Hvordan virker en gevindundervogn?
Fra : Søren R

Dato : 14-03-07 14:53

Hej

Jeg overvejer en Mac Johns SuperS. Gevind undervogn til min Seat Altea.

Hvordan fungerer sådan en. Der står at den sænker fra 30-75 mm.

Vil det sige at den ALTID som minimum er sænket 30 mm, eller kan den
"nulstilles"?

Styres det inde fra kabinen, eller skal man gøre noget under bilen, for at
justere antal mm?

Håber der er nogle der kan guide mig lidt

På forhånd tak

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 14-03-07 15:26

Hej Søren

I sådan en gevindundervogn har du normalt et par kontramøtrikker som du
så kan justerer op/ned ad et gevinstykke .. alt efter behov. Hvis det
skal kunne gøres inde fra kabinen så er det noget andet du skal have fat
i .. og en _lidt_ anden pris

/Jan

Fra : Søren R

Dato : 14-03-07 15:33

OK, så er det nok ikke til mit budget i øjeblikket (Betjening fra kabinen)

Men mht. sænkningen, kan jeg så få den op på "0" mm igen, eller vil den
altid være sænket de 30 mm?

Regner ikke med at skulle sænke den mere end 35 mm, men tænkte mere på
kørsel i sne osv. at det var rart at få den "helt op" igen...

Fra : John Sahl

Dato : 14-03-07 15:49

Søren R wrote:
> Men mht. sænkningen, kan jeg så få den op på "0" mm igen, eller vil
> den altid være sænket de 30 mm?

Den vil altid som minimum være sænket de 30mm

--
John Sahl

Fra : Brian

Dato : 14-03-07 15:57

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i en meddelelse

> Den vil altid som minimum være sænket de 30mm

Hvilket vel egentlig er ganske indlysende. Men mon ikke de kan fås i fx
0-80mm også...

Fra : Klaus G.

Dato : 14-03-07 16:56

> Hvilket vel egentlig er ganske indlysende. Men mon ikke de kan fås i fx
> 0-80mm også...
Jeg har ikke set nogen endnu. Men på den anden side, jeg har heller ikke
decideret kigget efter gevind til bilen, som kan starte fra 0mm

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Møller

Dato : 14-03-07 16:32

"Søren R" <winsr@hotmail.com> wrote in message
> OK, så er det nok ikke til mit budget i øjeblikket (Betjening fra kabinen)
>

> Men mht. sænkningen, kan jeg så få den op på "0" mm igen, eller vil den
> altid være sænket de 30 mm?

Det skulle du havde tænkt på noget før:
Købte en Citroen med hydraulik-affjedring, der kan du inde fra kabinen
stille frihøjde mellem ca. 5 cm og 20 cm, normal er ca. højde 12 cm, den kan
med en 12 mm nøgle frit ændres for og bag på ca. 5 min hvert sted

Møller

Fra : Tom

Dato : 14-03-07 17:17

"Søren R" <winsr@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan fungerer sådan en. Der står at den sænker fra 30-75 mm.
>
> Vil det sige at den ALTID som minimum er sænket 30 mm, eller kan den

I "princippet" burde det være mellem 30 og 75 mm, men i praksis kan det være
alt mulig andet. Det er ikke imponerende at se hvor "godt" fabrikkerne er
til at skyde rigtigt mht. hvor mange milimeter bilen bliver sænket......ikke
engang ved originale fjedre kan man regne med samme højde som da bilen
forlod fabrikken

--
Tom

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 15-03-07 09:55

Tom wrote:

> [...]
> engang ved originale fjedre kan man regne med samme højde som da bilen

Jeps .. jeg har købt to sæt -30mm fjedre af samme fabrikat det ene
sænker 32mm og det andet 40mm .. og det på samme bil naturligvis. Jeg
synes det er en ganske stor tollerance.

/Jan