/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Forsikring RAV4 - specialbil ??
Fra : Frank


Dato : 15-03-07 19:55

Hej NG.

Vi har lige skiftet fra Toyota Avensis til Toyota RAV4, det fik
forsikringspræmien (kasko/ansvar) til at stige fra 4.700 kr til 9.700 kr.
Altså en stigning på 5.000 kr. årlig !

Forklaringen er, at en RAV4, er en "specialbil" som takseres under
"specialtarif".

Jeg har svært ved at se det rimelige (er på gule plader, så en totalskade
beløber sig til max. 245.000 kr - altså mindre end en Avensis) - er det
almindelig praksis eller er det specielt hos GF-forsikring ??

Jeg har godt set i dagspressen snakken om firehjulstrækkere og skader, men
synes ikke det kan være den eneste forklaring.

Venlig hilsen, Frank



 
 
Leonard (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 15-03-07 20:06

On Thu, 15 Mar 2007 19:54:59 +0100, Frank wrote:

> Forklaringen er, at en RAV4, er en "specialbil" som takseres under
> "specialtarif".

Risikoen for tyveri af bilen er større end med en standardæske.
--
Leonard
http://leonard.dk/

Brian (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 15-03-07 20:18

Frank wrote:

> Jeg har svært ved at se det rimelige (er på gule plader, så en
> totalskade beløber sig til max. 245.000 kr - altså mindre end en
> Avensis) - er det almindelig praksis eller er det specielt hos
> GF-forsikring ??

GF _er_ meget firkantede med hensyn til, hvad de betegner som specialbiler.
I Horsens afdelingen, er alt over 169Hk også at regne som en specialbil.

/Brian



Frank (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Frank


Dato : 15-03-07 20:23

>
> GF _er_ meget firkantede med hensyn til, hvad de betegner som
specialbiler.
> I Horsens afdelingen, er alt over 169Hk også at regne som en specialbil.
>
> /Brian
>

Hej Brian. RAV4éren har "kun" 136 Hk!

vh. Frank.



Brian (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 15-03-07 20:38

Frank wrote:

> Hej Brian. RAV4éren har "kun" 136 Hk!

Jamen det er jo nok fordi det er en 4x4 - det er jo farlige biler

Jeg ville bare styre udenom GF, og finde et andet selskab.

/Brian



Morten Lorenzen (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 15-03-07 20:26

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:45f99bdb$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> GF _er_ meget firkantede med hensyn til, hvad de betegner som
> specialbiler. I Horsens afdelingen, er alt over 169Hk også at regne som en
> specialbil.

Tjaaa, synes nu ikke de er svære at slåsse med... Yderste rimelige priser på
2 af nedenstående.

-M
'06 BMW 325i Coupé E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth
'97 VW Polo 1,6



Klaus D. Mikkelsen (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 15-03-07 20:28

Morten Lorenzen skriver:
>
> Tjaaa, synes nu ikke de er svære at slåsse med... Yderste rimelige priser på
> 2 af nedenstående.

De er åbenbart ikke interesseret i mig som kunde, jeg møder:

"www.gf-forsikring.dk er optimeret til Microsoft Internet Explorer.
Den kan hentes på www.microsoft.dk."

når jeg forsøger at se deres side.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Brian (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 15-03-07 20:37

Morten Lorenzen wrote:

> Tjaaa, synes nu ikke de er svære at slåsse med... Yderste rimelige
> priser på 2 af nedenstående.

Og det er Cossie'en de ikke vil røre ?

Der er forskel fra klub til klub(indenfor GF), for hvad de betegner som
specialbiler. Men en grænse på 169Hk er direkte latterligt - det er jo ikke
unormalt i en moderne familieøse.

/Brian



Morten Lorenzen (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Morten Lorenzen


Dato : 15-03-07 21:04

"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:45f9a05b$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

> Og det er Cossie'en de ikke vil røre ?

Nope ;)
(Den dyre af de 3 er ikke helt min, men firmaets :) )

> Der er forskel fra klub til klub(indenfor GF), for hvad de betegner som
> specialbiler. Men en grænse på 169Hk er direkte latterligt - det er jo
> ikke unormalt i en moderne familieøse.

169hk er ALLLT for lidt, for pokker mand, normale biler har snart 200
hypper. De vejer jo også mere og mere.

-M
'06 BMW 325i Coupé E92
'86 Ford Sierra RS Cosworth
'97 VW Polo 1,6



Per O. (16-03-2007)
Kommentar
Fra : Per O.


Dato : 16-03-07 16:28

"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:45f9a6c3$0$848$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
> news:45f9a05b$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Og det er Cossie'en de ikke vil røre ?
>
> Nope ;)
> (Den dyre af de 3 er ikke helt min, men firmaets :) )
>
>> Der er forskel fra klub til klub(indenfor GF), for hvad de betegner som
>> specialbiler. Men en grænse på 169Hk er direkte latterligt - det er jo
>> ikke unormalt i en moderne familieøse.
>
> 169hk er ALLLT for lidt, for pokker mand, normale biler har snart 200
> hypper. De vejer jo også mere og mere.

pointen er måske at de som kører i de biler med flere hypper også har større
risiko for at ødelægge bilen. GF vil jo gerne betale 25% af præmien tilbage,
og så vil man altså ikke have alle de dyre biler med.
Hvis jeg tager et hurtigt kig ned over dagens biler, så er det nu ikke
særligt mange der har over 169hk. Selv en 2.0 motor har normalt ikke 169hk.
Har man råd til dyr bil, har man vel også råd til en dyr forsikring? GF er
for de almindelige mennesker, og mennesker med biler på over 169hk er altså
ikke så såre almindelige endnu. At nogen kører i en godt brugt bil med mange
hk til få penge er en anden sag, men det bliver reservedelene jo normalt
ikke billigere af.

--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!



Tom (16-03-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 16-03-07 18:17


"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse
news:d0882$45fab7b6$5293e211$12385@news.arrownet.dk...
> "Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> news:45f9a6c3$0$848$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>> "Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
>> news:45f9a05b$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>>
>>> Og det er Cossie'en de ikke vil røre ?
>>
>> Nope ;)
>> (Den dyre af de 3 er ikke helt min, men firmaets :) )
>>
>>> Der er forskel fra klub til klub(indenfor GF), for hvad de betegner som
>>> specialbiler. Men en grænse på 169Hk er direkte latterligt - det er jo
>>> ikke unormalt i en moderne familieøse.
>>
>> 169hk er ALLLT for lidt, for pokker mand, normale biler har snart 200
>> hypper. De vejer jo også mere og mere.
>
> pointen er måske at de som kører i de biler med flere hypper også har
> større risiko for at ødelægge bilen. GF vil jo gerne betale 25% af præmien
> tilbage, og så vil man altså ikke have alle de dyre biler med.

Grænsen er ved 180 heste hos GF, de har adskillige mondeo 2.5L i listen som
har 170 heste standard og 190 heste med K&N filter

--
Tom



Martin Johansen [600~ (16-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-03-07 19:16

> Grænsen er ved 180 heste hos GF, de har adskillige mondeo 2.5L i listen

Sjovt.. her i området er den 170 heste...




Brian (16-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-03-07 19:19

Martin Johansen [6000] wrote:
>> Grænsen er ved 180 heste hos GF, de har adskillige mondeo 2.5L i
>> listen
>
> Sjovt.. her i området er den 170 heste...

Her er det 169 - 170 er over grænsen, og betegnes som specialbil.

/Brian



Tom (16-03-2007)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 16-03-07 19:27


"Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
news:45faded2$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>> Grænsen er ved 180 heste hos GF, de har adskillige mondeo 2.5L i listen
>
> Sjovt.. her i området er den 170 heste...

For et halvt år siden da jeg købte min st200 fik jeg på skrift at grænsen
var ved 180 heste og at de derfor slet ikke kunne forsikre min 205 hestes
bil alligevel.
De har adskillige "alm." mondeo 2.5 forsikret hos GF.

Det var hos GF i Kruså

--
Tom



Brian (16-03-2007)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 16-03-07 19:25

Per O. wrote:
> Hvis jeg tager et hurtigt kig ned over dagens biler, så er det nu ikke
> særligt mange der har over 169hk. Selv en 2.0 motor har normalt ikke
> 169hk.

Det snerper godt nok derhen af. Antallet af heste i en alm. familiebil, ér
stigende. Der kører en del dieselhakkere med lige netop 170Hk fra VAG
koncernen, og Toyota har da vist også en på 177Hk. De dage hvor en 2.0 motor
var toppen af poppen i failievogne, er forbi. Selv en alm. slave 2.0'er,
ligger jo og roder på 150Hk.

Det samme med Mazda 6 2.3 - så vidt jeg husker har den 166Hk. Den er under
GF's grænsen, men det er da tydeligt at se hvor bilen peger hen

/Brian




Sæt i gang (18-03-2007)
Kommentar
Fra : Sæt i gang


Dato : 18-03-07 08:12


"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:45f9a6c3$0$848$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> "> 169hk er ALLLT for lidt, for pokker mand, normale biler har snart 200
> hypper. De vejer jo også mere og mere.
>

Nu er betegnelsen specialbil jo ikke at sidestille med hvor mange af dem der
kører rundt på vejene.
Om der så kører en million eksemlarer rundt og bilens forekomst er meget
normal kan forsikringsselskabet stadig definere dem som specialbil (særbil
er lige så ofte anvendt). Nogen bruger antal HK, nogen bruger kvotienten
mellem vægt og HK, nogen bruger model, nogen en risikogruppe, nogen hvilken
postadresse de 'bor' på og flere selskaber en blanding af disse forhold.

Knud



TheTransporter (16-03-2007)
Kommentar
Fra : TheTransporter


Dato : 16-03-07 05:09

On Thu, 15 Mar 2007 20:37:10 +0100, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Morten Lorenzen wrote:
>
>> Tjaaa, synes nu ikke de er svære at slåsse med... Yderste rimelige
>> priser på 2 af nedenstående.
>
>Og det er Cossie'en de ikke vil røre ?
>
>Der er forskel fra klub til klub(indenfor GF), for hvad de betegner som
>specialbiler. Men en grænse på 169Hk er direkte latterligt - det er jo ikke
>unormalt i en moderne familieøse.

"Min" Passat fra Marts sidste år har da "kun" 140 Dieselhyppere :P.
Ikke at det ikke er nok til at den kan ligge fra land, men stadigvæk.
Er enig i at 169 heste er alt alt for lidt i disse dage.


---
Mvh
TheTransporter
Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Uffe Bærentsen (16-03-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 16-03-07 10:37


"Morten Lorenzen" <MortenLorenzen@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:45f99dc6$0$837$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

>> GF _er_ meget firkantede med hensyn til, hvad de betegner som
>> specialbiler. I Horsens afdelingen, er alt over 169Hk også at regne som
>> en specialbil.
>
> Tjaaa, synes nu ikke de er svære at slåsse med... Yderste rimelige priser
> på 2 af nedenstående.
>
> -M
> '06 BMW 325i Coupé E92
> '86 Ford Sierra RS Cosworth
> '97 VW Polo 1,6

Er der noget jeg er gået glip af?
Er du vendt hjem igen?



--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Klaus G. (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 15-03-07 20:29

> Jeg har godt set i dagspressen snakken om firehjulstrækkere og skader, men
> synes ikke det kan være den eneste forklaring.
Jeg fik afvide af Tryg engang, at det ikke er nyprisen på bilen som er så
vigtig(jojo, den spiller også lidt ind), men det er hvor meget man kan
ødelægge med køretøjet. Så en 4x4 som har "ringe" køre egenskaber,
kombineret med at folk føler sig mere sikre plus statistikkerne taler imod
dem, ja det er så åbenbart nok til at få præmien så højt op.

Men det kan være du kan score en meget billigere forsikring et andet sted.

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery



Morten Fruergaard (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 15-03-07 21:03

Frank wrote:
> Hej NG.
>
> Vi har lige skiftet fra Toyota Avensis til Toyota RAV4, det fik
> forsikringspræmien (kasko/ansvar) til at stige fra 4.700 kr til 9.700
> kr. Altså en stigning på 5.000 kr. årlig !
>
> Forklaringen er, at en RAV4, er en "specialbil" som takseres under
> "specialtarif".
>
> Jeg har svært ved at se det rimelige (er på gule plader, så en
> totalskade beløber sig til max. 245.000 kr - altså mindre end en
> Avensis) - er det almindelig praksis eller er det specielt hos
> GF-forsikring ??
>
> Jeg har godt set i dagspressen snakken om firehjulstrækkere og
> skader, men synes ikke det kan være den eneste forklaring.

GF er umulige...

Da min MOR for ca. 8 år siden købte en ny Mazda MX-5 kunne hun på trods af
LANG tids forsikring hos GF ikke forsikre den.

Nu har hun kørt 8 år mere uden skader - gad vide, hvor meget de er gået glip
af...

Jeg giver til din sammenligning ca. 5.500 kr./år for min Jeep Grand
Cherokee, 4,0 R6, 190 hk og med bagsæder.
(Alm. Brand.)

--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Kim Kristensen (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 15-03-07 21:40

On 15 Mar., 19:54, "Frank" <frankhanTAKE-THIS-A...@mail.dk> wrote:
> Hej NG.
>
> Vi har lige skiftet fra Toyota Avensis til Toyota RAV4, det fik
> forsikringspræmien (kasko/ansvar) til at stige fra 4.700 kr til 9.700 kr.
> Altså en stigning på 5.000 kr. årlig !
>
> Forklaringen er, at en RAV4, er en "specialbil" som takseres under
> "specialtarif".
>
> Jeg har svært ved at se det rimelige (er på gule plader, så en totalskade
> beløber sig til max. 245.000 kr - altså mindre end en Avensis) - er det
> almindelig praksis eller er det specielt hos GF-forsikring ??
>
> Jeg har godt set i dagspressen snakken om firehjulstrækkere og skader, men
> synes ikke det kan være den eneste forklaring.
>
> Venlig hilsen, Frank

Jeg kunne som kunde gennem ca. 15 år og med 26 års skadefri kørsel
heller ikke få en Honda Civic 1,8 Sport forsikret til en spiselig
pris, de forlangte 9004 kr. om året og en selvrisiko på godt 7600 kr.
Jeg flyttede begge bilerne og campingvognen til Danske Forsikring, vi
sparrede 4-5000 kr. på de tre ting til sammen. Den bil konen havde før
den nuværende havde et vægt/effekt forhold som var bedre end min 1,8
Sport (men den var uden VTEC), den var det ikke noget problem at tegne
en billig forsikring på hos GF.

Her er min kommunikation med GF fra sommeren 2006, jeg er stadig dybt
forundret over de svar jeg fik:


Kim:

"Jeg overvejer at skifte min bil ud med en nyere eller en helt ny
Honda Civic, den det i så fald kommer til at gå ud over er SM 59 881.
Forsikring på en 2001-2005 model er tilsyneladende ikke noget problem,
men jeg ser til min store skræk at GF ikke vil forsikre den helt nye
Civic med mindre jeg samler flere forsikringer. Det med at samle dem
kan jeg ikke helt afvise kan vise sig at være en økonomisk fordel, men
er der mulighed for forsikring af en sådan Civic uden at samle? Helt
samlet kan det jo ikke blive, da jeg ikke kan få kasko på min
motorcykel."

Formand for forsikringsklub:

"Om vi vil forsikre en Honda Civic kommer ikke an på årgang men Hk. GF
vil kun forsikre specialbiler for helkunder. Bilforsikringer alene
koster 10% over listeprisen"

Kim:

"Er det forkert at tolke dit svar derhen at en ny Civic godt kan blive
forsikret, men at det i så fald vil koste 10% over listepris?

Jeg kan ikke med selv min bedste vilje ikke se at en Honda Civic model
2006 skulle være en specialbil, en familiebil med et specielt udseende
måske men så heller ikke mere. At de 140 hk skulle være en hindring
kan jeg forstå, jeg forstår så bare ikke at jeg ved en søgning får en
årlig forsikringspris på følgende biler som kun er 570 kr. højere end
min nuværende Civic med 90 hk:

Ford Focus 2,0 Giha 5-dørs
Peugeot 307 2,0 Griffe 5-dørs
Toyota Avensis 2,0 Sol 5-dørs
VW Golf 2,0 TDi Comfortline 5-dørs

Det skyldes ikke mindre kraftfulde motorer da de alle har fra 140 til
147 hk, ej heller en lavere nypris da de koster fra 24.040 til 165.445
kr. mere end billigste Civic med 140 hk. Prøver jeg via beregneren på
GFs hjemmeside at få en pris på en Honda Stream 1,7 får jeg samme
resultat som med den nye Civic, det kunne jo tyde på at GF også regner
en 6/7 personers MPV med 125 hk for at være en specialbil såfremt den
er fra Honda.

Jeg regner ikke med at du udformer reglerne, men har den utaknemlige
opgave at formidle dem uanset dit personlige syn på dem."

Formand for forsikringsklub:

"Du har ret. Der er ikke bare en fast Hk grænse, men også et spørgsmål
om Odense mener at bilen er for "smart", dvs. involveret i for mange
uheld og tyverier."

Kim:

"Så kunne jeg da frygtelig godt tænke mig at se, hvilke statistiker
Odense ligger til grund for den slags konklusioner.

Den Honda Civic der bliver regnet for at være en specialbil er
introduceret I Danmark I slutningen af februar (24-25/2) I år, det er
ca. seks måneder siden. Man ser ikke en hver dag i trafikken for Honda
er i det hele taget ikke et mærke der sælger biler i samme mængde som
eksempelvis Peugeot eller Toyota. At den i de seks måneder skulle være
meget udsat for tyveri kan jeg ikke afvise, selv om jeg ikke syntes
det lyder sandsynligt. Biler bliver svære og svære at stjæle jo nyere
de er nu hvor de alle har startspære, og det kun er den billigste
Civic som ikke er forsynet med tyverialarm fra fabrikken. Det er næppe
unge mennesker med benzin i blodet der har råd til at købe den model,
da den billigste koster ca. 250.000 kr. (selv om jeg godt ved at
voksne mænd midt i 40'erne som jeg selv også kan bære sig tåbeligt
ad). Brugte som de unge mennesker har råd til er der selvsagt ingen
af, da de ældste af den model er seks måneder gamle. Der er solgt 362
biler af den model fra nytår til og med juni <http://
www.motormagasinet.dk/statistik/Bilsalgstal0606.pdf> hvor det de
første to måneder er den gamle model der er blevet solgt, så det er jo
til nogenlunde at gætte hvor få der er blevet indregistreret af dem.

Den seks personers MPV Honda FR-V med 140 hk dieselmotor til ca.
445.000 kr. som blev introduceret den samme weekend (og som nok endnu
mindre appellere til unge mennesker) ser også ud til at være en
specialbil. Den er der i samme periode som ovenfor solgt 77 stykker af
(hvor nogle givet vis har været benzinmodellen med 150 hk), og hvis
det er de små mængder data GF basere sådanne beslutninger på er min
respekt for det statistiske materiale ret begrænset.

Det ser ud som om dem der kaldes specialbiler fra Honda alle har VTEC,
mens dem man får oplyst en forsikringspris på ikke har. Det er en
udbredt misforståelse blandt forsikringsselskaber at en Honda med VTEC
er en "sportsmodel", men det passede godt nok for 15 år siden da
systemet kom frem. I dag har ganske mange bilmærker et variabelt
ventilsystem som både får motoren til at yde flere hk og giver en
bedre benzinøkonomi, men mange forsikringsselskaber er ikke bekendt
med dette faktum. Den Toyota Avensis med 147 hk jeg før har nævnt har
eksempelvis VVTi, som er Toyotas version af VTEC. Ford Focus 1,6 115
hk har VCT, som er Fords version af systemet. BMWs version hedder
Vanos, og der er flere mærker end de tre der har systemet."

Formand for forsikringsklub:

" Jeg kan ikke hjælpe dig, prøv et andet selskab."


Så find et andet forsikringsselskab, det er tilsyneladende den bedste
hjælp de er i stand til at give.

Med venlig hilsen Kim


Martin Johansen [600~ (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 15-03-07 22:07

>Så find et andet forsikringsselskab, det er tilsyneladende den bedste
>hjælp de er i stand til at give.

Hehe med den svar på tiltale du kom med må han næsten sidde med tårer i
øjnene den formand...

Men GF er bare nogle spader. De _påstår_ at min SAAB 9000 2,3 lavtrykker
ikke fåes med 170 heste... at den i deres system har 200hk. Hør her GF jeg
vil skide på hvad jeres system siger og skriver. Når jeg siger den har 170,
så har den 170 og er dermed inden for jeres grænse... men ak nej.. deres
system har jo ret... jesus da.

GF får _aldrig_ mig som kunde. Aldrig. Deres service stinker, er stivnakket
og så er de ikke engang specielt billige



Hr. Jensen (16-03-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 16-03-07 09:11

On Thu, 15 Mar 2007 22:06:59 +0100 "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> sent the following smoke signals:

>Men GF er bare nogle spader. De _påstår_ at min SAAB 9000 2,3 lavtrykker
>ikke fåes med 170 heste... at den i deres system har 200hk. Hør her GF jeg
>vil skide på hvad jeres system siger og skriver. Når jeg siger den har 170,
>så har den 170 og er dermed inden for jeres grænse... men ak nej.. deres
>system har jo ret... jesus da.
>
>GF får _aldrig_ mig som kunde. Aldrig. Deres service stinker, er stivnakket
>og så er de ikke engang specielt billige

Og så har den en anelse mere end 170 hypper...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Martin Johansen [600~ (16-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 16-03-07 11:57

> Og så har den en anelse mere end 170 hypper...

Ja nu har den.. men ikke dengang ;)



Hr. Jensen (16-03-2007)
Kommentar
Fra : Hr. Jensen


Dato : 16-03-07 09:14

On Thu, 15 Mar 2007 19:54:59 +0100 "Frank"
<frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> sent the following smoke signals:

>Hej NG.
>
>Vi har lige skiftet fra Toyota Avensis til Toyota RAV4, det fik
>forsikringspræmien (kasko/ansvar) til at stige fra 4.700 kr til 9.700 kr.
>Altså en stigning på 5.000 kr. årlig !

Har du spurgt til Toyota Forsikring (Codan) hos forhandleren?

4x4 er generelt dyrere at forsikre...ærgerligt, men så'n er't.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Morten Fruergaard (18-03-2007)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 18-03-07 07:24

Hr. Jensen wrote:
>> Vi har lige skiftet fra Toyota Avensis til Toyota RAV4, det fik
>> forsikringspræmien (kasko/ansvar) til at stige fra 4.700 kr til
>> 9.700 kr. Altså en stigning på 5.000 kr. årlig !
>
> Har du spurgt til Toyota Forsikring (Codan) hos forhandleren?
>
> 4x4 er generelt dyrere at forsikre...ærgerligt, men så'n er't.

Så meget dyrere er de heller ikke - alle steder...


--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort



Kim Kristensen (16-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 16-03-07 19:29

On 15 Mar., 22:06, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:
> >Så find et andet forsikringsselskab, det er tilsyneladende den bedste
> >hjælp de er i stand til at give.
>
> Hehe med den svar på tiltale du kom med må han næsten sidde med tårer i
> øjnene den formand...
>
> Men GF er bare nogle spader. De _påstår_ at min SAAB 9000 2,3 lavtrykker
> ikke fåes med 170 heste... at den i deres system har 200hk. Hør her GF jeg
> vil skide på hvad jeres system siger og skriver. Når jeg siger den har 170,
> så har den 170 og er dermed inden for jeres grænse... men ak nej.. deres
> system har jo ret... jesus da.
>
> GF får _aldrig_ mig som kunde. Aldrig. Deres service stinker, er stivnakket
> og så er de ikke engang specielt billige

Ja han har nok dunket hovedet ned i bordet et par gange. Jeg talte
senere i telefon med ham hvor han lød helt modløs, som om han var helt
enig med mig men ikke kunne sige det højt. Da jeg på telefonen
forklarede sagen mente han dog at det lød så underligt at han ville
undersøge det igen, det gav dog det samme resultat.

Med venlig hilsen Kim


Kim Kristensen (16-03-2007)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 16-03-07 19:36

On 16 Mar., 16:27, "Per O." <webmas...@tosseparkering.dk> wrote:
> "Morten Lorenzen" <MortenLoren...@SPAMyahoo.dk> skrev i en meddelelsenews:45f9a6c3$0$848$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> > "Brian" <n...@tak.du> skrev i en meddelelse
> >news:45f9a05b$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>
> >> Og det er Cossie'en de ikke vil røre ?
>
> > Nope ;)
> > (Den dyre af de 3 er ikke helt min, men firmaets :) )
>
> >> Der er forskel fra klub til klub(indenfor GF), for hvad de betegner som
> >> specialbiler. Men en grænse på 169Hk er direkte latterligt - det er jo
> >> ikke unormalt i en moderne familieøse.
>
> > 169hk er ALLLT for lidt, for pokker mand, normale biler har snart 200
> > hypper. De vejer jo også mere og mere.
>
> pointen er måske at de som kører i de biler med flere hypper også har større
> risiko for at ødelægge bilen. GF vil jo gerne betale 25% af præmien tilbage,
> og så vil man altså ikke have alle de dyre biler med.
> Hvis jeg tager et hurtigt kig ned over dagens biler, så er det nu ikke
> særligt mange der har over 169hk. Selv en 2.0 motor har normalt ikke 169hk.
> Har man råd til dyr bil, har man vel også råd til en dyr forsikring? GF er
> for de almindelige mennesker, og mennesker med biler på over 169hk er altså
> ikke så såre almindelige endnu. At nogen kører i en godt brugt bil med mange
> hk til få penge er en anden sag, men det bliver reservedelene jo normalt
> ikke billigere af.
>
> --
> Per O.www.tosseparkering.dk- Så kan de lære det!

Måske de så skulle finde en fornuftig måde at gøre det på, eksempelvis
ud fra vægt/effekt forhold. Den bil jeg spurgte på var jo ikke
højtydende i forhold til vægten, og den var også billigere end en
Corolla 1,6 med 110 hk. Med en alder på 44 og med 26 års skadefri
kørsel bag mig bliver jeg nok heller ikke regnet for at være en
risiko.

Med venlig hilsen Kim

Med venlig hilsen Kim


Martin Kiefer (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Martin Kiefer


Dato : 17-03-07 01:27


"Frank" <frankhanTAKE-THIS-AWAY@mail.dk> wrote in message
news:45f9967a$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG.
>
> Vi har lige skiftet fra Toyota Avensis til Toyota RAV4, det fik
> forsikringspræmien (kasko/ansvar) til at stige fra 4.700 kr til 9.700 kr.
> Altså en stigning på 5.000 kr. årlig !
>

Vi skiftede lige i dag skiftet vores bilforsikringer over til alm brand. Det
gav en besparelse på små 3.000 om året for 2 stk. pænt nye Mercedes'er.

Bl.a. skal vi nu give ca 6800 for en ML 280CDI (4x4 bil) mod ca 8.300 hos
Lærerstandens, som er de samme som FDM benytter.

--
Mvh
Martin Kiefer
www.kiefer.dk


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste