skoda køb
Fra : MtM

Dato : 13-03-07 09:48

Hej gruppe

Vi tænker lidt på at skifte vores bil ud med en brugt Skoda fabia. fra 2005

Hvad skal man checke på sådan en model ?

og så er "kun" en 1,2 er den motor for lille ?
Vi kører mest små turer, 5 til 15 km.og vel en gang til og fra kbh ca. 60
km.

Hvad med rep. dele priser og service. er det dyrt ?

På forhånd tak

MtM

Fra : alten

Dato : 13-03-07 11:25

FDM siger:
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/A23891D0-B6F8-4251-9763-8230BA4B31CA/0/5861.pdf
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/B57DA333-D884-4583-80BD-E810DC17BB88/0/2837.pdf

Jeg er meget glad for min Fabia Combi 2003 - kan kun anbefale den.

mvh,
Henrik

Fra : Anders Majland

Dato : 13-03-07 14:18

> Vi tænker lidt på at skifte vores bil ud med en brugt Skoda fabia. fra
> 2005
>
> Hvad skal man checke på sådan en model ?

Nok ikke noget særligt på så ny en bil - men skoda giver vist kun 2års
garanti/reklamationsret så køber du privat står du selv med den og det kan
være en god ide med en fdm brugtbilsattest eller lign. Køber du hos en
forhandler har du trods alt reklamationsret derfra. Der bør ikke være noget
at komme efter ...

> og så er "kun" en 1,2 er den motor for lille ?

Imho nej - vores har gjort det meget fint de første 67000km. Det har været
et par småting som en drivaksel manchet og noget io til bagklappen som skoda
har taget på reklamationen. Vi overvejer dog meget at skifte til en større
bil og i den forbindelse måske også at sælge skodaen privat (Den er jo
temmelig populær så det burde ikke blive svært

> Vi kører mest små turer, 5 til 15 km.og vel en gang til og fra kbh ca. 60
> km.

Den er allerede varm efter ca 3 km med let gasfod (De første 3km herfra er
landevej og nedadbakke - så motoren skal stort set ikke bestille noget.
Alligevel er den driftsvarm inden vi drejer ud på A13). Det meste af vores
kørsel er også kun 20km ad gangen.

Vores benzinøkonomi i praksis på 15,9km/l og da det kun er 760/halvårligt i
grøn afgift er den også temmelig billig i drift.

> Hvad med rep. dele priser og service. er det dyrt ?

20 feb skrev jeg

Vi gav 2342,98 i Hobro for første service i august 2005 [26000km] og 2983,05
i juli 2006 [51000km].

Der er ikke bremsecheck med i ovenstående - I hobro plejer de føst at gøre
det første gang ved 3. service, men da vi fik revet et føler kabel over til
bremsebelægningskontrol fik vi det gjort i december incl "fusk" af ledningen
til 716,10kr

Der er forskelle mellem 2003-2004 og 2005 - modellen. Men når i ikke skal
køre mange km tror jeg også i bør kigge på de ældre årgange. 2004'er står
til salg til mellem 115 og 135000kr hos forhandlere. Også med mulighed for
udstyr som aircon/fartpilot og træk.

I 2003/2004 hedder det førtse "rimelige" udstyrsniveau Comfort med bla.
kørecomputer, elruder, bagagerumsdækken, foldesæder 60/40, eljusterbare
sidespejle, varme i sidespejle, 2 iso-fix, regulerbar sædevarme i forsæder,
højde justerbar føresæde, Multijusterbar rat, 12 volti bagagerum. I 2005 kom
det til at hedde ambiente istedet med stort set samme indhold. Størte
forskel fra 2005 er så vidt jeg husker esp og at aircon blev noget billegere
som tillæg. Vi købte sidst i 2004 hvor 2005 var annonceret men valgte at
tage en 2004'er der var i landet.

Anders Majland, PS Interesseret i et tilbud i email hvis vi beslutter at
skifte ?
2004 Skoda Fabia Combi 1,2 12v 64 hk 67000km - Extra: Mørkegrøn metallak,
tagræling, træk, vinterhjul, fartpilot, højttalere bagi, sony radio med cd,
P-watch, Dinitrol rustbeskyttelse, plastbeskyttelse af dørtrin,
stænkklapper, måtter, 12 volt i handskerum, ikke ryger, ingen hund (Så kan
jeg vist heller ikke lave listen længere)