|
| Brugt bil med 175-200 heste, som går +10 k~ Fra : Frederik C |
Dato : 11-03-07 14:51 |
|
Kan I nævne nogle eksemplarer på sådant et vidunder?
Mvh.
Frederik
| |
Kim Kristensen (11-03-2007)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 11-03-07 17:20 |
|
On 11 Mar., 14:50, "Frederik C" <info@ duelundaudio.com>
wrote:
> Kan I nævne nogle eksemplarer på sådant et vidunder?
>
> Mvh.
>
> Frederik
Honda Prelude 2,2i VTEC, 185 hk og 11,4 km/l i følge normen. Honda NSX
er ellers tæt på med 274 hk, og 9,8 km/l i følge normen.
Med venlig hilsen Kim
| |
Kim Kristensen (11-03-2007)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 11-03-07 17:25 |
|
On 11 Mar., 17:19, "Kim Kristensen" <k...@kristensen.tdcadsl.dk>
wrote:
> On 11 Mar., 14:50, "Frederik C" <info@ duelundaudio.com>
> wrote:
>
> > Kan I nævne nogle eksemplarer på sådant et vidunder?
>
> > Mvh.
>
> > Frederik
>
> Honda Prelude 2,2i VTEC, 185 hk og 11,4 km/l i følge normen. Honda NSX
> er ellers tæt på med 274 hk, og 9,8 km/l i følge normen.
>
> Med venlig hilsen Kim
PS. Hvis NSX drosles ned til 175-200 hk vil den da nok opfylde kravet
til brændstoføkonomi, den har jo for mange hk i forhold til dit behov.
Med venlig hilsen Kim
| |
Torben Scheel (12-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 12-03-07 07:47 |
|
Frederik C wrote:
> Kan I nævne nogle eksemplarer på sådant et vidunder?
>
Alderen "trykker", men Rover 620ti (fra 1995).
--
vh
Torben
| |
Martin Johansen [600~ (12-03-2007)
| Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ |
Dato : 12-03-07 09:05 |
|
In article <45f4f758$0$90271$14726298@news.sunsite.dk>,
Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote:
> Frederik C wrote:
> > Kan I nævne nogle eksemplarer på sådant et vidunder?
> >
> Alderen "trykker", men Rover 620ti (fra 1995).
Eller SAAB 9000 2,3T.
| |
Brian (12-03-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 12-03-07 19:50 |
|
Frederik C wrote:
> Kan I nævne nogle eksemplarer på sådant et vidunder?
Opel Vectra A V6 - skønner bil
/Brian
| |
***Fr@nk*** (12-03-2007)
| Kommentar Fra : ***Fr@nk*** |
Dato : 12-03-07 21:40 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:45f5a0ea$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
> Frederik C wrote:
>> Kan I nævne nogle eksemplarer på sådant et vidunder?
> Opel Vectra A V6 - skønner bil
Den går ikke, den har kun 170 hk.
Men Opel Vectra turbo og calibra, de har så også lige 4 hjulstræk som ekstra
bonus.
Mvh
Frank
| |
Brian (12-03-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 12-03-07 21:45 |
|
***Fr@nk*** wrote:
> Den går ikke, den har kun 170 hk.
Jep, men det er kun på papiret. I den virkelige verden måler de 190+Hk hver
gang. Gutten der købte min den gamle, fik den måkt til 207 eller 217Hk. Det
er godt nok ikke helt normal, men 200+ er heller ikke unormalt.
> Men Opel Vectra turbo og calibra, de har så også lige 4 hjulstræk som
> ekstra bonus.
Og koster en god håndfuld ekstra i forhold til en alm Vectra A V6.
/Brian
| |
***Fr@nk*** (12-03-2007)
| Kommentar Fra : ***Fr@nk*** |
Dato : 12-03-07 21:54 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:45f5bbe1$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> ***Fr@nk*** wrote:
> Jep, men det er kun på papiret. I den virkelige verden måler de 190+Hk
> hver gang. Gutten der købte min den gamle, fik den måkt til 207 eller
> 217Hk. Det er godt nok ikke helt normal, men 200+ er heller ikke unormalt.
Jeg har hørt om 185-190 med chip, andet filter og udstødning. Men 190+ uden
noget tror jeg ikke helt på.
Det må være i medvind, ned af bakke og med solen i ryggen
>> Men Opel Vectra turbo og calibra, de har så også lige 4 hjulstræk som
>> ekstra bonus.
>
> Og koster en god håndfuld ekstra i forhold til en alm Vectra A V6.
Yup, men prisen spurgte han ikke om
Mvh
Frank
| |
Peter Dalgaard (12-03-2007)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 12-03-07 21:58 |
|
"***Fr@nk***" <Frank.opel@gmx.netdk> writes:
> Jeg har hørt om 185-190 med chip, andet filter og udstødning. Men 190+ uden
> noget tror jeg ikke helt på.
> Det må være i medvind, ned af bakke og med solen i ryggen
Og hjemve, glem ikke hjemve.
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Brian (12-03-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 12-03-07 22:02 |
|
***Fr@nk*** wrote:
> Jeg har hørt om 185-190 med chip, andet filter og udstødning. Men
> 190+ uden noget tror jeg ikke helt på.
> Det må være i medvind, ned af bakke og med solen i ryggen
Det må så være op til dig. Tag en tur omkring Opelpower siden, hvis du ikke
tror på mit ord alene... eller de engelske fora.
Bjørn her fra gruppen (selv om han vist er på retræte) har haft en bil magen
til, der også spyttede lidt ekstra af sig.
/Brian
| |
***Fr@nk*** (12-03-2007)
| Kommentar Fra : ***Fr@nk*** |
Dato : 12-03-07 22:13 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:45f5bfb0$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
> ***Fr@nk*** wrote:
> Det må så være op til dig. Tag en tur omkring Opelpower siden, hvis du
> ikke tror på mit ord alene... eller de engelske fora.
Jeg ville lige til at foreslå dig det samme, jeg læser allerede på Opel
Power.
Og det ændre ikke min mening.
> Bjørn her fra gruppen (selv om han vist er på retræte) har haft en bil
> magen til, der også spyttede lidt ekstra af sig.
Jeps, Bjørn´s bil har jeg læst lidt om. Her er hvad han selv har skrevet på
Opel Power:
"Til sammenligning lagde min 196hk på felt, uden chip, kun med KN & 2½"
udstødning... med chip lagde den 206..."
Det er jo fint, men hvor er det jeg skal kigge for at se en rigtig måling på
en standard, med over 170 HK
Jeg kan ikke finde nogen derinde, men jeg kan jo have overset 1.
Mvh.
Frank
| |
Brian (12-03-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 12-03-07 22:22 |
|
***Fr@nk*** wrote:
> Jeg ville lige til at foreslå dig det samme, jeg læser allerede på
> Opel Power.
> Og det ændre ikke min mening.
Godt, så burde du jo kende til C25XE motoren.
> Jeps, Bjørn´s bil har jeg læst lidt om. Her er hvad han selv har
> skrevet på Opel Power:
> "Til sammenligning lagde min 196hk på felt, uden chip, kun med KN &
> 2½" udstødning... med chip lagde den 206..."
Du tror at den får 26 ekstra heste ved at skifte udstødningen ?
> Det er jo fint, men hvor er det jeg skal kigge for at se en rigtig
> måling på en standard, med over 170 HK
> Jeg kan ikke finde nogen derinde, men jeg kan jo have overset 1.
Find Jesper Rosing's, det er min gamle. Den var absolut standard. Han har
vist solgt den igen, så jeg ved ikke om han stadig har den liggende på
galleriet.
Ellers kan en hurtig søgning give nogen svar. Se f.eks på denne:
http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1471 og læg mærke til
hvad han skriver om ydelsen. Han skriver forøvrigt også lejlighedsvis i
gruppen.
Derudover kan http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/ anbefales. Hvis man er
Opel nørd, er der mange timers læsning
/Brian
| |
***Fr@nk*** (12-03-2007)
| Kommentar Fra : ***Fr@nk*** |
Dato : 12-03-07 22:39 |
|
"Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:45f5c459$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> ***Fr@nk*** wrote:
> Godt, så burde du jo kende til C25XE motoren.
Jeg interessere mig ikke synderligt for denne motor, jeg kører selv C20LET
> Du tror at den får 26 ekstra heste ved at skifte udstødningen ?
Jeg tror ikke noget det har jeg jo skrevet.
Jeg skrev jo at det var hvad Bjørn selv oplyste af data.
http://www.opelpower.dk/forum/viewtopic.php?t=23740&postdays=0&postorder=asc&highlight=v6&start=30
Indlægget finder du her.
> Find Jesper Rosing's, det er min gamle. Den var absolut standard. Han har
> vist solgt den igen, så jeg ved ikke om han stadig har den liggende på
> galleriet.
En enkelt bil, uden en rullefelt måling kan jeg ikke rigtig bruge til noget.
> Ellers kan en hurtig søgning give nogen svar. Se f.eks på denne:
> http://www.opelpower.dk/galleri/?mode=showcar&carid=1471 og læg mærke til
> hvad han skriver om ydelsen. Han skriver forøvrigt også lejlighedsvis i
> gruppen.
Har jeg læst, men har du læst.
176,7 HK med rustfri udstødning med 135x75 afgang.
- K&N i57, så jeg kan høre når den arbejder.
Og 194 HK med anden bagpotte, igen et andet luftfilter og forhøjet
benzintryk.
2½" Friedrich rustfri med DTM afgang
Det nye luftfilter blev et K&N indsats
> Derudover kan http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/ anbefales. Hvis man
> er Opel nørd, er der mange timers læsning
Jeg er ikke så nørdet at jeg tror på alt fordi det er en Opel, men jeg synes
stadig at du skulle vise mig den standard vogn med 180-190 hk.
Måske vi skulle skrive på Opel Power istedet, det hører jo ikke rigtigt til
i dennne tråd her.
Frank
| |
Brian (12-03-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 12-03-07 22:44 |
|
***Fr@nk*** wrote:
> Måske vi skulle skrive på Opel Power istedet, det hører jo ikke
> rigtigt til i dennne tråd her.
God idé, jeg prøver at oprette et indlæg derinde.
/Brian
| |
Morten Fruergaard (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Morten Fruergaard |
Dato : 13-03-07 07:13 |
|
Brian wrote:
> ***Fr@nk*** wrote:
>
>> Måske vi skulle skrive på Opel Power istedet, det hører jo ikke
>> rigtigt til i dennne tråd her.
>
> God idé, jeg prøver at oprette et indlæg derinde.
Jeg tvivler også stærkt på det, så lad os endelig få en tilbagemelding.
--
Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk
Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort
| |
Brian (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 13-03-07 16:45 |
| | |
***Fr@nk*** (13-03-2007)
| Kommentar Fra : ***Fr@nk*** |
Dato : 13-03-07 18:45 |
|
"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:45f640e7$0$90265$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg tvivler også stærkt på det, så lad os endelig få en tilbagemelding.
Der er ikke noget at tilbagemelde nu, og jeg tror heller ikke at der kommer
det.
Det eneste vi har fundet ud af er at jeg er påståelig og dum, da jeg ikke
kan få det ind i mit grødhoved.
Ja jeg var ikke klar over at man skulle være gået ud af 3 klasse for at
deltage i en debat om Vectra A V6.
Jeg blev ikke godkendt af Opel Danmark til at køre C25XE, men de kunne så
tilbyde mig modellen mindre, så nu kører jeg så C20LET, indtil Opel mener at
jeg er klar til C25XE. De stoppede dog produktionen i 1995 af Vectra A, så
det sker nok aldrig,,, Øv øv snøft.
Mvh
Frank
| |
Torben Scheel (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 13-03-07 07:58 |
|
***Fr@nk*** wrote:
> "Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
> news:45f5a0ea$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
>> Frederik C wrote:
>>> Kan I nævne nogle eksemplarer på sådant et vidunder?
>
>> Opel Vectra A V6 - skønner bil
>
> Den går ikke, den har kun 170 hk.
> Men Opel Vectra turbo og calibra, de har så også lige 4 hjulstræk som ekstra
> bonus.
Kan den holde >10km/l ?
--
vh
Torben
| |
Brian (13-03-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 13-03-07 16:50 |
|
Torben Scheel wrote:
>>>> Kan I nævne nogle eksemplarer på sådant et vidunder?
>>
>>> Opel Vectra A V6 - skønner bil
>>
>> Den går ikke, den har kun 170 hk.
>> Men Opel Vectra turbo og calibra, de har så også lige 4 hjulstræk
>> som ekstra bonus.
>
> Kan den holde >10km/l ?
V6'eren kan, den er opgivet til 11,3Km/l. I praksis kørte jeg mellem 10 og
12,5km/l afhængig af hvor meget bykørsel der blev brændt af på den tankfuld.
/Brian
| |
Torben Scheel (14-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 14-03-07 08:04 |
|
Brian wrote:
> V6'eren kan, den er opgivet til 11,3Km/l. I praksis kørte jeg mellem 10 og
> 12,5km/l afhængig af hvor meget bykørsel der blev brændt af på den tankfuld.
>
Det nytter jo ikke noget når den er for brystsvag Turboen har saft
nok (og bruger så for meget).
--
vh
Torben
| |
Brian (14-03-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 14-03-07 16:50 |
|
Torben Scheel wrote:
> Det nytter jo ikke noget når den er for brystsvag Turboen har saft
> nok (og bruger så for meget).
Desværre lever de fleste af os, i en verden af kompromiser
/Brian
| |
Torben Scheel (15-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 15-03-07 09:36 |
|
Brian wrote:
>
> Desværre lever de fleste af os, i en verden af kompromiser
>
Jeps - er der egentlig fundet en bil der rammer? Jeg synes selv at
Roveren er et godt bud, selvom den er for ny. Den er helt sikkert billig
på brugtmarkedet, hvis dét er grunden til alderskravet.
--
vh
Torben
| |
Brian (15-03-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 15-03-07 17:27 |
|
Torben Scheel wrote:
> Jeps - er der egentlig fundet en bil der rammer?
Der er da forslag nok, men som det sker oftere og oftere, hører man ikke
mere til gutten der stillede spørgsmålet
> Jeg synes selv at
> Roveren er et godt bud, selvom den er for ny. Den er helt sikkert
> billig på brugtmarkedet, hvis dét er grunden til alderskravet.
Mon ikke det er noget med pengene - jeg synes da ikke biler fra lige dén
periode, er de meste charmerende nogensinde
/Brian
| |
***Fr@nk*** (16-03-2007)
| Kommentar Fra : ***Fr@nk*** |
Dato : 16-03-07 18:52 |
|
"Frederik C" <info@ duelundaudio.com> skrev i en meddelelse
news:45f4244f$1@news.dansketelecom.com...
> Kan I nævne nogle eksemplarer på sådant et vidunder?
Efter megen debat er det optimale valg vist en Opel Vectra A 2,5 V6 fra
omkring 1994.
Den er oplyst til 170 Hk, og kører 10,2 km/l
Men det er helt normalt at den har mindst 190 Hk og ja helt op til 213 Hk
som helt standard vogn.
Dette er fordi den er blevet markedsført forkert, og noget med at det var et
forsikringsspørgsmål fra Opel´s side.
Du skal købe en model før 1995, da den model har nogle specielle skarpe
knaster ( pas på fingrene )
Der er pt en til salg på bilbasen til 34.900 kr
Det er billigt for sådan en racervogn.
Mvh
Frank
| |
Tom (16-03-2007)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 16-03-07 19:25 |
|
"***Fr@nk***" <Frank.opel@gmx.netdk> skrev i en meddelelse
news:45fad93f$0$139$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "Frederik C" <info@ duelundaudio.com> skrev i en meddelelse
> news:45f4244f$1@news.dansketelecom.com...
>> Kan I nævne nogle eksemplarer på sådant et vidunder?
>
>
> Efter megen debat er det optimale valg vist en Opel Vectra A 2,5 V6 fra
> omkring 1994.
> Den er oplyst til 170 Hk, og kører 10,2 km/l
> Men det er helt normalt at den har mindst 190 Hk og ja helt op til 213 Hk
> som helt standard vogn.
Hmmm, det lyder nu temmelig optimistisk. +43 heste uden at have gjort noget
som helst....den tror jeg ikke på. Der skal laves seriøst meget ved en 2.5
motor for at få så meget ud af den. Opel har vist aldrig lavet stærkere
motorer end BMW som har omkring 193 heste i en 2.5 liters motor.
Tror ikke det rullefelt har været kalibreret i laaaang tid hvis det kan
komme op på så mange heste.
--
Tom
| |
Brian (16-03-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 16-03-07 19:38 |
|
Tom wrote:
> Hmmm, det lyder nu temmelig optimistisk. +43 heste uden at have gjort
> noget som helst....den tror jeg ikke på.
Lige nøjagtig dén måling, har også været diskuteret meget på Opelpower.
Ejeren var ikke interesseret i at få den målt et andet sted også, så det
blev aldrig rigtig opklaret.
>Der skal laves seriøst meget
> ved en 2.5 motor for at få så meget ud af den. Opel har vist aldrig
> lavet stærkere motorer end BMW som har omkring 193 heste i en 2.5
> liters motor.
Ja, 3-serien fra samme tid, yder 192Hk. Mén, det er nok ikke fordi, de ikke
kunne presse mere ud af den
> Tror ikke det rullefelt har været kalibreret i laaaang tid hvis det
> kan komme op på så mange heste.
Selv hvis du er pessimist, og trækker 10% fra, er den over 190Hk. Mange
andre ejere af samme bil, får målt deres til lige omkring 190Hk eller mere.
Hvad en fuldstændig standard yder, er tæt på umuligt at sige da de fleste jo
enten har smidt et andet luftfilter på, eller skiftet bagpotten på et
tidspunkt. Den der blev rullet til 213 var min gamle bil, og der véd jeg at
der ikke var gjort andet end et KN filter, og en standard billig Remus
bagpotte - det giver altså ikke meget mere, end lidt ekstra bulder.
Men det er en uendelig debat, og den har da også kørt heftigt på Opelpower
de sidste par dage
/Brian
| |
|
|