Lakforsegling og dinetrol.
Fra : Henrik

Dato : 17-03-07 13:00

Hej

Jeg har netop fået lak forseglet min nye bil på et cartec centre, bilen
blev fra ny leveret dinetrol behandlet! Efter 3 uger fik jeg den
behandlet, nu efter en lille uge, kan jeg se at der igen er begyndt at
komme lidt overskuds dinetrol ud. som vanligt ved spejlen hvordan bør
jeg behandle det, jeg formoder ikke at det er smart at bruge den
rensebenzin som man normalt bruger, da det formodentlig også vil tage
behandlingen, kan man formode at en alm. bilvask vil tage det eller
hvordan skal jeg forholde mig med hensyn til det.

Hilsen Henrik

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-03-07 13:14

Henrik wrote:

> rensebenzin som man normalt bruger, da det formodentlig også vil tage
> behandlingen, kan man formode at en alm. bilvask vil tage det eller
> hvordan skal jeg forholde mig med hensyn til det.

Tag det med lampeolie. Pava plejer at give en lille flaske
"undervognsbehandlingsopløsningsmiddel" med efter behandling. Det lugter
mistænkeligt af lampeolie, og det tager som bekendt tjære helt fint.

Bilvask vil sikkert bare tvære det rundt.

--
vh
Torben

Fra : Henrik

Dato : 17-03-07 13:17

On 2007-03-17 13:14:17 +0100, Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> said:

> [...]
> fint.
>
> Bilvask vil sikkert bare tvære det rundt.

Ja det er den flaske jeg snakker om, er bare bange for at det også
tager lakbehandlingen!!

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 17-03-07 13:31

Henrik <dykRE@MOVEmil.dk> writes:

> Ja det er den flaske jeg snakker om, er bare bange for at det også
> tager lakbehandlingen!!

Det behøver du vist ikke at bekymre dig om. Yaris'en blev lakforseglet
og Pavabehandlet i den rækkefølge. Til gengæld skal man passe på ikke
at have flaske+svamp liggende i et varmt bagagerum...

Fra : Henrik

Dato : 17-03-07 13:39

On 2007-03-17 13:30:39 +0100, Peter Dalgaard <p.dalgaard@biostat.ku.dk> said:

> Det behøver du vist ikke at bekymre dig om. Yaris'en blev lakforseglet
> og Pavabehandlet i den rækkefølge. Til gengæld skal man passe på ikke
> at have flaske+svamp liggende i et varmt bagagerum...

Tjek..... Good point.

Vi fluks fjerne den..

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 17-03-07 13:39

Henrik wrote:

> Ja det er den flaske jeg snakker om, er bare bange for at det også tager
> lakbehandlingen!!

Det tror jeg ganske enkelt ikke der er nogen grund til at være bange
for. Du skal naturligvis ikke stå og gnubbe med svampen på det udløbne
dinitrol. Da jeg fik min bil behandlet sidste år skulle man bare lige
fugte svampen og så kunne det tøres af i næsten eet strøg.

Tror også at lakforseglingen er mere robust, ellers ville den jo nok
også blive slidt af ligeså snart du kørte i bilvask.

Thomas