Fra dengang Farfar var dreng, og biler var~
Fra : Allan J

Dato : 11-03-07 19:49

Tiden går, og der er nok nogle som vil genkende en eller anden af disse
biler, måske Folmer vil få et nostalgisk blik, og lade øjnene svømme.

Tag den Virtual tour - og lad de ældre minder dukke op.

Måske også en af de unge løver og bileksperte tør kige med, og se så
hvad der var på gaden dengan.

http://www.microcarmuseum.com/

Bedst er at se tingene in natura, hvis turen går forbi.

Mange andre link til gamle biler:
http://www.verdensnavle.dk/car.html

Mvh Allan / 55år

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-03-07 19:56

Allan J skriver:

> http://www.microcarmuseum.com/
>
> Bedst er at se tingene in natura, hvis turen går forbi.

Damn, lidt større end det sidste bilmuseum jeg så, nemlig Strøjer
Samlingen.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : hanzen

Dato : 11-03-07 21:02

> Allan J skriver:

> Damn, lidt større end det sidste bilmuseum jeg så, nemlig Strøjer
> Samlingen.

Du der i det midtjyske må da også kunne huske det modelbilmuseem der lå i
Silkeborg for ca 15 år siden.
--
hilzen
hanzen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-03-07 21:18

hanzen skriver:

> Du der i det midtjyske må da også kunne huske det modelbilmuseem der lå i
> Silkeborg for ca 15 år siden.

For 15 år siden var jeg Randrusianer og kom kun på Gjern
automobilmuseum...

Fra : hanzen

Dato : 11-03-07 21:42

> hanzen skriver:

> For 15 år siden var jeg Randrusianer

Det var jeg også, men fandt dog til Silkeborg en enkelt gang. Det lå i helt
nye bygninger højt og flot lidt vest for byen.
Medbringende en knajt i passende alder kunne man sagtens fordrive en time
eller to.

og kom kun på Gjern
> automobilmuseum...

Der har jeg så ikke været. Måske af frygt for at blive skuffet.
Jeg er - næsten - vokset op på Ålholm Bilmuseum
--
hilzen
hanzen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 11-03-07 22:40

hanzen skriver:

> Det var jeg også, men fandt dog til Silkeborg en enkelt gang. Det lå i helt
> nye bygninger højt og flot lidt vest for byen.

Hvor ?

> Der har jeg så ikke været. Måske af frygt for at blive skuffet.

Der er såmænd fint nok. Omend det er længe siden jeg sidst har været
der. (har kun en 5-8 km derned i dag).

> Jeg er - næsten - vokset op på Ålholm Bilmuseum

Okay, det er en lille smule større.

Nu har jeg lige været en tur forbi begge museeers hjemmsider. Utroligt
så lidt de skriver om deres samlinger. Måske fordi jeg på "mit museum"
selv skriver en masse historier omkring det rullende materiel....

Fra : hanzen

Dato : 12-03-07 07:43

> hanzen skriver:

> Hvor ?

Jeg husker det lå på højre hånd på en bakketop. Bygningen var ny og i gule
sten.
Den må være der endnu.
--
hilzen
hanzen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-03-07 21:22

hanzen skriver:

> Jeg husker det lå på højre hånd på en bakketop. Bygningen var ny og i gule
> sten.
> Den må være der endnu.

På vej ud mod funder ?

Huset har en "underlig form" og huser idag et tæjfirma ???

Fra : hanzen

Dato : 12-03-07 21:34

> hanzen skriver:

> På vej ud mod funder ?

yeps

> Huset har en "underlig form" og huser idag et tæjfirma ???

Det er ikke firkantet Og kludebikse er der allevegne så det skal nok
passe.

--
hilzen
hanzen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 12-03-07 21:42

hanzen skriver:

> Det er ikke firkantet Og kludebikse er der allevegne så det skal nok
> passe.

Prøv at gå på krak, søg efter "Lysbrohøjen" (tak kombineret kort og
luftfoto).

Alternativt, har du google earth, så er det
56° 9'31.44"N
9°30'0.08"E

Fra : hanzen

Dato : 13-03-07 08:34

> [...]
> luftfoto).
>
> Alternativt, har du google earth, så er det

Jeg synes det var længere fra Silkeborg og bygningen er heller ikke helt som
jeg husker det. Mindre og højere og længere væk fra anden bebyggelse.
Men der kan ske meget på 16 år. Jeg har regnet mig frem til at jeg var der i
foråret 91. Museet var næsten nyåbnet og jeg tror ikke der gik ret lang tid
før de var væk igen.
--
hilzen
hanzen