Hvad er en Toyota Starlet årg 97 værd i en~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-03-07 19:49

Nu er det ikke en salgsannonce
Men endelig er vi ved at få overtalt min svigermor, at hun skal gi slip på
sin bil.
Hendes kørekort er udløbet og politiet vil ikke forny det, fordi hun er for
ukoncentreret og forvirret.
Faktisk har hun fået brev fra politimesteren, hvor der skrives, at hun ikke
vil kunne generhverve kortet.

Alligevel har hun levet i håbet om at få lov til at tage kørekortet igen.
Men nu er den der vist. Noget plejepersonale har spottet hende i vognen, og
har revet armen så grundigt om på hende med trusler om politi og
konfiskation, at hun ikke tør vove det mere. Så nu er hun ved at være moden
til et salg af potten.

Så i det øjeblik, jeg får en fuldmagt til at sælge potten, ryger den afsted.
Hun skal ikke ha lov til at snige sig ud bag rattet igen.

Men hvad skal jeg forlange for sådan en Toyota Starlet årgang 97 vist nok
oktober 97?
Jeg er jo nødt til at sørge for, at hun får en god pris.
Det er en 1,3 XLi 3 døres uden nogen form for bekvemmeligheder ud over
servostyring.
Vognen er regelmæssigt undervognsbehandlet hvert andet år. Sidste gang dog
nok for over 3 år siden.
Kilometerstanden er kun sølle 75.000 km med en ejer.
Bilen er i en lys grøn metallak, Petroleumsgrøn, hed den vist.
Lakken står fint uden nogen form for rustanmærkninger faktisk næsten som ny.
Bilen står på pæne alufælge med Michelindæk, og der er vintersko til den på
stålfælge.

Jeg kørte bilen til syn forrige år, og den gik igennem uden anmærkninger.
Den skal afsted til syn nu her, hvad jeg også klarer, og den gennemgår da
lige et eftersyn inden.

bilen har været 3-4-5 gange været småskadet (påkørsel af sten ved parkering,
bumpet op i røven af en anden med lav fart osv.bilkabuler og den slags.
(Ingen har sagt, at hun var en god billist Alle er de reparet til UG, og
selv flere år efter de første af slagsen er der ingen synlige tegn på rust
overhovedet. (Værkstedet har været meget kompetent)
Bilen har ikke været udsat for større skader.

Umiddelbart kører bilen fejlfrit, men jeg synes, den er lidt blød i koderne.
Jeg skal lige ha tjekket dæktrykket, men det kan også være fordi, min egen
Citroen C3 er nyere og fastere i det.
Bremserne virker en anelse bløde i det, men de skal også lige køres rene for
rust (Bilen holder jo stille lige nu)
Men alt det blir der vel taget hånd om ved serviceeftersynet.
Bilen har, så vidt jeg ved, overholdt alle serviceeftersyn.
Intriøret er i meget fin stand.
Motorrummet ser fint ud, bortset fra at det kunne trænge til en
vask - -Ingen oliespild eller lign. Eneste ting er køleren, der lider af
begyndende mazdatitis -korrosion af lamellerne nedefra og op. Den vil stå
til udskiftning i løbet af et år eller to.

Hvad må jeg forlange for sådan en lille potte nysynet og serviceret?
Jeg have i grunde overvejet den som konebil selv, men jeg synes ikke, jeg
kan tillade mig at sælge den billigt til mig selv.
Det er vigtigere at maksimere salgsprisen til gavn for svigermor.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-07 20:01

On Sat, 17 Mar 2007 19:49:22 +0100, "Frodo Nifinger"
<jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>kan tillade mig at sælge den billigt til mig selv.
>Det er vigtigere at maksimere salgsprisen til gavn for svigermor.

Du kan jo hurtigt finde annoncer med priser på 60-70 k opdagede jeg
ved et hurtigt check på bilpriser.dk - det er dog forhandlerpriser og
under forudsætning af, at bilen er nysynet. Realistisk er den vel ca.
30-35 k værd i ren handel med forhandler - måske lidt mere.
Forhandleren kan så sælge den for måske 60k og give en formue for en
værdiløs æske i bytte og alle er glade (han skal så lige give
garanti osv)
Så nysynet i omegnen af 40-45 k i privat handel, måske udbud til 50
for lige at have lidt at give af. Du skal nok blive kimet ned af folk,
der vil gavmildt vil give hele 20-25 k for potten, selv om du
forlanger det dobbelte. Been there, done that - og hørt min portion af
"fuck dig", når du afviser den dårligt dansktalende mulige køber.
Endnu værre er de, der når frem - prøvekører bilen og så skambyder
den. "Nu har jeg spildt en halv dag på din møgbil"!!......jow, jow....
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Tom

Dato : 17-03-07 20:29

<Ivan Madsen> skrev i en meddelelse

> [...]
> Endnu værre er de, der når frem - prøvekører bilen og så skambyder
> den. "Nu har jeg spildt en halv dag på din møgbil"!!......jow, jow....

Jeg ville være flabet og sige til den potentielle køber "Så husk at læse
PRISEN før du kører på prøvetur næste gang"....sådan en botnakke

--
Tom

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-03-07 20:58

> [...]
> Endnu værre er de, der når frem - prøvekører bilen og så skambyder
> den. "Nu har jeg spildt en halv dag på din møgbil"!!......jow, jow....
Hehe, det lyder godt nok gustent.

Jeg har en eller anden mistanke om, at så snart, jeg har hevet bilen gennem
syn, så nægter hejren igen at sælge.
Så er jeg da fri for at slåsse med at sælge den, men tanken om, at hun så
måske fistrer rundt i potten uden kørepap, netop fordi jeg har synet bilen,
plager mig på den anden side også.
Jeg kan kun håbe på, at plejepersonalet har skræmt hende så meget, at hun
simpelthen ikke tør ...!

Lidt en øv-situation. Jeg er nødt til at syne den for at sikre en god
salgspris, men risikerer så til gengæld at hun pga mig triller videre - Og
hun bør ikke føre et motorkøretøj! Men så længe hun er myndig, kan jeg jo
ikke sælge potten hen over hovedet på hende. Ville ellers gerne

Jeg tror, du rammer rigtigt med de 45 kilo.

Bilpriser.dk siger en købspris hos en forhandler på 53500 kr fejlfri, så det
er nok ikke helt skævt.

Bilen ser forresten fuldstændig ud som den her:
http://www.bilpriser.dk/car.do?carid=172639&carpage=-1
Bare 2 år ældre og med alufælge og så med tilhørende vintersko på stålfælge.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Allan F

Dato : 19-03-07 16:21

> [...]
> hun bør ikke føre et motorkøretøj! Men så længe hun er myndig, kan jeg jo
> ikke sælge potten hen over hovedet på hende. Ville ellers gerne

Så ville den mest åbenbare løsning jo være, at pille minus-polen fra
batteriet. Så kommer hun jo ikke langt.

Allan F

Fra : Mikkel Lund

Dato : 17-03-07 20:04

Frodo Nifinger skrev:
>Hvad er en Toyota Starlet årg 97 værd i en privat handel:

60000 eller lidt under.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"