/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Montering af P-Watch i en Renault Scenic I~
Fra : Claus-Ole Olsen


Dato : 14-03-07 19:12

Hej

Er der nogen der har prøvet at montere en sådan i en Renault Scenic II ?
Min nabo skal have en monteret, og jeg ville høre om der var noget specielt
jeg skulle være opmærksom på, når vi nu går i gang
På deres hjemmeside står der hvor de anbefaler det skal tilsluttes...
http://www.p-watch.com/forhandlere/biltyper/?PAGE=1432
Men der står jo ikke så meget om hvordan ledningerne føres fra vinduet og
til stikkene...
Jeg tænker også specielt på hvor meget beklædning der skal afmonteres, og
skal det evt. gøres i en bestem rækkefølge...

Så praktisk erfaring og oplysninger fra en der har prøvet det selv
efterlyses...


P.S.
Som I kan høre har jeg aldrig haft fat i en Renault Scenic før






 
 
Sæt i gang (14-03-2007)
Kommentar
Fra : Sæt i gang


Dato : 14-03-07 19:29

Som en følge af elektronikken / styreenheden i en Renault II er det
formentlig umuligt at få tilsluttet P-watch korrekt.
For 2 år siden forsøgte jeg hos Renault. / Nærum - de prøvede og de
kommunkerede med en elektronikeskpert hos en anden af deres afdelinger.
Efter et par timers kamp og nogen tlf.opkald til diverse kloge hoveder,
konkluderede de at en sådan ikke kunne installeres.
Om man er blevet klogere siden vides ikke!

Knud



"Claus-Ole Olsen" <junk@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:45f83ad5$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Er der nogen der har prøvet at montere en sådan i en Renault Scenic II ?
> Min nabo skal have en monteret, og jeg ville høre om der var noget
> specielt jeg skulle være opmærksom på, når vi nu går i gang
> På deres hjemmeside står der hvor de anbefaler det skal tilsluttes...
> http://www.p-watch.com/forhandlere/biltyper/?PAGE=1432
> Men der står jo ikke så meget om hvordan ledningerne føres fra vinduet og
> til stikkene...
> Jeg tænker også specielt på hvor meget beklædning der skal afmonteres, og
> skal det evt. gøres i en bestem rækkefølge...
>
> Så praktisk erfaring og oplysninger fra en der har prøvet det selv
> efterlyses...
>
>
> P.S.
> Som I kan høre har jeg aldrig haft fat i en Renault Scenic før
>
>
>
>
>



Jan Mikkelsen (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Jan Mikkelsen


Dato : 15-03-07 10:02

Hejsa

Skal sådan en kal´ ikke bare have fat i 12V samt tændingen?

/Jan

Sæt i gang wrote:
> Som en følge af elektronikken / styreenheden i en Renault II er det
> formentlig umuligt at få tilsluttet P-watch korrekt.
> For 2 år siden forsøgte jeg hos Renault. / Nærum - de prøvede og de
> kommunkerede med en elektronikeskpert hos en anden af deres afdelinger.
> Efter et par timers kamp og nogen tlf.opkald til diverse kloge hoveder,
> konkluderede de at en sådan ikke kunne installeres.
> Om man er blevet klogere siden vides ikke!


Sæt i gang (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Sæt i gang


Dato : 15-03-07 14:10


"Jan Mikkelsen" <jhm@NOSPAM.kom.aau.dk> skrev i en meddelelse
news:45f90b93$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa
>
> Skal sådan en kal´ ikke bare have fat i 12V samt tændingen?
>

Jeg har ikke en skid forstand på det - men åbenbart ikke.
I min kæmpede 3 mand i et par timer samtidigt med at de via telefonen
kommunikerede med deres elektroniske ekspert.
De opgave og meddelte mig at de noks skulle ringe hvis de fandt løsningen -
det gjorde de aldrig (Min kone totalskadede bilen 2-3 måneder senere)

Knud



Uffe Ravn (15-03-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Ravn


Dato : 15-03-07 22:46

Sæt i gang wrote:

> I min kæmpede 3 mand i et par timer samtidigt med at de via telefonen
> kommunikerede med deres elektroniske ekspert.
> De opgave og meddelte mig at de noks skulle ringe hvis de fandt
> løsningen - det gjorde de aldrig (Min kone totalskadede bilen 2-3
> måneder senere)

Sådan kan problemet også løses.

Mvh. Uffe Ravn



Uffe Bærentsen (16-03-2007)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 16-03-07 10:50


"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev i en meddelelse
news:45f9be91$0$15877$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

>> I min kæmpede 3 mand i et par timer samtidigt med at de via telefonen
>> kommunikerede med deres elektroniske ekspert.
>> De opgave og meddelte mig at de noks skulle ringe hvis de fandt
>> løsningen - det gjorde de aldrig (Min kone totalskadede bilen 2-3
>> måneder senere)
>
> Sådan kan problemet også løses.

Tiden løser alle problemer,
eller gør dem ligegyldige.


Større problem
kræver mere tid.




--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i



Jan Mikkelsen (16-03-2007)
Kommentar
Fra : Jan Mikkelsen


Dato : 16-03-07 10:59


> Jeg har ikke en skid forstand på det - men åbenbart ikke.
> I min kæmpede 3 mand i et par timer samtidigt med at de via telefonen
> kommunikerede med deres elektroniske ekspert.
> De opgave og meddelte mig at de noks skulle ringe hvis de fandt løsningen -
> det gjorde de aldrig (Min kone totalskadede bilen 2-3 måneder senere)

Nu skal jeg heller ikke kloge mig for meget, for jeg har ikke selv
forsøgt at installere en. Min gamle far installerede en i deres Megane I
her for nogle uger siden, og det gik let og smertefrit. Og mig bekendt
så skal den vitterligt kun have tændingen og 12V.

Når du tager tændingen sætter den tiden og den måler så på de 12V for at
se hvornår du har haft startet motoren igen. Først efter en vis tid vil
den sætte tiden igen når du tager tændingen .. for at folk ikke skulle
kunne snyde med det.

/Jan

Hans Paulin \(6310\) (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-03-07 15:15

Claus-Ole Olsen skrev:

> Hej
>
> Er der nogen der har prøvet at montere en sådan i en Renault Scenic

Kan ikke se at det skulle være sværere end i en Kadett - én ledning til
motoren, én til uret og én til stel
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Sæt i gang (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Sæt i gang


Dato : 17-03-07 15:23


"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
news:45fbf7e3$0$15881$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Claus-Ole Olsen skrev:
>
>> Hej
>>
>> Er der nogen der har prøvet at montere en sådan i en Renault Scenic
>
> Kan ikke se at det skulle være sværere end i en Kadett - én ledning
> til motoren, én til uret og én til stel


Ikke desto mindre kunne Renaults egne mekanikere ikke løse problemet for 2
år siden på en Renault Megane II.
Det er noget med at strømmen ikke føres i kabler og i en retning hele
tiden - så vidt jeg forstod.
Modellen har et eller andet elektronisk netværk som den baserer sin
strømforsyning på.

Knud



Hans Paulin \(6310\) (17-03-2007)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 17-03-07 16:10

Sæt i gang skrev:

> Ikke desto mindre kunne Renaults egne mekanikere ikke løse problemet
> for 2 år siden på en Renault Megane II.
> Det er noget med at strømmen ikke føres i kabler og i en retning hele
> tiden - så vidt jeg forstod.
> Modellen har et eller andet elektronisk netværk som den baserer sin
> strømforsyning på.

Vildt hvis man ikke bare kan hugge 12V ét eller andet sted i motorrummet...

Opfinderen af P-Watch var (som også andre har beskrevet) meget hjælpsom over
telefonen da jeg monterede i sin tid
--
Med venlig hilsen
Hans
http://kortlink.dk/2hsd



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste