Køb af Citroen GRAND C4 Picasso kontra ser~
Fra : Ukendt

Dato : 09-03-07 21:52

Hej med jer,

Så har vi underskrevet købsaftalen og får snart ovenstående bil.

Hvis vi ønske en servicekontrakt så koster den ca. 450 kr/måned med 75.000
km 36 mdr.

Den dækker det her:

De af Citroën foreskrevne serviceeftersyn inklusiv væsker samt reservedele.

.. Reparation eller udskiftning af reservedele, som forbruges gennem normal
brug og slitage (f.eks.bremsedele, kobling, udstødning, pærer m.fl.).

.. Reparation eller udskiftning af defekte mekaniske, elektriske og
hydrauliske dele (f.eks. motor, gearkasse, styretøj, motorcomputere,
ledningsnet m.fl.).

.. Vejhjælp 24 timer i døgnet alle ugens 7 dage- i såvel ind- som udland. De
første 24 måneder vha. Citroën Assistance-ordningen og i resten af Citroën
Serviceaftalens løbetid vha. Citroën Assistance Mobilitet.

Med en Citroën Serviceaftale sikrer du dig endvidere automatisk en god pris
ved køb af dæk hos dit autoriserede Citroën-værksted.

Hvad siger i, ville I vælge den? Det skal lige siges at vi har bestilt bilen
med automatgear, altså rigtigt aut. og ikke den nye 6 gear manuel/aut
gearkasse.

På forhånd tak.

MVH

Bo

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-03-07 21:58

EJSMB skriver:

> [...]
> første 24 måneder vha. Citroën Assistance-ordningen og i resten af Citroën
> Serviceaftalens løbetid vha. Citroën Assistance Mobilitet.

Er det ikke dækket af normal garanti ?

> Med en Citroën Serviceaftale sikrer du dig endvidere automatisk en god pris
> ved køb af dæk hos dit autoriserede Citroën-værksted.

Ja, nemlig ja.....

> Hvad siger i, ville I vælge den?

16500 kr på 3 år ?

Min hidtil eneste regning i løbet af de 1½ år jeg har haft min golf
lyder på 1308,08 for et serviceeftersyn.....

Dæk osv skal du jo alligevel betale for selv.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kasper Christensen

Dato : 09-03-07 22:02

> Hvis vi ønske en servicekontrakt så koster den ca. 450 kr/måned med 75.000
> km 36 mdr.

Stod med de samme overvejelser, da jeg fik leveret min nye Octavia. Men
valgte at lade være. For de første 2 år burde der ikke være det store og
så har du allerede smidt 10000 kr afsted efter den.

Mvh

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-07 22:12

On Fri, 9 Mar 2007 21:51:39 +0100, "EJSMB" <ejsmb(A)privat.dk> wrote:

>Hej med jer,
>

>Så har vi underskrevet købsaftalen og får snart ovenstående bil.

Tillykke tillykke!!

> [...]
>med automatgear, altså rigtigt aut. og ikke den nye 6 gear manuel/aut

Jeg ved ikke rigtig - i dag ville jeg skrive under ) (det skal lige
siges, at 60 k service på Xsara løb op i knap 10k uden ekstras som
lygter mv., men derimod bremser hele vejen rundt oma., som de huskede
- men de havde selvfølgelig også lovet at skifte kobling på kulance).

>På forhånd tak.

Just my 10 cents. Med Citroens vanlige serviceeftersyn står du foran
det "dyre" ved 80000 km - nye skiver, klodser osv. Det er umiddelbart
efter, du har betalt en "bondegård" i 3 år for olie- og filterskift
hver 20 kkm. Bed dem stoppe deres aftale op, hvor papiret gør mest
nytte!!! - eller komme med nogle bedre tal!!
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 09-03-07 22:47

"EJSMB" <ejsmb(A)privat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad siger i, ville I vælge den? Det skal lige siges at vi har bestilt
> bilen med automatgear, altså rigtigt aut. og ikke den nye 6 gear
> manuel/aut gearkasse.

Jeg har lige haft min C4 (ikke Picasso) til 30.000 km eftersyn - efter 1½
års kørsel. Det kostede 2.500 kr.

To års autohjælp var i øvrigt med i købet.

Regn lige på det.

Mvh. Lisbeth

Fra : Lars Knudsen

Dato : 09-03-07 22:58

> [...]

>. Reparation eller udskiftning af reservedele, som forbruges gennem normal
>brug og slitage (f.eks.bremsedele, kobling, udstødning, pærer m.fl.).

Hvor mange bremsedele, kobling og udstødning skal der mon skiftes i
løbet af de første 75.000 km....? Bremsedele kommer selvsagt an på
kørselsmønster men jeg ville ikke forvente at skulle skifte nogen af
delene. Dit automatgear har ingen kobling og momentomformeren holder
forhåbentlig meget mere end 75.000 km.

Det er over 16.000 kroner i service på de første 75.000 km... Det tror
jeg altså ikke serviceomkostningerne for en ny bil i C4 størrelse
under normale omstændigheder kommer til at snige sig op på.

Men det er jo en form for garanti hvis der skulle være noget der
bliver slidt ekstraordinært meget.

>. Reparation eller udskiftning af defekte mekaniske, elektriske og
>hydrauliske dele (f.eks. motor, gearkasse, styretøj, motorcomputere,
>ledningsnet m.fl.).

Er der ikke garanti på bilen.. Så burde den jo dække her?

>Med en Citroën Serviceaftale sikrer du dig endvidere automatisk en god pris
>ved køb af dæk hos dit autoriserede Citroën-værksted.

Hvad er mon en "god pris"? Jeg vil næsten garantere for at du kan købe
dæk andre steder til mindst lige så "god pris".

>Hvad siger i, ville I vælge den? Det skal lige siges at vi har bestilt bilen
>med automatgear, altså rigtigt aut. og ikke den nye 6 gear manuel/aut
>gearkasse.

Er der noget specielt med den? De er jo dyrere at reparere hvis de går
i stykker, mon den gør det de første 100.000 km... Skal der skiftes
olie på den iht serviceplanen?

** Lars

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 10-03-07 06:44

EJSMB skrev:
> [...]
> med automatgear, altså rigtigt aut. og ikke den nye 6 gear manuel/aut

Med min 2-årige erfaring med Citroën vil jeg mene at det er en rigtig
god ide, men for de fleste andre biler vil jeg mene at det er frygtelig
dyrt.
Nu har du jo købt dytten og hænger på den (tillykke, garanteret en
lækker dyt) men hvis man kigger mod Asien, så begynder der at komme
biler med lang garanti includeret i prisen, det show ville ruinere
PSA-koncernen, hvis de begyndte at give lange garantier uden merudgift
til brugerne.
Kai

PS. Jeg har en Fransk bekendt boende i byen i øjeblikket. Han siger at
den normale opfattelse hvor han kommer fra, er et det eneste der er
værre end en PSA-bil, er en Renault.

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 10-03-07 09:35

> Hvad siger i, ville I vælge den? Det skal lige siges at vi har bestilt
> bilen med automatgear, altså rigtigt aut. og ikke den nye 6 gear
> manuel/aut gearkasse.

Godt nok er Citroen'er ikke 100% fejlfri de første år, men jeg har aldrig
oplevet problemer med at få værkstedet til at dække udgifterne på min C3
HDI. Det afhænger selvfølgelig af værkstedet, men jeg har været rigtigt godt
tilfreds med de 3 jeg har haft kontakt med.
Serviceomkostningerne for 20, 40 og 60kkm kan du vel få oplyst af
værkstedet. Jeg vil gætte på ca. 10.000 i alt.
Spørgsmålet er så om du kommer til at ofre 6.000 på det sidste år (det er 2
års garanti og ikke reklamationsret).
Jeg tvivler på det. Det er min personlige erfaring, at de ting der går i
stykker på PSA biler, er i småtingsafdelingen - elfejl, turboslanger, EGR
ventiler mv.

Og tillykke med bilen iøvrigt - den er superlækker af en familiecruiser at
være.

/Kasper Hansen

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 10-03-07 15:46

"Kasper Hansen [8270]" <news@SLETpostmand.com> skrev i en meddelelse

> Godt nok er Citroen'er ikke 100% fejlfri de første år,

Øhhh.. ikke? Det har min da været i 1½ år nu.

Mvh. Lisbeth

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 10-03-07 21:58

> Øhhh.. ikke? Det har min da været i 1½ år nu.

Undskyld - jeg mente "ikke nødvendigvis". Jeg var selv utroligt glad for min
C3, så det skulle bestemt ikke tolkes som en stor kritik. Min havde nogle
små dumme fejl, men de blev alle rettet uden problemer eller brok.

/Kasper Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-07 16:09

Tak for alle jeres svar, vi har på grund af dem og vores egen vurdering
vedtaget IKKE at tage en serviceaftale.

God weekend.

MVH

Bo

Fra : Anders Majland

Dato : 13-03-07 22:53

> Så har vi underskrevet købsaftalen og får snart ovenstående bil.

Hvilken leveringstid er i blevet lovet ?

Jeg har hørt 3 til 3.5 måneder på en diesel.

> Hvis vi ønske en servicekontrakt så koster den ca. 450 kr/måned med 75.000
> km 36 mdr.

Det er også serviceomkostningerne der gør mig lidt forbeholden for en
citroen. Kender en der på en 2003 c5 2.0 aut har brugt 38000kr på 70000km.
Det er dog inklusiv vinterhjul og dækskift.

/A

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 14-03-07 07:46

> Det er også serviceomkostningerne der gør mig lidt forbeholden for en
> citroen. Kender en der på en 2003 c5 2.0 aut har brugt 38000kr på
> 70000km. Det er dog inklusiv vinterhjul og dækskift.

Jeg har haft en udgift på ca 25.000 kr for en C4 fra 2006.
Og det er også inkl. køb af ekstra sæt hjul og dækskift.

Der er gået 20.000 til fælge og vinterdæk. Og det kunne jeg jo sagtens have
gjort meget billigere!
Der er (om en måneds tid) gået 2.500 til dækskift og opbevaring af dæk. Og
det er Pitstop, der har fået de penge - ikke Citroen!

Hvis min bil havde været tre år ældre end nu, ville jeg således havde brugt
OVER 30.000 på hjulene alene!

Uden at kende de nøjagtige udgifter og hvad de dækker over, er det helt
umuligt at sige, om det har været dyrt eller billigt med en udgift på 38.000
kr. *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Tina & Allan Fosborg

Dato : 15-03-07 07:33

Først tillykke med jeres nye C4 Picasso. Og held og lykke med den. Vi har
haft vores i 4 måneder nu, og vi er meget, meget, MEGET glade for den! Den
er et helt rumskib!

Men vi er flere gange blevet tilbudt en serviceaftale og hvad det ellers
heddera f Citroën, , men vi kan ikke se, den kan tjene sig pengene hjem de
første mange år. Vi har regnet ud, at serviceaftalen først vil begynde at
blive fornuftig efter ca. 6 - 8år...

Vi sammenligner med de udgifter, vi havde på vores gamle Berlingo, og der
kunne det i hvert fald ikke betale sig at have en serviceaftale.

Vi har købt de ting vi kan købe til bilen udenom Citroën, der ikke
nødvendigvis skal være originale dele. Der har vi da sparet en del - nu til
vores nye C4 Picasso købte vi selv vinterdæk og fælge gennem en kammerat -
og sparede ca 4 - 5000 kr... Og det var samme dæk, som Citroën ville
levere...

Hilsen Allan

"Lisbeth Jacobsen" <lisbeth_jacobsen_FJERN@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:45f79bcb$0$4151$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Hr. Jensen

Dato : 15-03-07 08:56

On Thu, 15 Mar 2007 07:33:10 +0100 "Tina & Allan Fosborg"
<tullebo@vip.cybercity.dk> sent the following smoke signals:

>Men vi er flere gange blevet tilbudt en serviceaftale og hvad det ellers
>heddera f Citroën, , men vi kan ikke se, den kan tjene sig pengene hjem de
>første mange år.

Nej, selvfølgelig gør den ikke det. Hvis kunden kunne spare noget vha.
den (læs = Citrobang sætter penge til), så ville den aldrig være
indført.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Lars Knudsen

Dato : 15-03-07 08:14

Hej Lisbeth,

On Wed, 14 Mar 2007 07:46:00 +0100, "Lisbeth Jacobsen"
<lisbeth_jacobsen_FJERN@hotmail.com> wrote:

>Der er gået 20.000 til fælge og vinterdæk. Og det kunne jeg jo sagtens have
>gjort meget billigere!

Ja det lyder som mange penge - jeg gav omkring 6.000 alt i alt for 4
stk. UltraGrip 7 til min Octavia, men retfærdigvis var det så også på
kedelige stålfælge. Og muntrede mig selv med at skrue dem på bilen,
men det var ligeså meget fordi jeg ikke gad have dem på før det blev
vejr til det.

>Der er (om en måneds tid) gået 2.500 til dækskift og opbevaring af dæk. Og
>det er Pitstop, der har fået de penge - ikke Citroen!

Giver du 2.500 for dækskift og opbevaring til næste sæson? Uha... Her
koster det en time en søndag formiddag og så ligger de tørt og rent i
garagen...

>Uden at kende de nøjagtige udgifter og hvad de dækker over, er det helt
>umuligt at sige, om det har været dyrt eller billigt med en udgift på 38.000
>kr. *S*

Det har du ret i... Dæk svinger jo utrolig meget i pris - hvis man
køber hos den aut. forhandler er det bestemt mit indtryk at man får
lov til at betale ved kasse 1.

** Lars

Fra : Anders Majland

Dato : 15-03-07 09:58

Og for at gøre regnskabet helt muligt så var den også købt som en firmabil
hvor det interessante var at få lavest muligt beskatning. Jeg kan se at de
første 14000kr er lagt på værkstedet samme uge som bilen er købt. Så
ekstraudstyr er nok afregnet ved siden af. Konklusion. Jeg skal have fat i
fakturaerne for at se hvad der er hvad ....

/A

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 15-03-07 18:19

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> [...]
> kedelige stålfælge. Og muntrede mig selv med at skrue dem på bilen,
> men det var ligeså meget fordi jeg ikke gad have dem på før det blev

Jamen så vidt jeg husker gav jeg også ca 6.000 for dækkene og 14.000 for
fælgene.

> Giver du 2.500 for dækskift og opbevaring til næste sæson?

Nejda.. jeg giver 650 kr hver gang jeg skifter - for opbevaring og skift.
Altså 1300 kr. om året.

Når jeg får skiftet (snarest muligt) har jeg ofret ca 2500 for fire skift
siden bilen blev købt.

> Uha... Her koster det en time en søndag formiddag og så ligger de tørt og
> rent i
> garagen...

Jeg har ikke en garage, de kan ligge i. Og jeg blev træt af at mosle med
dem... de er fame store og tunge at bakse med!

Mvh. Lisbeth