Hvilken diesel st.car ville du vælge?
Fra : Simon Green Walther-~

Dato : 10-03-07 23:32

Hej NG.

Jeg skal snart bruge en dieselbil, der skal være komfortabel (jeg skal
ofte køre langt), rummelig (vi er 2 voksne og 2 børn,barnevogn, og
sikkert også snart en hund..) og ikke dyrere end 160.000 (det siger
budgettet).

Egentlig har jeg allerede besluttet mig for at kigge nærmere på en VW
Passat 1,9 TDI Trendline st.car fra 2000.

Nogen der har noget at indvende mod den model?

Med i opløbet var/er:
2) Mazda 626 2,0i DITD Comf. st.car - 2000. For kedelig(ift Passat)?

3) Nissan Primera 2,0 SLX st.car - For kedelig(ift Passat)?

4)Ford Focus TD/TDCi Trend/Ambiente/Comfort 2000-2003. Der er mange på
markedet. Er bange for den ikke er stor nok?

5) Peugeot 307 2,0 HDi 90 st.car - 2003. Jeg har en fransk bil nu, og
er ikke imponeret over vedligeholdelsesomkostningerne. Gad vide
hvordan det ser ud med denne 307'er?

Nogle der vil kommentere på ovenstående? Har jeg overset en indlysende
mulighed?

Med venlig hilsen
Simon Green Walther-Larsen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 10-03-07 23:35

Simon Green Walther-Larsen skriver:

> Nogle der vil kommentere på ovenstående? Har jeg overset en indlysende
> mulighed?

Skoda Octavia

Golf Variant.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : ct

Dato : 11-03-07 07:47

Hvad med en Mondeo fra 2000, kan den ikke klemmes i budgettet? Du får vist
ikke større bagagerum, vores barnevogn kunne stå adskilt ved siden af
hinanden, og så kunne dækkenet stadig rulles for - den går ikke i vores nye
Yaris, eller andre af de modeller jeg så på. Gad bare ikke endnu en Mondeo,
har haft 3 i steg... (og været tilfreds)

ct

Fra : PMH

Dato : 11-03-07 08:38

"Simon Green Walther-Larsen" <waltherlarsen_@_msn.com> skrev i en meddelelse

> 5) Peugeot 307 2,0 HDi 90 st.car - 2003. Jeg har en fransk bil nu, og
> er ikke imponeret over vedligeholdelsesomkostningerne. Gad vide
> hvordan det ser ud med denne 307'er?

Udgifterne til vedligehold vil højest sandsynlig være høje på
en 307'er.. Det siger alle statistikker, og selv Peugeot
forhandlerne kan man få til at indrømme, at 307'eren er den
model der mest fejlbehæftet.

Kig hellere efter en 406 HDI st.c. fra 2001 - 2003.
De kan findes i det prisleje.

PMH

Fra : Ukendt

Dato : 11-03-07 10:15

> [...]
> Passat 1,9 TDI Trendline st.car fra 2000.
>
> Nogen der har noget at indvende mod den model?

Passat TDI - bil med rigtig mange km i sig - komfortabel - rummelig og med
en hel del køreglæde, og så er værditabet ikke så stort som visse andre..
klart den jeg ville vælge.

/HB

Fra : TDN

Dato : 11-03-07 11:16

> [...]
> Passat 1,9 TDI Trendline st.car fra 2000.
>
> Nogen der har noget at indvende mod den model?

Du skal ikke købe en Passat i blinde, VW døjer også med kvaliteten. Læs
nedenstående brugttest og brug evt. en brugttest fra FDM eller Applus for at
sikre mod de trælse fejl.

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/8CD4AC57-D95C-4EF9-9310-A4D4C096A18B/0/5255.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Kent

Dato : 11-03-07 11:41

> [...]
> hvordan det ser ud med denne 307'er?
>
> Nogle der vil kommentere på ovenstående? Har jeg overset en indlysende

Havde jeg dit behov, ville jeg som det første kigge på en Octavia Combi.

Kent.
Fabia 1,9 TDI Combi

Fra : TDN

Dato : 11-03-07 11:58

> [...]
> hvordan det ser ud med denne 307'er?
>
> Nogle der vil kommentere på ovenstående? Har jeg overset en indlysende

Jeg ville alvorligt overveje en Skoda Octavia, den får også en rigtig god
brugttest fra FDM:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/22A447C2-0C0A-4ECF-B32D-984001F619BF/0/6467.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Anders Majland

Dato : 12-03-07 20:22

> Jeg ville alvorligt overveje en Skoda Octavia, den får også en rigtig god
> brugttest fra FDM:
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/22A447C2-0C0A-4ECF-B32D-984001F619BF/0/6467.pdf

Vi er lidt i samme marked - Ønsker noget der er væsenligt større end vores
fabia kombi. Men Simon dem du nævner er alle noget mindre end den passat der
er dit udgangspunkt - Og det er en octavia også. Bagagerummet er meget mere
regulært i f.eks en peugeot 307'er eller "opel new astra wagon" - Vores
barnevogn (skandia årgang 2000) kan kun komme lige komme i en octavia uden
at skille den ad, menbåde bredde og adgang er bedre i både 307'er og astra
wagon. Opel har også stadig deres gamle astra i programmet som er lige så
rummelig i bagagerummet som den nye men har mindre bagsæde plads.

Men har man alligevel en barnevogn hvor kassen skal af lad være med at
afskrive en fabia kombi før du har set den - Den har et umanerligt stort
bagagerum for sin prisklasse ...

(Men så er der j også postmand per bilerne - det er der man får mest plads
for pengene ...Og i praktisk anvendelighed med en barnevogn er den næsten
umulig at slå. Så overvej også om i vil kunne leve med en
perlingo/partner/kangoo eller lign et par mens i skal have barnevognen med)

/A