Opbevaring af sæder
Fra : Tom

Dato : 17-03-07 21:30

Hej

Er lidt i tvivl om jeg skal opbevare mine veloursæder eller forsøge at sælge
dem.
Hvis jeg vælger at opbevare dem på loftet, hvordan gøres dette bedst så de
ikke tager skade. Loftet er tørt og har ingen varme om vinteren og er
sikkert drønvarmt om sommeren.

Skal jeg pakke sæderne ind i en plastfolie og evt. med et par åndehuller
eller hvad?

Har masser af plads på loftet så det gør intet at de skal ligge der en del
år.

PS: Sæderne er incl airbag til en mondeo

--
Tom

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 17-03-07 23:19

Tom wrote:

> [...]
> og er sikkert drønvarmt om sommeren.
>
> Skal jeg pakke sæderne ind i en plastfolie og evt. med et par

Tjaa. Mine forældre havde nogle gamle stofmøbler opbevaret på lignende
loftrum i 30-40 år og de har faktisk ikke taget skade.
Hvis det var mig, ville jeg bare ligge plastik over sæderne, for snavs, så
der stadig kan komme luft ind til sæderne.

> PS: Sæderne er incl airbag til en mondeo

Nøj, hvor blev jeg overrasket.

mvh
Henning

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 18-03-07 09:55

> Skal jeg pakke sæderne ind i en plastfolie og evt. med et par åndehuller
> eller hvad?

Jeg havde de bagerste nakkestøtter fra den gamle Berlingo liggende i en
bundet sort plasticsæk på loftet i 8 år - da jeg sidste år solgte bilen, tog
jeg sækken ned, lod dem ligge i fri luft et par timer for at tage den lidt
hengemte duft - derefter var de som nye.
Du skal nok bare være sikker på at du ikke har mus og rotter på loftet - de
vil sikkert gerne bygge rede i sådan et møblement..

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Brian S Jensen

Dato : 18-03-07 21:46

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> år.
>
> PS: Sæderne er incl airbag til en mondeo

Hvorfor vil du gemme dem ?

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Brian

Dato : 18-03-07 21:51

Brian S Jensen wrote:

> Hvorfor vil du gemme dem ?

Tom er jyde, og vil derfor køre hans bil helt (endnu længere ) i bund,
før han skiller sig af med den. Til den tid, får han ikke ekstra penge for
den, fordi han har bygget bilen mere eller mindre om til en ST200. Derfor er
det jo rart, stille og roligt at kunne afmontere det der kan sælges, sætte
bilen i org. stand, og dermed slå en ekstra skilling af det

Det er selvfølgelig bare spekulationer fra min side, men sådan ville jeg
gøre - og jeg er jyde

/Brian

Fra : ShutEye

Dato : 19-03-07 23:43

> Det er selvfølgelig bare spekulationer fra min side, men sådan ville jeg
> gøre - og jeg er jyde

Sjovt - at der sådan følger specifikke personlige 'egenskaber' med hvis man
bare er jyde ...

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-03-07 07:58

ShutEye wrote:

> Sjovt - at der sådan følger specifikke personlige 'egenskaber' med hvis man
> bare er jyde ...

'jyde' er pseudonym for 'nærig' for dem der skammer sig over deres
økonomiske bevidsthed

--
vh
Torben