Mazda 2
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 17-03-07 14:10

Da min VW Polo 1.3 1985 skal pensioneres snart (næste syn er august),
er jeg på jagt efter en ny bil. Jeg regner med at købe en nyere bil
(2-5 år gammel).

Har kig på en Mazda 2, men den er desværre ikke med i brugtvogn revyen
2006, så derfor har jeg nogle spørgsmål:

1. I følge Mazdas hjemmeside har den ABS med EBD og EBA. Er det det
samme som ESP ?

2. I følge Mazdas hjemmeside findes den kun i to versioner. 1.4 og 1.6
benzin, hvortil man kan købe metallakering, mirai-pakke samt
aircondition. Men på bilbasen.dk sælges en del Mazda 2 comfort. Er det
en udgået variant, og hvad er forskellen ?

3. Har Mazda 2 en forgænger som Mazda 3 har 323eren ?

4. Er rustbeskyttelsen ligeså dårlig som Mazda 3 og 323 ?

5. Plusser og minusser ved Mazda 2 ?

6. Jeg er vant til selv at lave service (olie, filtre, bremseklodser,
kølevæske, tændrør etc.) på min Polo. Kan man det på en nyere bil,
eller er de så high-tech, at den skal på værksted for service?

mvh
Michael Kristensen

Fra : Bjarne Rosenkrands

Dato : 17-03-07 15:59

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
3. Har Mazda 2 en forgænger som Mazda 3 har 323eren ?

mvh
Michael Kristensen

Der er Mazda Demio
http://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_Demio

Bjarne

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 18-03-07 11:39

>1. I følge Mazdas hjemmeside har den ABS med EBD og EBA. Er det det
>samme som ESP ?

Nej.

> [...]
>aircondition. Men på bilbasen.dk sælges en del Mazda 2 comfort. Er det
>en udgået variant, og hvad er forskellen ?

Højst sandsynligt. Det sker ofte at forhandlerne laver specielle kampagne
modeller.

/Kasper Hansen

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 18-03-07 18:51

On 18 Mar., 11:38, "Kasper Hansen [8270]" <n...@SLETpostmand.com>
wrote:

> Nej.

Hvad er forskellen?

> Højst sandsynligt. Det sker ofte at forhandlerne laver specielle kampagne
> modeller.

Så der er altså tale om en trationel mazda 2 med noget ekstraudstyr?

mvh
Michael Kristensen