Se fælge "på bilen" hvor? + dæk?
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 13-03-07 00:11

Hej.

Nu hvor der skal købes nye sommerdæk + fælge mangler jeg lidt inspiration!

Bilen er en MB 220 CDi fra 2002, hvortil jeg har nogle ret kedelige MB16"
fælge. Jeg valge derfor at sætte vinterdækkene på de gl. fælge og er nu på
jagt efter nye.

Problemet er, at jeg ikke fatter ret meget af forholdet mellem fælg / dæk.
Jeg synes (selvfølgelig) at det pæneste er, at fælge er så stor som muligt i
forhold til dækket, men betyder dét så at jeg skal have fat i en 18 eller
19" ?

Bilen er en såkaldt "Avantgarde". MB værkstedet fortalte at den oven i købet
skulle være sænket yderligere... ikke at det overhovedet er noget særligt i
forholdt til så mange andre biler men betyder det noget i forhold til
fælgene?

Jeg håber at nogen har nogle gode idéer til nogle fine fælge... Og
forresten... de behøver ikke at koste 20.000,-

Hvis jeg oven i købet kan se dem online "på bilen" ville det være alle
tiders.

Hvad med dæk? Hvad siger de forskellige tests? Jeg fulgte Motors råd, og
købte nogle Michelin A3, som har været fine... men hvad med sommerdæk?
Støjsvage / slidstærke / sikre

Mvh

Jasper

Fra : TDN

Dato : 13-03-07 06:26

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:45f5de02$0$91713$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> [...]
>
> Hvad med dæk? Hvad siger de forskellige tests? Jeg fulgte Motors råd, og
> købte nogle Michelin A3, som har været fine... men hvad med sommerdæk?

Her er FDM's sommeranbefalinger (2006):
http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/EC7F3AF0-400C-412D-A201-181015949FD5/0/104109.pdf

Jeg har bestilt Bridgestone Touranza ER300 til min hos www.daekonline.dk

Mvh
Thomas

Fra : John Sahl

Dato : 13-03-07 08:47

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> Bilen er en MB 220 CDi fra 2002, hvortil jeg har nogle ret kedelige
> MB16" fælge. Jeg valge derfor at sætte vinterdækkene på de gl. fælge
> og er nu på jagt efter nye.

Tjek din mail

--
John Sahl

Fra : Søren Hansen

Dato : 13-03-07 14:40

Jasper Norman Ahrensbach skrev:
> [...]
> jagt efter nye.
>

> Hvis jeg oven i købet kan se dem online "på bilen" ville det være alle

www.alcar.dk kan du se fælge på bilen. For din bil er der et stort
udvalg af 18" og et par 19". Priserne må du ringe lidt rundt; det kan
godt betale sig. Det er langt fra alle forhandlere, hvor det at maile er
den bedste løsning, for nu at sige det diplomatisk.

----
Søren Hansen
http://kiaklub.dk

Fra : Sidse

Dato : 13-03-07 20:51

"Søren Hansen" <kiaklubslet@kiaklub.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> betale sig. Det er langt fra alle forhandlere, hvor det at maile er den
> bedste løsning, for nu at sige det diplomatisk.

Det kan også ofte være ret tidskrævende at skulle give tilbud på 3-5
forskellige dæk i 2-3 størrelser, men jeg tager mig nu alligevel gerne tiden
til det.
Foretrækker også selv at handle hvor jeg har god tid til at træffe den
rigtige beslutning og har tilbuddet på skrift.
Se evt. efter fælge på www.eurowheels.dk og få en god pris hos HA-TS

Henrik
www.ha-ts.dk

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 13-03-07 21:15

> [...]
> dæk. Jeg synes (selvfølgelig) at det pæneste er, at fælge er så stor
> som muligt i forhold til dækket, men betyder dét så at jeg skal have

Jeg synes ikke, at du skal montere over 18", da jeg tror du med 19" får en
alt for hånd undervogn.
http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&Catid=1695-18

(Nu skriver du ikke model på din MB, så det kan være, at linket er
forkert...)

> Jeg håber at nogen har nogle gode idéer til nogle fine fælge... Og
> forresten... de behøver ikke at koste 20.000,-

Personligt kan jeg godt lide denne:
http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&productid=72992

Den kræver dog nogle bredde dæk - helst 265 i bredden...

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 13-03-07 23:20

> [...]
> http://www.4x4butikken.dk/shop/default.asp?SetLng=26&Catid=1695-18
>
> (Nu skriver du ikke model på din MB, så det kan være, at linket er

Hej Morten.

Tak for link / svar.

Bilen er en 220 CDi 02´ (gammel model )

Kan du skrue et godt tilbud sammen på 4 fælge + Brigdestone Potenza dæk i
18"? Eller er din online pris "smertegrænsen"? Jeg er nordjyde

Derudover kunne jeg godt tænke mig noget xeon-lys på konens nye sportsvan.
Hvor mange timer vil du mene, et værksted skal bruge på at montere skidtet?

Mvh

Jasper

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 13-03-07 23:25

"> Kan du skrue et godt tilbud sammen på 4 fælge + Brigdestone Potenza dæk i

Ups... tror hellere at jeg vil have Michelin PS2.

/Jasper

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 14-03-07 05:47

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> Kan du skrue et godt tilbud sammen på 4 fælge + Brigdestone Potenza
> dæk i 18"? Eller er din online pris "smertegrænsen"? Jeg er nordjyde

Send mig en mail med hvilken fælg(e) du kan tænke dig, så laver jeg en
samlet pris...

> Derudover kunne jeg godt tænke mig noget xeon-lys på konens nye
> sportsvan. Hvor mange timer vil du mene, et værksted skal bruge på at
> montere skidtet?

Det svinger meget - på nogle biler tager det 5 min, på nogle måske 1 time...