Køb af brugt Passat TDI med udskiftet moto~
Fra : Simon Green Walther-~

Dato : 16-03-07 17:33

Hej NG.

Link:
http://www.toppbiler.dk/showcar.php?maerkemodel=VW%20Passat%201,9%20TDI%20%20Trendline%20ST:Car&bil=20070314155017

Denne bil har ifølge telefonsamtale med sælger kørt ca. 450.000 km.
Motor 179.000 km.

Af et af billederne fremgår det at den er udstyret med automatgear.
Dette fremgår ikke af salgsteksten.

Jeg har ikke haft bil med automatgear før, men jeg tænker da at sådan
et er godt brugt efter 450.000 km. Hvordan tjekker man det?

Ville du ellers have betænkeligheder ved køb af denne bil?

MVH
Simon Green Walther-Larsen

Fra : \"Inkognito\"

Dato : 16-03-07 17:50

"Simon Green Walther-Larsen" <waltherlarsen_@_msn.com> skrev i en meddelelse

> Ville du ellers have betænkeligheder ved køb af denne bil?

Jep, jeg ville finde en anden. Dels er det ALT for mange km, og
dels har den været skadet i venstre side (dør og skærm omlak.).
Find en anden, der har kørt mindre - http://bilimport.tkrath.dk

Fra : Tom

Dato : 16-03-07 18:32

> [...]
> et er godt brugt efter 450.000 km. Hvordan tjekker man det?
>
> Ville du ellers have betænkeligheder ved køb af denne bil?

Jep STORE, tomatkassen er total udb*llet efter så mange Km. Hvis du ikke har
tænkt dig at lave rep. selv, så vil du næppe blive glad for bilen da den
forventelig skal ofte på værksted........så mange km vil ivilkårlig have sat
sine spor i ALT.
Sådan en bil nurde ikke koste mere end max 40-50.000 Kr......det er helt hen
i vejret med så mange km og så den pris.

Sæderne bærer også tegn af tydelig sved der har lagt sig som en gul
hinde.....adrrr det er vist kun lakken der kan sælge den bil

--
Tom

Fra : DerGolf

Dato : 16-03-07 19:46

> Denne bil har ifølge telefonsamtale med sælger kørt ca. 450.000 km.
> Motor 179.000 km.
Han glemmer da skrive på hjemmesiden at den har kørt så meget.
Der står den til 179 k km

Men man får nye tændrør med (griner)
mvh Mic

Fra : Rasmus

Dato : 16-03-07 21:18

"Simon Green Walther-Larsen" <waltherlarsen_@_msn.com> wrote in message
> [...]
> et er godt brugt efter 450.000 km. Hvordan tjekker man det?
>
> Ville du ellers have betænkeligheder ved køb af denne bil?

prisen er alt for høj hvis bilen har kørt 450tkm, den burde nok koste
omkring 90k

/Rasmus

Fra : Anders Majland

Dato : 16-03-07 22:21

> [...]
> et er godt brugt efter 450.000 km. Hvordan tjekker man det?
>
> Ville du ellers have betænkeligheder ved køb af denne bil?

Så ved en tilfældighed på en passat med automat hos Bjerregrav Autogenbrug.
Hvis jeg husker rigtigt havde den gået 350kkm og fået ny gearkasse ved
300kkm.... Så mon ikke at de har skiftet gearkassen med da de skiftede motor

/A

Fra : Allan F

Dato : 17-03-07 09:42

Har selv haft sådan en. Skiftede gearkasse ved 180k og igen ved 231k (2.
gang var garanti). Solgte ved 251k. Det der er helt sikkert en frikørt taxi.
Bevares - den er pæn og velholdt, men så vidt jeg kan se, er der brændmærker
på bagsædet. Læg mærke til skruehullet i fodhvileren i bunden, og mærkerne
på bagsiden af bagsædet samt skjolderne på bagsædet. Kig også på
friskluft-dysen i midten - lamellerne er beskadiget. Alle typiske tegn på
taxi-kørsel. Hvis der ikke er skiftet gummibøs i undervognen, så er den
slatten og leddeløs at køre. Gearkassen er garanteret ikke den originale.
Hvad mon der gemmer sig under de nye blanke trinlister? Sikkert afslidt lak
fra mange ind- og udstigninger. Rattet ser også meget slidt ud, især i
venstre side.

Inden du gør noget som helst andet, så få vished om gearkassen og
undervognen - og kør en prøvetur!

Allan F