Salg af nyere brugt bil ?
Fra : Ronnie

Dato : 14-03-07 20:14

Hej NG

Jeg skal have solgt min Chevrolet Nubira CDX 1.8 st.car.

Den sidste bil jeg havde indgik i handelen da jeg købte ovenstående, så jeg
er total grøn hvad angår privatsalg af bil, og håber derfor I kan guide mig
lidt.

Den er fra marts 2005
Kørt 26.000 km
Nypris 220.000 + 12.0000 for alu fælge, vinter og sommer dæk.
Bule i dør (Reparation omkring 3700-4200 på værksted)
Alle service overholdt

Bilbasen siger:

Ren Handel: 136.000
Samtidig køb af ny: 145.500

Og hos forhandlerne står den til omkring 180.000 +/-

Så spørgsmålet er:

Skal jeg udbedre bulen før salg ?

Hvor/Hvordan skal jeg sælge (f.eks bilbasen, autocom, DBA) ?

Hvad kan jeg forvente af realistisk pris ?

Mvh Ronnie

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-07 22:04

Hej Ronnie
På Autocom tror jeg ikke du skal forvente mere end ca 135000kr, på bilbasen
kan du måske komme op på 149900kr, men det kan tage tid, da det ikke er en
udbredt bil.

Fra : Ronnie

Dato : 15-03-07 20:26

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> wrote in

-cut-
> På Autocom tror jeg ikke du skal forvente mere end ca 135000kr, på
> bilbasen kan du måske komme op på 149900kr, men det kan tage tid, da
> det ikke er en udbredt bil.

Hej Ove

Tak for svaret.

Det var ikke meget, hvorfor vurdere du autocom vil byde mindre end en
forhandler i ren pris (bilbasens vurdering) ?

Mvh Ronnie

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-07 20:54

> Hej Ove
>
> Tak for svaret.
>
> Det var ikke meget, hvorfor vurdere du autocom vil byde mindre end en
> forhandler i ren pris (bilbasens vurdering) ?

Det gør jeg sådan set heller ikke, der er et gebyr på ca 2500kr på
Autocom,det er bare den jeg har trukket fra.
Og hvis du kikker lidt på de opnåede priser derinde, er det normalt kun de
meget populære biler der kommer over vuderingen. Eks Yaris, Berlingo osv

Mvh Ove