Køb af Skoda Fabia 1.4
Fra : Doozer

Dato : 14-03-07 01:24

Hej NG

Jeg skal imorgen ud til min lokale Skoda-pusher og hente en Fabia
Comfort Combi 101hk til en lidt grundigere afprøvning inden køb.

Jeg har ikke pokkers meget forstand på køb af nyere bil, da min
nuværende Escort '84 blot kostede mig 1500,-.

Jeg har prøvet en lille tur i den, og jeg er jo egentlig allerede helt
vild med den.

Den har kørt 55.000km, er fra 04/2001 og koster 105.000,-

Jeg kunne jo egentlig godt ha tænkt mig at den måske var liiiige en
smule billigere, men alligevel syntes jeg på en måde at pris kontra
standen af den virker rimelig.

Og den store krejler jeg ikke (er ikke jyde), så hvis nogen har nogle
fif til hvordan man evt. lokker sælgeren til at sælge den lidt
billigere eller evt. smider noget ekstraudstyr oven i, så modtages de
gerne.

Glæder mig allerede til at prøve "min" nye bil...

MVH Thomas

Fra : Pedersen

Dato : 14-03-07 06:48

"Doozer" <doozerdk@gmail.comSLETDETTE> skrev i en meddelelse
> [...]
> gerne.
>
> Glæder mig allerede til at prøve "min" nye bil...

Syntes prisen er i overkanten 89.000 burde være prisen

Fra : Pedersen

Dato : 14-03-07 07:24

"Pedersen" <pedersen@XXXmail.nu> skrev i en meddelelse

> "Doozer" <doozerdk@gmail.comSLETDETTE> skrev i en meddelelse

> Syntes prisen er i overkanten 89.000 burde være prisen
Sorry, så ikke det var 101Hk, og ikke 68Hk.

Fra : Pedersen

Dato : 14-03-07 07:30

> "Pedersen" <pedersen@XXXmail.nu> skrev i en meddelelse

> Sorry, så ikke det var 101Hk, og ikke 68Hk.

Vurderet salgspris ( hvis man vil sælge en sådan en )
Anslået salgspris til forhandler for: Skoda Fabia 16V Comfort Combi 2001
50K.km.
Stand Ren handel Ved køb af anden bil
God Kr. 71.000 Kr. 77.958
Middel Kr. 66.498 Kr. 73.269
Under middel Kr. 61.996 Kr. 68.580

begin 666 top-left-corner.gif
M1TE&.#EA"@`)`)$``/_^_<_/S\S,S/___R'Y! ``````+ `````*``D```(4
6C"\I,3W@!HMQTF9OICN*ZWS@4 ``.P``
`
end

begin 666 top-right-corner-white-bg.gif
M1TE&.#EA"@`)`,0``/[^_O[X\?+:N^S6NN*ZA=^^DOS[^=7'M.'3P?JM2-',
MQ=G0Q/_^_?F>)_7BROS(ANKJZO_]^OKKV/[PW]75U?7%AO[VZ^3<TLS,S/__
M_P```````````````````````"'Y! ``````+ `````*``D```4C("92$)"=
?:&8-EY&F$A*\J%-$=,8L59X)A(GO\/ I$CY,(P0`.P``
`
end

Fra : Kasper Christensen

Dato : 14-03-07 12:30

> Vurderet salgspris ( hvis man vil sælge en sådan en )
> Anslået salgspris til forhandler for: Skoda Fabia 16V Comfort Combi 2001
> [...]

Ja, der kan man så lære igen at den database ikke helt holder stik. Jeg
har lige (December) solgt min Fabia Combi 1.4 (68 hk) 2001 med 97.000 km
på tælleren. Den fik jeg 82.000 kr for.

Så jeg tror altså ikke 105.000 kr er helt ved siden af for omtalte. Få
dog tjekket bærearme og stabilisatorer efter. De ryger ganske ofte ved
det kilometertal.

At prisen er ok, skal selvfølgelig ses i lyset af det sindsyge danske
afgiftssystem.

Mvh

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-07 15:43

Doozer wrote:

> [...]
>
> Jeg kunne jo egentlig godt ha tænkt mig at den måske var liiiige en
> smule billigere, men alligevel syntes jeg på en måde at pris kontra

Opvej det mod 180.000.- for en ny inkl. metallak, fartpilot, træk og lev.

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Kasper Christensen

Dato : 14-03-07 17:08

Trekroner skrev:

> Opvej det mod 180.000.- for en ny inkl. metallak, fartpilot, træk og lev.

Comfort, er det ikke lig Elegance nu? Hvis det er er det lig 210.000 Kr.

Mvh

Kasper

Fra : Doozer

Dato : 14-03-07 22:11

On Wed, 14 Mar 2007 01:23:30 +0100, Doozer
<doozerdk@gmail.comSLETDETTE> wrote:

>Jeg skal imorgen ud til min lokale Skoda-pusher og hente en Fabia
>Comfort Combi 101hk til en lidt grundigere afprøvning inden køb.

Ja, så er skødet skrevet, og gælden står i kærestens navn :)

Fik en mekaniker til at kigge på, og han fandt et par småting
(bremseklodser+skiver bag, lydpotte) der skulle fikses. Det ville de
så lave, samt sætte 4 helt nye dæk på.

Prisen endte så på 97.500,- inkl. levering.

Så nu ryger den gamle escort til hugger.

Thomas

Fra : Emil Jensen [2100]

Dato : 14-03-07 23:46

> Ja, så er skødet skrevet, og gælden står i kærestens navn :)

Tillykke!

> Fik en mekaniker til at kigge på, og han fandt et par småting
> (bremseklodser+skiver bag, lydpotte) der skulle fikses. Det ville de
> så lave, samt sætte 4 helt nye dæk på.

Fornuftligt

> Prisen endte så på 97.500,- inkl. levering.

Så er der jo en jyde gemt i dig :)
Du fik en fin lille nedslag oveni de småreperationer og dæk som forhandleren
ordner.

> Så nu ryger den gamle escort til hugger.

Dejligt med en nyere bil, det kan jeg godt fortælle dig...

Mvh

Emil