VW Passat 2,5 V6 TDI årg. 2003 tript.
Fra : khl@aarsleff.com

Dato : 10-03-07 08:14

Hej

Er der nogen som kender til at en passat 2,5 v6 tdi årg. 2003 skulle
have problemer med topstykke?

Jeg har hørt at det typisk opstår når bilen har kørt omkring de
100.000 km.

Motor typen er AKN hvis det siger nogen noget.

vh
Karsten

Fra : Brian

Dato : 10-03-07 09:00

> [...]
> have problemer med topstykke?
> Motor typen er AKN hvis det siger nogen noget.

Hold dig fra disse, med mindre de har fået skiftet topstykke. Det er
knasterne der er problemer med
AKN (150 Hk)
AKE (180 Hk)
AYM (155 Hk)
BFC (163 Hk)

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 10-03-07 09:23

Brian skrev:

> Hold dig fra disse, med mindre de har fået skiftet topstykke. Det er
> [...]

Hvordan ser man forskel på de forskellige motorer?? Er der et mærke
eller en lille plade man kan se hvilken type motor der ligger i bilen ??

Jesper

Fra : Brian

Dato : 10-03-07 15:46

Jesper Jacobsen wrote:

> Hvordan ser man forskel på de forskellige motorer?? Er der et mærke
> eller en lille plade man kan se hvilken type motor der ligger i bilen

Hvis du løfter bagtæppet i bagagerummet, er der et lille skilt der fortæller
alt om bilen - deriblandt motortypen.

/Brian

Fra : khl@aarsleff.com

Dato : 10-03-07 11:35

On 10 Mar., 08:13, k...@aarsleff.com wrote:
> [...]
> 100.000 km.
>
> Motor typen er AKN hvis det siger nogen noget.

OK - det lyder ikke så godt. Den passat jeg har er en 150 AKN kender
ikke noget til at der er blevet skiftede topstykke

Fra : Benny

Dato : 10-03-07 12:07

[...]

Min daværende Chef havde en sådan, som han fik chippet. Derefter skiftede de
gearkassen hver anden gang de skiftede olie. 1. gang betalte VW anden gang
var det firmaet da det var en firmabil.

Benny

Fra : khl@aarsleff.com

Dato : 11-03-07 14:53

On 10 Mar., 08:59, "Brian" <Suz...@cool.dk> wrote:

> Hold dig fra disse, med mindre de har fået skiftet topstykke. Det er
> [...]

Hej Brian

Har det noget forskel at bilen er fra 2003. Ved du om VW dækker evt.
rep af topstykke.
Jeg kan se at motortypen er AKN 150 hk. Så det tegner ikke så godt

mvh
Karsten

Fra : Brian

Dato : 11-03-07 20:34

> Hej Brian
>
> Har det noget forskel at bilen er fra 2003. Ved du om VW dækker evt.
> rep af topstykke.
> Jeg kan se at motortypen er AKN 150 hk. Så det tegner ikke så godt

Nej det tegner ikke godt. Du må spørge ind til om det er lavet. Det er ikke
noget som den dør af "over night", men den mister effekt og kunne forestille
mig at den larmer/støjer mere fra motoren.