Montering af P-Watch i en Renault Scenic I~
Fra : Claus-Ole Olsen

Dato : 14-03-07 19:12

Hej

Er der nogen der har prøvet at montere en sådan i en Renault Scenic II ?
Min nabo skal have en monteret, og jeg ville høre om der var noget specielt
jeg skulle være opmærksom på, når vi nu går i gang
På deres hjemmeside står der hvor de anbefaler det skal tilsluttes...
http://www.p-watch.com/forhandlere/biltyper/?PAGE=1432
Men der står jo ikke så meget om hvordan ledningerne føres fra vinduet og
til stikkene...
Jeg tænker også specielt på hvor meget beklædning der skal afmonteres, og
skal det evt. gøres i en bestem rækkefølge...

Så praktisk erfaring og oplysninger fra en der har prøvet det selv
efterlyses...

P.S.
Som I kan høre har jeg aldrig haft fat i en Renault Scenic før

Fra : Sæt i gang

Dato : 14-03-07 19:29

Som en følge af elektronikken / styreenheden i en Renault II er det
formentlig umuligt at få tilsluttet P-watch korrekt.
For 2 år siden forsøgte jeg hos Renault. / Nærum - de prøvede og de
kommunkerede med en elektronikeskpert hos en anden af deres afdelinger.
Efter et par timers kamp og nogen tlf.opkald til diverse kloge hoveder,
konkluderede de at en sådan ikke kunne installeres.
Om man er blevet klogere siden vides ikke!

Knud

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 15-03-07 10:02

Hejsa

Skal sådan en kal´ ikke bare have fat i 12V samt tændingen?

/Jan

Fra : Sæt i gang

Dato : 15-03-07 14:10

"Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Skal sådan en kal´ ikke bare have fat i 12V samt tændingen?

Jeg har ikke en skid forstand på det - men åbenbart ikke.
I min kæmpede 3 mand i et par timer samtidigt med at de via telefonen
kommunikerede med deres elektroniske ekspert.
De opgave og meddelte mig at de noks skulle ringe hvis de fandt løsningen -
det gjorde de aldrig (Min kone totalskadede bilen 2-3 måneder senere)

Knud

Fra : Uffe Ravn

Dato : 15-03-07 22:46

Sæt i gang wrote:

> [...]
> De opgave og meddelte mig at de noks skulle ringe hvis de fandt
> løsningen - det gjorde de aldrig (Min kone totalskadede bilen 2-3

Sådan kan problemet også løses.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-03-07 10:50

> Sådan kan problemet også løses.

Tiden løser alle problemer,
eller gør dem ligegyldige.

Større problem
kræver mere tid.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 16-03-07 10:59

> [...]
> De opgave og meddelte mig at de noks skulle ringe hvis de fandt løsningen -
> det gjorde de aldrig (Min kone totalskadede bilen 2-3 måneder senere)

Nu skal jeg heller ikke kloge mig for meget, for jeg har ikke selv
forsøgt at installere en. Min gamle far installerede en i deres Megane I
her for nogle uger siden, og det gik let og smertefrit. Og mig bekendt
så skal den vitterligt kun have tændingen og 12V.

Når du tager tændingen sætter den tiden og den måler så på de 12V for at
se hvornår du har haft startet motoren igen. Først efter en vis tid vil
den sætte tiden igen når du tager tændingen .. for at folk ikke skulle
kunne snyde med det.

/Jan

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-03-07 15:15

Claus-Ole Olsen skrev:

> Hej
>
> Er der nogen der har prøvet at montere en sådan i en Renault Scenic

Kan ikke se at det skulle være sværere end i en Kadett - én ledning til
motoren, én til uret og én til stel
Hans
http://kortlink.dk/2hsd

Fra : Sæt i gang

Dato : 17-03-07 15:23

> Kan ikke se at det skulle være sværere end i en Kadett - én ledning
> til motoren, én til uret og én til stel

Ikke desto mindre kunne Renaults egne mekanikere ikke løse problemet for 2
år siden på en Renault Megane II.
Det er noget med at strømmen ikke føres i kabler og i en retning hele
tiden - så vidt jeg forstod.
Modellen har et eller andet elektronisk netværk som den baserer sin
strømforsyning på.

Knud

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 17-03-07 16:10

Sæt i gang skrev:

> [...]
> tiden - så vidt jeg forstod.
> Modellen har et eller andet elektronisk netværk som den baserer sin

Vildt hvis man ikke bare kan hugge 12V ét eller andet sted i motorrummet...

Opfinderen af P-Watch var (som også andre har beskrevet) meget hjælpsom over
telefonen da jeg monterede i sin tid
Hans
http://kortlink.dk/2hsd