Har selv haft sådan en. Skiftede gearkasse ved 180k og igen ved 231k (2.
gang var garanti). Solgte ved 251k. Det der er helt sikkert en frikørt taxi.
Bevares - den er pæn og velholdt, men så vidt jeg kan se, er der brændmærker
på bagsædet. Læg mærke til skruehullet i fodhvileren i bunden, og mærkerne
på bagsiden af bagsædet samt skjolderne på bagsædet. Kig også på
friskluft-dysen i midten - lamellerne er beskadiget. Alle typiske tegn på
taxi-kørsel. Hvis der ikke er skiftet gummibøs i undervognen, så er den
slatten og leddeløs at køre. Gearkassen er garanteret ikke den originale.
Hvad mon der gemmer sig under de nye blanke trinlister? Sikkert afslidt lak
fra mange ind- og udstigninger. Rattet ser også meget slidt ud, især i
venstre side.
Inden du gør noget som helst andet, så få vished om gearkassen og
undervognen - og kør en prøvetur!
Allan F
"Simon Green Walther-Larsen" <waltherlarsen_@_msn.com> skrev i en meddelelse
news:3eglv2lu7p8i7t1t9g5mbrfb4opf9drv09@4ax.com...
> Hej NG.
>
> Link:
>
http://www.toppbiler.dk/showcar.php?maerkemodel=VW%20Passat%201,9%20TDI%20%20Trendline%20ST:Car&bil=20070314155017
>
> Denne bil har ifølge telefonsamtale med sælger kørt ca. 450.000 km.
> Motor 179.000 km.
>
> Af et af billederne fremgår det at den er udstyret med automatgear.
> Dette fremgår ikke af salgsteksten.
>
> Jeg har ikke haft bil med automatgear før, men jeg tænker da at sådan
> et er godt brugt efter 450.000 km. Hvordan tjekker man det?
>
> Ville du ellers have betænkeligheder ved køb af denne bil?
>
> MVH
> Simon Green Walther-Larsen