VW Sharan VR6 - en lam æske.
Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 10-03-07 20:48

En sag som nævnt i headeren, var ude på at pelse fars Sonata i dag, på
vej hjem fra embedet.

Det slap han ualmindeligt uheldigt fra.

Han prøvede ikke mindre end 5 gange, og hver gang tabte han.

Han kørte godt nok med manuelt gear, så det kan ikke udelukkes at han
ikke var så skrap i den diciplin, men så ka' han jo lade være med at
invitere til fest.

Der var også en Pingeogegøjt 306, med et par (ja 2!!) afgangsrør, der
ville have fået DAF'en til at blive forlegen, der lige skulle prøve
Det må da kun have været fordi han ville se om jeg havde lyst til at
lege.

Efterfølgende hilste han iøvrigt pænt med thumbs up. Det glemte ham i
Sharan'en.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : TDN

Dato : 10-03-07 21:27

> [...]
> lege.
>
> Efterfølgende hilste han iøvrigt pænt med thumbs up. Det glemte ham i

Sonata aut. 0-100 10,4
Sharan man. 0-100 9,9
Sharan 4-motion man. 0-100 10,3

Ikke den store forskel andet end at med aut. laver man vel bedste tid hver
gang, hvorimod med manuel er der alle chancer for at ramme forkert omdr.tal
m.v. og lave en dårlig tid.

Mvh
Thomas

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 10-03-07 21:32

On Sat, 10 Mar 2007 21:27:20 +0100, "TDN"
<tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> wrote:

> [...]
>gang, hvorimod med manuel er der alle chancer for at ramme forkert omdr.tal

Det er jo netop det jeg skriver.

Det undrer mig bare at han blev ved med at prøve.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 10-03-07 21:34

KLIP

> Det er jo netop det jeg skriver.
>
> Det undrer mig bare at han blev ved med at prøve.

Det siger jeg også til mig selv, hver gang den lokale i Sonata V6 prøver
kræfter med Völlen..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 10-03-07 21:40

On Sat, 10 Mar 2007 21:33:52 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

>Det siger jeg også til mig selv, hver gang den lokale i Sonata V6 prøver
>kræfter med Völlen..

>--

Han er vel i god tro?

Han tror helt sikkert at det er en 2.4

Det er jo dem der kører flest af.

En dag når han støder på sårn én, vil jeg tro at han har mere held med
forehavendet.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 10-03-07 21:46

KLIP

> Han er vel i god tro?
> Han tror helt sikkert at det er en 2.4

Det vil jeg tro.

> Det er jo dem der kører flest af.

Jep, eller diesel.

> En dag når han støder på sårn én, vil jeg tro at han har mere held med
> forehavendet.

Hans chancer er i hvert fald meget store, når bare ikke det er den nye model
med 2 udstødningsrør ab fabrik..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 10-03-07 21:51

On Sat, 10 Mar 2007 21:46:07 +0100, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>Jep, eller diesel.

>Hans chancer er i hvert fald meget store, når bare ikke det er den nye model

Nu at du nævner det der med 2 udstødninger. Det har jeg s'gu moret mig
meget over.

På min Sonata, og flere tilsvarende biler er udstødningen helt skjult,
men laver de så en V6 eller det der er værre, så kan det ikke gå
stærkt nok med at få de aggangsrør frem i lyset.

De véd s'gu godt hvilke tangenter der skal spilles på, de
bilfabrikker.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : BJ

Dato : 10-03-07 21:56

KLIP

> [...]
> stærkt nok med at få de aggangsrør frem i lyset.
>
> De véd s'gu godt hvilke tangenter der skal spilles på, de

LOL, du har helt ret.

Volvo skulle gå fra R6 bi-turbo op til V8 og _så_ kom der dobbelt afgang på
bagenden...

Da jeg skiftede hele udstødningssystemet ud på S80 til fordel for en
racerudstødning gående fra turboer og til bagkofangeren (inkl.. 2 x
race-kat´s), fik jeg også mulighed for 2 separate afgangsrør.

Jeg valgte det skjulte på 3"..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Tom

Dato : 10-03-07 22:31

> [...]
> stærkt nok med at få de aggangsrør frem i lyset.
>
> De véd s'gu godt hvilke tangenter der skal spilles på, de

joeh, på en mondeo st200 er der også dobbelt udstødning. Det sjove er bare
at under bilen er der kun EN katalysator og EN mellempotte, som derefter går
hen til et Y stykke så udstødningen ellers kan blive presset ud af 2
afgangspotter

Det som så virkelig kan undre er at ved en ST200 st.car har de valgt at
skjule det dobbelte udstødning så der absolut ingen begrundelse er for at
have et dobbelt andet end at det koster vildt meget når det skal udskiftes
))

--
Tom

Fra : Leo Jensen

Dato : 11-03-07 08:37

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> have et dobbelt andet end at det koster vildt meget når det skal udskiftes

Hellere 2 skjulte rør end det man ser på Mazda 6 og vist også Vectra. Det
ser latterligt ud med sådan et par kromhåndtag, der stikker lige bagud, men
bare er lagt helt nede under kofangeren. Må vi bede om at få en udskæring i
kofangeren og rørene løftet 8-10 cm, hvis de absolut vil lave den slags. I
øvrigt tror jeg at det er meget normalt, at man ikke laver 2 fuldstændigt
seperate udstødninger på biler med flere afgangsrør. Min XJ6's system hænger
i hvert fald også sammen et sted, selv om der er 2 grenrør med hver sin kat
fremme ved motoren.

Leo

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-03-07 11:04

Tom wrote:

> [...]
> at skjule det dobbelte udstødning så der absolut ingen begrundelse er
> for at have et dobbelt andet end at det koster vildt meget når det

Så kostede det altså vildt, da du satte st200 udstødning på din Ford Mondeo
1 komma ingenting?

Jeg synes jeg kan huske du har monteret sligt på din dyt?

--
Per, Esbjerg

Fra : Tom

Dato : 11-03-07 11:28

> Så kostede det altså vildt, da du satte st200 udstødning på din Ford
> Mondeo 1 komma ingenting?

Jeg købte 2 sæt brugt på ebay, til en fornuftig pris.

> Jeg synes jeg kan huske du har monteret sligt på din dyt?

jo

--
Tom

Fra : Leif Langgaard

Dato : 11-03-07 10:27

> En sag som nævnt i headeren, var ude på at pelse fars Sonata i dag, på
> vej hjem fra embedet.
>
> Det slap han ualmindeligt uheldigt fra.

Ja, men til den halve pris

--
Leif Langgaard
"Det er blevet vanskeligt at fotografere, alle de gode billeder er jo taget"

Fra : Kim S

Dato : 11-03-07 15:33

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen
> En sag som nævnt i headeren, var ude på at pelse fars Sonata i dag, på
> vej hjem fra embedet.
>
> Det slap han ualmindeligt uheldigt fra.
>
> Han prøvede ikke mindre end 5 gange, og hver gang tabte han.

Hmm... Troede ikke en prof. chauffør kørte dørtræk ??

Mvh, Kim

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-03-07 15:50

On Sun, 11 Mar 2007 15:32:49 +0100, "Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk>
wrote:

>"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i meddelelsen

>Hmm... Troede ikke en prof. chauffør kørte dørtræk ??
>

>--

Det er normalt heller ikke noget jeg beskæftiger mig med, men bilen
var jo blevet gennemvarm, og typen i Sharan'en irriterede mig en
smule.

Desuden håber jeg aldrig at jeg bliver for gammel til at lege lidt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : claus b. p.

Dato : 11-03-07 22:46

"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote in message
> En sag som nævnt i headeren, var ude på at pelse fars Sonata i dag, på
> vej hjem fra embedet.
>
> Det slap han ualmindeligt uheldigt fra.

Var det en autocamper model? Der proppes ekstra jern i til den kommer over
2 ton egenvægt. Så er det ikke underligt det går lidt ud over bøfferne.
/Claus

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 11-03-07 23:17

On Sun, 11 Mar 2007 22:46:13 +0100, "claus b. p." <cbp33@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>2 ton egenvægt. Så er det ikke underligt det går lidt ud over bøfferne.

Det tror jeg ikke.

Ham typen der kørte den, så heller ikke ud til at være campist-typen.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Anders Majland

Dato : 15-03-07 20:49

> Det tror jeg ikke.
> Ham typen der kørte den, så heller ikke ud til at være campist-typen.

Det handler da kun om at spare afgift med jernplade, glasfibertag og en
spyttebakke med afløb der tager bagageplads ....

Men valgte jeg at jeg lige havde råd til en landcruiser camper - men ikke
den fulde hvidplade model hoppede jeg da også på den galaej ........Men de
er nu også stadig dyre i både i anskaffelse, drift of afskrivning ....