Hvad blev der af.........?
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-03-07 17:56

Gamle mænd som mig, kommer af og til til at tænke på gamle dage. Gode
eller ej.

Dengang var det moderne med to-farvede biler.

Det var også in med hvide dæksider.

Imiteret lam på rattet var også en nødvendighed.

Det var dengang man kunne tanke op på bensinstationer som Caltex,
Esso, Gulf og BP.

Det vil sige, at man blot skulle indfinde sig, så kom der folk
springende for at ordne det fornødne.

Det fornødne var ret omfattende.

Kontrol af vand og olie. Vask af forrude osv.

Jeg savner s'gu af og til noget af det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 11-03-07 17:58

KLIP

> Jeg savner s'gu af og til noget af det.

LOL, bare det at kunne vælge fra oktan 89 til 100..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-07 18:41

> Gamle mænd som mig, kommer af og til til at tænke på gamle dage. Gode
> eller ej.
>
> Dengang var det moderne med to-farvede biler.
>
> Det var også in med hvide dæksider.

Hej
jeg har da malet min, får også mange kommentarer, overvejende positive

kan man få hvide dæksider til 18" dæk ?

--
Mvh.
Dennis.

Fra : Tom

Dato : 11-03-07 20:13

> Gamle mænd som mig, kommer af og til til at tænke på gamle dage. Gode
> eller ej.
>
> Dengang var det moderne med to-farvede biler.

Bugatti Venon

> Det var dengang man kunne tanke op på bensinstationer som Caltex,
> Esso, Gulf og BP.

De lever i bedste velgående i tyskland og UK

> Det vil sige, at man blot skulle indfinde sig, så kom der folk
> springende for at ordne det fornødne.

Sådan er det stadig mange steder i polen. Men jeg tror mere det er fordi de
er bange for at man skal løbe fra regningen

> Det fornødne var ret omfattende.
>
> Kontrol af vand og olie. Vask af forrude osv.
>
> Jeg savner s'gu af og til noget af det.

Jep, det er blevet rimelig "koldt" på de danske tankstationer. Man skal selv
stå i regn og slud og tanke og så ind til alle pornobladene og hotdogs for
at betale alt for meget for benzinen.............eller holde i lange køer så
snart benzinen er 24 øre billigere end den plejer at være

--
Tom

Fra : BJ

Dato : 11-03-07 20:48

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
> lange køer så snart benzinen er 24 øre billigere end den plejer at være

Tjaee .. da jeg fik mit første eftermiddags/weekend job på en BP tank i
Odense på Søndre Boulevard, solgte vi ikke pornoblade og hotdogs.

Vi havde rigelige mængder af olie, benzin, karburatorsprit i 200 liters
tromler og gave naturligvis de gode kunder et skvæt topolie i rabat.

Jeg var nu også kun nær de 15 år, så bare det at give kunderne service under
optankningen, gav rigeligt at se til.

Senere kom jeg ud på en stor BP-tank på Nyborgvej. Her var noget så nymodens
som en pengeautomat, selvbetjening på 2 standere samt en autogasstander.

Vi fik dog aldrig pornoblade eller hotdogs til salg i butikken in min tid,
der varede til jeg var +20 år...

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 11-03-07 20:45

> [...]
> springende for at ordne det fornødne.
>
> Det fornødne var ret omfattende.
>
> Kontrol af vand og olie. Vask af forrude osv.

For at starte med det sidste.
Vask af sådan en DAF-forrude, det er da noget der ligner 2 mand i 3 dage.
Kontrol af diverse væsker er vel automatisk.
Esso, finder man da ikke dem i Sverige?
Hvide dæksider kan da købes i løs vægt.
Husk at når de bliver monterede, så skal dækkanten kun smøres sparsomt.
To-farvede biler?
Dem har vi da masser af: lidt-snavset og meget-snavset.
Lammet er spist, så ikke noget af det på rattet.

Var der noget mere du ville høre om

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-03-07 10:25

On 11 Mar., 17:56, Folmer Rasmussen <fol...@rasmussen.mail.dk> wrote:
> Gamle mænd som mig, kommer af og til til at tænke på gamle dage. Gode
> eller ej.
>
> Dengang var det moderne med to-farvede biler.
>
> Det var også in med hvide dæksider.

Vores genbo har dæk med hvide sider på 6 biler. Hænger det sammen med
at det er limousiner og dollergrin ?

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk