|
| Hvad ville du gøre.. Fra : Torben Scheel |
Dato : 09-03-07 11:26 |
|
... hvis en cyklist ved rødt lys kørte op på siden af dig og pænt
fortalte at du kørte uden baglys (på en uoplyst vej)?
Det ældre ægtepar jeg mødte i går aftes kl 22.15 kørte videre helt
uanfægtet. Sært.
--
vh
Torben
| |
Christian B. Andrese~ (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ |
Dato : 09-03-07 11:28 |
|
On 9 Mar., 11:25, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> .. hvis en cyklist ved rødt lys kørte op på siden af dig og pænt
> fortalte at du kørte uden baglys (på en uoplyst vej)?
Skifte den ene pære med den som jeg har i ekstrasættet og køre til
nærmeste tankstationog købe 2 nye.
Alternativt tænde tågelygterne indtil jeg var ved tankstationen.
--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk
Simpelt men hjælpsomt: hold til højre,
hold afstand, sluk tågelygterne, skift døde pærer.
| |
Leonard (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 09-03-07 11:32 |
|
Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote:
>.. hvis en cyklist ved rødt lys kørte op på siden af dig og pænt
>fortalte at du kørte uden baglys (på en uoplyst vej)?
Jeg ville sige tak for oplysningen og gøre noget ved problemet.
>Det ældre ægtepar jeg mødte i går aftes kl 22.15 kørte videre helt
>uanfægtet. Sært.
Tjah, folk er underligt ligeglade. Jeg fortalte en ung fyr i køen til
McDrive det samme, det ville han da gøre noget ved, når han engang fik
penge til det. Derefter købte han burgere for mere end 100 kr og kørte
væk derfra - og han kørte ikke ind på tanken lige ved siden af ...
--
Leonard
| |
Mikkel Lund (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Mikkel Lund |
Dato : 09-03-07 11:48 |
|
Torben Scheel skrev:
> .. hvis en cyklist ved rødt lys kørte op på siden af dig og pænt
> fortalte at du kørte uden baglys (på en uoplyst vej)?
>
> Det ældre ægtepar jeg mødte i går aftes kl 22.15 kørte videre helt
> uanfægtet. Sært.
>
De troede nok du ville røve dem hvis de steg ud
--
Hilsen Mikkel Lund
"Sund fornuft, har aldrig stoppet en tosse"
Jokeren i "Mænds ruin"
| |
Torben Scheel (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 09-03-07 12:27 |
|
Mikkel Lund wrote:
>
> De troede nok du ville røve dem hvis de steg ud
>
Ikke usandsynligt. De så ud til at være i kreditkortmålgruppens
yderkant, så den samlede pension har nok været med i clipsen.
Desuden er der ikke meget tiltro til andre trafikantgrupper generelt,
herinde ved alle at MC-ister altid kører for hurtigt, alle cyklister
kører over for rødt og alle lastbilchauffører sover på jobbet og snyder
med køreskiven. Så hvorfor skulle alle liggecyklister ikke være røvere
--
vh
Torben
| |
Uffe Bærentsen (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 09-03-07 12:57 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45f1449a$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>> De troede nok du ville røve dem hvis de steg ud
>>
> Ikke usandsynligt. De så ud til at være i kreditkortmålgruppens yderkant,
> så den samlede pension har nok været med i clipsen.
>
> Desuden er der ikke meget tiltro til andre trafikantgrupper generelt,
> herinde ved alle at MC-ister altid kører for hurtigt, alle cyklister kører
> over for rødt og alle lastbilchauffører sover på jobbet og snyder med
> køreskiven. Så hvorfor skulle alle liggecyklister ikke være røvere
Dvs. du kører liggecykel?
Ellers så ville jeg sige tak for oplysningen og tænde et eller andet lys
bagpå
og få det andet ordnet hurtigst muligt.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
Torben Scheel (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 09-03-07 13:14 |
|
Uffe Bærentsen wrote:
> Dvs. du kører liggecykel?
>
Så meget jeg orker.
--
vh
Torben
| |
Brian (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 09-03-07 13:51 |
|
Torben Scheel wrote:
>> Dvs. du kører liggecykel?
>>
> Så meget jeg orker.
Vil du nu også påstå at det er hårdere at _ligge_ ned og cykle, end det er
at _sidde_ oprejst ?
Den tror jeg simpelthen ikke på
/Brian
| |
Torben Scheel (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 09-03-07 14:02 |
|
Brian wrote:
>> Så meget jeg orker.
>
> Vil du nu også påstå at det er hårdere at _ligge_ ned og cykle, end det er
> at _sidde_ oprejst ?
Nej, hvor har du det fra? Det er så meget lettere og mere behageligt at
jeg undrer mig over at vi er en minoritet.
Jeg skriver bare at jeg cykler så meget jeg kan overkomme - er "orker"
endnu et ord der er røget samme vej som "knap" og "godt" i folkeskolens
danskpensum ?
--
vh
Torben
| |
Brian (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 09-03-07 14:12 |
|
Torben Scheel wrote:
> Jeg skriver bare at jeg cykler så meget jeg kan overkomme - er "orker"
> endnu et ord der er røget samme vej som "knap" og "godt" i
> folkeskolens danskpensum ?
Overhovedet ikke, jeg ved godt at det var en stærk fordrejning - men den
slags trives jo fint her i gruppen
/Brian
| |
Peter Dalgaard (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Peter Dalgaard |
Dato : 09-03-07 14:48 |
|
Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> writes:
> Brian wrote:
>
>>> Så meget jeg orker.
>> Vil du nu også påstå at det er hårdere at _ligge_ ned og cykle, end
>> det er at _sidde_ oprejst ?
>
> Nej, hvor har du det fra? Det er så meget lettere og mere behageligt
> at jeg undrer mig over at vi er en minoritet.
Nogen af os får grimme visioner om at blive overset af andre i
trafikken. Efter sigende er det knap så bekvemt når det går stejlt
opad og man ikke lige kan rejse sig i pedalerne. Men vi lever jo ikke
lige i et særlig bjergrigt terræn her i landet...
> Jeg skriver bare at jeg cykler så meget jeg kan overkomme - er "orker"
> endnu et ord der er røget samme vej som "knap" og "godt" i
> folkeskolens danskpensum ?
Det har nu altid haft et vist betydingsoverlap med "gider". "Det orker
jeg ikke", men "alt hvad jeg orker".
--
O__ ---- Peter Dalgaard Øster Farimagsgade 5, Entr.B
c/ /'_ --- Dept. of Biostatistics PO Box 2099, 1014 Cph. K
(*) \(*) -- University of Copenhagen Denmark Ph: (+45) 35327918
~~~~~~~~~~ - (p.dalgaard@biostat.ku.dk) FAX: (+45) 35327907
| |
Torben Scheel (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 09-03-07 15:15 |
|
Peter Dalgaard wrote:
> Nogen af os får grimme visioner om at blive overset af andre i
> trafikken.
De helt lave er mere udsatte når man kører bag en række parkerede biler.
I praksis har jeg ikke flere close encounters på min Evita end på min
MTB. Bliver man overset er det 90% af gangene uopmærksomhed der er
årsagen, og så er det ligegyldigt om du er på gammeldags cykel eller hvad.
Det er selvf. klogt at bruge synligt tøj, og evt. en vimpel som dem fra
børnetrailerne.
> Efter sigende er det knap så bekvemt når det går stejlt
> opad og man ikke lige kan rejse sig i pedalerne. Men vi lever jo ikke
> lige i et særlig bjergrigt terræn her i landet...
Gearingen tages som regel fra MTB, ikke fra racer. I praksis kører man
lidt langsommere op og meget hurtigere ned pga. vindmodstand (og fravær
af samme).
--
vh
Torben
| |
Ukendt (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 09-03-07 16:46 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45f15ac4$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> Brian wrote:
>
>>> Så meget jeg orker.
>>
>> Vil du nu også påstå at det er hårdere at _ligge_ ned og cykle, end det
>> er at _sidde_ oprejst ?
>
> Nej, hvor har du det fra? Det er så meget lettere og mere behageligt at
> jeg undrer mig over at vi er en minoritet.
>
> Jeg skriver bare at jeg cykler så meget jeg kan overkomme - er "orker"
> endnu et ord der er røget samme vej som "knap" og "godt" i folkeskolens
> danskpensum ?
Nej -nej, helt forkert ! "orker" er nogle fæle nogen fra Ringenes herre
--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen
SEAT Altea 2.0 TDi/DSG '06
BMW K1200 RS '99
Honda XBR 500 S '90
| |
ERLO (09-03-2007)
| Kommentar Fra : ERLO |
Dato : 09-03-07 11:41 |
|
Torben Scheel wrote:
> .. hvis en cyklist ved rødt lys kørte op på siden af dig og pænt
> fortalte at du kørte uden baglys (på en uoplyst vej)?
>
> Det ældre ægtepar jeg mødte i går aftes kl 22.15 kørte videre helt
> uanfægtet. Sært.
>
Hvad ville du gøre:
Fortælle ham at hans kørelys var forbundet forkert og at han skulle tænde
lyset på lyskontakten.
Mvh ERLO
--
www.støddæmpere.dk
til alle biler haves
| |
Henrik Stidsen (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 09-03-07 13:01 |
|
On 9 Mar., 11:25, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> .. hvis en cyklist ved rødt lys kørte op på siden af dig og pænt
> fortalte at du kørte uden baglys (på en uoplyst vej)?
Tænde tågelyset og få skiftet pærene hurtigst muligt - hellere køre
med tågelys end intet lys.
| |
Torben Scheel (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 09-03-07 13:05 |
|
Henrik Stidsen wrote:
> On 9 Mar., 11:25, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
>> .. hvis en cyklist ved rødt lys kørte op på siden af dig og pænt
>> fortalte at du kørte uden baglys (på en uoplyst vej)?
>
> Tænde tågelyset og få skiftet pærene hurtigst muligt - hellere køre
> med tågelys end intet lys.
>
Dér er undtagelsen der bekræfter reglen om at tågebaglygter _aldrig_ kan
bruges til noget
--
vh
Torben
| |
BJ (09-03-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 09-03-07 13:49 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1173441684.307049.224510@64g2000cwx.googlegroups.com...
KLIP
>> .. hvis en cyklist ved rødt lys kørte op på siden af dig og pænt
>> fortalte at du kørte uden baglys (på en uoplyst vej)?
>Tænde tågelyset og få skiftet pærene hurtigst muligt - hellere køre
>med tågelys end intet lys.
Nå da, du kan altså bøje loven, når den er til din fordel.?
Enten skifter du pæren ud omgående eller lader bilen stå.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Finn Guldmann (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 10-03-07 12:17 |
|
BJ skrev:
> KLIP
>>> .. hvis en cyklist ved rødt lys kørte op på siden af dig og pænt
>>> fortalte at du kørte uden baglys (på en uoplyst vej)?
>> Tænde tågelyset og få skiftet pærene hurtigst muligt - hellere køre
>> med tågelys end intet lys.
> Nå da, du kan altså bøje loven, når den er til din fordel.?
> Enten skifter du pæren ud omgående eller lader bilen stå.
>
Nu har Henrik jo et lidt underligt forhold til lys, så.....
--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.
| |
Sætterniissen (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Sætterniissen |
Dato : 09-03-07 13:38 |
|
"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45f1361e$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> .. hvis en cyklist ved rødt lys kørte op på siden af dig og pænt fortalte
> at du kørte uden baglys (på en uoplyst vej)?
>
> Det ældre ægtepar jeg mødte i går aftes kl 22.15 kørte videre helt
> uanfægtet. Sært.
>
Hvad ville du have de skulle gøre?
Det er da meget vanskeligt at få fat på en ny pære og montere det midt i et
kryds.
Knud
| |
Torben Scheel (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 09-03-07 13:42 |
|
Sætterniissen wrote:
> Hvad ville du have de skulle gøre?
Parkere og ringe efter en taxi
> Det er da meget vanskeligt at få fat på en ny pære og montere det midt i et
> kryds.
Og?
--
vh
Torben
| |
Hr. Jensen (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 09-03-07 16:13 |
|
On Fri, 09 Mar 2007 13:41:38 +0100 Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> sent the following smoke signals:
>Sætterniissen wrote:
>
>> Hvad ville du have de skulle gøre?
>
>Parkere og ringe efter en taxi
Keep dreaming...
--
Thomas
The Hangman's Knot Inn
| |
Lars Jensen (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Lars Jensen |
Dato : 10-03-07 11:24 |
|
Torben Scheel skrev:
> Sætterniissen wrote:
>
>> Hvad ville du have de skulle gøre?
>
> Parkere og ringe efter en taxi
LOL - ja, det sker hver dag, at man ser det....
>> Det er da meget vanskeligt at få fat på en ny pære og montere det midt
>> i et kryds.
>
> Og?
Seriøst?
Lars B
| |
BJ (09-03-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 09-03-07 13:42 |
|
"Sætterniissen" <satteniisen@bit.lk> skrev i en meddelelse
news:45f15546$0$13940$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
KLIP
>> .. hvis en cyklist ved rødt lys kørte op på siden af dig og pænt fortalte
>> at du kørte uden baglys (på en uoplyst vej)?
>>
>> Det ældre ægtepar jeg mødte i går aftes kl 22.15 kørte videre helt
>> uanfægtet. Sært.
>>
>
> Hvad ville du have de skulle gøre?
> Det er da meget vanskeligt at få fat på en ny pære og montere det midt i
> et kryds.
Nå, så må de jo stille bilen for køre med tåbelys om natten i klart vejr,
det er jo ulovligt og skal straffes i henhold til almuen med hængning,
knivstik, bank, geværskud osv. osv.........
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Henrik Stidsen (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 09-03-07 14:10 |
|
On 9 Mar., 13:49, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:
> >Tænde tågelyset og få skiftet pærene hurtigst muligt - hellere køre
> >med tågelys end intet lys.
> Nå da, du kan altså bøje loven, når den er til din fordel.?
Det har sådan set ikke noget med loven at gøre - det har noget med at
sikre sig mod at blive påkørt. Lovligt eller ej.
> Enten skifter du pæren ud omgående eller lader bilen stå.
Og hvis jeg lader bilen stå på en mørk vej skal den have positionslys
- hvordan klarer jeg det hvis baglygterne ikke lyser?
| |
Uffe Bærentsen (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 09-03-07 14:24 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1173445782.455215.290180@j27g2000cwj.googlegroups.com...
> Og hvis jeg lader bilen stå på en mørk vej skal den have positionslys
> - hvordan klarer jeg det hvis baglygterne ikke lyser?
Bilen er havareret.
Lige præcis der kan havariblinket jo fint bruges.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
BJ (09-03-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 09-03-07 14:37 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45f15fcd$0$52185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
KLIP
>> Og hvis jeg lader bilen stå på en mørk vej skal den have positionslys
>> - hvordan klarer jeg det hvis baglygterne ikke lyser?
>
> Bilen er havareret.
> Lige præcis der kan havariblinket jo fint bruges.
>
>
Så behøver jeg ikke svare lovbøjeren_til_egen-fordel_indlæggeren..
Sådan nogen burde have en 3-dobbelt bøde osv. osv...
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Finn Guldmann (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Finn Guldmann |
Dato : 10-03-07 12:19 |
|
Henrik Stidsen skrev:
>>> Tænde tågelyset og få skiftet pærene hurtigst muligt - hellere køre
>>> med tågelys end intet lys.
>> Nå da, du kan altså bøje loven, når den er til din fordel.?
> Det har sådan set ikke noget med loven at gøre - det har noget med at
> sikre sig mod at blive påkørt. Lovligt eller ej.
>> Enten skifter du pæren ud omgående eller lader bilen stå.
> Og hvis jeg lader bilen stå på en mørk vej skal den have positionslys
> - hvordan klarer jeg det hvis baglygterne ikke lyser?
>
Du bruger den advarselstrekant du kun skal have med dig når der er brug
for den.
--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.
| |
Henrik Stidsen (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 09-03-07 14:44 |
|
On 9 Mar., 14:23, "Uffe Bærentsen" <leitiFJER...@hotmail.com> wrote:
> > Og hvis jeg lader bilen stå på en mørk vej skal den have positionslys
> > - hvordan klarer jeg det hvis baglygterne ikke lyser?
> Bilen er havareret.
> Lige præcis der kan havariblinket jo fint bruges.
Selvom den er havareret må du ikke efterlade den midt på kørebanen -
og hvis man ikke har kræfter til at skubbe den til siden, hva gør man
så? ;) (ja ja, besværlig, svagelig og pernitten - vi skal have det
hele med)
Det kunne jo sådan set være en sikring der var gået så der slet ikke
var strøm til baglygterne og havariblinket derfor heller ikke virker
(nu ved jeg så ikke om der er nogen biler der har alle de bagerste
lygter på samme sikring).
| |
BJ (09-03-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 09-03-07 14:48 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1173447841.730683.56650@j27g2000cwj.googlegroups.com...
KLIP
>> > Og hvis jeg lader bilen stå på en mørk vej skal den have positionslys
>> > - hvordan klarer jeg det hvis baglygterne ikke lyser?
>> Bilen er havareret.
>> Lige præcis der kan havariblinket jo fint bruges.
>Selvom den er havareret må du ikke efterlade den midt på kørebanen -
>og hvis man ikke har kræfter til at skubbe den til siden, hva gør man
>så? ;)
Så kører du den ind til siden ved hjælp af motoren, men ikke hverken 5, 10,
15 eller for den sags skyld 50 km væk.
> (ja ja, besværlig, svagelig og pernitten - vi skal have det
>hele med)
Njaee .. jeg har et helt andet ord for det.
>Det kunne jo sådan set være en sikring der var gået så der slet ikke
>var strøm til baglygterne og havariblinket derfor heller ikke virker
>(nu ved jeg så ikke om der er nogen biler der har alle de bagerste
>lygter på samme sikring).
Nej, det anede mig, men havariblinket virker helt selvstændig.
PS: En redningstjeneste kan også hjælpe dig på stedet eller evt. bugsere din
bil væk på forsvarlig måde..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Uffe Bærentsen (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 09-03-07 14:58 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45f1658f$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> > Og hvis jeg lader bilen stå på en mørk vej skal den have positionslys
>>> > - hvordan klarer jeg det hvis baglygterne ikke lyser?
>
>>> Bilen er havareret.
>>> Lige præcis der kan havariblinket jo fint bruges.
>
>>Selvom den er havareret må du ikke efterlade den midt på kørebanen -
>>og hvis man ikke har kræfter til at skubbe den til siden, hva gør man
>>så? ;)
>
> Så kører du den ind til siden ved hjælp af motoren, men ikke hverken 5,
> 10, 15 eller for den sags skyld 50 km væk.
>
>> (ja ja, besværlig, svagelig og pernitten - vi skal have det
>>hele med)
>
> Njaee .. jeg har et helt andet ord for det.
>
>>Det kunne jo sådan set være en sikring der var gået så der slet ikke
>>var strøm til baglygterne og havariblinket derfor heller ikke virker
>>(nu ved jeg så ikke om der er nogen biler der har alle de bagerste
>>lygter på samme sikring).
>
> Nej, det anede mig, men havariblinket virker helt selvstændig.
>
> PS: En redningstjeneste kan også hjælpe dig på stedet eller evt. bugsere
> din bil væk på forsvarlig måde..
Det er jo her den medbragte advarselstrekant finder anvendelse.
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
BJ (09-03-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 09-03-07 15:04 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45f167bd$0$52103$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
KLIP
>>>> > Og hvis jeg lader bilen stå på en mørk vej skal den have positionslys
>>>> > - hvordan klarer jeg det hvis baglygterne ikke lyser?
>>
>>>> Bilen er havareret.
>>>> Lige præcis der kan havariblinket jo fint bruges.
>>
>>>Selvom den er havareret må du ikke efterlade den midt på kørebanen -
>>>og hvis man ikke har kræfter til at skubbe den til siden, hva gør man
>>>så? ;)
>>
>> Så kører du den ind til siden ved hjælp af motoren, men ikke hverken 5,
>> 10, 15 eller for den sags skyld 50 km væk.
>>
>>> (ja ja, besværlig, svagelig og pernitten - vi skal have det
>>>hele med)
>>
>> Njaee .. jeg har et helt andet ord for det.
>>
>>>Det kunne jo sådan set være en sikring der var gået så der slet ikke
>>>var strøm til baglygterne og havariblinket derfor heller ikke virker
>>>(nu ved jeg så ikke om der er nogen biler der har alle de bagerste
>>>lygter på samme sikring).
>>
>> Nej, det anede mig, men havariblinket virker helt selvstændig.
>>
>> PS: En redningstjeneste kan også hjælpe dig på stedet eller evt. bugsere
>> din bil væk på forsvarlig måde..
>
>
> Det er jo her den medbragte advarselstrekant finder anvendelse.
ROTFL ... som du da bare ryster dem ud af ærmet Uffe.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Leonard (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 09-03-07 15:37 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> wrote:
>(nu ved jeg så ikke om der er nogen biler der har alle de bagerste
>lygter på samme sikring).
Det er der sikkert, nogle hjemmefuskede, men ellers skal der være en
sikring til hver side af positionslyset/baglyset og blinklys har deres
egen sikring. Netop for at undgå at en sprunget sikring mørklægger
hele bagenden.
--
Leonard
| |
Uffe Bærentsen (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 09-03-07 22:45 |
|
"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse
news:e6s2v21efbedsfd3qtuilil3k4bths55tt@4ax.com...
>>(nu ved jeg så ikke om der er nogen biler der har alle de bagerste
>>lygter på samme sikring).
>
> Det er der sikkert, nogle hjemmefuskede, men ellers skal der være en
> sikring til hver side af positionslyset/baglyset og blinklys har deres
> egen sikring. Netop for at undgå at en sprunget sikring mørklægger
> hele bagenden.
Jeg vil dog medgice Henrik at det kan ske.
Jeg har oplevet kortslutning i ledningsnettet bagud.
Det medførte en total nedsmeltning af ledningsnettet.
Hvis det sker, så er der bare ikke noget der fungerer bagude.
Har ikke oplevet biler der fører ledninger i hver sin side bagud
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
BJ (09-03-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 09-03-07 23:09 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45f1d561$0$52201$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
KLIP
> Har ikke oplevet biler der fører ledninger i hver sin side bagud
Jeg har dog 2, der gør det i form af en databus, hvis man ellers kan kalde
fiber for ledning..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Uffe Bærentsen (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 09-03-07 23:25 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45f1daed$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Har ikke oplevet biler der fører ledninger i hver sin side bagud
>
> Jeg har dog 2, der gør det i form af en databus, hvis man ellers kan kalde
> fiber for ledning..
Hvad med forsyningen?
De fiber, ligger de sammen eller i hver sin side?
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
BJ (09-03-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 09-03-07 23:35 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45f1deb9$0$52102$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
KLIP
>>> Har ikke oplevet biler der fører ledninger i hver sin side bagud
>>
>> Jeg har dog 2, der gør det i form af en databus, hvis man ellers kan
>> kalde fiber for ledning..
>
> Hvad med forsyningen?
Du mener vel 12V.? (batteriet sidder i bagagerummet og der føres 2 kraftige
kabler frem til motorrummet i midten.
> De fiber, ligger de sammen eller i hver sin side?
Hver sin side.
Alle relæer osv. sidder henholdsvis i bagagerummer og motorrummet og det
samme gør diverse sikringselementer.
Potter er så at sige delt i 2..
Moderne tide du (snart 10 år)...
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
BJ (09-03-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 09-03-07 23:45 |
|
"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:45f1e106$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
Lige lidt udenlandsk info om min oldgamle S80:
.. A new totality was needed, one system that could handle everything. All
the components had to be able to communicate, "understand" one another's
language, integrated within this one system. One specification, one supplier
.. The Volvo S80 not only has a new electrical system- many cars have
advanced electrical systems, the Volvo S80 features the multiplex system
which is a new method for signal communications.
.. The electrical system is designed as a communication network of 18
computers with central control units and no fewer than 24 modules for most
electrical functions. These modules function like computers and control the
electrical functions in the car whenever necessary.
.. Multiplex technology involves only two cables. One of them is able to
carry all the signals in the system at the same time. The other is the
electrical cable which carries the necessary power. These cables run around
the entire car and are known as the databus.
.. The information travels in digital packages. All the small network modules
are able to recognize "their" signal for action and do as they are told.
.. When the signal "open left front window" arrives, for example, only one
module (in the front door) reacts to it, receives it and transmits an
"order" to the electric motor to lower the window.
.. Signals are continuously able to alert and activate the different modules
as a result of the capacity of the system, which also operates at two speeds
depending on the function.
The engine and transmission management uses a high-speed databus, whereas
all the other functions use a slightly slower databus.
.. The benefits of the multiplex system are considerably fewer cables and
connections in the car, improved reliability, communication between all the
components and software adaptations, easier and improved opportunities for
the retro-installation of electrical functions and so on.
.. The system also has the benefit of self-diagnosis for all functions,
including engine management, making the OBD II (On Board Diagnostics) unit
even more important than before. Diagnosis is easier, as is servicing.
Information about a fault or malfunction is passed on to the driver by
indicator lamps and a message display in the instrument cluster.
.. All the cables in the system are fitted in well-protected cable ducts.
.. The multiplex system in each car is programmed according to model
specifications and fitted options.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Henrik Stidsen (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 09-03-07 14:56 |
|
On 9 Mar., 14:47, "BJ" <mrbea...@ETpost.tele.dk> wrote:
> >Det kunne jo sådan set være en sikring der var gået så der slet ikke
> >var strøm til baglygterne og havariblinket derfor heller ikke virker
> >(nu ved jeg så ikke om der er nogen biler der har alle de bagerste
> >lygter på samme sikring).
> Nej, det anede mig, men havariblinket virker helt selvstændig.
Hvad anede dig?
Men man kunne jo være uheldig at der var gået mere end en sikring
eller der havde været spændingsfejl så pærerne var blevet "brændt af"
i alle lygterne. Men ok, så er dit forslag nedenfor nok egentlig det
bedste ;)
> PS: En redningstjeneste kan også hjælpe dig på stedet eller evt. bugsere din
> bil væk på forsvarlig måde..
Så må vi håbe man har en advarselstrekant med til at stille op for at
markere den mørke bil midt i krydset ;)
| |
Uffe Bærentsen (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 09-03-07 15:03 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1173448556.124963.175540@c51g2000cwc.googlegroups.com...
> Så må vi håbe man har en advarselstrekant med til at stille op for at
> markere den mørke bil midt i krydset ;)
Personligt finder jeg reglerne om trekanten noget dobbeltmoralske.
1) Det er ikke påkrævet at du medbringer den.
2) Hvis der er behov for den så skal du stille den op.
Jeg synes ikke disse 2 er helt i harmoni med hinanden
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i
Tipo 1,6i
| |
BJ (09-03-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 09-03-07 15:31 |
|
"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45f16901$0$52112$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
KLIP
>> Så må vi håbe man har en advarselstrekant med til at stille op for at
>> markere den mørke bil midt i krydset ;)
>
> Personligt finder jeg reglerne om trekanten noget dobbeltmoralske.
>
> 1) Det er ikke påkrævet at du medbringer den.
>
> 2) Hvis der er behov for den så skal du stille den op.
>
> Jeg synes ikke disse 2 er helt i harmoni med hinanden
Tjaee ... minder det ikke mistænkelig om en lov i Tyskland omkring
vinterdæk.?
Denne lov er jo berømmet i NG´en som værende den eneste rigtige..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
BJ (09-03-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 09-03-07 15:04 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:1173448556.124963.175540@c51g2000cwc.googlegroups.com...
KLIP
>> >Det kunne jo sådan set være en sikring der var gået så der slet ikke
>> >var strøm til baglygterne og havariblinket derfor heller ikke virker
>> >(nu ved jeg så ikke om der er nogen biler der har alle de bagerste
>> >lygter på samme sikring).
>> Nej, det anede mig, men havariblinket virker helt selvstændig.
>Hvad anede dig?
At du intet viste......
>Men man kunne jo være uheldig at der var gået mere end en sikring
>eller der havde været spændingsfejl så pærerne var blevet "brændt af"
>i alle lygterne. Men ok, så er dit forslag nedenfor nok egentlig det
>bedste ;)
....fortsattte med at kværulere for til sidst at indse, det ikke kunne holde
vand..
>> PS: En redningstjeneste kan også hjælpe dig på stedet eller evt. bugsere
>> din
>> bil væk på forsvarlig måde..
>Så må vi håbe man har en advarselstrekant med til at stille op for at
>markere den mørke bil midt i krydset ;)
Det har man vel ellers kører man ulovligt og skal straffes
med.....osv.osv...
PS: Jeg har nu også sikkerhedsveste med i potten. Det kunne jo være, man
skulle ned og smule ved grænsen..
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Henrik Stidsen (10-03-2007)
| Kommentar Fra : Henrik Stidsen |
Dato : 10-03-07 02:10 |
|
BJ brought next idea :
>>> Nej, det anede mig, men havariblinket virker helt selvstændig.
>> Hvad anede dig?
> At du intet viste......
Ja du snakker ...
>> Men man kunne jo være uheldig at der var gået mere end en sikring
>> eller der havde været spændingsfejl så pærerne var blevet "brændt af"
>> i alle lygterne. Men ok, så er dit forslag nedenfor nok egentlig det
>> bedste ;)
> ...fortsattte med at kværulere for til sidst at indse, det ikke kunne holde
> vand..
Kværulere? Må jeg lige foreslå dig at slå det op i en nudansk ordbog og
så lige læse tråden fra starten af. Evt. krydre det med en ostemad til
at slappe af på.
>> Så må vi håbe man har en advarselstrekant med til at stille op for at
>> markere den mørke bil midt i krydset ;)
> Det har man vel ellers kører man ulovligt og skal straffes
> med.....osv.osv...
Næ, man behøver jo ikke have den med så der er intet ulovligt i at køre
rundt uden. Men det kan være ulovligt at efterlade bilen uden at stille
den op.
--
Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
- Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
| |
BJ (10-03-2007)
| Kommentar Fra : BJ |
Dato : 10-03-07 02:43 |
|
"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:mn.50817d737df8cfe7.34878@news.hs235.dk...
KLIP
> Næ, man behøver jo ikke have den med så der er intet ulovligt i at køre
> rundt uden. Men det kan være ulovligt at efterlade bilen uden at stille
> den op.
Det er da også det eneste i dit indlæg, jeg vil medgive dig.
--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~
| |
Hr. Jensen (09-03-2007)
| Kommentar Fra : Hr. Jensen |
Dato : 09-03-07 16:13 |
|
On Fri, 09 Mar 2007 11:25:36 +0100 Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> sent the following smoke signals:
>.. hvis en cyklist ved rødt lys kørte op på siden af dig og pænt
>fortalte at du kørte uden baglys (på en uoplyst vej)?
Trække gøbben, og spørge om der var noget, du ville...
--
Thomas
The Hangman's Knot Inn
| |
|
|