Katalysator.. måske
Fra : Søren

Dato : 15-03-07 13:39

Hej med jer

Data på bilen: Ford Escort 1,6 clx med Zetec motor og den er fra 1995.

Når man træder speederen i bund, er det lige før den går ud, nogle
gange gør den det. Lige før den sætter ud kommer det lidt røg ud ved
manifold og forrør, det er som om det bliver presset ud, kan det være
fordi katalysatoren er færdig, jeg tror det er noget der ligger løst
inde i den... jeg håber der er nogle kloge hoveder i gruppen, der kan
hjælpe mig...

Mvh.
Søren

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 15-03-07 14:01

Søren wrote:
> [...]
> fordi katalysatoren er færdig, jeg tror det er noget der ligger løst
> inde i den... jeg håber der er nogle kloge hoveder i gruppen, der kan

Tjaa... enten en kat, mellempotte eller bagpotte der er klappet sammen.
Hvis du kan komme ind under bilen og slå på udstødningen (mellempot, kat
bagpotte, så burde du kunne høre om der er en af dem der lyder skramlet
eller lign.

Ikke for at skræmme dig, men blot til info så har jeg en ven der havde
en bil meget magen til, hvor jeg mener bagpotten var skvattet sammen,
han fandt aldrig ud af hvad der havde trigget det, men det ente med en
ny bagpotte, ny kat og en ny sikringsbox (muligvis har denne fået bilen
til at køre med alt for fed blanding?) Prisen var alt for mange af de
store sedler (mener omkring 11000kr)

Thomas

Fra : Fam. Olsen

Dato : 15-03-07 19:41

"Søren" <engagermann@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Er der noget inden i katalysator eller lydpotter der rasler? I så fald kan
det tyde på at noget er faldet sammen.

Hele problemet kan dog også skyldes at den er utæt i mellem forrør og
manifold. I så fald vil lambdasonden ikke måle korrekt og motorgangen derfor
være ustabil.

MVH Niels