607.- kr.

Det lyder som lidt af en klage sang , men vi er faktisk rigtigt glade for
bilen, og den skal da heller ikke skiftes foreløbig, det skulle da liiiiiige
være hvis/når man kan få en Altea
med en 170 hk/TDi og DSG .......


--
Mvh.
Dennis.
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=53084



Martin Johansen [600~ (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-03-07 14:45

> Lige vores ?, vil gerne have en ca. 0,7-1,0 liter olie påfyldt mellem
> service eftersynene ( 15000 km ), det er lidt irriterende,

Irriterende, måske. Almindeligt, ja.

> da jeg er vandt til "Fransk baljepis !" HDi'er ( 206 & C5 ) hvor det ikke
> var nødvendigt at efter fylde mellem services !

Fejl på målepinden ;)

En bil bruger olie hvad enten man vil indrømme det eller ej - nogen mere end
andre.

Vores nye diesel skal have ca. 1 liter efterfyldt mellem hver service indtil
videre, det er en anelse mere end min gamle SAAB, men absolut intet der
irriterer mig.

Faktisk ville det irritere mig hvis jeg intet forbrug kunne se på
pinden...... for så er der noget galt :)



Klaus D. Mikkelsen (~ (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen (~


Dato : 19-03-07 20:24

On 19 Mar., 20:16, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:
>
> Men min SAAB får skiftet 50% oftere end foreskrevet.. ikke fordi jeg regner
> med, at få mere for dne, men fordi jeg regner med, at det giver mig mere ro
> i sindet over, at det ihvertfald ikke er mig der skal igennem en renovering
> en gang til...

Jamen, bare du har ro i sindet....

Det gør bare ikke at andre biler ikka kan holde 500kkm på 30kkm
serviceintervaller.

VAG's 1,9 TDI fås også i 50 kkm intervaller.

Klaus


Klaus D. Mikkelsen (~ (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen (~


Dato : 19-03-07 15:44

On 19 Mar., 14:45, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:
>
> Irriterende, måske. Almindeligt, ja.

Lige i overkanten for en moderne motor

> Vores nye diesel skal have ca. 1 liter efterfyldt mellem hver service indtil
> videre, det er en anelse mere end min gamle SAAB, men absolut intet der
> irriterer mig.

Hvad er serviceinterval ?


> Faktisk ville det irritere mig hvis jeg intet forbrug kunne se på
> pinden...... for så er der noget galt :)

Eller motoren er tæt ?

Min 2 gamle "eenottere" brugte intet målbart på pinden mellem
eftersynene. De fejlede ikke noget.
Den nuværende 1,9 TDI bruger "meget olie", jeg oplevede at den skulle
have en liter halvvejs mellem eftersynene (1 liter på 15kkm).


Klaus


Martin Johansen [600~ (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-03-07 16:14

> Lige i overkanten for en moderne motor

Nej det mener jeg ikke.

> Hvad er serviceinterval ?

15kkm for Santa Fe og 10kkm for SAAB'en.

>Eller motoren er tæt ?

Næh.

>Min 2 gamle "eenottere" brugte intet målbart på pinden mellem
>eftersynene. De fejlede ikke noget.

Så har du 2 muligheder:

1. Fejl i afmålingen.
2. "Skidt" og møg i olien som kompenserer for det manglende olie.




Klaus D. Mikkelsen (~ (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen (~


Dato : 19-03-07 17:18

On 19 Mar., 16:14, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:
>
> 15kkm for Santa Fe og 10kkm for SAAB'en.

Det var ikke meget.

> Så har du 2 muligheder:
>
> 1. Fejl i afmålingen.
> 2. "Skidt" og møg i olien som kompenserer for det manglende olie.

Nej fejl i afmålingen er sku noget svært på en oliepind.
Skidt i olien er sku også noget besværligt da olien havde praktisk
taget samme farve når den blev tappet af igen.

Det var såmænd bare så simpelt at det var en fin lille motor uden
nævneværdigt olieforbrug.


Klaus

Klaus


Martin Johansen [600~ (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-03-07 17:23

>Det var ikke meget.

Heldigvis.. lange serviceintervaller er noget markedsføringsafdelingen har
skabt.

SAAB'en har officielt 20kkm mellem service..

> Nej fejl i afmålingen er sku noget svært på en oliepind.

Ja.. men... nej siger ikke noget.. .lol



Klaus D. Mikkelsen (~ (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen (~


Dato : 19-03-07 17:41

On 19 Mar., 17:23, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:
>
> Heldigvis.. lange serviceintervaller er noget markedsføringsafdelingen har
> skabt.

Sjovt nok virker det udemærket....


> Ja.. men... nej siger ikke noget.. .lol

Hov hov......

Klaus


Lars Knudsen (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 19-03-07 19:31

On 19 Mar 2007 09:41:21 -0700, "Klaus D. Mikkelsen (google groups)"
<moppemail@gmail.com> wrote:

>> Heldigvis.. lange serviceintervaller er noget markedsføringsafdelingen har
>> skabt.
>Sjovt nok virker det udemærket....

Ja plus at vi der kører lidt længere end gennemsnittet om året kan
købe en bil der ikke skal til service en gang hver anden måned.

Skodaen ruller cirka 60.000 km årligt, det samme gjorde den gamle BMW
så serviceintervaller på meget mindre end 30.000 km bliver altså en
smule irriterende.

** LarW

Martin Johansen [600~ (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-03-07 19:46

> Ja plus at vi der kører lidt længere end gennemsnittet om året kan
> købe en bil der ikke skal til service en gang hver anden måned.
>
> Skodaen ruller cirka 60.000 km årligt, det samme gjorde den gamle BMW
> så serviceintervaller på meget mindre end 30.000 km bliver altså en
> smule irriterende.

Gad vide hvordan de indre dele har det hvis man åbner op og kigger...



Lars Knudsen (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 19-03-07 19:50

On Mon, 19 Mar 2007 19:46:12 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>> Ja plus at vi der kører lidt længere end gennemsnittet om året kan
>> købe en bil der ikke skal til service en gang hver anden måned.
>> Skodaen ruller cirka 60.000 km årligt, det samme gjorde den gamle BMW
>> så serviceintervaller på meget mindre end 30.000 km bliver altså en
>> smule irriterende.
>Gad vide hvordan de indre dele har det hvis man åbner op og kigger...

Ja formentlig da udmærket. BMW'en havde kørt 260.000 km på foreskrevne
intervaller (dvs olieskift hver 30.000 km) og motoren fejlede
ingenting.

** Lars


Martin Johansen [600~ (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-03-07 19:59

> Ja formentlig da udmærket. BMW'en havde kørt 260.000 km på >foreskrevne
> intervaller (dvs olieskift hver 30.000 km) og motoren fejlede
> ingenting.

Nej og min SAAB der havde kørt 300kkm fejlede heller intet... troede man...

Hvis du ikke har haft den åbnet op så siger det desværre intet om standen af
de ædlere dele...




Lars Knudsen (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 19-03-07 20:08

On Mon, 19 Mar 2007 19:59:06 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>> Ja formentlig da udmærket. BMW'en havde kørt 260.000 km på >foreskrevne
>> intervaller (dvs olieskift hver 30.000 km) og motoren fejlede
>> ingenting.
>
>Nej og min SAAB der havde kørt 300kkm fejlede heller intet... troede man...
>
>Hvis du ikke har haft den åbnet op så siger det desværre intet om standen af
>de ædlere dele...

Nej klart nok. Men det er jo så også for langt de flestes vedkommende
ligemeget om motoren så kun kører 500.000 km i stedet for 600.000
fordi man har kørt med fabrikkens serviceintervaller i stedet for at
opfinde sine egne.

Face it - man får *intet* retur når man sælger sin brugte bil for at
have skiftet olie+oliefilter hyppigere end fabrikken foreskriver.


** Lars


Martin Johansen [600~ (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-03-07 20:16

> Face it - man får *intet* retur når man sælger sin brugte bil for at
> have skiftet olie+oliefilter hyppigere end fabrikken foreskriver.

Vores Hyundai får skiftet efter foreskrifterne. Jeg har intet forhold til
den som sådan.

Men min SAAB får skiftet 50% oftere end foreskrevet.. ikke fordi jeg regner
med, at få mere for dne, men fordi jeg regner med, at det giver mig mere ro
i sindet over, at det ihvertfald ikke er mig der skal igennem en renovering
en gang til...



Lars Knudsen (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 19-03-07 20:22

On Mon, 19 Mar 2007 20:16:10 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Men min SAAB får skiftet 50% oftere end foreskrevet.. ikke fordi jeg regner
>med, at få mere for dne, men fordi jeg regner med, at det giver mig mere ro
>i sindet over, at det ihvertfald ikke er mig der skal igennem en renovering
>en gang til...

Fair nok - og det er nok rigeligt prisen værd hvis det giver ro i
sindet.

** Lars


Martin Johansen [600~ (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 19-03-07 20:28

> Fair nok - og det er nok rigeligt prisen værd hvis det giver ro i
> sindet.

Plus, at jeg går og hygger mig med det.. der er ikke noget bedre, end at
have udført service på bilen, krydset af i sit hjemmelavede skema, vaske
bilen og så "prøvekøre" den...




Lars Knudsen (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Lars Knudsen


Dato : 20-03-07 16:06

On Mon, 19 Mar 2007 20:28:19 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>> Fair nok - og det er nok rigeligt prisen værd hvis det giver ro i
>> sindet.
>Plus, at jeg går og hygger mig med det.. der er ikke noget bedre, end at
>have udført service på bilen, krydset af i sit hjemmelavede skema, vaske
>bilen og så "prøvekøre" den...

Ahja.. Men så er det jo også noget helt andet hygge...

Jeg gider ikke selv så for mit vedkommende ville der være tale om at
betale en eller anden timeløn af mine skattebefængte lønkroner og den
slags forsøger jeg helst at undgå hvis det ikke er nødvendigt..


** Lars

Martin Johansen [600~ (20-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 20-03-07 16:18

> Ahja.. Men så er det jo også noget helt andet hygge...

Jep :)

> Jeg gider ikke selv så for mit vedkommende ville der være tale om at
> betale en eller anden timeløn af mine skattebefængte lønkroner og den
> slags forsøger jeg helst at undgå hvis det ikke er nødvendigt..

Jeg gider heller ikke på Santa Fe'en.. har intet forhold til den som jeg har
til SAAB'en. Svært, at forklare, men et eller andet sted kan den rende mig
et vist stykke.. .. hehe... har garanti på den og har den fælles med konen.
Alt hvad der sker med den overdrages til forhandleren.




Ukendt (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-07 19:56

On Mon, 19 Mar 2007 19:46:12 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>> Ja plus at vi der kører lidt længere end gennemsnittet om året kan
>> købe en bil der ikke skal til service en gang hver anden måned.
>>
>> Skodaen ruller cirka 60.000 km årligt, det samme gjorde den gamle BMW
>> så serviceintervaller på meget mindre end 30.000 km bliver altså en
>> smule irriterende.
>
>Gad vide hvordan de indre dele har det hvis man åbner op og kigger...
>

Hvis den bliver kørt godt varm hver gang formodentlig bedre end hvis
du åbner min svigermors Kadytt, som nu kører 2K om året, oftest 600 m
hver vej til supermarkedet ) (bilen kører imponerende godt, selv
med kun 115K på bagen efter 21 år)
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi
Fiat Punto JTD

Brian (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 19-03-07 20:50

Martin Johansen [6000] wrote:
>> Ja plus at vi der kører lidt længere end gennemsnittet om året kan
>> købe en bil der ikke skal til service en gang hver anden måned.
>>
>> Skodaen ruller cirka 60.000 km årligt, det samme gjorde den gamle BMW
>> så serviceintervaller på meget mindre end 30.000 km bliver altså en
>> smule irriterende.
>
> Gad vide hvordan de indre dele har det hvis man åbner op og kigger...

Du ville næppe kunne finde så mange "gamle" taxa'er til salg, hvis
serviceintervallet var sat for højt. Vognmanden står helt sikkert ikke og
fedter i perlegruset, for at være god ved bilen.

/Brian



Klaus D. Mikkelsen (~ (19-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen (~


Dato : 19-03-07 20:01

On 19 Mar., 19:46, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:
>
> Gad vide hvordan de indre dele har det hvis man åbner op og kigger...

Fint, den skal nok holde længere end resten af bilen....

Klaus


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste