Sønderbro i Aalborg
Fra : Ukendt

Dato : 16-03-07 00:06

Det er længe siden jeg har været i Aalborg sidst, men i forgårs var jeg
deroppe. Jeg kom ad motorvejen sydfra, og kørte fra ved frakørsel 27 så jeg
endte på den vej der hedder Sønderbro ved VW.
Er det bare min bil der er ved at være slidt, eller er den vej ELENDIG
asfalteret? Jeg har aldrig oplevet en stor vej i så ringe stand.

/Michael

Fra : Mikkel Lund

Dato : 16-03-07 07:15

Michael skrev:
> [...]
> Er det bare min bil der er ved at være slidt, eller er den vej ELENDIG
> asfalteret? Jeg har aldrig oplevet en stor vej i så ringe stand.

Ja, den er forfærdelig men der er også mange der kører for stærkt og det
hjælper ikke.

--
Hilsen Mikkel Lund
Jokeren i "Mænds ruin"

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-07 07:51

"Michael" <.............> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det bare min bil der er ved at være slidt, eller er den vej ELENDIG
> asfalteret? Jeg har aldrig oplevet en stor vej i så ringe stand.

I udadgående retning er det værst. Højre spor er i virkelig ringe stand. Det
skyldes til dels at der kører megen tung trafik til og fra motorvejen (og
selvfølgelig at det kun er 1% af de grønne afgifter/vægtafgift der bliver
anvendt på vores vejnet)
Hvorfor holdt vi op med at stemme CD?

Mvh Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-07 12:12

"TBJ" <bruussnabelaosprikdk> skrev i meddelelsen

> "Michael" <.............> skrev i en meddelelse

Aalborgs vel nok største og mest trafikerede kryds - Hobrovej, Østre Allé og
Kong Christians allé var VIRKELIG ringe.
Det blev først lavet, da man bogstaveligt talt var ved at lette fra jorden,
når man kørte igennem krydset fra Østre Allé til Kong Christians Allé eller
omvendt. Belægningen var helt kørt i dybe spor, som man kender det fra
motorvejens lastbilsspor.
Hvis ikke man lige var opmærksom, idet man passerede disse bump på tværs,
kunne man risikere at mist herredømmet over bilen.
Det var ikke fordi man skulle komme ret stærkt, men havde man ikke begge
hænder på rattet kunne det gå galt.

Det er utroligt hvor meget der skal til, før der bliver gjort noget ved veje
i ringe tilstand.
Der skal jo bo en lokalpolitiker på vejen, der risikerer at ødelægge sin bil
ved bumb.
Vi betaler da rigeligt til at de kan holde vores veje nogenlunde synes jeg.

For nogle år siden var vores vej blevet hullet (huller ca 15cm. dybe) Mange
klagede og der skete ikke noget, før en ældre dame væltede i et af hullerne
og brækkede en arm. Først der tog man sagen alvorligt og lappede vejen i
klatter. idag ser vejen næsten ligesådan ud.

Det er fanme for ringe!

/HB

Fra : Madsen58

Dato : 16-03-07 19:35

HB wrote:
> [...]
> af hullerne og brækkede en arm. Først der tog man sagen alvorligt og
> lappede vejen i klatter. idag ser vejen næsten ligesådan ud.

Ja det er nok fordi at de bruger alle pengene til at ændre city ringen fra 4
til 2 spor.
Politikerne!! de køre på cykel.
--
Hilsen Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-07 14:46

"Madsen58" <madsen58@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja det er nok fordi at de bruger alle pengene til at ændre city ringen fra
> [...]

Ja de tænker da ikke med hovedet mht. city ringen. Eller ligger der måske en
skjult dagsorden med det projekt?

Jeg tænker på om man vil besværligøre trafikken gennem Aalborg mest muligt,
for at gennemtvinge en tredje limfjordsforbindelse?
Man har da ihvertfald ikke lært af erfaringerne fra dengang man indsnævrede
Vesterbro.

/HB

Fra : Madsen58

Dato : 17-03-07 15:07

HB wrote:
> "Madsen58" <madsen58@hotmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Ja de tænker da ikke med hovedet mht. city ringen. Eller ligger der
> måske en skjult dagsorden med det projekt?

All trafik ud af byen, bivirkning er at alle forretninger med tiden også
flytter ud af byen.

> Jeg tænker på om man vil besværligøre trafikken gennem Aalborg mest
> muligt, for at gennemtvinge en tredje limfjordsforbindelse?

Det påvirkes vist mest af hvad de laver på vesterbro.

> Man har da ihvertfald ikke lært af erfaringerne fra dengang man
> indsnævrede Vesterbro.

Det må siges at det er den hel rigtige politik når bil trafikken er
stigende.
--
Hilsen Madsen

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-07 17:14

> Det må siges at det er den hel rigtige politik når bil trafikken er
> stigende.
> --
> Hilsen Madsen

Det er forhåbentlig ironisk ment?

/HB

Fra : Madsen58

Dato : 17-03-07 22:09

HB wrote:
> "Madsen58" <madsen58@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er forhåbentlig ironisk ment?

Sikker? Men set med SF briller er det sikkert rigtig
--
Hilsen Madsen