|
| Hvad kan fejlen være? Pontiac V6 årg ¨87 Fra : Sven |
Dato : 12-03-07 21:20 |
|
Hej.
Starter fint, når den er kold, men nogen gange når den har kørt bare en
lille tur, holder stille i ca. 5 minutter, og derefter kan den ikke starte.
Startmotoren kører godt nok, men det er som om der slet ikke er tænding på
motoren, da den ikke en eneste gang forsøger det mindste at tænde. På den
anden side, efter en del start-forsøg lugter den ikke af benzin, så den
drukner tilsyneladende heller ikke.
Når først motoren er i gang, kører den fint, og den fejltænder ikke, går
ikke i stå i tomgang o.lign., men omdr.tælleren "flipper" indimellem både op
og ned. Når bilen ikke vil starte, har den været meget let at trække i gang.
Op på ca. 20 km/t, slip koblingen i 2. gear, og den starter omgående. Alle
stik til tændspole, rotorhus mv. er adskildt renset og sprøjtet med
silikonespray, men det har ikke givet nogen forskel. Det er en periodefejl,
som jeg ikke kan fremprovokere "med vilje", så den er lidt svær at fejlsøge
på.
Bilen skal være synet inden d 13. april, så den skulle gerne være OK inden
da.
--
Mvh
Sven
| |
Martin Bak (12-03-2007)
| Kommentar Fra : Martin Bak |
Dato : 12-03-07 23:15 |
|
"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse
news:45f5b5d1$0$141$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej.
> Starter fint, når den er kold, men nogen gange når den har kørt bare en
> lille tur, holder stille i ca. 5 minutter, og derefter kan den ikke
> starte. Startmotoren kører godt nok, men det er som om der slet ikke er
> tænding på motoren, da den ikke en eneste gang forsøger det mindste at
> tænde.
Klart et tændingsproblem. Hvad med tændrørene? Hvordan ser de ud? Mon
kareten får den rigtige oktan?
Martin
| |
Sven (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Sven |
Dato : 13-03-07 06:48 |
|
> Klart et tændingsproblem. Hvad med tændrørene? Hvordan ser de ud? Mon
> kareten får den rigtige oktan?
Næ, for det forhandles ikke i dk. (88 til 90 oktan i.flg.
brugsvejledningen), så jeg kører på 92 oktan, og det har den kørt på siden
1989 . Tændrørene ser OK ud, og de har alle 6 den korrekte afstand i.flg.
Haynes-bogen, de har kørt ca 17.000 km. Jeg kan desværre ikke fremprovokere
fejlen med vilje, så det er lidt svært at lave fejlsøgning.
--
Mvh
Sven
| |
Rene Jensen (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Rene Jensen |
Dato : 13-03-07 07:57 |
|
Det kan være Benzin pumpen der svigter ,.evt. en stel forbindelse,eller
filteret,kunne evt.hjælpe at sætte et xtra lille filter så brandstoffet ikke
kan løbe tilbage..
"Sven" <nogen@med.ca> skrev i en meddelelse
news:45f63b0e$0$175$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> Klart et tændingsproblem. Hvad med tændrørene? Hvordan ser de ud? Mon
>> kareten får den rigtige oktan?
>
> Næ, for det forhandles ikke i dk. (88 til 90 oktan i.flg.
> brugsvejledningen), så jeg kører på 92 oktan, og det har den kørt på siden
> 1989 . Tændrørene ser OK ud, og de har alle 6 den korrekte afstand
> i.flg. Haynes-bogen, de har kørt ca 17.000 km. Jeg kan desværre ikke
> fremprovokere fejlen med vilje, så det er lidt svært at lave fejlsøgning.
>
> --
>
> Mvh
> Sven
>
>
>
| |
Sven (14-03-2007)
| Kommentar Fra : Sven |
Dato : 14-03-07 20:43 |
|
> Det kan være Benzin pumpen der svigter ,.evt. en stel forbindelse,eller
> filteret,kunne evt.hjælpe at sætte et xtra lille filter så brandstoffet
> ikke
> kan løbe tilbage..
Den har jeg faktisk selv været inde på, men hvorfor er brændstoffet så
aldrig løbet tilbage, når bilen er kold? Selvfølgelig, stelforbindelsen kan
det jo godt være, idet der er "etellerandet" skidt der udvider sig, når det
bliver varmt, og det er derfor den ikke vil. Problemet er, at benzinpumpen
er indbygget i tanken, så den er ikke så let at komme til. Men må¨ske man
kan måle, om der er forbrug (ampere) over sikringen til pumpen?
--
Mvh
Sven
| |
|
|