Prisvurdering af bil (pt. registreringsafg~
Fra : Jack L.

Dato : 14-03-07 22:07

Hej gruppe.

Jeg hjælper en bekendt med at sælge sin bil, idet vedkommende skal vende
tilbage til hjemlandet efter endt udstationering i 3,5 år. I sin tid, da
bilen blev købt, skulle hun ikke betale registreringsafgift (dog kunne hun
ikke fritages for moms).

Bilbasen.dk's Bilvurdering har fundet en pris frem til mig, men jeg går ud
fra at den er inkluderet registreringsafgift og moms, så hvad er det reelle
beløb hun får i hånden? Kan jeg bare trække 180% fra? I givet fald, betaler
danske statsborgere så 180% + 25% moms for en ny bil?

Desuden, hvor mange procent plejer man at afskrive en ny bil om året?

Bilbasens prisvurdering:

Bil / model: Nissan Micra Visia 1,2, 80 hk, 3-dørs
Årgang 8/2003
Nypris i 2003: Kr. 155.992
Kørte km: km 19.000
Ekstraudstyr for: Ekstraudstyr under kr. 10.000
Farve: Sort
Tidligere skader: Ingen skader
Stand: God
Rustgaranti: Nej
Yderlige rustbeskyttelse: Nej
Alle service ok: Ja
Ryger: Nej

--
Mvh. / Best regards,
Jack L.,

Fra : claus b. p.

Dato : 17-03-07 12:16

"Jack L." <jack_nospam@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> reelle beløb hun får i hånden? Kan jeg bare trække 180% fra? I givet fald,
> betaler danske statsborgere så 180% + 25% moms for en ny bil?

Det er ikke meget galt, men dog lidt mere kompliceret. Man betaler først
moms, så afgift af prisen incl. moms, minus divverse fradrag.
Kig på Skats hjemmeside, det svarer til at importere en bil, der skal
betales afgift af. Det smarteste er måske at få Skats vurdering af hvor
meget der skal betales i afgift, så er salgsprisen nemmere at fastsætte.

> Desuden, hvor mange procent plejer man at afskrive en ny bil om året?

10-12% ved normalforbrug på 15-20000km /år.

/Claus