Gammel trehjulet bil?
Fra : Ukendt

Dato : 11-03-07 18:35

Vi kom til at snakke om en gammel trehjulet bil, jeg mener at kunne huske.

Der var 2 forhjul og kun eet baghjul midt under bagenden. Hele fronten var
sidehængslet og kunne dermed lukkes op.

Nogen der kan hjælpe evt. med links eller fotos.

--
Michael

Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Per

Dato : 11-03-07 18:40

Mon ikke det er en bmw issetta du tænker på:

http://www.goggomobiler.dk/BMV%20Isetta.html

mvh Per

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-07 18:47

Per wrote:
> Mon ikke det er en bmw issetta du tænker på:
>
> http://www.goggomobiler.dk/BMV%20Isetta.html
>
> mvh Per

Bingo! Det var den....

Tak.

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-07 18:53

Per wrote:
> Mon ikke det er en bmw issetta du tænker på:
>
> http://www.goggomobiler.dk/BMV%20Isetta.html

Min far kan så også huske en med et dobbelt baghjul der sad midt under
bagenden. Kender du også den?

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-03-07 19:07

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse news:45f441e7$0$46968

> Min far kan så også huske en med et dobbelt baghjul der sad midt under
> bagenden. Kender du også den?

BMW'en havde dobb. hjul. Min forældre rejste rundt i Europa i sån'en, sæt
det lige i relief til nutidens campister, der er sket meget siden ;).

Fra : Martin Bak

Dato : 11-03-07 19:17

> BMW'en havde dobb. hjul.

Ikke den vi havde.

Martin

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 11-03-07 19:48

> Ikke den vi havde.

Der var flere modeller, årgange.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 12-03-07 17:47

> Ikke den vi havde.

Jeg mener det var om den måtte køres med bil, eller motorcykelkørekort,
henholdsvis to eller et baghjul!

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Kent Nielsen

Dato : 11-03-07 19:09

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse

> Min far kan så også huske en med et dobbelt baghjul der sad midt under
> bagenden. Kender du også den?

Det er en Heinkel
http://www.heinkel.dk/kabiner/tegning_forbag.gif

Kent Nielsen

Fra : Kent Nielsen

Dato : 11-03-07 18:45

> [...]
> sidehængslet og kunne dermed lukkes op.
>
> Nogen der kan hjælpe evt. med links eller fotos.

http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_Isetta

Kent Nielsen

Fra : Lars Frandsen

Dato : 11-03-07 18:45

> [...]
> sidehængslet og kunne dermed lukkes op.
>
> Nogen der kan hjælpe evt. med links eller fotos.

Jeg kan huske BMW Isettaen:
http://de.wikipedia.org/wiki/BMW_Isetta
http://www.isetta-online.de/
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Martin Bak

Dato : 11-03-07 19:16

> [...]
> sidehængslet og kunne dermed lukkes op.
>
> Nogen der kan hjælpe evt. med links eller fotos.

BMW Isetta, som du jo har fået at vide. Min far havde sådan en. Vi kunne
være i den allesammen, ham og alle 5 børn.

Jeg sidder her med papirerne på den. Der står:

BMW Isetta 300, aargang 1962. lukket kabine med soltag. Købesum (brugt i
1967) kr. 2000,-
Den kostede kr. 96,- at forsikre incl. brand og kasko det første år, 71,- de
efterfølgende.

Det er faktisk ikke en bil, men en kabinescooter. Derfor skal man have
motorcykelkørekort for at køre den.
Den med de dobbelte baghjul kan jeg også huske. Kan dog ikke lige huske
fabrikatet. Messerschmitt lavede også en, den var lidt mere fancy at se på.

Martin

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 11-03-07 20:37

> [...]
> Den med de dobbelte baghjul kan jeg også huske. Kan dog ikke lige huske
> fabrikatet. Messerschmitt lavede også en, den var lidt mere fancy at se

Svigerfar fortalte at hans ene bror havde købt en Isetta, svjh.
Alle fortalte ham at han ikke måtte køre i den, da han kun havd mc-kort.
Og så en dag var der sandelig en venlig betjent der gav ham papir på at han
ikke måtte.
Der var nemlig for stor afstand mellen baghjulene - og så var det en bil

--
Jesper Hedegaard

Savage når vejret spiller
Ford Focus når vejret spilder

Fra : Tom

Dato : 11-03-07 20:59

"Jesper Hedegaard" <virker@ikke.uk> skrev i en meddelelse

> [...]
> han ikke måtte.
> Der var nemlig for stor afstand mellen baghjulene - og så var det en bil

æhh, en Isetta har da kun et baghjul og 2 forhjul

--
Tom

Fra : Martin Bak

Dato : 11-03-07 21:06

> [...]
> han ikke måtte.
> Der var nemlig for stor afstand mellen baghjulene - og så var det en bil

Min fars Isetta havde kun eet baghjul. Og jeg sidder her med
registreringsattasten. Der står blandt andet: BMW Isetta 300, 3 hj. Art:
Personmotorcykel. Og vedr. hjulene er anført: Fordæk: Luft/2 Bagdæk: -
(altså intet anført. Men den havde dog et (-; )
Desuden naturligvis registreringsnummeret, det legendariske JA 10 085.
Egenvægt 350kg Totalvægt 550 kg

Martin

Fra : Tom

Dato : 11-03-07 21:19

> [...]
> (altså intet anført. Men den havde dog et (-; )
> Desuden naturligvis registreringsnummeret, det legendariske JA 10 085.

Jep, det er den fedeste bmw der nogensinde er lavet
Enhver direktør burde have sådan en som direktionsvogn

Husker et par stykker fra min barndom.

--
Tom

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-03-07 21:59

Jesper Hedegaard skrev:

> [...]
> ikke måtte.
> Der var nemlig for stor afstand mellen baghjulene - og så var det en bil

De kunne vist fåes i flere udførelser. Så vidt jeg husker så hed det sig
egenvægt under 400 kg, og afstand mellem baghjul mindre end 30 cm, så
var det en mc.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-03-07 22:09

Hvad er det så for en Mr.Bean altid skal have til at vælte i hans film?

Den ligner noget der kunne have med Goggomobil at gøre, eller?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-03-07 22:19

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> wrote in message

> Hvad er det så for en Mr.Bean altid skal have til at vælte i hans film?

Det er en Reliant Robin:

http://cgi.ebay.co.uk/1976-RELIANT-ROBIN-VAN_W0QQitemZ130087169923QQihZ003QQcategoryZ43115QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 11-03-07 22:43

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev

> Det er en Reliant Robin:

http://cgi.ebay.co.uk/1976-RELIANT-ROBIN-VAN_W0QQitemZ130087169923QQihZ003QQ
categoryZ43115QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Jo, tak, den skal ned at ligge, sådan en....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Martin Bak

Dato : 11-03-07 23:21

> Hvad er det så for en Mr.Bean altid skal have til at vælte i hans film?
>
> Den ligner noget der kunne have med Goggomobil at gøre, eller?

Det kunne lyde som Messerschmitten:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ab/Messerschmitt_Kabinenroller.jpg/250px-Messerschmitt_Kabinenroller.jpg

Martin

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 12-03-07 00:17

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev
> Det kunne lyde som Messerschmitten:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/ab/Messerschmitt_Kabin
enroller.jpg/250px-Messerschmitt_Kabinenroller.jpg

Nej det er Andreas ovenfor der har den rigtige.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Allan J

Dato : 11-03-07 19:33

Trekroner frembragte:
> [...]
> sidehængslet og kunne dermed lukkes op.
>
> Nogen der kan hjælpe evt. med links eller fotos.

Hvis andre biler måtte have interese, så er her lidt fra dengang selv
Folmer var en lille knægt, og ikke tænkte på lastbiler.
http://www.microcarmuseum.com/

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-03-07 20:12

On Sun, 11 Mar 2007 19:33:19 +0100, Allan J <nospam@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvis andre biler måtte have interese, så er her lidt fra dengang selv
>Folmer var en lille knægt, og ikke tænkte på lastbiler.

Må jeg være her?

Jeg har altid tænkt på biler, også lastbiler.

Den første jeg kørte var mælkemandens Opel. Jeg var fandme ikke ret
gammel da jeg fik lov til at køre lidt inde på gårdspladsen.

Den så sådan her ud, dog uden kapel.

http://de.wikipedia.org/wiki/Bild:Opel_blitz_pritsche_1_sst.jpg

Der kom også en gut med sodavand en gang om ugen. Han kørte Ford. En
kassevogn i lighed med VW's rugbrød. Den har jeg ikke kunnet finde et
billede af. Men den kunne man også godt få lov til at køre lidt med.

Min første lastbil, som jeg tjente penge ved at køre, var sådan én som
den her, bare med kølekasse på:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bild:Mercedes_1418.jpg

Den model kan jeg snakke om i timevis.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Allan J

Dato : 11-03-07 20:47

Folmer Rasmussen forklarede den 11-03-2007:

> [...]
> billede af. Men den kunne man også godt få lov til at køre lidt med.
>

> Min første lastbil, som jeg tjente penge ved at køre, var sådan én som

Ja ok, med fare for at du gør det denne gang også, så glædes jeg da
over de andre af af dine oplevelser beskrevet i dette medie.
Du var nu ikke ene om at tyvstarte, jeg kørte også med den lokale
fiskers bilpå havnen, og lidt i mors goggomobil, lidt traktor og andre
finurlige køretøjer, og når det blv betjenten for meget, så ringede han
bare hjem til Far, og så var der en pause i et stykke tid.. :/
Ak ja, tiderne har ændret sig, men ikke glæden ved en bil, Vel :D

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-03-07 21:14

On Sun, 11 Mar 2007 20:46:39 +0100, Allan J <nospam@mail.dk> wrote:

> [...]
>bare hjem til Far, og så var der en pause i et stykke tid.. :/
>Ak ja, tiderne har ændret sig, men ikke glæden ved en bil, Vel :D

Ja, det var tider.

Min bedste oplevelse er stadig en fra Italien, for en del år siden.

Når man kommer fra Verona, og er på vej hjem, skal man jo op ad
"bakken" for at komme op til Brenner.

Når man så er udstyret med en Scania 142 med 6 tommer afgangsrør, og
stort set ingenting inden i lydpotten, og det er forår, og vinduet er
rullet ned, og belæsningen er til 40-45 km/t., og pigerne er ude og
lufte forårskollektionen osv. osv.

Du må fandme ikke sige det til nogen, men det er lige før man ikke
behøver at få løn sådan en morgen.

Jeg er ellers ikke Scania-fan, men når sådan en svensk V8'er tænder
rigtigt på alle cylindre, så spiller det s'gu.

Nå, nu om dage får man gigt alle vegne, hvis vinduet er åbent, og
klimaanlægget kører heller ikke optimalt, og fanden og hans pumpestok.
Man kan bare konstatere, at det var dengang.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-03-07 22:09

Folmer Rasmussen skrev:

> [...]
> stort set ingenting inden i lydpotten, og det er forår, og vinduet er
> rullet ned, og belæsningen er til 40-45 km/t., og pigerne er ude og

Min kammerat kørte en sådan 141, dog med lidt mere modificeret
udstødning. Der var en lang tragt på og så en række guitarstrege over
åbningen for lige at få det sidste med. En dag i Norge mødte han en
kollega med voldsomt overlæs. Da de nåede til en bakke hvor politiet
altid skulle veje måtte han agere overlæs. Ham med overlæsset havde kom
luskende, mens den anden måtte geare ned næsten til laveste gear med en
masse larm til følge. Den anden gled lige forbi vægten, og min kammerat
blev vinket ind. Politiet lurede en smule.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-03-07 22:11

Folmer Rasmussen skrev:

> Der kom også en gut med sodavand en gang om ugen. Han kørte Ford. En
> kassevogn i lighed med VW's rugbrød. Den har jeg ikke kunnet finde et
> billede af. Men den kunne man også godt få lov til at køre lidt med.

Sikkert en Ford Thames. Hvis det kan hjælpe på vej.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-03-07 22:15

On Sun, 11 Mar 2007 22:10:32 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

>Sikkert en Ford Thames. Hvis det kan hjælpe på vej.

>--

Nej, det var en kassevogn på størrelse med et folkevognsrugbrød.

Den har jo sikkert haft en modelbetegnelse, men så hut jeg visker stod
der kun Ford på den.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-03-07 22:52

Folmer Rasmussen skrev:

> Nej, det var en kassevogn på størrelse med et folkevognsrugbrød.
>
> Den har jo sikkert haft en modelbetegnelse, men så hut jeg visker stod
> der kun Ford på den.

Ikke en sådan?.

http://www.mayswoodgarage.co.uk/ford_thames_van_1.jpg

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-03-07 23:14

On Sun, 11 Mar 2007 22:51:34 +0100, Ib Jakobsen <senator@post.tele.dk>
wrote:

>Ikke en sådan?.
>
>http://www.mayswoodgarage.co.uk/ford_thames_van_1.jpg

>--

Nej, den jeg taler om, er meget rundere i formerne.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 11-03-07 23:25

Folmer Rasmussen skrev:

> Nej, den jeg taler om, er meget rundere i formerne.

Den Ford thames jeg husker er også mere rund end den på billedet. Kan
huske en kunde der havde en sådan. Det er denne også.

http://www.farzadsf1gallery.com/image_upload/MB_transporter-1.jpg

Næsten lige så køn som VW-lastbilen fra forleden.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 12-03-07 16:45

> [...]

> kassevogn i lighed med VW's rugbrød. Den har jeg ikke kunnet finde et
> billede af. Men den kunne man også godt få lov til at køre lidt med.

Mon ikke det har været en Ford Taunus Transit, min far kørte med rugbrød i
sådan en tilbage i midten af 1950.
http://www.taunusmclub.nl/galerie/TRANS_FK/index.htm

Mvh
Henning

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 12-03-07 17:16

On Mon, 12 Mar 2007 16:44:56 +0100, "Henning Mikkelsen"
<mikmik@mail.dk> wrote:

>Mon ikke det har været en Ford Taunus Transit, min far kørte med rugbrød i
>sådan en tilbage i midten af 1950.
>http://www.taunusmclub.nl/galerie/TRANS_FK/index.htm

>--

Der var den s'gu.

Jeg var bare ikke klar over at Ford brugte både Taunus og Transit, så
langt tilbage i tiden.

Men tak for ulejligheden.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 11-03-07 21:42

Allan J <nospam@mail.dk> writes:

> Trekroner frembragte:

> Hvis andre biler måtte have interese, så er her lidt fra dengang selv
> Folmer var en lille knægt, og ikke tænkte på lastbiler.
> http://www.microcarmuseum.com/

Den var jeg også lige ved at finde frem. Advarsel: Linket er en
tidsrøver af de helt store.

Fra : Allan J

Dato : 11-03-07 21:51

Peter Dalgaard frembragte:

> Den var jeg også lige ved at finde frem. Advarsel: Linket er en
> tidsrøver af de helt store.

Ja - det kan du have ret i, - men hvorledes vil du ellers fortælle om
alle de 3 hjulede modeller der var dengang??

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 11-03-07 22:13

Allan J <nospam@mail.dk> writes:

> Peter Dalgaard frembragte:

> Ja - det kan du have ret i, - men hvorledes vil du ellers fortælle om
> alle de 3 hjulede modeller der var dengang??

Det var ikke ment som kritik. Bare: Pas på, inden du ved af det, er
klokken langt over din sengetid....

Fra : Allan J

Dato : 11-03-07 22:18

Peter Dalgaard kom med denne ide:

> Det var ikke ment som kritik. Bare: Pas på, inden du ved af det, er
> klokken langt over din sengetid....

Nej - det tror jeg ikke - oplevelsen ved at kigge billederne, er ikke
så overvældende som at have været der selv, - det mættede noget mere i
hukommelsen

Fra : Kell Petersen

Dato : 15-03-07 11:43

Kendte en som Hed Erling han havde 2-3 stykker af BMW og et par
Messersmith,, staves vist ikke rigtigt , men lignede også BMW ,, havde også
en hvor man gik ud af siden ,
men ellers smart med lige at smide rattet væk og kravle ud foran ,,,